اگر قصد سفر به وان را داشته باشید، مطالعه راهنمای سفر به وان ترکیه کمک بزرگی به شما می‌کند. با مطالعه راهنمای سفر می‌توانید به راحتی و بدون داشتن راهنمای تور، از پس یک سفر چندروزه به وان بربیایید. هزینه‌ های سفر به وان یا بهترین زمان سفر به وان ترکیه شامل نکات مهم اما ساده‌ای است که چراغ راه شما خواهد بود. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با یادآوری این نکات همراه شما هستیم. دقت داشته باشید که راهنمای سفر به وان تنها مربوط به مواردی نظیر جاذبه‌های گردشگری نیست. بلکه علاوه بر جاذبه‌ها، با هزینه‌های سفر، راه‌های رفتن به وان ترکیه، بهترین زمان سفر، تفریحات و مراکز خرید نیز آشنا می‌شوید.

وان ترکیه کجاست؟

برای معرفی وان و درک موقعیت جغرافیایی این شهر باید گفت که شهر وان مرکز استانی با همین نام در شرق ترکیه است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های خارجی برای ایرانیان شناخته می‌شود. مهم‌ترین دلیل این محبوبیت امکان سفر زمینی به وان است. به دلیل نزدیکی این شهر با ایران، می‌توانید به سادگی خودتان را از طریق مرز‌های زمینی به این شهر برسانید و از چند روز تفریح در این شهر ۳۴۰۰ ساله لذت ببرید. در واقع شرایط سفر به وان آنقدر آسان است که بسیاری از گردشگران ایرانی در طول سال، این شهر را به عنوان مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب می‌کنند.

راهنمای سفر به وان ترکیه

البته نظر باستان‌شناسان بر این است که این شهر که روزگاری پایتخت اورارتو‌ها بوده، تا حدود ۵۰۰۰ سال سابقه سکونت دارد. به هر ترتیب شهر وان، امروزه از هزاران گردشگر ایرانی و غیر ایرانی پذیرایی می‌کند که برای دیدن طبیعت زیبا، جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید جذاب ارزان وان به این شهر سفر می‌کنند.

راهنمای سفر به وان ترکیه

آیا وان امنیت دارد؟

بخش مهمی از درآمدهای کشور ترکیه از صنعت توریست تامین می‌شود. این کشور تمام تلاش خود را به کار بسته تا تمام آنچه که گردشگران به آن نیاز دارند، ارائه دهد. برای سفر به وان ترکیه خیالتان راحت، همه جای شهر پر توریست و امنیت کاملا برقرار است. البته فراموش نکنید که همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید، اما به طور کلی، ترکیه کشوری امن، به خصوص برای ایرانیان محسوب می‌شود.

7 696x468 2

اطلاعات مهم برای سفر به وان ترکیه

  • ویزای ترکیه: برای سفر به وان ترکیه (تا ۹۰ روز) نیازی به دریافت ویزا نیست و تنها پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • واحد پول رایج شهر وان ترکیه: لیر
  • زمان محلی وان: یک ساعت و نیم از تهران عقب تر
  • زبان رسمی مردم وان: ترکی استانبولی
  • دین اکثریت مردم وان: اسلام
  • کد تلفن: ترکیه +۹۰ و کد شهر وان ۴۳۲
  • شماره های تماس اضطراری: آتش نشانی ۱۱۰، پلیس ۱۵۵ و شماره آمبولانس ۱۱۲
  • برای خرید سیم کارت ترکیه می توانید از مقاله راهنمایی که قبلا در این خصوص نگاشته شده بهره مند شوید.

آب و هوای وان ترکیه

وان شهری کوهستانی است، همین موضوع باعث شده از اواخر بهار تا اوایل پاییز آب و هوای وان بهاری و خنک باشد. البته به عنوان یک مسافر شما بایددر این ایام همیشه انتظار بارش‌ باران را داشته باشید. هرچه بهار و پاییز وان مطبوع است، به همان اندازه باید انتظرا زمستان های سرد در این شهر را داشته باشید.

زمستان‌های وان سرد و برفی است، اگر قصد دارید سفر به وان در زمستان را تجربه کنید، حتما آب و هوا را در شرایط سفر به وان در نظر داشته باشید. جاده های برفی می تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه کند. تابستان‌های وان گرم و خشک می‌شود. اگر برای تفریح و لذت بردن از ورزش های آبی قصد سفر به این شهر را دارید، آب و هوای وان در تابستان مناسب خواهد بود. به طور کلی دمای هوا در وان در تمام طول سال بین ۴- تا ۲۹ درجه سانتی گراد است.

3 2

بهترین زمان سفر به وان

در خصوص بهترین زمان سفر به وان علاوه بر آب و هوا، موارد دیگری نیز موثر هستند. برای مثال اگر در‌ های سیزن به وان سفر کنید، هزینه‌های سفر شما افزایش پیدا می‌کند، در این ایام تعداد مسافران در شهر زیاد است، این موضوع باعث می‌شود قیمت هتل‌ها و سایر هزینه های سفر به وان افزایش پیدا مکند.

بهترین زمان سفر به وان از نظر آب و هوا فصل‌های بهار و پاییز است. اما با توجه به این که در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند، ماه فروردین و اوایل تیر شلوغ‌ترین و البته گران‌ترین بازه‌های زمانی این شهر محسوب می‌شود. تعداد زیادی از مسافران نیز سفر به وان در زمستان را به باقی فصل ها ترجیح می‌دهند. زمستان های وان بهترین زمان برای خرید و استفاده از تخفیفات کریسمس است.

2 2

البته اگر می خواهید در ارزانترین زمان برای سفر به وان به این شهر بروید و قصد خرید دارید باید گفت که حراج‌ های مراکز خرید وان معمولا اواخر هر فصل شروع می‌شود. در این بازه شما می‌توانید برای خرید معتبرترین برند‌های پوشاک ترکیه و برند‌های بین‌المللی با قیمت‌های مناسب به وان سفر کنید. در سفر به وان همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ایام تعطیلات رسمی و تعطیلات آخر هفته به طور کلی زمان مناسبی برای رفتن به وان نیست. در این ایام شما معمولا با ازدحام و شلوغی روبرو خواهید شد. در نهایت، بهترین زمان سفر به وان ترکیه از نظر قیمت‌ها، زمستان است. به دلیل بارش برف و سرما، قیمت هتل‌ها تقریبا نصف شده و شما می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

1 2

روش های سفر به وان ترکیه

تنها راه سفر به وان از طریق زمینی است. سفر به وان به مرزی که انتخاب می‌کنید، به مسیر شما در ترکیه، به زمان سفر و حتی وسیله‌ای که با آن اقدام می‌کنید، بستگی دارد. اما به طور کلی باید گفت مرسوم‌ترین روش سفر به این شهر، سفر به وان با ماشین شخصی است. در این راهنمای سفر به وان تمام راه های سفر به این شهر را به طور کامل توضیح می دهیم.

سفر هوایی به وان

اگرچه وان فرودگاه دارد، اما پرواز‌های مستقیم از ایران به فرودگاه وان انجام نمی‌شود و اگر قصد سفر هوایی داشته باشید، در بهترین حالت باید با خرید بلیط استانبول به فرودگاه این شهر رفته و سپس به صورت زمینی، به شهر وان بروید. به طور کلی سفر هوایی به وان جزو گزینه های مسافران این شهر نیست. البته بسیاری از مسافران بعد از رسیدن به وان، از فرودگاه وان به استانبول می روند. اما مسیر ایران به وان را معمولا با قطار، ماشین شخصی یا اتوبوس طی می کنند.  

سفر هوایی

سفر به وان با قطار

سفر به وان با قطار یکی از راه های سفر زمینی به وان است. برای این کار شما اما باید ابتدا به شهر تبریز بروید. قطار وان هر هفته شهر تبریز را به مقصد وان ترکیه ترک می‌کند. اما به دلیل بازرسی های مرز، قطار وان توقف طولانی مدتی در مرز دارد و شما را بعد از معطلی‌های نسبتا زیاد به این شهر توریستی می‌رساند. به همین دلیل بهترین و نزدیک‌ترین راه، سفر زمینی به وان با اتوبوس یا خودرو شخصی به وان است.

در نظر داشته باشید اگر هزینه های مربوط به عوارض خروج از کشور را قبلا پرداخت نکرده باشید، در مرز هم می‌توانید این کار را انجام دهید. البته این کار عبور شما را از مرز به تاخیر می اندازد. بنابراین بهتر است که برای پرداخت این هزینه ها و دریافت ارز مسافرتی در همان شهر خود اقدام کنید.

سفر زمینی به وان

کشور ترکیه سه مرز زمینی با ایران دارد. مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو، سه مرز زمینی برای سفر به وان هستند. هرکدام از این مرزها ویژگی هایی دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شوید.

22

سفر زمینی به وان از مرز رازی

سفر با ماشین شخصی به وان اگر از مرز رازی باشد، نزدیک‌ترین مسیر است. برای رفتن به مرز رازی باید ابتدا به تبریز و سپس شهر خوی بروید. مرز رازی هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر باز است و باید این نکته را در زمان‌بندی و شرایط سفر وان در نظر داشته باشید.

اگر با اتوبوس یا ماشین دربستی به مرز رازی بروید، پس از رسیدن به مرز و انجام دادن کارهای گمرکی می توانید سوار دلموش هایی شوید که هزینه آن ها معمولا ۲۰ لیر است (ممکن است بیشتر هم باشد). این مینی‌بوس های کوچک شما را تا مرکز شهر وان و معمولا جلوی هتل موردنظرتان می برند.

سفر زمینی به وان از مرز بازرگان

مرز بازرگان مهم ترین مرز ایران و ترکیه به شمار می‌رود. اگرچه مرز بازرگان دورتر از مرز سرو و مرز رازی است اما دسترسی جاده‌ای مناسبی دارد و  به دلیل حجم زیاد مسافرها مرز امنی محسوب می شود. علاوه بر این مرز بازرگان ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است و شما هر زمانی که به مرز برسید، می‌توانید به راحتی وارد خاک ترکیه شوید. البته به دلیل ازدحام جمعیت گاهی ممکن است ساعت‌ها در صف بمانید.

سفر زمینی به وان از مرز سرو

مرزر سرو از شهر ارومیه قابل دسترس بوده و محدودیت زمانی ندارد. این مرز، از لحاظ امنیت امتیاز کمتری نسبت به دو مرز قبلی دارد، اما اگر بازه مناسبی را بری سفر به وان انتخاب کنید، با مشکل مواجه نمی شوید. جالب است بدانید در شهر مرزی سرو بازارهای روزانه زیادی برای خرید اجناس ترک وجود دارد.

در نهایت فراموش نکنید اگر قصد سفر به وان ترکیه با ماشین شخصی را دارید باید پلاک خود را کاپورتاژ کرده و گواهینامه بین‌المللی تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید تا مرز با خودرو شخصی رفته و بقیه راه را با ماشین‌های مرزی ادامه دهید.

3333

فاصله تهران تا وان ترکیه برای سفر با ماشین شخصی: از ۱۰ تا ۱۵ ساعت متغیر است. (بستگی دارد که به سمت کدام مرز بروید). همچنین بین ۲ تا ۳ ساعت نیز برای بررسی پاسپورت و بازرسی‌های معمول مرز، معطلی خواهید داشت.  

فاصله تهران تا وان ترکیه در سفر ریلی: از تهران تا تبریز ۱۳ ساعت و از تبریز تا وان با قطار ۷ ساعت زمان نیاز است. همچنین می‌توانید این زمان را با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز کاهش دهید.

جاذبه های گردشگری وان ترکیه

جاذبه‌ های گردشگری وان تنها محدود به مراکز خرید و تخفیفات ویژه نیست، این شهر قدمت تاریخی بالایی داشته و جاذبه‌های تاریخی و البته طبیعی زیادی دارد. تفریحات شبانه در وان ترکیه کم نیست و خیابان گردی در شب‌های پرجنب و جوش و زنده شهر، بخشی از همین جاذبه‌ها است.

دریاچه وان | Lake Van

حتی اگر هیچ اطلاعی از جاذبه‌ های گردشگری وان نداشته باشید، حتما دریاچه وان را می‌شناسید. دریاچه وان بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است. در این دریاچه مثلثی با آب شور، فقط یک گونه ماهی زندگی می‌کند. علاوه بر شنا در دریاچه وان ترکیه، تجربه قاق سواری و ماهیگیری نیز منتظر شما خواهد بود.

دریا

جزیره آکدامار | Akdamar Island

اجازه دهید تا خیلی از دریاچه وان دور نشده‌ایم، با بزرگترین جزیره یعنی جزیره آکدامار آشنا شویم. برای رفتن به این جزیره نیاز به قایق و کشتی است. بعد از طی کردن فاصله ۳ کیلومتری از ساحل می‌توانید از کلیسای ارمنی دریاچه و چشمه جوشان آن دیدن کنید. قدمت تاریخی این کلیسا که به نام کلیسای صلیب مقدس نیز شهرت دارد به قرن ۱۰ میلادی باز می‌گردد.  

جزیره

موزه وان | Van Museum

اگر دوست دارید تا بیشتر با تاریخ وان آشنا شوید، به موزه وان بروید. این موزه از سال ۱۹۷۰ فعال بوده و دو بخش قوم‌نگاری و باستان‌شناسی دارد. طلا و جواهرات اورارتویی، آثار برنزی و ظروف سرامیکی، سکه‌های تاریخی و سفال‌ها، همچنین نسخ خطی از اشای نفیسی هستند که می‌توانید در این موزه ببینید.

موزه

کتیبه ۲۵۰۰ ساله خشایار | Xerxes I inscription

برای یک ایرانی هیچ لذتی بالاتر از دیدن یک اثر تاریخی ایرانی خارج از مرز‌های فعلی ایران نیست. در زمان سفر به وان حتما از کتیبه ۲۵۰۰ ساله خشایار شاه که روی صخره‌ای به ارتفاع ۲۰ متر قرار گرفته، دیدن کنید. این کتیبه سه زبانه (پارسی باستانی، عیلامی و بابلی) در ستایش خدای یگانه است که به دستور داریوش و توسط خشایار شاه تکمیل شده و امروزه از جاهای دیدنی وان به حساب می‌آید.

قلعه وان ترکیه | Van Castle

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین اثر به جا مانده از دوره پادشاهی اورارتویی را ببینید، باید به قلعه وان بروید. این قلعه در قسمت شرقی دریاچه وان واقع شده است. قدمت قلعه وان به قرن ۷ تا ۹ میلادی بازمی‌گردد، البته درحال حاضر از این قلعه باشکوه تنها ستون‌های سنگی عظیم به جا مانده است.

6 696x468 1 1 1

پارک آبی چاقداش وان

یکی از مهمترین تفریحات وان ترکیه، پارک آبی معروف شهر است. پارک آبی چاقداش مجهزترین مجموعه سرپوشیده وان است که از سال ۲۰۱۱ فعالیت می‌کند. در سفر به وان بد نیست تا یک روز را برای تجربه تفریحات مهیج آبی و رفع خستگی به این پارک بروید.

کلیسای آکدامار | Akdamar Church

در بازدید از جزیره آکدامار حتما سری به کلیسای آکدامار بزنید. این کلیسا در جزیره آکدامار و دریاچه وان واقع شده است. کلیسای آکدامار بین سال های ۹۱۵ تا ۹۲۱ پس از میلاد ساخته شده و بیش از هزارسال قدمت دارد. کلیسای آکدامار را با نام های آختامار و آقتامار نیز می شناسند.

کلیسا

خانه گربه های وان | House of Van Cats

خانه گربه های وان در نزدیکی قلعه وان قرار گرفته و یکی از بهترین جاهای دیدنی وان به شمار می‌رود. گربه های وان شهرت جهانی دارند، چرا که رنگ چشمان این گربه ها یکی آبی و دیگری کهربایی است. این گربه ها معمولا سفید و بسیار زیبا هستند. برای بازدید از این گربه های عجیب و زیبا می توانید به خانه گربه ها بروید.

گربه

آبشار مرادیه | Muradiye Waterfall

آبشار مرادیه وان ۲۰ متر ارتفاع دارد. این آبشار زیبا یکی از بکرترین مناطق وان برای طبیعت گردی و پیاده‌روی است. اگر اهل کمپینگ یا ماجراجویی در سفر هستید، آبشار مرادیه یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی وان برای شما خواهد بود.

بهترین مراکز خرید وان

قیمت لباس در وان ترکیه به دلیل تخفیفات فصلی بسیار مناسب است، همین موضوع باعث شده خیلی از مسافران وان را با مراکز خرید متعددش بشناسند. البته اگر شما هم از قیمت لباس در وان آن‌ هم برای برندهای معتبر مطلع شوید، در سریع ترین زمان ممکن خودتان را به این شهر می‌رسانید. 

وان مراکز خرید متعددی از بازارهای سنتی و تاریخی گرفته تا بازارهای مدرن و اوت لت ها دارد. اگر قصد خرید پوشاک در وان دارید، بهتر است از بهترین مراکز خرید وان شروع کنید و یک خرید به صرفه از برندهای معتبر ترکیه را تجربه کنید. اگرچه وان مراکز خرید متعددی دارد، اما بد نیست این چند مورد را در فهرست بازارهای وان به یاد داشته باشید:

  • مرکز خرید وان ای وی ام وان
  • مرکز خرید تورکوزمال وان
  • مرکز خرید آیدین پریهان وان

جالب است بدانید که مهمترین جشنواره خرید در وان، فستیوال خرید وان «Van Shopping Fest» در فواصل ۱۵ تا ۲۹ مارس یعنی دقیقا مصادف با تعطیلات نوروز ایران، برگزار می‌شود. در این جشنواره تخفیف‌های مختلفی ارائه می‌شود و قیمت لباس در وان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا‌ می‌کند. جشنواره خرید وان یک پیشنهاد جذاب برای گذران تعطیلات نوروزی در وان است.

9 696x468 1

اقامت در شهر وان

برای اقامت در وان ترکیه نیازی به دریافت ویزا نیست. شما می توانید بدون ویزا تا ۹۰ روز در این شهر اقامت داشته باشید. اما قبل از سفر از محل اقامت خود در وان مطمئن شوید. خصوصا اگر در فصل های شلوغ به وان سفر می کنید، حتما مدتی قبل از سفر برای اقامت خود در این شهر و رزرو هتل وان اقدام کنید، زیرا به احتمال زیاد در های سیزن نمی‌توانید هتل خالی در این شهر پیدا کنید. هزینه اقامت در وان ارزان است و هتل های آن نسبت به خدماتی که ارائه می کنند هزینه کمی دریافت می کنند. اما اگر با این پرسش مواجه هستید که در وان کجا اقامت کنیم، بد نیست با بهترین هتل های این شهر بیشتر آشنا شوید.

تمپلیت عکس بلاگ copy

بهترین هتل های وان ترکیه

در راهنمای سفر به وان باید اشاره‌ای هم به هتل‌ها و مراکز اقامتی داشته باشیم. برای سفر به این شهر، نگران محل اقامت نباشید، وان هتل و هاستل‌های زیادی دارد. بهترین هتل وان که در مرکز شهر نیز واقع شده، هتل سه ستاره ساردور نام دارد. اگر به دنبال یک هتل که به مراکز خرید نزدیک باشد، هستید، هتل توپراک را انتخاب کنید. توپراک یکی دیگر از هتل‌های سه ستاره شهر است. هتل رامادا، شاهماران ریزورت از هتل‌های ۴ ستاره نزدیک دریاچه وان و هتل رنسانس لایف نیز از دیگر هتل‌های وان است.

اگر برای اقامت در این شهر، هتل‌های ۵ ستاره را ترجیح می‌دهید، هتل دابل‌ تری بای هیلتون را انتخاب کنید. این هتل نزدیک دریاچه وان است و چشم انداز زیبایی به اطراف دارد. هتل الیت ورلد نیز دیگر هتل ۵ ستاره شهر وان است که با معماری باشکوه و دکوراسیون داخلی، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. انتخاب شما هر هتلی که باشد، می‌توانید آن را با بهترین قیمت از فلای تودی رزرو کنید. در ادامه تعدادی از بهترین هتل های وان را به شما معرفی خواهیم کرد.

رزرو هتل ۵ ستاره الیت ورلد وان | Elite World Van

آدرس: Bahcivan Mah. Kazım Karabekir Cad. No: 67, 34435 Van, Turkey

وب سایت

map 1

رزرو هتل ۵ ستاره دابل تری بای هیلتون | Doubletree by Hilton Van

آدرس: İpekyolu Cad. 8. Km Edremit, Van , 65000 Van, Turkey

وب سایت

map 1

هتل رسمینا | Resmina Hotel

آدرس:  Bahçıvan Mahallesi, Zübeyde Hanım Cd. No:17, 65100 Van Merkez/Van, Turkey

map 1

هتل فواد | Hotel Fuat

آدرس: Bahçıvan Mahallesi, PTT Cd. No:54, 65100 Van/İpekyolu/Van, Turkey

map 1

هتل رویال برک | Royal Berk Hotel

آدرس:  Bahçıvan Mahallesi, Cumhuriyet 6. Sk. No:5, 65100 Merkez/Van, Turkey

وب سایت

map 1

هتل دوسکو| Hotel Dosco

آدرس: Vali Mithat Bey Mahallesi, Koçbey Cd. No:29, 65140 İpekyolu/Van, Turkey

وب سایت

map 1

هتل دیمت پارک | Dimet Park Hotel

آدرس: Şerefiye Mahallesi, İrfan Baştuğ Cd. No:10, 65100 Van/İpekyolu/Van, Turkey

وب سایت

map 1

هاستل بک پکرهای وان | Van Backpackers Hostel

آدرس: Bahçıvan Mahallesi, Uzun Sk., 65130 Van Merkez/Van, Turkey

map 1

غذاها و رستوران های معروف وان

در راهنمای سفر به وان یک سوال مهم برای هر مخاطبی ایجاد می‌شود و آن قیمت غذا در وان ترکیه است. برای مسافران اهمیت دارد که بدانند آیا با رستوران‌های لوکس و گران سرو کار دارند یا می‌توانند غذا‌های باکیفیت و محلی را با قیمت مناسب امتحان کنند.

غذا

غذاهای وان

تنوع غذایی در ترکیه بالا است البته بیشتر غذا‌ها حول محور انواع کباب‌ها و کوفته‌ها می‌چرخند. در ترکیه بیش از ۲۰۰ نوع کوفته طبخ می‌شود و کباب نیز انواع مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، آدانا کباب است. دلمه نیز با روش‌های مختلفی در رستوران‌ها وجود دارد که هرکدام طعم و شکل‌های گوناگونی دارند. سوپ با مدل‌های مختلفی، جزء غذا‌های محبوب وان محسوب می‌شود. البته سوپ ترکی با آنچه که ما از سوپ انتظار داریم تفاوت‌های زیادی دارد. سوپ ترکیه ترکیبی از پوره عدس و سبزیجات است.

پیده و بورک از دیگر غذا‌های معروف وان است که در اکثر رستوران‌های وان پیدا می‌شوند. اگر دوست دارید در سفر به وان ترکیه، پیتزای ترکی را بچشید، حتما یک وعده لاهماجون سفارش دهید. به جز همه غذا‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید در ترکیه و در وان میل کنید، شیرینی‌های معروف ترکی که شهرت جهانی دارند را فراموش نکنید. کونفه و باقلوا از معروف‌ترین شیرینی‌های ترکیه هستند. در ادامه به معرفی چند رستوران معروف وان توجه کنید.

دلمه

بهترین رستوران های وان | در وان کجا غذا بخوریم؟

وان با صبحانه های معروفی که دارد در میان گردشگران به شهرت رسیده است. در شهر وان با پرداخت کمترین هزینه، می توانید بهترین صبحانه‌ها را بخورید. اهمیت صبحانه های وان تا حدی است که حتی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. شهر وان در سال ۲۰۱۴ توانست رکورد گینس را در زمینه بزرگ ترین گردهمایی برای صبحانه را بشکند!

صبحانه های وان شامل چای سیاه، زیتون، تخم مرغ، پنیر، مربا، سوسیس، کالباس، پنیر اتلو، کره، مارمالاد، جاجیک (ترکیب ماست و خیار با فلفل سبز و جعفری و پیاز و سیر)، مورتوئا، کاوورما و بسیاری خوردنی های دیگر است. هزینه صبحانه در وان حدود ۱۵ لیر است. اما در کنار صبحانه های بی نظیری که می توانید در وان سرو کنید، تجربه خوردن غذاهای محلی ترکیه مانند دونر کباب، کوفته، کباب آدانا و پیده و لاهماجون را هم نباید از دست بدهید. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های وان برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

صبحانه

رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی | Halil Ibrahim Sofrasi

بهترین غذاهای ترکی را از این رستوران می توانید تهیه کنید. قیمت غذاهای این رستوران بسیار مناسب است.

وب سایت

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲ نیمه شب

map

رستوران کروانسرای | Kervansaray Restaurant

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی و ترکی را در کنار غذاهای اروپایی سرو کنید.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۳:۰۰

map

رستوران باک هله یوسف کوناک | Bak Hele Bak Yusuf Konak Van Kahvaltisinin Mucidi

رستوران باک هله را بیشتر با صبحانه هایش می شناسند. صبحانه های این رستوران بسیار معروف است. صاحب ۶۱ ساله این رستوران خود را بانی صبحانه های وان می داند.

وب سایت

ساعات کاری: همه روزه از ۶:۰۰ الی ۱۷:۰۰

map

هزینه غذا در رستوران‌ های وان برای رستوران‌های ارزان از ۱۵ لیر تا ۳۰، رستوران‌های معمولی از ۲۰ لیر تا ۵۰ لیر و از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد از ۱۰ لیر تا ۱۵ لیر است.

هزینه های سفر به وان ترکیه

تا به اینجای راهنمای سفر به وان تقریبا با همه نکات مهمی که برای سفر به این شهر نیاز دارید، آشنا شدید. اما حال نوبت به هزینه‌ های سفر به وان ترکیه است. برای سفر به این شهر، هزینه‌ها به انتخاب شما بستگی دارد. چه هتلی را انتخاب کردید؟ چقدر بودجه برای خرید در این شهر کنار گذاشته‌اید؟

هزینه غذا در وان

به طور کلی باید بدانید که وان شهر ارزانی است. به جرات می‌توان گفت که هزینه‌های گشت و‌گذار و اقامت در وان حتی از تهران هم ارزان‌تر است. شما می‌توانید با ۱۰ لیر یک وعده غذا سالم و با کیفیت در وان میل کنید. علاوه‌براین همانطور که اشاره شد، تنوع غذا در سفر به وان ترکیه بسیار بالا است و شما به راحتی می‌توانید در این شهر غذای خوب با قیمت مناسب پیدا کنید. 

رستوران

هزینه حمل و نقل در وان

هزینه حمل و نقل در وان درست مانند هزینه غذا بسته به انتخاب شما می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی اگر از دلموش برای رفتن به جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید، به نفع شما است، زیرا هزینه تاکسی برای مسیر‌های کوتاه در وان از ۱۰ لیر شروع می‌شود. درحالی‌که قیمت دلموش از ۲ لیر شروع می‌شود.

هزینه اقامت در وان

هزینه هتل در وان به نوع واحد اقامتی شما بستگی دارد. اگر در یک هاستل ارزان قیمت یا هتل دو ستاره اقامت داشته باشید، به راحتی می توانید با هزینه کمی حداقل یک هفته در این شهر باشید. در صورتی که انتخاب هتل پنج ستاره می‌تواند هزینه های سفر به وان را به شکل قابل توجهی بالا ببرد.

111111111

هزینه خرید در وان

وان جزو شهرهای ارزان قیمت ترکیه محسوب می‌شود. مراکز خرید وان، به خصوص در فصل های حراجی یکی از بهترین نقاط ترکیه برای خرید کردن هستند. به طورکلی هزینه خرید در وان، حتی در مراکز خرید لوکس این شهر زیاد بالا نیست و شما می‌توانید با کمی جست و جو اجناس باکیفیت را در بهترین قیمت خریداری کنید. در سفر به وان حتما بودجه ای را برای خرید کنار بگذارید و نگران هزینه های خرید در وان نباشید. 

هزینه بازدید از جاهای دیدنی وان

بسیاری از جاذبه های وان شامل دریاچه‌ها و پارک‌هایی می‌شود که بازدید از آن‌ها رایگان است. اما اگر قصد دارید از جاذبه های تاریخی وان مثل قلعه و موزه دیدن کنید باید هزینه بلیط ورودی آن ها در نظر داشته باشید. از سمتی باید هزینه تفریحات وان را هم در نظر داشته باشید. بعضی از مکان‌های تفریحی وان مثل پارک آبی هزینه بلیط ورودی دریافت می کنند. 

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت‌ها در وان، در فصول مختلف سال، متغیر خواهد بود و ممکن است در زمان نگارش این مطلب با زمان سفر شما تفاوت‌هایی داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر جدیدترین قیمت‌ها را بررسی کنید.

چتر

وان، شهر خریدهای جذاب و طبیعت گردی!

در این مطلب با راهنمای سفر به وان همراه شما بودیم و سعی کردیم تا از سفر به وان ترکیه با ماشین شخصی تا هزینه های سفر به وان به تمام نکات مهم اشاره کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا در اولین فرصت به وان سفر کرده و با کیسه‌های خرید جذاب از برندهای معتبر ترکیه به هتل بازگردید و بعد از یک استراحت دلچسب، سری به جاذبه های گردشگری آن بزنید.

آیا تجربه سفر به وان را دارید؟ شما چه نکات مهم دیگری را به این راهنمای سفر اضافه می‌کنید؟

سوالات متداول درباره سفر به وان ترکیه

کدام شهرهای ایران نزدیک وان هستند؟

شهرهای خوی و ارومیه نزدیکترین شهرها به وان ترکیه محسوب می شوند.

چند روز در وان اقامت کنیم؟

وان شهر کوچکی در نزدیکی مرز ایران است که بیشتر گردشگران ایرانی برای خرید به آن سفر می‌کنند. برای سفر به این شهر ۵ روز زمان مناسبی است.

بهترین هتل وان کدام هتل است؟

هتل دبل تری بای هیلتون در فهرست بهترین هتل های شهر وان قرار دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید