شروع مجدد گردشگری در یونان

0
5226
شروع مجدد گردشگری در یونان
شروع مجدد گردشگری در یونان

یونان از اجرای برنامه ” شروع مجدد گردشگری” در این کشور خبر داد

هری تئوهریس وزیر گردشگری یونان روز چهارشنبه اعلام کرد: “از ۱ جولای ۲۰۲۰ همزمان با کاهش اپیدمی کووید-۱۹ و شروع مجدد پروازها، یونان مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر باز خواهد کرد و گردشگران می‌توانند بدون انجام تست کرونا و یا سپری کردن قرنطینه، طبق برنامه ‘شروع مجدد گردشگری در یونان’ به این کشور وارد شوند.”

او در ادامه افزود: “شروع مجدد گردشگری در یونان برنامه‌ای جامع، منسجم و دقیق است که باعث می‌شود گردشگری یونان جانی دوباره بگیرد و به گونه‌ای کارامد و ایمن بر اقتصاد این کشور تاثیر بگذارد.”

هری تئوهریس در ادامه بیانات خود اضافه کرد: ” بر اساس برنامه شروع مجدد گردشگری در یونان، دولت این کشور قادر خواهد بود موارد احتمالی کووید-۱۹ را به سرعت مدیریت کند و در امنیت کامل پذیرای گردشگران از سراسر جهان باشد. برای رفع این مشکل قوانینی در نظر گرفته شده است که شامل پروتکل‌هایی برای ایمنی مسافران تجاری و گردشگران در طول مدت سفرشان به یونان است.

اولویت‌های برنامه شروع مجدد گردشگری در یونان شامل اطمینان بخشی از ایمنی کارکنان و گردشگران، تقویت زیرساخت‌های سلامت در مقاصد توریستی و حمایت از کسب و کارهای گردشگری است.

وزیر گردشگری یونان جدول زمانبندی زیر را برای شروع مجدد گردشگری در این کشور ارائه کرد:

  • دوشنبه ۲۵ می: لغو محدودیت‌ سفرهای دریایی
  • دوشنبه ۱ جون: بازگشایی کمپ‌ها، اردوگاه‌های موقت و هتل‌هایی که در طول سال به مسافران خدمات می‌دهند.
  • دوشنبه ۱۵ جون: بازگشایی تمامی اقامتگاه‌ها (هتل‌های فصلی و ریزورت‌ها)، اولین فاز لغو محدودیت‌های سفر در پروازهای بین المللی (هواپیماها فقط در فرودگاه آتن حق فرود خواهند داشت.)
  • چهارشنبه ۱ جولای: دومین فاز لغو محدودیت پروازهای بین المللی (تمامی فرودگاه‌های یونان بازگشایی خواهند شد.)
  • چهارشنبه ۱۵ جولای: لغو تدریجی سایر محدودیت‌های اعمالی

ورود گردشگران خارجی به یونان

بر اساس گفته‌های وزیر بهداشت یونان، از ۱۵ جون گردشگران ابتدا از کشورهایی که بر اساس ظوابط اپیدمی انتخاب شده‌اند اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت. پس از آن وزارت گردشگری یونان اسامی کشورهای دیگری را که گردشگران آن‌ها اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت تا پایان ماه می منتشر خواهد کرد.

در تاریخ یک جولای یعنی همزمان با بازگشایی فرودگاه‌های یونان و شروع دوباره پروازهای بین المللی مردم تمامی کشورها به جز کشورهایی که اپیدمی کرونا در آن‌ها بسیار شایع است، اجازه ورود به یونان را خواهند داشت. لیست این کشورها نیز در زمان مناسب منتشر خواهد شد.

نیازی به انجام تست و قرنطینه نخواهد بود

علاوه بر موارد ذکر شده، وزیر گردشگری یونان اعلام کرد که مسافران ورودی به یونان نیاز به انجام تست پزشکی و یا سپری کردن دوران قرنطینه نخواهند داشت. با این حال اگر نیاز باشد از مسافران نمونه گیری به عمل خواهد آمد.

پروتکل‌های بهداشتی

تئوهریس در ادامه اظهارات خود افزود: ” برنامه شروع مجدد گردشگری در یونان پروتکل‌های بهداشتی خاصی را برای هتل‌های یونان، اتوبوس‌های گردشگری، شرکت‌های کرایه ماشین، کشتی‌ها، شرکت‌های هواپیمایی (قوانین ایمنی و سلامت در پروازها و فرودگاه‌ها) و بررسی‌های لازم در گیت‌های ورودی (شامل قرنطینه و انجام نمونه‌گیری) در نظر گرفته است. این پروتکل‌های بهداشتی توسط مجلس یونان اعلام خواهند شد.”

حمایت از کارآفرینی

وزیر گردشگری یونان با اشاره به حمایت از کسب و کارهای گردشگری به بیان موارد ذیل پرداخت:

  • کسب و کارهای گردشگری می‌توانند تعلیق قراردادهای کار را تا ۲۰ جولای ۲۰۲۰ ادامه دهند.
  • کسب و کارهای گردشگری تا ماه آگست واجد شرایط کاهش پرداخت اجاره تا ۴۰% خواهند بود.
  • کارکنان کسب و کارهای گردشگری تا ماه سپتامبر طبق برنامه “Sure”  از سوی اتحادیه اروپا حمایت مالی خواهند شد.
  • دولت یونان از کارکنان کسب و کارهای گردشگری فصلی حمایت مالی خواهد کرد.
  • کسب و کارهای گردشگری واجد شرایط کاهش پیش پرداخت مالیات‌ بر درآمد خواهند بود.
  • ترابری یونان، قهوه و نوشیدنی‌های غیر الکلی و پکیج‌های مسافرتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند بود.
  • کسب و کارهای گردشگری یونان از صندوق ضمانت و بانک توسعه یونان حمایت مالی دریافت خواهند کرد.

گردشگران داخلی یونان

شروع مجدد گردشگری در یونان همچنین شامل برنامه‌هایی برای پیشبرد گردشگری داخلی یونان است تا از طریق آن گردشگران یونانی بیشتری را به سوی مقاصد و شرکت‌های گردشگری بکشاند.

وزیر گردشگری یونان گفت: ” علی رغم اینکه گردشگران داخلی نقشی در ورود ارز خارجی ندارند، اما گردشگری داخلی در این فصل از سفر به یونان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.”

بر اساس گفته‌های وزیر گردشگری یونان با تقویت برنامه تعطیلات گردشگری اجتماعی که توسط سازمان اشتغال نیروی انسانی یونان تدارک دیده شده است، به زودی کمپینی تبلیغاتی در این کشور راه اندازی خواهد شد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید