شروع مجدد گردشگری در آلمان

0
3801
شروع مجدد گردشگری در آلمان
شروع مجدد گردشگری در آلمان

از ۱۵ جون آلمان مرزهای خود را به روی گردشگران باز می‌کند

دولت آلمان سرانجام به اعمال محدودیت‌های سفر پایان داد و مرزهای خود را از ۱۵ جون ۲۰۲۰ برابر با ۲۶ خرداد ۹۹ به روی ۲۹ کشور اروپایی باز خواهد کرد.

دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه (۳ جون) تصمیم گرفت که هشدارهای سفر برای ۲۶ عضو دیگر اتحادیه اروپا به همراه انگلستان و چهار کشور عضو پیمان شنگن (سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختنشتاین) را با اطلاعیه‌های خاص این کشور جایگزین کند. سفر به این کشورها تا زمانی که آن‌ها نیز در شرایط مشابهی نسبت به اپیدمی کرونا با آلمان باشند، مجاز خواهد بود.

اما به دلیل اینکه کشورهای اسپانیا و نروژ تصمیم بر این دارند تا محدودیت‌های مهاجرتی خود را تا پس از تاریخ ۱۵ جون نیز ادامه دهند، سفر به این کشورها با تاخیر صورت خواهد گرفت. با این حال دولت آلمان امیدوار است که کشور اسپانیا تا ۲۱ جون به محدودیت‌های سفر اعمالی در این کشور، خاتمه دهد.

ما باید از شروع موج دوم اپیدمی کرونا جلوگیری کنیم

برلین نخستین بار در تاریخ ۱۷ مارچ، در پاسخ به اپیدمی کرونا برای بیش از ۲۰۰ کشور هشدارهای جهانی سفر را صادر کرد و طی ماه‌های پس از آن نیز، آن را تمدید کرد.

با این حال هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با هشدار اینکه اپیدمی کرونا هنوز رفع نشده است اظهار کرد: “ما نباید در مورد اقدامات امنیتی اشتباه کنیم. در آلمان و هر کشور دیگری، باید مانع از این شویم که شروع مجدد گردشگری باعث آغاز موج دوم این اپیدمی شود.

در روزهای آتی وزارت امور خارجه توصیه نامه‌ای با عنوان “بهترین اطلاعات در دسترس” برای هر کشور منتشر خواهد کرد. بدین ترتیب مسافران می‌توانند در مورد انجام و یا عدم انجام سفر تصمیم گیری نمایند.”

سفر به آن سوی آب‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است

دولت آلمان پس از آنکه کشورهای سراسر جهان با شیوع اپیدمی کرونا مرزهای خود را به روی مردم کشورهای دیگر بستند، سفرهایی را برای بازگشت ۲۴۰۰۰ نفر از افراد با ملیت آلمانی از سایر کشورها به آلمان تدارک دیدند. درصد کثیری از این افراد را مسافران فردی، تجار، دانش آموزان و دیگر شهروندان آلمانی تشکیل می‌دادند.

وضعیت سفرهای خارج از اروپا در آلمان پس از تاریخ ۱۴ جون هنوز مشخص نیست، چرا که برلین از اتحادیه اروپا خواسته است تا به این سیاست مشترک بپیوندد.

هایکو ماس در این مورد افزود: “ما در انتظار تصمیمی هستیم که قرار است این هفته در اتحادیه اروپا گرفته شود تا ببینیم آیا محدودیت های مهاجرتی برای اروپا تمدید خواهد شد یا خیر؟”

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید