جدیدترین شرایط سفر به یونان در کرونا برای علاقمندان بازدید از زیبایی های تاریخی و طبیعی این منطقه اهمیت بالایی دارد. این کشور را با اقامتگاه های رویایی میکونوس (Mykonos)، ماسه‌های سیاه ساحل سانتورینی با غروب خورشید که تصویر رویایی و زیبایی را برای گردشگران خلق می‌کنند و جاذبه های تاریخی آتن می‌شناسند. به هر حال، اگر شما هم قصد دارید برای بازدید از جاهای دیدنی یونان راهی این کشور شوید، بیش از هرچیزی باید از محدودیت های کرونایی و شرایط سفر به کشور یونان در کرونا آگاهی داشته باشید. برای آنکه با جدیدترین اخبار در این زمینه آشنا شوید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما آتن

محدودیت های مرزی در سفر به یونان در کرونا

در اوایل شیوع ویروس کرونا، مقامات یونانی محدودیت‌های سفت و سختی را برای ورود مسافران خارجی به این کشور در نظر گرفته بودند. از ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها گرفته تا لزوم ارائه تست منفی کرونا، گواهی بهبود بیماری و غیره مدارکی که بود که باید برای سفر به یونان ارائه می‌دادید. اما از ابتدای ماه می بخش زیادی از این محدودیت‌ها برداشته شده‌اند و همه افرادی که مدارک مسافرتی لازم را داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند به این کشور سفر کرده و از جاذبه‌های دیدنی یونان مانند ویرانه‌های باستانی معبد پارتنون، جزیره‌های بی‌شمار، جاذبه‌های تاریخی و…  بازدید کنند.

ورود به یونان

شرایط واکسن و آزمایش COVID-19

یونان که کشوری باستانی با تاریخ و فرهنگی غنی است، با زیبایی‌های بی‌شمارش هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور هستید، احتمالا می‌خواهید بدانید که شرایط سفر به یونان در کرونا چیست و آیا ملزم به ارائه کارت واکسن هستید یا خیر.

خوشبختانه پس از واکسیناسیون گسترده در سراسر جهان علیه کرونا، یونان تمامی محدودیت‌های خود را از تاریخ یک می ۲۰۲۲ لغو کرده است. از آن زمان تاکنون، دیگر افراد ملزم به ارائه کارت واکسن نیستند و همانند روزهای قبل از کرونا می‌توانند به کشور یونان سفر کنند. توجه داشته باشید که اگر در زمان اقامت‌تان در یونان به ویروس کرونا مبتلا شوید، باید حداقل به مدت ۵ روز در هتل محل اقامت خود قرنطینه شوید.

خرید بلیط هواپیما سانتورینی

محدودیت یونان

محدودیت‌ های کرونایی جاذبه های گردشگری یونان

در حال حاضر، بیشتر محدودیت‌های کرونایی در یونان لغو شده‌اند و گشت‌وگذار در این کشور و بازدید از بناهای دیدنی آن بسیار راحت است. در همین راستا، برای ورود به بعضی از فضاهای سرپوشیده مانند موزه، باشگاه‌های ورزشی و سالن تئاتر، به ارائه کارت واکسن یا گواهی بهبود از بیماری کرونا نیازی ندارید. همچنین، اکثر جاهای دیدنی یونان و اماکن تفریحی آن باز هستند و بیشتر مکان‌ها از جمله رستوران‌ها، بارها و… با آغوش باز از مسافران استقبال می‌کنند.

علاوه بر اینکه لزوم ارائه کارت واکسن و اثبات بهبودی از بیماری از اول می برداشته شده است، از اول ژوئن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده دیگر الزامی نیست، اما هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی یونان، ملزم به استفاده از ماسک هستید.

وضعیت فعلی کرونا در یونان

اگر علاوه بر شرایط سفر به یونان در کرونا، دوست دارید از وضعیت فعلی ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور هم اطلاع پیدا کنید، باید بدانید که در حال حاضر بیش از ۷٫۶ میلیون نفر – ۷۳ درصد از کل جمعیت یونان – واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت IATA مراجعه کنید.

آیا در دوران کرونا به یونان سفر کرده‌اید؟ مشتاق خواندن تجربیات شما در قسمت نظرات هستیم.

2 نظرات

    • با سلام
      همان‌طور که در مطلب گفته شده، در حال جاضر نیازی به داشتن کارت واکسن کرونا نیست و بدون کارت واکسن هم می‌توانید به یونان سفر کنید. بنابراین، فرقی نمی‌کنه چه واکسنی زده باشید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید