راهنمای استفاده از اپلیکیشن ArriveCan کانادا

0
14782
راهنمای اپلیکیشن ArriveCan
راهنمای اپلیکیشن ArriveCan

راهنمای استفاده از اپلیکیشن ArriveCan برای مسافران ورودی به کانادا + دانلود

با توجه به تلاش‌های دولت کانادا در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، این کشور به تازگی تمهیداتی را برای مسافرانی که قصد ورود به کانادا را دارند در نظر گرفته است. بر این اساس از تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با یکم آذر ماه ۹۹ مسافرانی که مقصد نهایی آن‌ها کشور کانادا است، موظف هستند تا اطلاعات هویتی خود را به صورت دیجیتالی و از طریق اپلیکیشن ArriveCan به ثبت برسانند. برای آشنایی کامل با ArriveCan و دانلود این اپلیکشن با فلای تودی همراه باشید.

در این مطلب می‌خوانید:

شرایط برقراری پرواز به کانادا در زمان کووید – ۱۹

تمامی مسافرانی که قصد سفر به کانادا دارند، الزامی است که از تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰، اطلاعات مربوط به کووید خود را به صورت دیجیتال در برنامه ArriveCAN ثبت نمایند.

پیش از سوار شدن به هواپیما:

استفاده از برنامه ArriveCAN جهت ثبت موارد زیر الزامی است:

  • اطلاعات پرواز و اطلاعات تماس با مسافر
  • ارائه برنامه خود قرنطینگی (به جز افراد مشمول معافیت قانونی از قرنطینه)
  • خود ارزیابی علائم کووید – ۱۹

در زمان ورود به کانادا، باید اپلیکیشن نصب شده را به مامور خدمات مرزی در کانادا نشان دهید تا از ثبت اطلاعات دیجیتالی شما اطمینان حاصل شود.

اگر مقصد نهایی شما کانادا نیست و تنها توقف کوتاهی در کانادا دارید، نیازی به ثبت اطلاعات در این اپلیکیشن نیست.

پس از ورود به کانادا:

به غیر از افرادی که مشمول معافیت قانونی از قرنطینه هستند، برای سایر افراد، قبل از انجام هرکاری توجه به نکات قرنطینه ضروری است و باید تا ۴۸ ساعت پس از ورود به کانادا از اپلیکیشن ArriveCAN استفاده کنید تا:

  • تایید کنید در جایی که خود را قرنطینه یا ایزوله کرده اید، مستقر شده اید.
  • در دوران قرنطینه، خود ارزیابی روزانه علائم کرونا را کامل کنید.

مزایای نصب اپلیکیشن ArriveCan

نصب اپلیکیشن ArriveCan اقدامی اساسی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا محسوب می‌شود و مسافران از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات خود را به سرعت و به صورت ایمن در اختیار دولت کانادا قرار داده و از این طریق:

  • مسافران می‌توانند در جریان قوانین بهداشت عمومی استان و یا منطقه‌ای که به آن سفر کرده‌اند قرار بگیرند.
  • مسافران می‌توانند برای سفر به کانادا فرایند کاری خود را در مدت زمان کمتری انجام دهند.
  • تماس فیزیکی میان مسافران و افسران مرزی کانادا و همچنین افسران سازمان بهداشت عمومی کانادا کاهش پیدا می‌کند.

روش نصب اپلیکیشن ArriveCan

تمامی مسافران به مقصد کانادا از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ موظف هستند اپلیکیشن ArriveCan را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایند و افسران اداره مهاجرت در مرزهای ورود به کانادا از نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه مسافران اطمینان حاصل خواهند کرد و در صورت عدم نصب این برنامه بر روی گوشی مسافران با آن‌ها برخورد فانونی شده و جریمه نقدی خواهند شد.

نصب اپلیکیشن ArriveCan رایگان می‌باشد و در دو نسخه اندروید و iOS عرضه شده است.

اپلیکیشن ArriveCan بر روی:

  • گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS 12 و بالاتر
  • گوشی‌های با سیستم عامل اندروید ۶ و بالاتر

قابل نصب است. اما مسافرانی که گوشی‌هایی با نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید و iOS دارند می توانند از طریق آنلاین اطلاعات خود را در ArriveCan ثبت نمایند.

ثبت آنلاین اطلاعات در ArriveCan

مسافران می‌توانند از طریق آنلاین و از طریق تبلت، لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند و یا کامپیوتر شخصی خود وارد وب سایت ArriveCan شده و اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایند. این وب سایت توسط تمامی نسخه‌های اخیر مرورگرها به غیر از اینترنت اکسپلرور پشتیبانی می شود.

ایجاد حساب کاربری در ArriveCan

برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در ArriveCan ابتدا این اپلیکیشن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین وارد وب سایت ArriveCan شوید.

پس از اجرای ArriveCan کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

  • با زدن تیک گزینه قوانین و مقررات وارد صفحه ورود به اپلیکیشن ArriveCan شوید.
  • چنانچه قبلا حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن ایجاد کرده‌اید با وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود، وارد برنامه شوید.
  • اما چنانچه برای اولین بار است که وارد ArriveCan می‌شوید، با کلیک بر روی گزینه Create an account ابتدا اقدام به ایجاد حساب کاربری نمایید.

پس از ثبت نام در ArriveCan کد تاییدیه ۴ رقمی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن این کد در ArriveCan مراحل ثبت نام شما به پایان خواهد رسید. لازم به ذکر است از نام کاربری و رمز عبور خود، هم در نسخه وب ArriveCan و هم در اپلیکیشن ArriveCan می‌توانید استفاده کنید.

پس از ثبت نام و ثبت اطلاعات در ArriveCan، رسیدی دریافت خواهید کرد که شامل خلاصه‌ای از مشخصات سفر (فرودگاه ورودی، تاریخ ورود به کشور کانادا، تعداد مسافران) و لیستی از نام مسافران خواهد بود. در پایین این صفحه کد تایید ۶ رقمی وجود دارد که ثابت می کند شما تمامی مراحل ثبت اطلاعات را با موفقیت تکمیل نموده‌اید.

به روز رسانی اطلاعات در ArriveCan

قبل از سفر به کانادا، چنانچه قصد به روز رسانی اطلاعات خود را دارید، کافی است که دوباره اطلاعات جدید را وارد ArriveCan نمایید. در این صورت به صورت خودکار اطلاعات جدید جایگزین اطلاعات پیشین شما خواهد شد.

اما چنانچه پس از عبور از مرز کانادا تصمیم به به روز رسانی اطلاعات خود گرفتید، باید ایمیلی شامل:

  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • تاریخ ورود به کانادا
  • اطلاعات تماس قبلی
  • اطلاعات تماس جدید و یا آدرس قرنطینه جدید

به آدرس ایمیل phac.arrivecan.aspc@canada.ca ارسال نمایید.

دقت داشته باشید که تغییر در محل قرنطینه تنها در شرایط خاص امکان‌پذیر است. از نمونه‌های موارد خاص تغییر مکان قرنطینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه شدن ناگهانی یکی از افراد مسن خانواده به محل قرنطینه شما
  • قادر به ذخیره کالاها و مایحتاج ضروری خود در محل قرنطینه نباشید.

حذف اپلیکیشن ArriveCan

اگر برای ورود به کشور کانادا اپلیکیشن ArriveCan را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کردید، باید تا انتهای قرنطینه آن را بر روی گوشی خود حفظ کنید. چرا که از طریق این برنامه باید زمان رسیدنتان به محل قرنطینه را ثبت نموده و اعلام کنید که در قرنطینه به سر می‌برید. همچنین گزارش ارزیابی روزانه از نشانه‌های ویروس کانادا را ارسال نمایید. اما زمانیکه مدت زمان ۱۴ روز قرنطینه به اتمام رسید، می‌توانید این اپلیکیشن را از روی گوشی هوشمند خود حذف نمایید.

اگر از ArriveCan استفاده نمی‌کنید، پس از ورود به کانادا باید هر روز ارزیابی نشانه‌های ویروس کرونا را از طریق تلفن به اطلاع مسئولین کانادایی برسانید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید