چه زمانی سفرهای تجاری از سر گرفته می‌شوند؟

0
1954
سفرهای تجاری
سفرهای تجاری

مسافران پیش بینی می‌کنند که طی سه ماه آینده سفرهای تجاری خود را از سر بگیرند

با توجه به تاثیری که اخیرا ویروس کرونا بر روی صنعت سفر و گردشگری داشته است، طبق آخرین نظرسنجی موسسه جهانی کسب و کار سفر (GBTA) مسافران تجاری پیش بینی کرده‌اند که شرکت‌های جهانی می‌توانند طی دو الی سه ماه آینده سفرهای تجاری خود را را از سر بگیرند.

طبق نظرسنجی موسسه جهانی کسب و کار سفر، ۳۲ درصد از ۱۰۰۰ عضو شرکت کننده در نظرسنجی معتقدند، کارمندانی که سفرهای کاری آن‌ها به مناطقی که به دلیل شیوع کرونا کنسل و یا به حالت تعلیق درآمده بود طی دو ماه آینده سفرهای خود را از سر خواهند گرفت، در حالیکه ۱۹ درصد بر این باور هستند که این اتفاق طی سه ماه آتی خواهد افتاد. ۱۶ درصد نیز از زمان شروع مجدد سفرها مطمئن نیستند.

در این میان، ۲۸ درصد نیز بر این باور هستند که برای اینکه همه چیز به روال عادی خود برگردد بیش از یکسال زمان نیاز است.

آمارهای GBTA حاکی از آن است که ۹۸ درصد کسانی که از آن‌ها نظرسنجی به عمل آمده، اظهار داشته اند که با توجه به اتفاقات اخیر، تمامی تجارت‌های بین المللی خود را کنسل کرده و یا به حالت تعلیق درآورده‌اند و ۹۲ درصد نیز این عملکرد را برای سفرهای داخلی داشته اند. به طور میانگین، خریداران سفرهای تجاری تخمین می‌زنند که کمپانی‌های آن‌ها ۹۲ درصد از سفرهایی که در ماه مارچ و اپریل ۲۰۲۰ رزرو شده‌اند را کنسل کرده‌اند.

اما کسانی که به صورت مداوم برای امور تجاری و کاری خود در حال سفر هستند خواهان این هستند که دوباره سفرها از سرگرفته شوند، و طبق پیش بینی‌ها حدود ۳۳ درصد و یا بیشتر از افراد می‌خواهند که بعد از اپیدمی سفرهای خود را شروع کنند، و تنها ۱۳ درصد تمایلی به انجام این کار ندارند.

وقتی از خریداران سفر در مورد جایگزینی اینترنت و ابزار دیجیتال به جای مراجعه حضوری به شرکت‌های گردشگری سوال می‌شود، ۸۳ درصد از خریداران پاسخ می‌دهند که پرسنل شرکت‌ها غالبا از پلت فرم‌های مجازی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند و ۱۱ درصد نیز در پاسخ به این سوال بیان می‌دارند که با توجه به رعایت فاصله اجتماعی فقط گاهی از دنیای دیجیتال برای این منظور استفاده می‌کنند.

تاتیر ویروس کرونا بر تامین کنندگان و شرکت‌های مدیریت صنعت سفر و جهانگردی نیز بر کسی پوشیده نیست. آمار نظرسنجی بر روی ۹۶ درصد از شرکت‌های گردشگری که در رابطه با شیوع ویروس کرونا از آن‌ها نظرسنجی به عمل آمده نیز در نوع خود قابل توجه است. دو سوم از شرکت‌های مدیریت گردشگری اظهار داشته‌اند که در اثر شیوع ویروس کرونا، ۶۹ درصد از پرسنل خدمات گردشگری کار خود را از دست داده‌اند، ۶۶ درصد به مرخصی رفته‌اند و دستمزد ۶۶ درصد از پرسنل نیز کاهش یافته است.

هنگامیکه شرایطی که ویروس Covid-19 برای صنعت گردشگری به وجود آورده را با سایر تهدیدات اخیر بر روی این صنعت مقایسه می‌کنیم، ۹۵ درصد از پاسخ دهندگان با بیش از ۲۰ سال تجربه معتقدند که تاثیرات و خسارات مالی این ویروس بر صنعت گردشگری مخرب‌تر از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ایالات متحده خواهد بود، در حالیکه ۸۵ درصد نیز این خسارت را بیش از خسارات ناشی از بحران‌های مالی در خلال سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ پیش بینی کرده‌اند.

مدیر ارشد عملیاتی و مدیر اجرایی GBTA اسکات سولومبرینو (Scott Solombrino) اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و تاثیرات ناشی از قرنطیه و سایر محدودیت‌هایی که بر بسیاری از کشورها اعمال شده است، جای تعجب نیست که صنعت گردشگری دستخوش تغییر و نابسامانی شود. تلفات ناشی از ویروس کرونا بر روی سلامت و بهداشت عمومی و همچنین اقتصاد جهانی سخن به گزاف نیست. تلاش‌ها و اقدامات دولت و همچنین کمک‌های مالی که در جهت سرو سامان دادن به این بحران و  تثبیت شرایط اقتصادی جهانی صورت گرفته تحسین برانگیز است. تحقیقات حاکی از آن است که مسافران خواهان بازگشت به سفر هستند، که این امر خبری خوب و نشانه‌ای مثبت برای آینده صنعت گردشگری است. به محض اینکه اپیدمی با موفقیت، نبرد مقابله با ویروس کرونا را پشت سر بگذارد، صنعت گردشگری می‌تواند دوباره به شرایط اقتصادی مطلوبی که از اقتصاد جهانی ناشی می‌شود، برگردد.

با توجه به آنچه ذکر شد، ۶۲ درصد از اعضای GBTA انتظار دارند که ویروس کرونا نحوه عملکرد کسب و کار آن‌ها را در آینده تغییر دهد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید