شرایط سفر به آمریکا در کرونا ۲۰۲۲

0
3718
شرایط سفر به آمریکا در کرونا

جدیدترین اطلاعات درباره شرایط سفر به آمریکا در کرونا برای افرادی که در جست‌وجستوی شگفتی‌ها و بهترین‌ها راهی این کشور هزار رنگ می‌شود، اهمیت زیادی دارد. پس از شیوع کرونا، مقامات بسیاری از کشورها سیاست‌های خاصی را برای ورود اتباع خارجی به کشورهای خود وضع کردند و پس از واکسیناسیون گسترده، این شرایط دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید از آخرین تغییرات درباره شرایط سفر به کشور آمریکا در کرونا باخبر شوید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه ما باشید.

خرید بلیط هواپیما نیویورک

سفر به آمریکا در کرونا

محدودیت های مرزی در شرایط سفر به آمریکا در کرونا

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر هیچ‌گونه ممنوعیتی در رابطه با ورود اتباع کشورهایی خاص ندارد و تمامی محدودیت‌های خود را لغو کرده است. همه مسافران ۱۸ سال و بالاتر که شهروند، اتباع، مقیم دائم یا دارندگان گرین کارت هستند، آزادانه می‌توانند به این کشور سفر کنند. سایر مسافران نیز باید به طور کامل واکسینه شوند تا اجازه ورود به این کشور را دریافت کنند. لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۸ سال مشمول این قوانین نمی‌شوند و هیچ محدودیتی هم برای سفرهای داخلی بین ایالت‌های مختلف آمریکا وجود ندارد. به هر حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه کرده است که همه مسافران داخلی تا حد امکان نزدیک به زمان خروج خود، تست کووید ۱۹ بدهند.

خرید بلیط هواپیما لس آنجلس

شرایط ارائه برگه آزمایش و کارت واکسن کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، الزام خود مبنی بر ارائه آزمایش منفی کووید ۱۹ پیش از ورود به این کشور را لغو کرده است. آمریکا که طی دوره‌ای خاص ورود شهروندان بعضی از کشورها را ممنوع کرده بود، از ۸ نوامبر ۲۰۲۱ مرزهای خود را به روی افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، باز کرد. در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور به افراد بالای ۲ سال توصیه می‌کند که در وسایل حمل‌ونقل عمومی از ماسک استفاده کنند، در حال حاضر استفاده از ماسک در هواپیما، قطار و سایر وسایل حمل و نقل عمومی اجباری نیست. شایان ذکر است که شهروندان و اتباع قانونی این کشور برای سفرهای بین‌المللی و داخلی ملزم به ارائه کارت واکسن نیستند.

رزرو هتل نیویورک

وضعیت فعلی بیماری کرونا در آمریکا

از زمان شروع همه‌گیری کرونا تاکنون، تقریبا ۹۱٫۸ میلیون آمریکایی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. تا پیش از ۳ آگوست ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱)، بیش از ۶۰۰ میلیون دوز واکسن در ایالات متحده تزریق شده و آرامشی نسبی در این کشور برقرار شده است. در حال حاضر تعداد موارد ابتلا پس از کاهشی چشمگیر در پی واکسیناسیون گسترده، مجددا روند روبه‌افزایشی را آغاز کرده است.

رزرو هتل لس آنجلس

محدودیت‌های کرونایی آمریکا

در حال حاضر، تقریبا تمامی مکان های گردشگری آمریکا اعم از پارک‌های ملی و ایالتی، موزه‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و… به روی بازدیدکنندگان باز است. به هر حال نکاتی در رابطه با شرایط سفر به کشور آمریکا در کرونا وجود دارد که با اطلاع از آن‌ها سفر راحت‌تری را تجربه خواهید کرد:

  • برای آنکه مسافران به‌طور کامل واکسینه شوند، باید دوز دوم (یا یک دوز برای واکسن‌های تک‌دوز) را ۱۴ روز پیش از ورود به این کشور دریافت کرده باشند.
  • افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند، باید یکی از واکسن‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده و یا واکسن‌هایی را که سازمان جهانی بهداشت برای استفاده اضطراری تعیین کرده است، دریافت کرده باشند. واکسیناسیون با دوز ترکیبی نیز پذیرفته می‌شود.
  • الزامات واکسن، شامل حال شهروندان و اتباع آمریکا یا افرادی که مقیم دائمی و قانونی این کشور هستند، نمی‌شود.
  • مسافرانی که به صورت هوایی به ایالات متحده سفر می‌کنند، موظف هستند که قبل از سوار شدن به پروازهای آمریکا، اطلاعات تماسشان را به خطوط هوایی ارائه دهند.
  • استفاده از ماسک در حال حاضر در وسایل حمل و نقل عمومی اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس الزامی نیست.

علاوه بر آنچه در بالا در رابطه با محدودیت‌های کرونایی و شرایط سفر به آمریکا در کرونا به آن گفته شد، باید نکاتی را هم در رابطه با ایالت‌ها و مکان‌های مختلف ایالات متحده در نظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • نیویورک: تمامی الزامات و محدودیت‌های کرونایی نیویورک از ۷ مارس برداشته شد و افرادی که قصد رفتن به مکان‌هایی مثل رستوران‌های سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی و… را دارند، ملزم به ارائه مدرک واکسیناسیون نیستند.
  • لاس وگاس: نوادا در ۱۰ فوریه دستور زدن ماسک در فضاهای سرپوشیده را لغو کرد.
  • هاوایی: از ۲۵ مارس، اجباری بودن زدن ماسک در فضاهای سرپوشیده برداشته و در همان روز برنامه سفرهای امن هاوایی هم منقضی شد.
  • پورتوریکو: برای ورود به ایالت پورتوریکو، دیگر نیازی به ارائه کارت واکسن یا انجام آزمایش کووید ۱۹ نیست. قوانین سفرهای بین‌المللی نیز درست مثل قوانین سفرهای ایالات متحده است.
  • پارک‌های دیزنی: دیزنی‌لندهای آمریکا که در شهرهای کالیفرنیا و فلوریدا واقع شده‌اند، از همان مقرراتی که برای این شهرها وضع شده است پیروی می‌کنند.

مسافران می‌توانند برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا به سایت IATA مراجعه کنند. 

شما تجربه ای در زمینه سفر به کشور آمریکا در زمان کرونا دارید؟ در بخش نظرات منتظر خواندن تجربیات شما هستیم.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید