رویدادها و فستیوال های مهم چین در زمستان

0
5513
فستیوال های مهم چین در زمستان
فستیوال های مهم چین در زمستان

مدت زمان فصل زمستان در هر یک از شهرهای چین و در نقاط مختلف آن متفاوت است. اما ما در اینجا در مورد سه ماه که به طور رسمی به عنوان ماه های زمستان شناخته می شوند، یعنی دسامبر( دی)، ژانویه( بهمن) و فوریه( اسفند) صحبت می کنیم، و به معرفی رویدادها و فستیوال های مهم چین در زمستان در طول این سه ماه می پردازیم. سال نو چین، بزرگترین رویداد این کشور در طول فصل زمستان محسوب می شود. به طور خلاصه به این رویداد” فستیوال بهار” گفته می شود. چون با وجودی که در خشکی و سردی زمستان برگزار می شود، به نظر می رسد که همه چیز در این زمان رنگ بهار به خود می گیرد. فستیوال های مهم چین در زمستان

رویدادها و تعطیلات زمستانی در چین

در طول زمستان، در سفر به چین، فعالیت های زیادی انجام می شود. اگر در شمال چین هستید، ممکن است کمتر بخواهید در معرض فضای باز قرار بگیرید یا مطمئن شوید برای حفاظت در برابر سرما، مقدار کافی لباس زمستانی پوشیده اید. اما اگر در جنوب چین هستید، هوا هر چند شرجی اما کاملا معتدل است و می توانید از فعالیت های خارج از محل اقامت خود لذت ببرید. هر جایی از چین که باشید، در طول فصل زمستان کاری برای انجام دادن خواهید داشت. اگر شما نیز قصد سفر به چین و اقامت در شهرهای بزرگی مانند رزرو هتل در پکن، گوانگژو، شانگهای و یا هر یک از شهرهای آن را دارید، همین حالا می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید. و یا با مراجعه به سایت فلای تودی بهترین هتل های چین را با تخفیف های ویژه در این کشور پهناور رزرو کنید. همچنین در سایت فلای تودی این امکان برای شما فراهم شده است تا بلیط هواپیما به گوانگژو، بلیط هواپیما پکن، بلیط هواپیما شانگهای و یا بلیط هواپیمای هر یک از شهرهای چین را از هر یک از هواپیمایی های این کشور خریداری کنید. پیشنهاد فلای تودی به شما خرید بلیط هواپیمای چاینا ساوترن است. چاینا ساوترن یا هواپیمایی چین جنوبی بزرگترین هواپیمایی کشور چین و یکی از بزرگترین ایرلاین های جهان است. برای اخذ ویزای چین نیز می توانید با مراجعه به صفحه ویزای چین، درخواست خود را مبنی بر صدور این ویزا ارسال کنید، تا کارشناسان ما در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی کنند. در ادامه با فلای تودی همراه باشید تا قبل از سفر، اطلاعات مختصری درباره فستیوال های مهم چین در زمستان داشته باشید.

کریسمس در چین

کریسمس در چین

تاریخ: ۲۵ دسامبر هر چند که تعطیلات کریسمس در چین وجود ندارد، اما چینی ها از تزئین فروشگاه های بزرگ، مغازه ها و هتل ها با لوازم کریسمس لذت می برند. اگر شما در چین هستید و نیاز به کوکی ها یا بوقلمون کریسمس دارید، می توانید آن را در بسیاری از جاها مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل پکن یا شانگهای پیدا کنید.

فستیوال یخ و برف هاربین

فستیوال یخ و برف هاربین - از فستیوال های مهم چین در زمستان

تاریخ: هر ساله از اوایل ژانویه تا اواسط فوریه قطعا اگر می خواهید زمستانی عجیب و غریب در یکی از سردترین مناطق چین داشته باشید و از آن لذت ببرید، باید در این فستیوال شرکت کنید.

در این فستیوال مجسمه های بزرگی از یخ و برف ساخته شده و مقارن با فستیوال فانوس در چین چراغ های رنگی در این قصرهای یخی روشن می شود. فستیوال برف و یخ هاربین یکی از فستیوال های معروف چین است. این جشنواره ریشه در نمایش های سنتی فانوس های یخی شهر هاربین دارد که از سال ۱۹۶۳ آغاز شد. در گذشته اولین فانوس‌های یخی را بومیان شمال شرقی چین در فصل زمستان به کار می‌بردند. در واقع ماهیگیران و روستاییان فانوس های یخی را برای استفاده به عنوان نورافکن می‌ساختند. به مرور زمان این فانوس‌ها طرفداران زیادی پیدا کرد و بسیاری از افراد در جشن‌های سنتی و یا به طور معمول بیرون از خانه‌های خود از آن استفاده می‌کردند. با گذشت زمان این رسم مورد توجه بیشتری قرار گرفت و در سال ۱۹۸۳ هنگامی که نمایش فانوس با تحسین و تمجید مقامات هنگ کنگ و ماکائو همراه شد؛ ایده برگزاری جشنواره به صورت سالانه رقم خورد. پس از پیگیری‌های بی‌وقفه، اولین جشنواره یخ و برف هاربین در تاریخ ۵ ژانویه سال ۱۹۸۵ برگزار شد.

معرفی شهر هاربین چین

هاربین شهری بزرگ در استان هیلونگ‌ جیانگ بوده که در شمال شرقی چین قرار دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای قطبی، در فصل زمستان دارای یخ طبیعی و برف بسیار زیادی بوده و از این رو به شهر یخی شهرت یافته است. میانگین دمای هوای شهر هاربین در فصل زمستان به منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و همین امر باعث آب نشدن سازه‌های یخی و برف‌ها می‌شود. مکان برگزاری جشنواره یخ و برف هاربین از ماه ژانویه به بعد در سراسر شهر هاربین می‌توانید شاهد انواع مجسمه های برفی و یخی باشید، اما این فستیوال به صورت پررنگ‌تر با پنج موضوع گردشگری، ورزش، نمایشگاه اقتصادی، هنر و تفریح در سه مکان اصلی با نمایش‌ها و مراسم مختلف برگزار می‌شود. در ادامه بیشتر درباره بخش های مختلف فستیوال برف و یخ هاربین چین بدانید.

مکان برگزاری جشنواره یخ و برف هاربین

از ماه ژانویه به بعد در سراسر شهر هاربین می‌توانید شاهد انواع مجسمه های برفی و یخی باشید، اما این فستیوال به صورت پررنگ‌تر با پنج موضوع گردشگری، ورزش، نمایشگاه اقتصادی، هنر و تفریح در سه مکان اصلی با نمایش‌ها و مراسم مختلف برگزار می‌شود. در ادامه بیشتر درباره بخش های مختلف فستیوال برف و یخ هاربین چین بدانید.

پارک موضوعی دنیای یخ و برف هاربیل | دیزنی لندی از جنس یخ!

دنیای یخ و برف هاربیل، محوطه‌ای تفریحی در فضای باز است که با تاریک شدن هوا و در طول شب، حس و حال رویایی به بازدیدکنندگان می‌دهد. سازه‌های این مجموعه شب‌هنگام به بهترین شکل ممکن نورپردازی شده‌اند. در این دیزنی‌لند یخی می‌توانید از قلعه‌های بزرگ و مجسمه‌های کارتونی از جنس برف و یخ بازدید کنید و از انواع تفریحات و ورزش های یخی نهایت لذت را ببرید.

زمان برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین ۲۰۲۳

جزیره خورشید یا سان آیلند

جزیره خورشید در ساحل شمالی رودخانه سونگوا رو به روی پارک استالین قرار دارد. در این منطقه نیز انواع مجسمه های یخی باشکوه در معرض دید بازدیدکنندگان واقع شده‌اند. همچنین گردشگران در این مجموعه می‌توانند تفریحاتی مانند اسکی، ساختن آدم برفی، سورتمه سواری، قایق سواری و… را تجربه کنند و مسابقات پیکرتراشی مجسمه‌های یخی را از نزدیک ببینند.

پارک ژائولین

بازدید از پارک ژائولین بیشتر مورد استقبال مسافرانی واقع می‌شود که با کودکان خود سفر می‌کنند. در این پارک می‌توانید فانوس های یخی زیبایی را ببینید که از شکستن یخ‌های رودخانه سونگوا و سپس حکاکی و تزئین آن‌ها به وجود آمده‌اند. سالانه هنرمندان زیادی در این مجموعه جمع شده و آثار چشم‌نواز زیادی از جنس برف و یخ مانند کلیسا، باغ‌های یخی، آبشارها، شیر و ببر و… می‌سازند. نورپردازی این مجموعه در شب، این پارک را به دنیایی شکفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

تفریحات در فستیوال برف و یخ هاربین چین

در زمان برگزاری جشنواره یخ و برف برنامه‌های متنوع و متعدی جهت سرگرم کردن بازدیدکنندگان تدارک دیده شده که هم برای کودکان و هم برای بزرگسال جذاب است.

از مهم‌ترین برنامه‌های این فستیوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رقابت پیکرتراشان مطرح دنیا در زمینه مجسمه های یخی
  • نمایش فانوس‌های یخی
  • ماهیگیری و شنا در یخ
  • مراسم رقص و آوازهای محلی
  • مسابقات فوتبال یخ، اسکیت و هاکی روی یخ، سرسره یخی
  • مسابقات سورتمه سواری و قایقرانی روی یخ
  • نمایشگاه غذاهای سنتی و محلی
  • کنفرانس‌های تجاری در زمینه توسعه گردشگری هاربین
  • نمایشگاه آثار محلی

زمان برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین ۲۰۲۳

جشنواره برف و یخ چین هر سال تقریبا همزمان با شروع سال جدید میلادی آغاز می‌شود. البته تاریخ دقیق برگزاری آن با توجه به شرایط جوی هوا، اعلام خواهد شد. امسال تاریخ برگزاری فستیوال برف و یخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ (۲ دی ماه ۱۴۰۱) بوده و تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ (۹ اسفند ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت.

بهترین زمان شرکت در فستیوال برف و یخ هاربین

اگر می‌خواهید زمان بازدیدتان از فستیوال برف و یخ هاربین با ازدحام جمعیت روبه‌رو نشوید، تاریخ سفرتان را طوری انتخاب کنید که مصادف با آغاز سال نو چینی نباشد (۴ الی ۱۰ فوریه)، چرا که در این تاریخ تعداد زیادی از چینی‌ها برای گذراندن تعطیلات خود به هاربین سفر می‌کنند. بعد از زمان اوج سال نوی چینی، تعداد بازدیدکنندگان این فستیوال کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید با آرامش بیشتری از حضور در آن لذت برد.

سال نو در چین

سال نو در چین - فستیوال های مهم چین در زمستان

تاریخ: ۵ فوریه سال نو چینی بزرگترین تعطیلات در کشور چین است. اگرچه ظاهرا چراغانی های چینی، درخت های کام کوات و حیوانات مختلفی که هر کدام سمبل ماهی از سال هستند، در ورودی ساختمان ها نصب شده است، این تعطیلات در اصل مخصوص مردم محلی است که به خانه هایشان می روند و وقتشان را در کنار خانواده هایشان صرف می کنند. کارگران مهاجر شهرهایی مثل گوانگژو، شنژن و شانگهای را ترک می کنند و هر روز قطارها از میلیون ها نفر انباشته می شوند. اما اگر شما هم در همان زمان سفر می کنید با مشکل چندانی مواجه نخواهید شد. با وجودیکه تعداد پرسنل کاهش می یابد، مکان های تفریحی و گردشگری و همچنین هتل ها و رستوران ها باز هستند.

فستیوال فانوس

فستیوال فانوس - فستیوال های مهم چین در زمستان

تاریخ: همیشه این فستیوال در آخرین روز سال نو یعنی در پانزدهمین روز سال جدید برگزار می شود. این رویداد رنگارنگ مقارن با تعطیلات سال نو است. نشانه این فستیوال صدها فانوس رنگی است که در شب به خوبی دیده می شوند، اما در طول روز هم دیدنشان لذت بخش است.

فعالیت های زمستانی

در ادامه به معرفی چند فعالیت که در طول زمستان در چین می توانید انجام بدهید می پردازیم.

اسکی در چین

اسکی در چین

اسکی در چین به سرعت در حال رشد و محبوب شدن است. و ریزورت های بسیاری برای این ورزش در حال شکوفایی در چین اختصاص داده شده است. بر خلاف این باور که هنوز بسیاری از پیست های اسکی چین در میان خارجی ها ناشناخته هستند، بسیاری از کسانی که در چین زندگی می کنند به خصوص انگلیسی ها، استرالیایی ها و امریکایی ها معتقدند که چین نه تنها پیست های اسکی مناسبی دارد، بلکه دامنه کوه ها مکان مناسبی برای ملاقات افراد با یکدیگر است و بسیاری از وسایل اسکی را می توان در همان محل اسکی اجاره کرد. از طرف دیگر، بسیاری از گردشگران به دنبال کوه های جدید با قیمت های پایین تر برای اسکی هستند و همین موضوع آن ها را به این مناطق می کشاند.

به سوی جنوب

اگر علاقه ای به هوای زمستانی ندارید، پس به سمت جنوب چین حرکت کنید که دمای هوا معتدل تر است. آب و هوا در جنوب چین در طول فصل زمستان بسیار دلپذیر و دوست داشتنی است. یعنی در حقیقت بهتر است که در فصل زمستان به جنوب چین سفر کنید تا در تابستان.

شیامن:

شیامن

شهری تماشایی که در جنوب شرقی چین واقع شده است. شیامن شهری توریستی در استان فوجیان است و به خاطر مناظر زیبای دریایی اش معروف است.  به عنوان یکی از شهرهای ساحلی باستانی، خلیج های گسترده و عمیقی دارد. این شهر را با نام دروازه چین می شناسند، چرا که یکی از قطب های اقتصادی چین محسوب می شود. از آنجایی که نوع خاصی از لک لک در این شهر به فور یافت می شود، این شهر با نام جزیره اِرجِت نیز معروف است. دلیل وجود لک لک ها در این شهر، چشم اندازهای طبیعی زیبا، هوای تازه و محیط زیست پاک شهر است.

گوانگژو:

گوانگژو

گوانگژو در استان گوانگ دونگ واقع شده است. این شهر سابقا با نام کانتون شناخته می شد. گوانگژو بندری عالی در رودخانه مروارید است که به دریای چین جنوبی می ریزد. این شهر با دسترسی سریع و آسان به هنگ کنگ، و ماکائو، مرکز سیاسی، اقتصادی، علمی، تحصیلی و فرهنگی گوانگ دونگ محسوب می شود. گوانگژو با داشتن شرکت های فراوان، فرصت های شغلی بیشماری را به وجود آورده و این شهر را به شهری پرجمعیت تبدیل کرده است. گوانگژو همچنین از لحاظ تجاری، گردشگری و مالی شهری پر رونق محسوب می شود. این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری مشهوری مثل مجسمه فایو رام در پارک یوکزیو، رودخانه مروارید و کوهستان ابر سفید، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

هنگ کنگ:

هنگ کنگ

آب و هوای هنگ کنگ در طول فصل زمستان بسیار دلپذیر است، چون اثری از رطوبت فصل تابستان در آن وجود ندارد. هنگ کنگ یکی از چهار منطقه پرجمعیت جهان محسوب می شود. غذاهای معروف هنگ کنگ، آسمان خراش های بیشمارش و فرصت های خرید بی نظیر با هر بودجه ای، این شهر را به یکی از مهیج ترین مناطق برای گردشگری تبدیل کرده است. از آنجایی که هنگ کنگ زمانی مستعمره انگلیس بوده است، ترکیب فرهنگ انگلیسی با چینی این شهر را به سرزمینی با معابد در کنار آسمان خراش های بلند تبدیل کرده است و به همین دلیل به آن سرزمین تضادها نیز می گویند.

ماکائو:

ماکائو

ماکائو منطقه ای مستقل در سواحل جنوبی چین است. این شهر تا سال ۱۹۹۹ مستعمره پرتغال بوده است، به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ چینی و پرتغالی است. کازینوها و مراکز خرید بزرگی که در ناحیه نواره کوتای ماکائو واقع شده اند، باعث شده اند لقب لاس وگاس آسیا را به این شهر بدهند. یکی از نقاط برجسته این شهر برج ۳۳۸ متری این شهر است که از بالای آن می توان تمام شهر را دید.

هاینان:

هاینان

هاینان بزرگترین جزیره دریای چین جنوبی است. آب و هوای این شهر بسیار معتدل است و حتی اگر آب های آن برای شنا کردن سرد باشد، قدم زدن در کنار سواحل آن تجربه بسیار لذت بخش و دلپذیری است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید