راهنمای جامع سفر به شهر ژوهانسبورگ – قسمت دوم

0
3073
شهر ژوهانسبورگ
راهنمای سفر به شهر ژوهانسبورگ

سفر به شهر ژوهانسبورگ

همراهان همیشگی فلای تودی در مقاله قبل با شهر ژوهانسبورگ ، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید و رستوران‌های ژوهانسبورگ داشته باشیم. با فلای تودی همراه باشید.

جاذبه‌های گردشگری شهر ژوهانسبورگ

در بیشتر جاهای شهر ژوهانسبورگ همانند شهرهای دیگر آفریقای جنوبی، مغازه‌ها روزهای شنبه هنگام نهار تعطیل می‌شوند و تا روز دوشنبه بسته هستند. بنابراین از دیدن این شهر در تعطیلات آخر هفته مایوس می‌شوید. در نتیجه ارزش دارد که از قبل برای گردش آخر هفته در سفر خود برنامه‌ریزی کنید و آن را بیهوده نگذرانید. تمامی مراکز خرید حداقل تا ساعت ۵ بعد از ظهر باز هستند، اما گالری‌های هنر، موزه‌ها، مغازه‌های مستقل ساعت ۱-۲ ظهر می‌بندند.

رزرو هتل ارزان در ژوهانسبورگ

جاذبه‌های گردشگری شهر ژوهانسبورگ
جاذبه‌های گردشگری شهر ژوهانسبورگ
  • منطقه تجاری مرکزی( Central Business District) در سال ۲۰۱۰ و به دنبال برگزاری جام جهانی در آفریقای جنوبی منطقه تجاری مرکزی به سرعت احیا شد. طراحان شهر از هنر برای پی‌ریزی این مرکز تجاری بهره بردند تا دوباره آن را توسعه دهند. در مرکز تجاری تعداد زیادی گالری و فضاهای هنری وجود دارد. مرکز شهر ژوهانسبورگ پربازدیدترین منطقه ژوهانسبورگ برای گردشگران است. به خصوص برای تاجرانی که برای خرید اجناس عمده به آوت لت‌های ژوهانسبورگ می‌آیند.

گارانتی بلیط ارزان ژوهانسبورگ

منطقه تجاری مرکزی - سفر به شهر ژوهانسبورگ
منطقه تجاری مرکزی ژوهانسبورگ
  • تپه قانون اساسی( Constitution Hillژوهانسبورگ را بدون بازدید از تپه قانون اساسی ترک نکنید. تپه قانون اساسی یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی آفریقای جنوبی است. تپه قانون اساسی ژوهانسبورگ قبلا زندان بوده و نقشی اساسی در تاریخ این شهر داشته است. این زندان مسیر دشوار آفریقای جنوبی تا رسیدن به دموکراسی را به تصویر می‌کشد.
تپه قانون اساسی - سفر به شهر ژوهانسبورگ
تپه قانون اساسی ژوهانسبورگ
  • موزه آپارتاید( Apartheid Museumاین موزه فراز و نشیب‌های آفریقای جنوبی در جریان تبعیض نژادی و ظلمی که به سیاهپوستان روا می‌شد را به تصویر می‌کشد. این منطقه نیز یکی از مناطقی است که در سفر به ژوهانسبورگ حتما باید از آن دیدن کنید.
موزه آپارتاید - سفر به شهر ژوهانسبورگ
موزه آپارتاید ژوهانسبورگ
  • دادگاه قانون اساسی( Constitutional Courtدادگاه قانون اساسی ژوهانسبورگ در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است و طراحی آن بر اساس “عدالت زیر درخت” است. دادگاه قانون اساسی نمادی واقعی از آفریقای جنوبی امروزی و مدرن است.
دادگاه قانون اساسی - سفر به شهر ژوهانسبورگ
دادگاه قانون اساسی ژوهانسبورگ
  • مزرعه لیلیسلی( Liliesleaf Farmیکی از نقاط برجسته حومه شمالی ژوهانسبورگ، مزرعه لیلیسلی است. این مزرعه در دهه ۱۹۶۰ به عنوان قرارگاه مخفی کنگره ملی آفریقا استفاده می‌شد و بسیاری از رهبران این سازمان از جمله نلسون ماندلا در آن فعالیت داشتند. این مزرعه در حال حاضر به موزه‌ای تبدیل شده است و یکی از مشهورترین مکان‌ها در میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.
مزرعه لیلیسلی - سفر به شهر ژوهانسبورگ
مزرعه لیلیسلی ژوهانسبورگ
  • پونت سیتی( Ponte Cityاین آسمان‌خراش ۵۴ طبقه در  سال ۱۹۷۵ میلادی ساخته شد. این ساختمان با ارتفاع ۱۷۳ سانتی‌متر بلتدترین سازه در آفریقای جنوبی است. این ساختمان چندین دهه اهمیت خود را از دست داده بود تا سرانجام صاحب آن یعنی کمپستون کنترل آن را به دست گرفت و آن را دوباره احیا کرد.
پونت سیتی - سفر به شهر ژوهانسبورگ
پونت سیتی ژوهانسبورگ
  • پارک شیر و سافاری ژوهانسبورگ( Lion & Safari Park) در این پارک سافاری می‌توانید مستقیما با حیات وحش آفریقا در تماس باشید. این پارک فقط یک ساعت با ماشین از شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد. در این پارک می‌توانید توله شیرها را در آغوش بگیرید، راه رفتن چیتاها را تماشا کنید و به زرافه‌ها غذا بدهید.
پارک شیر و سافاری شهر ژوهانسبورگ
پارک شیر و سافاری ژوهانسبورگ
  • موزه گهواره نوع بشر( The Cradle of Humankind) فاصله این موزه تا ژوهانسبورگ با ماشین یک ساعت است. موزه گهواره نوع بشر جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین مکان‌های انسان شناسی است. غارهای استرک‌فونتَین که در این مکان قرار دارند بسیار موردتوجه دیرینه شناسان است. این غارها شامل ۶ اتاق زیرزمینی متصل به هم و دریاچه‌ای به عمق ۴۰ متر است.
موزه گهواره نوع بشر - سفر به شهر ژوهانسبورگ
موزه گهواره نوع بشر ژوهانسبورگ
  • پارک ملی پیلانسبرگ( Pilanesberg National Park) این پارک دو ساعت و نیم با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی است. در این پارک این شانس را دارید که با حیواناتی مثل( شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن) مواجه شوید. این پارک به دلیل اکوسیستم غنی وتنوع حیوانی که دارد مشهور است.
پارک ملی پیلانسبرگ - سفر به شهر ژوهانسبورگ
پارک ملی پیلانسبرگ ژوهانسبورگ

خرید در شهر ژوهانسبورگ

در شهر ژوهانسبورگ و اطراف آن تعداد زیادی بازار صنایع دستی وجود دارد. اکثر کسانی که در این بازارها اجناس خود را به فروش می‌رسانند، بیکار هستند و از این طریق مخارج زندگی خود و خانواده‌شان را تامین می‌کنند.

خرید در شهر ژوهانسبورگ
خرید در شهر ژوهانسبورگ

هنرمندان مرد و زن روزهای یکشنبه از سراسر آفریقا به بازار مکاره رزبانک می‌ایند و اجناس خود را به فروش می‌رسانند. ژوهانسبورگ به تنهایی صنایع دستی خاصی ندارد اما سایر شهرهای آفریقا صنایع دستی با کیفیتی دارند. در واقع بیشتر صنایع دستی آفریقا در شهر سوازیلند درست می‌شوند و یا از سایر شهرها به ژوهانسبورگ وارد می‌شوند.

مراکز خرید ژوهانسبورگ

مراکز خرید ژوهانسبورگ به دلیل راحتی و امنیتی که دارند در این شهر بسیار محبوب هستند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

مرکز خرید اورینتال پلازا ژوهانسبورگ( Oriental Plaza)
مرکز خرید اورینتال پلازا شهر ژوهانسبورگ
مرکز خرید اورینتال پلازا ژوهانسبورگ

این مرکز خرید حس وحال خاور دور را در آفریقا زنده می‌کند. در این مرکز خرید برخلاف سایر مراکز خرید ژوهانسبورگ می‌توانید چانه بزنید. اورینتال پلازابا داشتن بیش از ۳۶۰ مغازه در نوع خود منحصر به فرد است.

مرکز خرید سندتون سیتی( Sandton City)
مرکز خرید سندتون سیتی شهر ژوهانسبورگ
مرکز خرید سندتون سیتی ژوهانسبورگ

مرکز خرید سندتون سیتی در سندتون ژوهانسبورگ واقع شده و توسط کمپانی Rapp and Maister تاسیس شده است. این مرکز خرید در حال حاضر بخشی از هلدینگ لایبرتی است. این مرکز خرید در ۱۲ سپتامبر ۱۹۷۳ به روی عموم باز شد. مساحت این مرکز خرید ۱۲۸٫۰۰۰ مترمربع بود که در نهایت بخش اداری این مرکز خرید با هتل سندتون ترکیب شد و مساحت آن به ۲۱۵٫۰۰۰ متر مربع رسید. حواستان باشد که تمام وقت خود را برای گشتن در این مرکز خرید نگذارید!

استنلی ۴۴( ۴۴ Stanley)
استنلی 44 شهر ژوهانسبورگ
استنلی ۴۴ ژوهانسبورگ

این مرکز خرید در مجموعه ساختمان های سابق صنعتی ساخته شده است. در حال حاضر ۲۵ بوتیک، رستوران، و استودیوهای خلاقانه در استنلی ۴۴ واقع شده‌اند. مرکز خرید استنلی زندگر مرکز شهر را با زندگی توسعه یافته ترکیب کرده و در حین گشت و گذار در این مرکز خرید می‌توانید اصالت زندگی شهری را هم در آن ببینید.

مرکز خرید نورت گیت( Northgate)
مرکز خرید نورت گیت شهر ژوهانسبورگ
مرکز خرید نورت گیت ژوهانسبورگ

مرکز خرید نورت گیت، مرکز خرید اصلی در حومه شمال غربی ژوهانسبورگ است. در این منطقه سطح مرفه جامعه زندگی می‌کنند. این مرکز خرید بیشتر برای رویدادهای موسیقی که در آن برگزار می‌شود، شهرت دارد. اما علاوه براین، گزینه‌های تفریحی خوب، مثل نمایش فیلم، پینت بال، پاتیناژ و تفریحات مخصوص کودکان هم دارد.

رستوران‌های شهر ژوهانسبورگ

رستوران‌های شهر ژوهانسبورگ
رستوران‌های شهر ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ شهری با فرهنگ چندگانه است،‌ بنابراین آشپزی آن ترکیبی از آشپزی نقاط مختلف جهان است. انواع و اقسام رستوران در این شهر وجود دارد، بنابراین جایی را پیدا کنید که غذای آن مطابق با ذائقه و سلیقه شما باشد.

رستوران کافه دل سُل( Cafe del Sol)

رستوران کافه دل سُل شهر ژوهانسبورگ
رستوران کافه دل سُل ژوهانسبورگ

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی شهر ژوهانسبورگ است. در منوی این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی را خواهید یافت. در این رستوران می‌توانید از ظرف غذای خوشمزه پاستای خانگی و یا خوردن شامی رمانتیک در نور شمع لذت ببرید.

۲۷۱۱۷۰۴۶۴۹۳+

آدرس: Cafe Del Sol, Olivedale Corner Shopping Centre, Randburg, Johannesburg, South Africa

map 1

رستوران پانصد ژوهانسبورگ( Five Hundred)

رستوران پانصد شهر ژوهانسبورگ
رستوران پانصد ژوهانسبورگ

رستوران پانصد بخشی از هتل لوکس ساکسون ژوهانسبورگ است. غذاهای این رستوران با مواد تازه و محلی طبخ می‌شود. حتی بعضی از موارد این رستوران از مستقیما از باغ سبزیجاتی که دارد تامین می‌شوند. برای اینکه بهترین تجربه را در این رستوران داشته باشید، یک اتاق خصوصی رزرو کنید و از آشپزهای مشهور این رستوران بخواهید تا غذا را جلوی چشمان خودتان بپزند.

۲۷۱۱۲۹۲۶۰۰۰+

آدرس: Five Hundred at the Saxon, 36 Saxon Road, Sandhurst, Johannesburg, South Africa

map 1

رستوران کوی ژوهانسبورگ( Koi)

رستوران کوی شهر ژوهانسبورگ
رستوران کوی ژوهانسبورگ

اگر می‌خواهید از خوردن غذاهای آسیایی در ژوهانسبورگ لذت ببرید، رستوران کوی را انتخاب کنید. رستوران کوی دو شعبه در ژوهانسبورگ دارد یکی در سندتون و دیگری در رزبانک. دلیل شهرت کوی، طبخ غذاهای چینی و ژاپنی با الهام از غذاهای غربی است. رستوران‌های کوی در ژوهانسبورگ یکی از بهترین رستوران‌ها برای امتحان سوشی‌های فوق‌العاده است.

۲۷۱۱۷۸۳۶۱۳۲+ ( شعبه سندتون)

آدرس: Koi Sandton, 24 Central, Shop No 3, Cnr. Fredman Drive & Gwen Lane, Sandton, Johannesburg, South Africa ( شعبه سندتون)

map 1

۲۷۱۱۸۸۳۷۲۴۷+ ( شعبه رزبانک)

آدرس: Koi Rosebank, The Firs Shopping Centre, Cnr Cradock & Biermann Avenues, Rosebank, Johannesburg, South Africaa ( شعبه رزبانک)

map 1

رستوران میتوس ژوهانسبورگ( Mythos)

رستوران میتوس شهر ژوهانسبورگ
رستوران میتوس ژوهانسبورگ

میتوس طعم مدیترانه‌ای غذاهای یونانی را به ژوهانسبورگ آورده تا عاشقان غذا از خوردن آن‌ها لذت ببرند. در منوی این رستوران انواع غذاهای یونانی به چشم می‌خورد. میتوس شعبه‌های مختلفی در ژوهانسبورگ دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. اما شعبه دیزاین کوارتر نسبت به بقیه شعبات از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

۲۷۱۱۴۶۵۳۴۶۸+

آدرس: Mythos, Design Quarter, Corner Of William Nicole & Leslie Road, Fourways, Sandton, Johannesburg, South Africa

map 1

رستوران گریل هاوس ژوهانسبورگ( The Grillhouse)

رستوران گریل هاوس شهر ژوهانسبورگ
رستوران گریل هاوس ژوهانسبورگ

اگر می‌خواهید غذایی با کیفیت و باکلاس را تجربه کنید، حتما سری به این رستوران بزنید. رستوران گریل هاوس انتخابی فوق‌العاده برای امتحان غذاهای گوشتی با طعم واقعی و فوق‌العاده گوشت است. این رستوران در رزبانک و سندتون شعبه دارد و کیفیت هر دو شعبه مانند هم است.

۲۷۱۱۷۸۳۶۱۳۲+ ( شعبه سندتون)

آدرس: Mythos, Design Quarter, Corner Of William Nicole & Leslie Road, Fourways, Sandton, Johannesburg, South Africa ( شعبه سندتون)

map 1

۲۷۱۱۸۸۰۳۹۴۵+ ( شعبه رزبانک)

آدرس: The Grillhouse, Shop 70, The First/ Hyatt Shopping Centre, Cnr Oxford Road & Bierman Avenue, Rosebank, Johannesburg, South Africa ( شعبه رزبانک)

map 1

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید