سفر ۳ روزه به اصفهان

1
4418
سفر به اصفهان
سفر به اصفهان

بی دلیل نیست که شهر اصفهان را به “نصف جهان” لقب داده‌اند. بسیاری از مردم ایران و حتی گردشگران خارجی پس از دیدن اصفهان و زیبایی‌های بی بدیل آن، قصد سفر مجدد به این شهر می‌کنند و حتی به دیگران نیز سفر به اصفهان را پیشنهاد می کنند. اصفهان یکی از شهرهایی است که هر شخصی حداقل باید یکبار به آن سفر کند. جاذبه‌های تاریخی متعدد اصفهان، مسجدهای زیبای عصر صفوی، پل‌های باستانی این شهر، باغ‌های دلگشای ایرانی، بازارهای قدیمی و کاخ‌های پرزرق و برق اصفهان قطعا دوستداران گردشگری را از سراسر جهان به این شهر می‌کشاند. حتی وجود کویرهای زیبا در اطراف این شهر ماجراجویان را از سفرشان به اصفهان راضی خواهد کرد.

خرید بلیط هواپیما اصفهان

جاذبه‌های گردشگری اصفهان فراوان است و قطعا با یکبار سفر و یا سفری کوتاه به این شهر نمی توانید تمام اصفهان را بگردید. چون بیشتر گردشگران فرصت کمی برای بازدید از این شهر دارند در این مطلب با هم سفری کوتاه و سه روزه به اصفهان خواهیم داشت و برای اینکه بتوانید از سفر خود نهایت لذت و بهره را ببرید، به شما در برنامه ریزی سفر به اصفهان در این مدت کوتاه کمک خواهیم کرد. با فلای تودی همراه باشید.

روز اول اصفهان گردی:

بازدید از میدان نقش جهان (مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو)، بازار بزرگ اصفهان، سی و سه پل

قطعا هر شخصی که به اصفهان سفر می‌کند، سفر خود را با بازدید از میدان نقش جهان آغاز خواهد کرد. نقش جهان بخش جدایی ناپذیر جوهره این شهر است و نام نقش جهان با نام اصفهان درآمیخته. میدان نقش جهان اصفهان، دومین میدان بزرگ جهان است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

سفر به اصفهان

برای بازدید از گوشه گوشه میدان نقش جهان اصفهان که به میدان امام نیز شهرت دارد، باید زمان زیادی را صرف کنید. مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و عالی قاپو سه بنای ارزشمند از عصر صفوی هستند که هر کدام در گوشه‌ای از میدان نقش جهان جای دارند. بازدید خود را از میدان نقش جهان با دیدن آثار هنری بی نظیر سقف‌ها و دیوارهای این بناها شروع کنید و به زندگی مردم اصفهان در ۳۰۰ سال پیش سفر کنید. با دیدن عالی قاپو می‌توانید شاهان صفوی را در ذهن خود مجسم کنید که روی تراس‌های این کاخ می‌نشستند و بازی چوگان نجیب زادگان را در میانه میدان نقش جهان تماشا می کردند. در بازدید از عالی قاپو از اتاق موسیقی این کاخ در طبقه فوقانی آن هم دیدن کنید. عادلانه نیست از کنار شاهکاری که ساخت آن بیشتر از ده سال زمان برده، ساده بگذرید.

بعد از بازدید از عالی قاپو می‌توانید به تماشای بازار قیصریه یا همان بازار بزرگ اصفهان که در شمال این میدان قرار دارد بروید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه وارد پیچ و خم‌های بازار شده و غرق زیبایی‌های صنایع دستی اصفهان که در این مغازه‌ها به فروش می‌رسند شوید، سری به قهوه خانه قدیمی چاه حاج میرزا در خارج از میدان نقش جهان بزنید و کمی استراحت کنید.

بازدید از بازار قیصریه در سفر به اصفهان

این قهوه خانه با اشیا و تصاویر قدیمی تزئین شده و جو دوستانه و اشیا عتیقه‌ای که دارد، گردشگران را شیفته خود می‌کند. علاوه بر تماشای دکور زیبا و صرف چای و قهوه در این قهوه خانه قدیمی می‌توانید دسر ویژه و دوغ و گوشفیل‌های لذیذ آن را نیز امتحان کنید. البته اگر طرفدار مزه‌های متضاد در کنار هم هستید!

Link مدرسه چهارباغ اصفهان- گنجینه‌ای از هنر معماری

هنگامیکه در بازار اصفهان گردش کردید و سوغاتی خریدید، به احتمال زیاد عصر شده و بهترین زمان برای بازدید از پل‌های تاریخی اصفهان به خصوص سی و سه پل رسیده. اگرچه دیدن این پل در روز هم زیباست اما دیدن ۳۳ طاق نورانی این پل در تاریکی شب جلوه دیگری دارد. روی پل قدم بزنید و با مردم محلی اصفهان صحبت کنید. حتی می‌توانید به تماشای مردمی بروید که زیر پل مشغول آواز خوانی و شادی هستند.

سی و سه پل-سفر به اصفهان

پیشنهاد می‌کنیم برای صرف شام هم به رستوران ملک سلطان جارچی باشی بروید که در اصل حمامی بازسازی شده است و غذاهای لذیذی دارد. قطعا جذب این رستوران و دکوراسیون زیبایش خواهید شد.

روز دوم اصفهان گردی:

بازدید از کلیسای وانک، موزه موسیقی اصفهان، کاخ هشت بهشت، کاخ چهل ستون

روز دوم اصفهان گردی را با قدم زدن در محله سنگفرش و ارمنی نشین جلفا اصفهان و بازدید از کلیسای وانک آغاز کنید. این کلیسا که در سال ۱۶۶۴ ساخته شده، ترکیبی از معماری ایرانی و ارمنی است. در کنار معماری و نقاشی‌های چشم نواز کلیسای وانک، می‌توانید از موزه و کتابخانه این کلیسا که کتاب‌های نفیس و ارزشمندی دارد نیز دیدن کنید.

سفر به اصفهان

مکان دیگری که می‌خواهیم برای بازدید به شما معرفی کنیم، به اندازه مکان‌های قبلی قدیمی نیست اما قطعا ارزش دیدن دارد. از کلیسای وانک به سمت خیابان مهرداد بروید. در سمت چپ خیابان، موزه موسیقی اصفهان واقع شده است. این موزه خصوصی در سال ۹۴ تاسیس شده و بیش از ۳۰۰ نوع ساز در آن به نمایش گذاشته شده که نظیر بسیاری از آن‌ها را در هیچ جایی از دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. البته چیزی که بیشتر از همه این موزه را منحصر به فرد کرده تنها وجود سازهای ارزشمند آن نیست بلکه اگر به موسیقی سنتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در موزه موسیقی اصفهان از اجرای پخش زنده موسیقی سنتی ایران لذت ببرید.

موزه موسیقی اصفهان

پس از بازدید از موزه موسیقی نوبت به بازدید از کاخ چهل ستون می‌رسد. کاخ چهل ستون از میدان نقش جهان فاصله زیادی ندارد و در کنار کاخ هشت بهشت واقع شده است. چهل ستون نیز یکی دیگر از مکان‌هایی است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. کاخ چهل ستون و باغ‌ آن در ابتدا برای اهداف سیاسی و تفریحات شاه عباس صفوی ساخته شد. اکنون این کاخ زیبا به مکان تاریخی مهمی تبدیل شده که کاملا با بناهای اطراف میدان نقش جهان و خیابان جلفا متفاوت است. تالار پذیرایی این کاخ که بخش عظیمی از آن را تشکیل می‌دهد با نقاشی‌های زیبایی که جنگ‌های مشهور را به تصویر می‌کشد تزئین شده و زیبایی دو چندانی به این کاخ باشکوه بخشیده است.

کاخ چهل ستون

در اصفهان، کاخ دیگری با نام کاخ هشت بهشت از زمان صفوی برجای مانده که از باغ‌های اطراف آن چیز زیادی باقی نمانده است، اما این کاخ زیبا و باشکوه هنوز هم ارزش دیدن دارد.

پیشنهاد می کنیم برای صرف شام به هتل عباسی اصفهان بروید. هتل عباسی اصفهان نه تنها یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اصفهان بلکه یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران است. هتل عباسی اصفهان در ابتدا کاروانسرایی قدیمی بوده است. حیاط پشتی این هتل نه تنها مکانی دنج و مناسب برای استراحت است، بلکه تماشای معماری و محیط زیبای اطراف آن شما را به وجد می‌آورد.

روز سوم اصفهان گردی:

بازدید از مسجد جامع اصفهان، منار جنبان، آتشگاه اصفهان

سومین روز سفر به اصفهان را با رفتن به مسجد جامع اصفهان که هنوز هم مراسم‌های مذهبی در آن برگزار می‌شود شروع کنید. مسجد جامع اصفهان در قرن هشتم ساخته شده و در دوره‌های متفاوت محل تجمع عمومی مردم شهر اصفهان بوده است. با بازدید از مسجد جامع اصفهان نه تنها اتاق‌ها و راهروهای این مسجد شما را متعجب خواهد کرد، بلکه در هر گوشه‌ای از این مسجد ردپایی از پادشاهان دوره‌های مختلف مانده است.

سفر به اصفهان و اصفهان گردی

بدون شک سفر به اصفهان بدون چشیدن طعم بریانی (بریونی)‌های لذیذ این شهر تکمیل نمی‌شود. برای صرف این غذای لذیذ می‌توانید به بریانی حاج محمود که در نزدیکی مسجد جامع قرار دارد بروید و بهترین بریانی اصفهان را امتحان کنید.

مکان بعدی که به شما پیشنهاد می کنیم، بازدید از بقایای آتشگاه اصفهان است که در روزگاران گذشته مکانی مقدس برای زرتشتیان بوده است. دیدن این آتشگاه هنگام بعد از ظهر این شانس را به شما می‌دهد که به تماشای غروب آفتاب بنشینید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که آتشگاه بالای تپه قرار گرفته، بنابراین هنگام بالا رفتن از آن دقت کنید و تجهیزات کافی همراه خود داشته باشید.

بازدید از آتشگاه در سفر به اصفهان

در مسیر آتشگاه می‌توانید از مسجد سید و منار جنبان نیز دیدن کنید. منار جنبان بنایی تاریخی مربوط به قرن هفدهم و شاهکار معماری دوره ایلخانان است. منار جنبان دو مناره دارد که با لرزاندن یکی از آن‌ها مناره دیگر و تمام ساختمان به لرزه درمی‌آید. زیبایی، قدمت، کاشی کاری‌های فوق العاده و معماری تحسین برانگیز منار جنبان باعث شده است تا این بنا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در سفر به اصفهان تبدیل شود. اگر قصد سفر به اصفهان با خرید بلیط قطار یا هواپیما را دارید می توانید از طریق وب سایت فلای تودی اقدام کنید.

1 نظر

  1. به چه ترتیبی اینا رو چیدین؟ یعنی اگه طبق این برنامه پیش بریم، تو هر روز یه سری جاذبه معروف که نزدیک به هم هستن رو ببینیم؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید