هر شهر و کشوری زیبایی‌های خاص خودش را دارد، شهری مثل دبی با آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مدرن و شهری مثل مارماریس ترکیه با طبیعت خاص خودش! اما اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری داشته باشیم، بر اساس چند معیار، می‌توان زیباترین شهرهای جهان را دسته‌بندی کرد. البته هرکسی معیارهای زیبایی‌شناسی متفاوتی دارد و تعریف زیباترین شهر دنیا در افراد مختلف، متفاوت است. اما به هرحال گردشگران و جهانگردان، این شهرها را به عنوان زیباترین‌ها دسته‌بندی می‌کنند. با این مطلب در مجله گردشگری فلای‌تودی با ما همراه باشید.

زیباترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

اگر بخواهیم در خصوص زیباترین شهرهای جهان صحبت کنیم، کار به درازا می‌کشد. در هر کشوری چندین شهر محبوب گردشگری وجود دارد، اما این لیست را محدود‌تر کردیم و به معرفی ۱۰ مورد از برترین‌ها بسنده کردیم. شهرهایی که اگر بتوانید یک‌بار به آن‌ها سفر کنید، خوش‌شانس‌ترین انسان روی زمین هستید.

۱- آمستردام | هلند

اگر به هلند سفر کرده باشید، بدون شک شیفته آمستردام شده‌اید. پایتخت زیبای هلند که از هزاران آب‌راه در میان ساختمان‌های آجری تاریخی تشکیل شده و یکنواختی چشم‌نوازی ایجاد کرده است. این خانه‌های تاریخی، آپارتمان‌های مسکونی، رستوران‌ها و کافه‌ها را در برمی‌گیرد. آمستردام بی‌شک یکی از جذاب‌ترین و فریبنده‌ترین شهرهای دیدنی دنیا محسوب می‌شود. جاهای دیدنی آمستردام از کانال‌های زیبا و پل‌های رمانتیک گرفته تا خیابان‌های سنگفرش خوش منظره، معماری فوق‌العاده هماهنگ و حتی دوچرخه‌سواران شما را به سفری متفاوت دعوت می‌کند.

جاهای دیدنی آمستردام

بهترین زمان سفر به آمستردام

آمستردام بین ماه‌های آوریل و می (اوایل بهار) و یا از سپتامبر تا نوامبر (پاییز) بسیار دیدنی و زیباست. به طور کلی قبل از تابستان یا بعد از آن فصل گردشگری آمستردام محسوب می‌شود و شما می‌توانید از هوای معتدل لذت ببرید. در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا با گردشگران کمتری روبه‌رو خواهید شد. اگر قصد سفر به این شهر رویایی را دارید، رزرو هتل آمستردام را با بهترین قیمت انجام دهید.

۲- پراگ | جمهوری چک

پایتخت چک از دیگر شهرهای زیبای جهان است که با وجود معماری فوق‌العاده و آثاری که در هر دوره از تاریخ ساخته و به‌خوبی حفظ شده‌اند، همواره مورد علاقه گردشگران بوده است. برخی معتقدند که پراگ زیباترین شهر دنیاست. معروف‌ترین آن‌ها قلعه پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی و موزه ملی چک است که از دیدنی‌های پراگ به‌شمار می‌روند. مرکز این شهر ساختمان‌هایی با شیروانی‌های آجری‌رنگ و کوچه‌پس‌کوچه‌های سنگفرش دارد که تنها در تعداد کمی از شهرهای دنیا می‌توان چنین زیبایی را یافت. اگر قصد سفر به پراگ را دارید رزرو هتل پراگ را با بهترین قیمت انجام دهید.

جاهای دیدنی پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ، بهار یا پاییز با آسمان آبی و دمای متوسط و توریست‌های اندک است. ماه‌های گرم تابستان (اما قابل تحمل) فصل مورد علاقه توریست‌هاست که در نتیجه قیمت هتل‌ها بسیار افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید از پراگ و برف لذت ببرید، بدون آنکه با حجم زیادی جمعیت روبه‌رو باشید، در فصل زمستان به پراگ سفر کنید.

۳- هنگ کنگ | چین

هنگ کنگ که به مروارید شرق معروف است، یکی از چشمگیرترین و زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. آسمانخراش‌های زیبا و منظره نفسگیر کوهستانی سبب می‌شود که هنگ کنگ یکی از بی‌نظیرترین مناظر شهری جهان را داشته باشد. علاوه بر زیبایی‌های شهری هنگ کنگ، زندگی پرجنب و جوش، مردم خون‌گرم، بندر باشکوه و تعداد زیادی از مراکز خرید و رستوران‌ها نیز این شهر را در رده شهرهای محبوب گردشگران قرار می‌دهد.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ

این شهر از اواسط سپتامبر تا اواخر فوریه آب و هوای معتدل، روزهای گرم و آفتابی دارد. از می تا اواسط سپتامبر گرم، مرطوب و شرجی است. در آگوست شرجی‌ترین ماه سال را شاهد هستیم.

جاهای دیدنی هنگ کنگ

۴- پاریس | فرانسه

میدان‌های بزرگ، کلیساهای تاریخی، بلوارهای مشهور، پل‌های رمانتیک، کاخ‌های باشکوه و خیابان‌های سنگفرش‌شده تنها بخشی از جاهای دیدنی پاریس هستند. «شهر نور» الهام‌بخش نقاشان، مجسمه‌سازان، نویسندگان، شاعران و آهنگسازان است. با قایق‌سواری روی رودخانه سن و یا با تماشای آن از تراس یک کافه به راحتی متوجه می‌شوید چرا مردم عاشق پاریس هستند. پاریس از مهمترین شهرهای دیدنی جهان است که هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند و برخی معتقدند که پاریس عاشقانه‌ترین و قشنگ ترین شهر جهان است.

بهترین زمان سفر به پاریس

بهترین زمان سفر برای دیدن پاریس، فصل بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا اکتبر) است. پاریس در سال‌های گذشته در فصل تابستان و زمستان دمای فوق‌العاده گرم و یا سردی را تجربه کرده که می‌تواند ناشی از گرم شدن جهانی کره زمین باشد. گرمای زیاد به همراه آلودگی هوا، سفر به پاریس را در این فصل سخت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شانس سفر به این شهر را دارید، راهنمای سفر به پاریس را از دست ندهید. برای سفر به این شهر، رزرو هتل پاریس را با بهترین قیمت انجام دهید.

جاهای دیدنی پاریس

۵- ریو دو ژانیرو | برزیل

یک ضرب‌المثل برزیلی می‌گوید خدا جهان را در ۶ روز آفرید و روز هفتم را به ریو دو ژانیرو اختصاص داد. خوشبختانه ریو یکی از دراماتیک‌ترین شهرهای جهان است که هیچ‌گاه گردشگران را ناامید نمی‌کند. تندیس مشهور مسیح بر بالای کوه کورکووادو، ساحل زیبای کوپاکابانا در کنار اقیانوس اطلس، این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

بهترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو

ماه‌های بهار در سپتامبر و اکتبر با هوای خشک، آفتابی و گرم، بهترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو است. تابستان‌ها در ریو گرم است، ولی باران‌های شدیدی می‌بارد. با این وجود، تابستان می‌تواند زمان خوبی برای گذراندن تعطیلات کریسمس در کنار دریا و یا شرکت در جشن‌های کارناوال ماه فوریه باشد. زمستان کمی سردتر می‌شود، اما اغلب روزها گرم و خشک است.

۶- سانفرانسیسکو | ایالات متحده امریکا

شهر زیبای سانفرانسیسکو شهری ساحلی و با تپه‌های بلند و رویایی است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند تراموای کابلی، پل‌های زیبا، آلکاتراز و البته شیرهای دریایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این شهر زیبا از دوچرخه استفاده کنید.

جاهای دیدنی سان فرانسیسکو

بهترین زمان سفر به سان فرانسیسکو

پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین فصل برای بازدید از سان فرانسیسکو است که هوایی ملایم و آفتابی درخشان دارد. بهار نیز زمان مناسب دیگری برای سفر به سانفرانسیسکو محسوب می‌شود که البته انتظار بادهای بهاری را داریم. شهر دروازه طلایی در تابستان نیز شاهد افزایش چشمگیر توریست می‌شود، اما این زمان برای بازدید از سان فرانسیسکو مناسب نیست.

چون این شهر اغلب پوشیده از مه می‌شود، مناظر زیبایی را در آن مشاهده خواهید کرد. روزهای زمستان در سانفرانسیسکو اغلب بارانی و سرد است. اگر قصد دارید تا یک تعطیلات متفاوت سپری کنید، خرید بلیط سانفرانسیسکو را ارزان انجام دهید.

۷- رم | ایتالیا

رم گنجینه‌ای از آثار تاریخی را از معماری کلاسیک الهام در خود دارد و دارای زیباترین خیابان‌ها و میادین است. البته از جاهای دیدنی رم پایتخت ایتالیا می‌توان به واتیکان، کلوسئوم، موزه واتیکان، کلیسای سن پیر، فواره تروی، قلعه سن آنجلو اشاره کرد.

جاهای دیدنی رم

بهترین زمان سفر به رم

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به رم محسوب می‌شود. دمای هوا معتدل و روزها آفتابی است و جمعیت توریست‌ها در این فصل‌ها هنوز زیاد نیست. در تابستان گردشگران زیادی به رم سفر می‌کنند و هوا بسیار گرم می‌شود. در زمستان نیز رم هوای مرطوب و روزهای خاکستری دارد و به طور چشمگیری سرد می‌شود. برای سفر به پایتخت ایتالیا خرید بلیط رم و رزرو هتل‌رم را با کمترین قیمت انجام دهید.

۸- نیویورک | ایالات متحده

نیویورک یکی از بزرگترین مقاصد جهان است که اگر به زندگی مدرن علاقه داشته باشید، عاشقش خواهید شد. در این شهر می‌توانید برخی از بهترین موزه‌ها و کلکسیون‌های جهان را ببینید. باید اعتراف کرد که نیویورک برای توریست‌ها شهر گرانی است، ولی تفریحات و جاذبه‌های رایگان و ارزانی هم وجود دارد که می‌توان انجام داد.

جاهای دیدنی نیویورک

بهترین زمان سفر به نیویورک

هر زمانی از سال برای سفر به نیویورک مناسب است. در اوایل پاییز، نسیم دل‌انگیزی می‌وزد، دمای هوا ملایم است و شاید بهترین زمان برای سفر به نیویورک باشد. زمستان‌های نیویورک سرد می‌شود ولی به این معناست که هتل‌ها قیمت کمتری دارند.

فصل بهار در این شهر بسیار زیبا و دل‌فریب است و با رزرو هتل نیویورک می‌توانید تعطیلات خوشی سپری کنید. می‌توان در خیابان‌ها قدم زد، از فروشگاه‌های اطراف سنترال پارک خرید کرد و از زیبایی‌‌های شهر لذت برد. این شهر در فصل تابستان بسیار گرم بوده و پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های جولای تا آگوست از سفر به نیویورک اجتناب کنید.

جاهای دیدنی ونکوور

۹- ونکوور | کانادا

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای جهان و بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی کانادا محسوب می‌شود. این شهر در میان کوه‌های دیدنی، آب‌های وحشی و جنگل‌های سرسبز و پرباران قرار دارد؛ جایی که آسمانخراش‌های شیشه‌ای این مناظر را منعکس کرده و شهر را غرق در زیبایی می‌کند. به همه این‌ها رفتار دوستانه ساکنان ونکوور را اضافه کنید تا یک سفر رویایی را برای شما رقم بزند.

بهترین زمان سفربه ونکوور

ونکوور برای باران‌های فراوان پاییز، زمستان و بهار شهرت دارد. بنابراین سعی کنید بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر که هوا خشک‌تر است به ونکوور سفر کنید. رزرو هتل ونکوور را در فلای تودی ارزان‌تر انجام دهید.

۱۰- کیپ تاون | آفریقای جنوبی

خوشبختانه زیباترین سواحل جهان، زیباترین کوه‌های پوشیده از شکوفه، تپه‌های پر از تاکستان، مناظر دیدنی، کافه‌ها و رستوران‌های خوب تصویر غیرقابل باوری است که در کیپ تاون آفریقای جنوبی می‌بینیم. همین مسئله کیپ تاون را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل می‌کند.

جاهای دیدنی کیپ تاون

بهترین زمان سفر به کیپ تاون

ماه‌های گرم و خشک تابستان در کیپ تاون از اواخر اکتبر تا آوریل و مارچ آغاز می‌شود. دما در اواسط دسامبر و فوریه به اوج خود می‌رسد و این زمانی است که شما می‌خواهید برای تعطیلات به سواحل کیپ تاون بروید.

زیباترین شهر ایران کجاست؟

شاید انتظار اینکه نام شهرهای ایران را در ردیف زیباترین شهرهای جهان ببینید، نداشته باشید. اما واقعا اگر نگاهی به نظرات گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند داشته باشید، متوجه می‌شوید که زیبایی چیزی نیست که حتما فرای مرزهای ایران به دنبال آن باشید. بیشتر گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، اصفهان را زیباترین شهر ایران معرفی می‌کنند. البته در وصف زیبایی شهرهای دیگر ایران مثل شیراز، تبریز، سیستان و بلوچستان و غیره شکی نیست و همه‌جا نشانه‌ای از زیبایی، هنر و معماری توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

آیا تا به حال به یکی از این شهرها سفر کرده‌اید؟ از خاطرات و تجربیات خود برای ما بنویسید و بگویید به نظر شما قشنگ ترین شهر دنیا کدام است؟

سوالات متداول درباره زیباترین شهرهای جهان

تهران چندمین شهر زیبای جهان است؟

در میان زیباترین شهرهای جهان به ترتیب در سال ۲۰۲۳ بر اساس فاکتورها و شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود، تهران در رتبه ۱۶۳ قرار دارد.

کدام شهر به نیویورک آسیا معروف است؟

سنگاپور جزیره‌ای کوچک در جنوب مالزی است که به نیویورک آسیا شهرت دارد.

زیباترین کشور جهان کدام است؟

معیارهای زیبایی برای انتخاب بهترین و زیباترین کشور جهان بسیار متنوع و گسترده است. اما برخی از زیباترین کشورهای جهان عبارتند از: فرانسه، سوئیس، سوئد و ..

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید