آیا جاذبه های دیدنی آمستردام را می‌شناسید؟ آمستردام پایتخت هلند یکی از زیباترین شهرهای اروپایی برای سفر است که هر سال میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیاست. خیابان‌ های آمستردام شباهت زیادی به ونیز دارند و کانال‌های آب زیادی در آن‌ها دیده می‌شود؛ همان چیزی که باعث شده این شهر را ونیز شمال بدانند. ساکنین این شهر را اقوامی از سراسر جهان تشکیل می‌دهند و به همین خاطر هم سفر به آمستردام برای مسافران جذابیت زیادی دارد. یکی از سوال‌هایی که همیشه برای مسافران مطرح می‌شود این است که در سفر به آمستردام از کدام بخش‌ها دیدن کنیم. با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا بهترین دیدنی های آمستردام را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های دیدنی آمستردام

جاهای دیدنی امستردام شامل موزه‌ها، خیابان ها، ساختمان‌های سلطنتی با معماری زیبا و ویژه، کلیساها و پارک‌ها است. همه این جاهای دیدنی در کنار هم موجب شده تا امستردام به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای اروپا شناخته شود.

موزه ها از بهترین دیدنی های آمستردام

موزه های آمستردام بیش از ۶۰ موزه هستند که بیشترین تعداد در یک شهر را داراست. در سفر به هلند و امستردام حتما از موزه‌های این شهر دیدن کنید تا با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید. موزه ونگوگ در این شهر بزرگترین مجموعه از آثار این هنرمند هلندی را در خود جای داده است. موزه استدلیک هنرهای مدرن را به نمایش می‌گذارد؛ هنرهایی که اینستالیشن (هنر چیدمان) هم در میان آن جای می‌گیرد.

اگر اهل تماشای نقاشی هستید، سراغ موزه هت رمبراندیوس بروید تا مجموعه‌ای از آثار استادان بزرگ را تماشا کنید. رمبراند، نقاش معروف هلندی از سال‌های ۱۶۳۹ تا ۱۶۵۸ در محلی که اکنون موزه شده، زندگی می‌کرد. موزه‌ها بخشی جدانشدنی از شهر و از مهمترین مکان‌ های دیدنی آمستردام هستند که در سفر به این شهر حتما باید ببینید.

8 min

موزه آنه فرنک یکی دیگر از موزه های شهر آمستردام است که خانه نویسنده هلندی، آنه فرنک، است؛ نویسنده ای که کتاب خاطراتش در طول جنگ جهانی و فرار از آزار و اذیت نازی‌ها بعد از جنگ چاپ شد، در حالی که خود نویسنده در طول جنگ کشته شد. موزه آمستردام که تاریخ هلند را در بردارد، موزه مادام ترسو، موزه ملی دریانوردی هلند و موزه ملی هولوکاست، از دیگر موزه‌هایی هستند که در شهر آمستردام انتظار شما را می‌کشند.

ساختمان‌ های سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام که به خانواده سلطنتی تعلق دارد، از جاذبه های گردشگری آمستردام محسوب می‌شود که بازدید از آن برای عموم آزاد است. سبک معماری و طراحی منحصر به فرد، کاخ سلطنتی را به یکی از خاص‌ ترین جاهای دیدنی آمستردام تبدیل می‌کند. این کاخ در اواخر قرن نوزدهم در اختیار امپراتوری فرانسه بوده و پادشاه فرانسوی در آن اقامت داشت.

کاخ سلطنتی حرف‌های زیادی از تاریخ این کشور برای گفتن دارد. تماشای ساختمان‌های تاریخی کشورهای اروپایی و مقایسه با آنچه ما در ایران به عنوان جاذبه تاریخی می‌شناسیم، خالی از لطف نیست. خوب است بدانید روز پادشاه در هلند در ۲۷ آوریل هر سال برگزار می‌شود و اگر در این تاریخ در پایتخت هلند هستید، حتما گشتی در شهر بزنید و از جشن‌ های خیابانی آمستردام در این روز لذت ببرید.

بازدید از کلیساهای آمستردام

برای اینکه آمستردام را از منظر متفاوتی ببینید سری به بلندترین و زیباترین کلیساهای شهر بزنید تا هم از کلیساها دیدن کرده باشید و هم شهر را از زاویه دیگری تماشا کنید. سودرکرک یا همان کلیسای جنوبی آمستردام، کلیسایی بازمانده از قرن هفدهم میلادی و متعلق به مسیحیان پروتستان است.

2 min 1

اودو کرک یا کلیسای قدیمی، کلیسایی متعلق به سال ۱۳۰۶ است و قدیمی‌ ترین کلیسای آمستردام به شمار می‌رود. وسترکرک یا کلیسای غربی از دیگر کلیساهای آمستردام است که نمایی پانوراما از کانال‌های آبی این شهر به شما نشان می‌دهد و به نوعی خود از خاص‌ ترین جاهای دیدنی آمستردام محسوب می‌شود.

پارک های امستردام

یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی آمستردام پارک واندلپارک است. پارکی ۴۷ هکتاری که به سبک انگلیسی ساخته شده و با دریاچه‌های کوچک و بزرگ، مسیرهای پیاده روی پیچ در پیچ و مجسمه‌هایی از استادان بزرگ همچون پیکاسو محیطی دلپذیر را فراهم کرده است.

3 min 1

اگر به این کشور زیبا سفر کرده اید، حتما به یکی دیگر از مهمترین مکان‌ های دیدنی آمستردام ، یعنی باغ گیاهشناسی امستردام (هرتوس بناتیکوس) سر بزنید. این باغ متعلق به سال ۱۶۳۸ بوده و گونه‌های گیاهی بسیاری در خود جای داده است.

سارفاتی پارک، وسترپارک و مجموعه فرهنگی وسترگازفابریک، نیز از دیگر پارک‌ های امستردام است که در میان مکان‌ های محبوب این شهر جای می‌گیرد.

بندر آمستردام

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آمستردام ، بندر امستردام است که ۱۹ کیلومتر طول دارد. این بندر در دریای آزاد قرار داشته و یکی از شلوغ‌ترین بنادر هلند است. کشتی‌های مسافربری و باربری از طریق این بندر راهی شده رودخانه راین می‌شوند و پس از آن به سمت دوسلدورف، بازل و کوبلنز حرکت می‌کنند.

6 min

در سفر به هلند و امستردام، حتما به این بندر سر زده و چند ساعتی روی کشتی‌های تفریحی اطراف بندر و کانال‌های شهر چرخ بزنید. پیشنهاد می‌کنیم که کشتی تفریحی در بندر را برای ساعات پایانی روز اختصاص دهید، تا از تماشای چراغ‌های روشن پل‌ها و خانه‌های اطراف لذت ببرید.

مراکز خرید امستردام

مراکز خرید امستردام را نیز می‌توان در ردیف محبوب‌ ترین مکان های دیدنی آمستردام برشمرد. خرید سوغاتی، بخشی جدا نشدنی از سفر خصوصا سفرهای طولانی است. از بهترین مراکز خرید آمستردام می‌توان به مراکز خرید کالوراسترات و ولوین مارکت اشاره کرد.

5 min 1

در این دو بازار، همه چیز از اشیا آنتیک و قدیمی تا برندهای لوکس و لاکچری پیدا خواهید کرد. بوتیک‌ها، گالری‌ها، عطرفروشی‌ها، رستوران و کافه‌های زیادی در مرکز خرید کالوراسترات وجود دارد. البته در نظر بگیرید که ممکن است روزهای شنبه، مراکز خرید شلوغ تر از روزهای معمول باشد.

پیشنهاد می‌شود حتما به بازار گل آمستردام نیز سر بزنید. می‌دانید که هلند یکی از صادرکننده‌ های بزرگ گل و گیاه به جهان است. در این بازار، می‌توانید گونه‌های متفاوتی از گل و گیاه را ببینید.

رزرو بهترین هتل های آمستردام

در سفر به هلند، حتما باید دست کم یک روز در آمستردام اقامت داشته باشید. اگرچه یک روز زمانی کافی برای دیدن تمامی جاذبه های گردشگری آمستردام نیست! هتل والدولف آستوریا یکی از لوکس ترین هتل های امستردام است. هتل سباستین از هتل های متوسط شهر بوده و هتل بوهم از هتل های ارزان آمستردام محسوب می‌شود. با مشاهده قیمت هتل های آمستردام می‌توانید بهترین هتل را برای خود انتخاب کنید.

شما کدام جاذبه گردشگری آمستردام را به خوانندگان ما پیشنهاد می‌دهید؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید