فهرست سبز سفر به انگلیس منتشر شد

0
3221
فهرست سبز سفر به انگلیس
فهرست سبز سفر به انگلیس

لیست کشورهایی که بدون نیاز به قرنطینه می‌توانند به انگلستان سفر کنند منتشر شد

گرنت شپس وزیر حمل و نقل انگلستان اعلام کرد: “مسافران مقاصد اصلی که به انگلیس سفر می‌کنند، از این پس از معاف از قرنطینه خواهند بود و بدون محدودیت می‌توانند به این کشور سفر کنند.”

دولت انگلیس در پی این تصمیم لیست کاملی از کشورهایی که بدون نیاز به قرنطینه می‌توانند به این کشور سفر کنند را منتشر کرده است. فهرست سبز سفر به انگلیس شامل کشورهای محبوبی مثل اسپانیا، آلمان، فرانسه و یونان است.

پیش از این ایرلند، کشورهای جزایر مانش و جزیره من از این محدودیت‌ها معاف شده بودند. اما تاکنون کشورهایی مانند پرتغال و ایالات متحده برای رفع محدودیت‌ها ایمن تشخیص داده نشده‌اند.

اقدامات جدید دولت انگلیس برای سفر و رفع قرنطینه از ۱۰ ژوئیه رسمی خواهد شد و این بدان معنا است که مقاصدی که در لیست سبز دولت انگلستان هستند می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه به این کشور سفر کنند.

اما این قانون شامل کسانی خواهد شد که ۱۴ روز پیش از سفر به انگلیس را، در کشورهایی که شامل این قانون نمی‌شوند، سپری نکرده باشند.

یکی از سخنگویان دولت انگلیس افزود: “بیانیه دولت انگلیس امروز با استقبال و امداد گستره‌ای از سوی صنعت گردشگری همراه خواهد بود، چرا که این صنعت می‌تواند کار خود را از سر بگیرد و برای تعطیلات تابستانی برنامه‌ریزی نماید.”

پیش از این با شروع ویروس کرونا صنعت گردشگری فشار زیادی را متحمل شده بود و اکنون با شروع سفرها این صنعت می‌تواند جانی دوباره بگیرد.

برقراری توازن میان ریسک سلامت و ریسک اقتصادی چالشی دشوار است و ما با نهایت توان، دولت را در این اقدام حمایت خواهیم کرد.”

تمامی مسافران، به جز آن‌هایی که در فهرست قرنطینه- آزاد انگلیس هستند، هنوز موظف هستند تا اطلاعات تماس خود را به محض ورود به بریتانیا در اختیار این کشور قرار دهند.

مسافران تعدادی از کشورهای فهرست سبز که از بریتانیا به این کشورها سفر می‌کنند نیز نیاز به خود- قرنطینگی ندارند. این بدان معنی است گردشگرانی که از/ به مقاصد اصلی به/ از بریتانیا سفر می‌کنند نیازی به خود قرنطینگی نخواهند داشت.

البته کشورهای معاف از محدودیت‌های سفر همچنان تحت نظارت دائم خواهند بود، تا در صورت افزایش خطرات ایمنی و سلامت مسافران، با از سرگیری اقدامات خود قرنطینگی، از شیوع دوباره ویروس کووید-۱۹ در انگلیس جلوگیری به عمل آید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید