معرفی فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو

0
5339
فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو
فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو

فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو

فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو (Sheremetyevo International Airport)، یکی از معروفترین و بزرگترین فرودگاه‌های مسکو ابتدا به عنوان یک پایگاه نظامی ساخته شد اما سال ۱۹۵۹ با تغییر کاربری به یک فرودگاه بین‌المللی مسافربری تبدیل شد. فرودگاه شرمتیوو مسکو مقر اصلی شرکت هواپیمایی ایرفلوت است همچنین بسیاری از ایرلاین‌های معروف جهان از جمله لوفتهانزا، بریتیش ایرویز، ایبریا، ژاپن ایرلاینز، بروکسل ایرلاینز، خطوط هوایی سوئیس و آسترین ایرلاینز این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب‌های خود انتخاب کرده‌اند.

ترمینال های فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو

فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو چهار ترمینال مسافربری و یک ترمینال مخصوص پروازهای اختصاصی و تجاری دارد. این ترمینال‌ها براساس موقعیت جغرافیایی که دارند به دو گروه ترمینال‌های شمالی و جنوبی تقسیم شده‌اند.

ترمینال‌های A، B و C در قسمت شمالی فرودگاه شرمتیوو قرار دارند. ترمینال A برای هواپیماهای تجاری و خصوصی و ترمینال B با معماری منحصربه‌فردش که شبیه به یک سفینه فضایی است برای پروازهای ارزان قیمت مورد استفاده قرار میگیرند. ترمینال C که در سال ۲۰۰۷ برای پروازهای بین‌المللی افتتاح شد هم اکنون برای بازسازی و تعمیر بسته شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های مسئولین فرودگاه سال ۲۰۱۹ دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ترمینال‌های D، E و F در بخش جنوبی فرودگاه قرار گرفته‌اند. ترمینال D سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و به عنوان قطب ایرفلوت و اسکای ‌تیم فعالیت می‌کند. ترمینال E برای افزایش و توسعه ظرفیت ترمینال‌های D و F و محلی برای اتصال این دو ترمینال در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. ترمینال F که ابتدا شرمتیوو-۲ نامیده می‌شد سال ۱۹۸۰ برای بازی‌های المپیک تابستانی مسکو ساخته شد.

ترمینال F فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو

خرید بلیط ارزان قیمت مسکو

حمل و نقل فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو

خط اختصاصی قطار ایرواکسپرس در مدت ۳۵ دقیقه مسافران را از فرودگاه شرمتیوو تا مرکز شهر انتقال می‌دهد، این قطارها صندلی‌های قابل تنظیم، محفظه مخصوص چمدان و برق نیز ارائه می‌دهند. اتوبوس‌های شماره ۸۱۷ و ۸۵۱ هر ۱۰ دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر در حال حرکت هستند. تاکسی‌ها از دیگر وسایل حمل و نقل فرودگاه هستند که در قسمت ورودی ترمینال‎ها آماده انتقال مسافرین هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل‌های لوکس مسکو 

راهنمای سفر به مسکو 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید