قوانین جدید قطر ایرویز + لیست آزمایشگاه‌ها

11
85411

قوانین جدید قطر ایرویز برای سفر + لیست آزمایشگاه‌ها

محدودیت در ورود به کشورهای دیگر

طبق اعلام هواپیمایی قطر، برخی از کشورها برای ورود مسافران خارجی به خاک خود محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. توجه داشته باشید که این محدودیت‌ها در گذر زمان ممکن است تغییر کنند.

مسافران باید به این نکته توجه داشته باشند، حتی در پروازهای ترانزیتی قطر ایرویز که مقصد نهایی آن‌ها کشور دیگری به جز قطر است و در ادامه راه از پرواز دیگری استفاده می‌کنند، باید تمامی مدارک خود را در فرودگاه قطر ارائه دهند.

خرید بلیط هواپیما قطر ایرویز

مسافران باید پیش از سفر به مقصد مورد نظر خود، تمامی قوانین ورود به‌ آن کشور را مطالعه نمایند. برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد قوانین سفر به کشورهای دیگر می‌توانید به وب سایت رسمی سازمان حمل و نقل هوایی (یاتا) مراجعه کنید.

همچنین مسافران برای سفر به کشورهایی که تحت تاثیر ویروس کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند، می‌توانند از طریق وب سایت‌ رسمی سازمان بهداشت جهانی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) مراجعه نمایند.

Link 5 قوانین هواپیمایی امارات برای سفر

 ضرورت استفاده از ماسک و شیلد در سفرهای قطر ایرویز

هواپیمایی قطر به تازگی استفاده از ماسک و شیلد محافظ صورت را در سفرهای خود اجباری کرد. مسافرین هواپیمایی قطر باید علاوه بر استفاده از ماسک از شیلد محافظت صورت نیز استفاده نمایند. لازم به ذکر است هواپیمایی قطر موارد حفاظتی را برای مسافران خود فراهم می‌کند اما چنانچه مسافران مایل به استفاده از وسایل حفاظتی شخصی خود باشند، می‌توانند در طول سفر از آن‌ها استفاده کنند.

ضرورت ارائه تست منفی PCR در پروازهای هواپیمایی قطر

از دیگر اقدامات هواپیمایی قطر برای ایمنی و سلامت مسافران، ارائه تست منفی PCR است. مسافرانی که به کشورهای ایران، ارمنستان، بنگلادش، برزیل، هند، عراق، نپال، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، روسیه و سری لانکا وارد و یا از این کشورها خارج می‌شوند، موظف به ارائه تست منفی PCR و فرم تعهدنامه هستند. همچنین به محض آغاز پروازهای قطر ایرویز به کشورهای هند، نپال، نیجریه و روسیه مسافرین این کشورها نیز مشمول این قانون خواهند شد.

شرایط پذیرش مسافران هواپیمایی قطر ایرویز به صورت زیر می‌باشد:

    • از زمان صدور گواهی تست منفی PCR نباید بیش از ۹۶ ساعت گذشته باشدمسافران شرکت هواپیمایی قطر که از مبدا ایران قصد سفر دارند، بایستی نسبت به انجام تست آر تی – پی سی آر کووید – ۱۹ در بازه زمانی ۹۶ ساعت قبل از پرواز اقدام کنند. آزمایش بینی/گلو می بایست در یکی از آزمایشگاههای تایید شده برای سفرهای خارجی توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران که با علامت ستاره (*) مشخص شده اند، انجام پذیرد. نتیجه منفی آزمایش در زمان پذیرش در فرودگاه باید ارائه شود.
    • مسافران می‌بایست دو نسخه از نتیجه آزمایش آر تی-پی سی آر  و همچنین فرم رضایت پر شده را همراه داشته باشند.
    • کودکان زیر ۱۲ سال که جواب تست PCR اعضای خانواده آن‌ها منفی بوده است نیازی به انجام این تست ندارند.
    • کودکان زیر ۱۲ سالی که با خانواده خود سفر نمی‌کنند، باید جواب تست منفی PCR را ارائه دهند.
    • نوزادها از انجام این آزمایش مستثنی هستند.
    • مسافران باید ۲ کپی از نتیجه آزمایش را به همراه فرم درخواستی هواپیمایی قطر ارائه دهند.

تکمیل فرم هواپیمایی قطر

  • هواپیمایی قطر اعلام کرده است کسانی که فاقد مدارک موجود باشند اجازه پرواز با این شرکت هواپیمایی را نخواهند داشت.
  • اگر مسافران طی ۴۸ ساعت از مقصد بازگردند در بازگشت نیازی به ارائه تست دیگری  به هواپیمایی قطر ایرویز نخواهند داشت، اما در صورتی که مقامات کشور مسافران را ملزم به ارائه تست PCR کرده باشند، مسافر باید مجددا جواب تست منفی کرونا را ارائه نماید.

دانلود اسامی آزمایشگاه‌های مورد تائید هواپیمایی قطر برای مسافران ایرانی

* لازم به ذکر است اسامی آزمایشگاه‌های ذکر شده با توجه به آخرین بخشنامه‌های ارسالی از سوی هواپیمایی قطر ایرویز است و شرکت فلای تودی هیچ گونه مسئولیتی در قبال فعالیت و یا عدم فعالیت آزمایشگاه‌های مذکور ندارد.

 

11 نظرات

  1. فقط نام آزمایشگاه کافی نیست آزمایشگاه خوشبو در تهران دگمه سایتی دارد نه شماره تلفنش جایی ثبت شده است مسافر چطور باید به آزمایشگاه دسترسی پیدا کند
    لطفا حد اقا شماره تلفن آزمایشگاه ها را بگذارید

  2. سلام من سیتیزن امریکا هستم واکنون در ایران هستم وبرای ۱۰ااکتبر بلیط پرواز به امریکا دارم ،ایا باد گواهی تست کروناpcrبیاورم،

  3. اینکه برای پرواز ترانزیت از یک کشور دیگه به ایران، تست کرونا لازم هست، منبع این خبر رو‌میزارین؟ من هرچی گشتم تو سایت قطر ایرلاین چیزی پیدا نکردم
    و اینکه خیلی ضروری هست برام چون میخوام از چین به دوحه و ازونجا به ایران بیام، می خواهم بدونم فرودگاه دوحه که میخوام پرواز ایرانو سوار شم باید تست کرونا ارائه بدم؟؟

  4. سلام من بلیط پرواز به استانبول دارم از شرکت هواپیمایی قطر و به دلیل شیوع بیماری کرونا میخواهم بلیط را کنسل کنم در ضمن من بلیطم را از استانبول گرفته اند اگر امکانش هست برام جیمیل بزنید

    • سلام آرش عزیز
      خیر نیازی نیست. تا اخر ژانویه فقط افرادی که از چین (هنگ کنگ) مستقیم پرواز می کنند یا پرواز کانکشن دارند باید تست بدهند. باز چند روز قبل از پرواز هم بهتر است سایت یاتا رو چک کنین تا قوانین تغییر ی نکرده باشن.
      سفر خوبی رو براتون آرزومندیم.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید