راهنمای خرید در بوداپست

0
3174
shopping in Budapest
shopping in Budapest

در سفر به بوداپست گشت‌وگذار میان جاذبه های گردشگری بوداپست همه یک طرف و دیدن و لذت بردن از بازارهای بوداپست طرف دیگر، به‌طوریکه نمی‌شود بازارهای بوداپست را دیدنی‌های این شهر جدا دانست؛ خیابان‌هایی با مغازه‌های رنگارنگ و کالاهای متنوع، خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ و در کل باید بگوییم هرچیزی که از بازارگردی انتظار دارید اینجا پیدا می کنید. خرید در بوداپست بدون تردید تجربه‌ای متفاوت برای هر گردشگری است که قدم در این شهر می‌گذارد.

خوبی مراکز خرید و بازارهای بوداپست نزدیک بودن به مرکز شهر است، اکثر این بازارها دسترسی راحتی دارند و به‌سادگی می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید و از آنها خرید کنید. البته باید حواستان باشد که در بوداپست بسیاری از بازارها یکشنبه‌ها تعطیل هستند.

حتما قبل از خرید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چقدر بودجه هزینه می‌کنید؛ کالاهای لوکس و برند و با خرید سوغاتی‌های کوچک و صنایع دستی همه یکجا نیستند و باید در بازارهای متفاوتی دنبالشان بگردید. برای خرید سوغاتی‌های کوچک مجارستانی بازار پاپریکا بازار مناسبی است؛ بازار سنتی و سرپوشیده که البته قیمت هایش معمولا گران تر از سایر بازارهاست. اگر زمان کافی دارید بد نیست سری به سنترال مارکت بزنید، همه جور کالایی با قیمت مناسب‌تر در این بازار دیده می‌شود.

اگر برای خرید در بوداپست به دنبال مغازه‌های لوکس و اجناس مارک هستید خودتان را در این بازارها خسته نکنید، بروید سراغ خیابان‌های فشن و وسی. خیابان فشن خیابانی نوساز است و کلی مغازه مد و فشن از معروف‌ترین برندهای دنیا را در خود جای داده. خیابان وسی اما خیابانی قدیمی است که نه تنها مغازه‌های برندهای مد و فشن بلکه کلی رستوران و کافه هم دارد و ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند.

اما اگر می‌خواهید سوغاتی مخصوص بوداپست را بخرید باید سراغ ادویه پاپریکا بروید؛ ادویه‌ای که از فلفل‌های مختلف تهیه می‌شود و مخصوص این کشور است.

خرید در بوداپست - سوغات

گل دورزی‌های مجارستانی پر از رنگ‌های شاد و طراوت زندگی‌اند؛ این گلدوزی‌ها هم روی تورهای تزئیناتی و هم روی لباس‌ها و پوشاک سنتی دوخته می‌شود و سوغاتی‌های ارزشمندی برای هدیه دادن است.

چینی‌های مجارستان از سال‌ها پیش محبوب بوده‌اند و اکنون هم در بازار می توانید چینی های بسیاری را ببینید که طرح های زیبایی با دست روی آنها نقاشی شده است.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری لیسبون، شهر تاریخی پرتغال

جاذبه های گردشگری پکن شهر رنگ ها در چین

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید