طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا

0
11570
طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان
طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

ده‌ها سال از آن زمان که برادران رایت هواپیما را اختراع کردند می‌گذرد و از آن دوران تاکنون، صنعت هوایی تا حد چشمگیری توسعه پیدا کرده است. به‌عنوان مثال، امروزه شما می‌توانید از محل سکونت خود به دورترین نقاط جهان سفر کنید و چند ساعت بعد، در مقصد مورد نظرتان فرود آیید. آیا تابه‌حال به طولانی ترین پروازهای بدون توقف که در آن مسافران تقریبا ۲۰ ساعت و بدون هیچ توقفی در هواپیما هستند، فکر کرده‌اید؟ در این مطلب، قرار است تعدادی از معروف‌ترین پروازهای طولانی جهان را معرفی کنیم. برای آشنایی با این مسیرها و پروازها، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

در مبحث طولانی ترین پروازهای دنیا، کشور سنگاپور و شرکت هواپیمایی سنگاپور پرچم‌دار هستند. در ادامه، ۸ مورد از طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا معرفی شده‌اند:

۱- نیویورک (JFK) به سنگاپور (SIN) | طولانی ترین پرواز دنیا

مسیر پروازی نیویورک به سنگاپور، در حال حاضر طولاین ترین مسیر پروازی در جهان است. پروازهای این مسیر توسط شرکت هواپیمایی سنگاپور و با هواپیما ایرباس A350-900 انجام می‌شود و با توجه به شرایط آب‌وهوایی، طی‌کردن آن نزدیک به ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد.

طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا
  • مسافت: ۱۵۳۳۲ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۸ ساعت و ۵۰ دقیقه
  • نام ایرلاین: هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines)

۲- نیوآرک لیبرتی (EWR) به سنگاپور (SIN)

مسیر هوایی نیوآرک به سنگاپور، تنها به‌اندازه ۳ کیلومتر از طولانی‌ترین پرواز جهان کوتاه‌تر و مجری آن نیز هواپیمایی سنگاپور است. در واقع، تا زمانی که پروازهای مسیر نیویورک – سنگاپور افتتاح نشده بودند، نیوآرک سنگاپور، عنوان طولانی‌ترین مسیر پروازی را یدک می‌کشید. پروازهای این مسیر در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل محدودیت‌های سفر و تقاضای کم، مدتی به حالت تعلیق درآمدند.

  • مسافت: ۱۵۳۲۹ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • نام ایرلاین: هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines)

خرید بلیط سنگاپور 

۳- پرث (PER) به لندن هیترو (LHR)

اگر به دنبال پرواز مستقیم از استرالیا به اروپا هستید، مسیر هوایی پرث به لندن، عالی‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. کانتاس ایرویز که محبوب‌ترین ایرلاین در استرلیا است، در عرض تقریبا ۱۷ ساعت، مسافران را از این کشور به پایتخت انگلیس می‌رساند و یکی از طولانی ترین پروازهای دنیا را رقم می‌زند.

  • مسافت: ۱۴۴۹۹ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه
  • نام ایرلاین: کانتاس ایرویز (Qantas Airways)

۴- دالاس فورت ورث (DFW) به ملبورن (MEL)

از دیگر مسیرهای پروازی طولانی که توسط ایرلاین کانتاس انجام می‌شود، باید به مسیر دالاس به ملبورن اشاره کرد. این پرواز که تنها به‌اندازه ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر از طولانی‌ترین پرواز این ایرلاین است، در عرض تقریبا ۱۷ ساعت انجام می‌شود و مسافران را از ایالات متحده آمریکا به یکی از مهم‌ترین شهرهای استرالیا جابه‌جا می‌کند و یکی دیگر از طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا محسوب می‌شود.

طولانی ترین پروازهای جهان
  • مسافت: ۱۴۴۶۸ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۷ ساعت و ۳۵ دقیقه
  • نام ایرلاین: کانتاس ایرویز (Qantas Airways)

۵- اوکلند (AKL) به نیویورک (JFK)

شرکت هواپیمایی مشهور ایر نیوزیلند، در سال ۲۰۲۲ مسیر پروازی اوکلند به نیویورک را راه‌اندازی کرد تا مسافران بدون توقف در مسیر بتوانند این مسافت را طی کنند. همچنین برای طی‌کردن این مسیر هوایی، از هواپیما بوئینگ ۹-۷۸۷ استفاده می‌کند تا مسافران در طول مسیر آسایش و راحتی بیشتری داشته باشند.

  • مسافت: ۱۴۲۰۹ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۷ ساعت و ۳۵ دقیقه
  • نام ایرلاین: ایر نیوزلند، کانتاس (Air New Zealand, Qantas)

۶- اوکلند (AKL) به دبی (DXB)

در سال ۲۰۱۶، مسیر اوکلند به دبی طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان بود و هفت سال طول کشید تا به رتبه ششم تنزل پیدا کند. این مسئله به‌خوبی نشان می‌دهد که در دنیای هوانوردی، چقدر همه چیز سریع می‌تواند تغییر کند! مسیر اوکلند – دبی ابتدا با توقف در کوالالامپور انجام می‌شد، اما بعدها به پرواز مستقیم و با مدت زمان تقریبا ۱۷ ساعت تبدیل شد.

  • مسافت: ۱۴۱۹۳ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه
  • نام ایرلاین: هواپیمایی امارات (Emirates)

۷- لس ‌آنجلس (LAX) به سنگاپور (SIN)

بار دیگر نام فرودگاه چانگی سنگاپور به‌عنوان فرودگاهی که میزبان یکی از طولانی ترین پروازهای جهان است برده می‌شود و به نظر می‌رسد که جاه‌طلبی‌های سنگاپور در این زمینه هنوز تمام نشده است! این پرواز ابتدا در سال ۲۰۱۶ و توسط شرکت هواپیمایی یونایتد انجام شد و در آن زمان، طولانی ترین پرواز بدون توقف در ایالات متحده بود. پروازهای این مسیر لس‌آنجلس و سنگاپور را به یکدیگر متصل می‌کنند و سفری ۱۷ ساعته در طول اقیانوس آرام شمالی انجام می‌دهند.

طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا
  • مسافت: ۱۴۰۹۶ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۷ ساعت و ۱۰ دقیقه
  • نام ایرلاین: هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines)

۸- دالاس فورت ورث (DFW) به سیدنی کینگزفورد اسمیت (SYD)

مسیر هوایی دالاس به سیدنی استرالیا که رتبه هشتم را در فهرست ما به خود اختصاص داده است، طولانی ترین پرواز دنیا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بود. به نظر می‌رسد که مسافران زیادی در این مسیر جابه‌جا می‌شوند و به همین دلیل، هر هفته پروازهای زیادی از دالاس به مقصد سیدنی وجود دارد. در گذشته، پروازهای این مسیر در شهر بریزین (Brisbane) استرالیا توقف داشتند، اما در حال حاضر مسیر دالاس به سیدنی بدون توقف انجام می‌شود.

  • مسافت: ۱۳۸۰۲ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز: ۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه
  • نام ایرلاین: کانتاس ایرویز (Qantas Airways)

طولانی ترین پروازها از ایران

در حال حاضر، گفته می‌شود که هواپیمایی ماهان با یک پرواز ۱۷ ساعته و بدون توقف به شهر کاراکاس، رکورددار طولانی ترین پرواز ایران است. علاوه بر این، پروازهای طولانی‌ دیگری هم از ایران انجام می‌شود که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است که پروازهایی که در ادامه معرفی شده‌اند، با یک یا چند توقف در مسیر انجام می‌شوند.

پرواز ایران به آمریکا

مسیر هوایی ایران به آمریکا، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای هوایی از ایران است. پروازهای ایران به مقصد آمریکا عموما ۱۷ ساعت طول می‌کشد و در طول این پروازها، ۱۱۶۸۱ کیلومتر مسافت پیموده می‌شود. در حال حاضر، از ایران پرواز مستقیم به آمریکا وجود ندارد و مسافران در طول پرواز، یک یا چند توقف در کشورهای واسطه مثل ترکیه و امارات خواهند داشت.

طولانی ترین پروازهای دنیا

پرواز ایران به کانادا

برای سفر به کانادا، باید خودتان را برای یک پرواز طولانی آماده کنید. مدت زمان پرواز تهران ونکوور یا سایر شهرهای کانادا عموما ۱۸ ساعت به طول می‌انجامد و در پروازهای ایران به شهرهای مختلف این کشور پهناور، بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر پیموده می‌شود. درست مثل آمریکا، پروازهای کانادا نیز با توقف در مسیر انجام می‌شوند.

پرواز ایران به استرالیا

استرالیا از دیگر کشورهایی محسوب می‌شود که برای رسیدن به آن مسافران باید پروازهای طولانی را تحمل کنند. فاصله هوایی ایران تا استرالیا بیش از ۱۲ هزار کیلومتر است و متقاضیان برای طی‌کردن فاصله ایران تا استرالیا با هواپیما، حداقل ۱۶ ساعت در راه خواهند بود.

سفر با طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا

در طولانی ترین پروازهای دنیا مسافت‌هایی بالغ بر ۱۵ هزار کیلومتر (و حتی بیشتر) پیموده می‌شود و مسافران نزدیک به ۲۰ ساعت را بدون توقف در هواپیما خواهند بود. در این مطلب، تعدادی از طولانی ترین پروازهای جهان را معرفی کردیم و به شما گفتیم که کدام کشورها، سردم‌دار این پروازها هستند.

دوست دارید کدام یک از این پروازهای طولانی را تجربه کنید؟ یا تا به حال طولانی‌ترین پروازی که داشته‌اید به کدام مقصد بوده است؟

سوالات متداول درباره طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا

طولانی ترین پرواز از ایران به کدام کشور است؟

مسیر هوایی ایران به استرالیا با ۱۲ هزار کیلومتر مسافت، طولانی ترین پرواز از ایران است.

طولانی ترین پرواز داخلی ایران کدام است؟

پرواز تهران تا چابهار با ۱۴۵۳ کیلومتر مسافت و مدت زمان پرواز ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه، طولانی ترین پرواز داخلی ایران است.

طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا کدام است؟

مسیر پروازی نیویورک به سنگاپور، در حال حاضر طولانی ترین پرواز دنیا است.

فاصله هوایی ژاپن تا آمریکا چقدر است؟

از توکیو تا امریکا بسته به نوع ایرلاین و مقصد، فاصله زمانی متفاوت است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید