کرابی آرامترین منطقه ای است که در سفر به تایلند می توانید به آنجا بروید. این استان با سواحل سفید زیبایش که مایل ها در کنار دریا کشیده شده‌اند، یک جنگل و بیش از ۲۰۰ جزیره، منحصر به فردترین مناظری را دارد که بتوان تصور کرد. جاذبه های گردشگری بسیاری در سفر به کرابی وجود دارد و به هر طرف که نگاه کنید، همه چیز زیباست و ارزش تماشا کردن دارد. بهترین زمان برای سفر به کرابی بین ماه های آذر تا فروردین است. در این زمان آب و هوای کرابی شرجی نیست و نسیم های خنکی در آن می وزد. همچنین فصل خلوتی برای سفر است. در ادامه با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا با انجام این فعالیت ها از سفر به کرابی، نهایت لذت را ببرید.

غارها و سواحل رایلی کرابی | جذاب ترین ساحل تایلند

ساحل رایلی به طور بالقوه جذاب ترین ساحل تایلند است. این ساحل که با صخره های بزرگ از نواحی اطراف آن جدا شده، فقط با قایق در دسترس قرار دارد. این ساحل با شن های سفید زیبایش، مناظر نفس گیرش و صخره های فوق العاده بزرگی که دارد، هر گردشگری را جذب خود می کند. وقتی به ساحل رایلی می رسید، به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و غیر قابل دسترس بودن آن، هیچ ماشین و جاده ای در آن پیدا نمی کنید. فقط صف طویلی از قایق ها را می‌بینید که در کنار هم ردیف شده‌اند و دو رستوران که می توانید بعد از ظهر خود را در آن بگذرانید. اگر واقعا می‌خواهید از روزمرگی ها فاصله بگیرید، ساحل رایلی یکی از بهترین نقاط دنیا خواهد بود.

سواحل رایلی کرابی جذاب ترین ساحل تایلند
غارها و سواحل رایلی در سفر به کرابی
map

قایق سواری در کرابی | کشف شهرهای ساحلی تایلند

در ساحل کرابی تقریبا ۲۰۰ جزیره وجود دارد، بعضی از آنها صخره های کوچکی دارند که از دریا بیرون زده اند، بعضی از آن ها کمی بزرگترند اما هنوز خالی از سکنه هستند و اما در جزیره های بزرگ آن مردم زندگی عادی خود را دارند. اگر مثل یک ملوان مشتاق دوست دارید جزیره های این منطقه را کشف کنید، از شهر کرابی یا آئو نانگ قایق کرایه کنید و خودتان به کشف نقاط آن بپردازید. همچنین می‌توانید قایقی به همراه راهنمایی که در آن حضور دارد کرایه کرده و با آرامش و خیال راحت به تماشای مناظر اطراف بپردازید.

تفریحات با قایق سواری در کرابی
سفر به کرابی

پارک جنگلی تانگ تی او | تماشای مناظر بکر

بسیاری از حیوانات و گیاهان فوق العاده در پارک جنگلی تانگ تی او زندگی می کنند و بسیاری از مناظر زیبای طبیعی در آن وجود دارند. بخشی از آن که کریستال لاگون نام دارد، به طور خاصی الهام بخش است. همچنین مکانی به اسم حوضچه های آب گرم امرالد در این پارک وجود دارد که آب آن به طور طبیعی گرم و کاملا زلال است. می توانید برای شنا به داخل این حوضچه های آب گرم بروید و در حالیکه زیبایی آبشار آن را تحسین می کنید، کاملا از هیاهوی این دنیا فاصله بگیرید.

پارک جنگلی تانگ تی او
پارک جنگلی تانگ تی او در سفر به کرابی

غار وات تام سوا | دیدن معبد غار ببر

یکی از شگفتی های طبیعی تایلند، که واقعا ارزش بازدید دارد تعدادی غار هستند که داخل جنگل قرار دارند و درون آن ها راهبان زیادی زندگی می کنند و به عبادت می پردازند. طبق برخی از افسانه ها، روزگاری ببری در این غار زندگی می‌کرد و نام این معبد برگرفته از نام آن ببر است. غارهای زیادی را می توانید در این ناحیه کشف کنید و بسیاری نشانه که درون غارها وجود دارند و می توانید به تماشای آن ها بپردازید.

وقتی به این غارها می روید، باید برای دیدن ردپای بودا در این غارها ۱۲۳۷ پله را بالا بروید. البته این کار راحتی نیست، اما ارزش بالا رفتن را دارد. چون وقتی به بالای پله ها برسید می توانید نمایی ۳۶۰ درجه از دریای آندامان و جزیره های زیبای آن را ببینید.

غار وات تام سوا کرابی
معبد وات تام سوا در سفر به کرابی
map

جزایر فی فی | بهشتی با سواحل تماشایی

بعد از اینکه از جزیره فی فی در لوکیشن فیلم «ساحل» استفاده شد، این جزیره شهرت پیدا کرد و موج عظیمی از گردشگران به این شهر سرازیر شد. برای رفتن به این جزیره می توانید از قایق های پرسرعت استفاده کنید. برای رفتن به این جزیره با این قایق ها از کرابی، حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است.

در این مکان دو جزیره فی فی دون و فی فی له وجود دارد. فی فی دون مسکونی است و همه گردشگران به این جزیره می‌روند. این جزیره را همه با آب های فیروزه ای و سواحل خیره کننده ای که دارد، می شناسند. جزیره فی فی دون بهشتی استوایی محسوب می‌شود، اگر می خواهید برای رفتن به جزیره فی فی دون برنامه ریزی کنید، اوایل صبح بهترین و خلوت‌ترین زمان رفتن به این جزیره است.

جزایر فی فی سواحل جذاب اطراف کرابی
جزایر فی فی در سفر به کرابی
map

چشمه های آب گرم کلونگ توم | آبی از دل آتشفشان

داخل جنگل های گرمسیری زیبایی که اطراف را احاطه کرده‌اند، چشمه های آب گرم کرابی قرار دارند. این چشمه ها با صخره های صافی از محیط اطراف جدا شده‌اند و آب آن ها از چشمه‌های عمیق آب گرمی که داخل حفره‌های آتشفشان هستند، تامین می شود. دمای آب این چشمه ها تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز می رسد و حاوی بسیاری از مواد معدنی است که خاصیت شفا بخشی زیادی دارند.

با رفتن در این آب ها احساس آرامش خواهید کرد و اگر دوست دارید بعد از گرم شدن در آب این چشمه ها، بدن خود را خنک کنید، نهر آبی برای این کار وجود دارد. حوضچه های امرالد هم در نزدیکی این چشمه ها قرار دارند و ارزش این را دارند که با یک تیر و دو نشان هر دو را ببینید.

چشمه های آب گرم کلونگ توم
چشمه کلانگ تام فرو در سفر به کرابی
map

خائو خاناب نام | نمادهای کرابی

کوه های خائو خاناب نام، مشهورترین نمادهای کرابی هستند، این کوه ها در کنار رودخانه قرار گرفته اند و شگفتی های طبیعت هستند. دو کوه بالای چندین غار قرار گرفته‌اند که همگی این غارها، مملو از استالاگمیت و استالاکتیت هستند. همچنین تعداد زیادی اسکلت در این منطقه وجود دارد که مربوط به انسان‌هایی است که به خاطر سیل در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند. از یکی از این کوه ها می توان بالا رفت و از ارتفاع عکس های بسیار زیبایی ثبت کرد.

کوه های خائو خاناب نام
خائو خاناب نام در سفر به کرابی
map

کو لانتا | غواصی در سواحل بکر

کو لانتا جزیره ای است که حدود دو ساعت با کرابی فاصله دارد، کو لانتا جزیره کوچکی است که طول آن به ۲۰ کیلومتر می رسد. این جزیره مسکونی است و تعداد زیادی مهمانخانه و ریزورت در آن وجود دارد. جزیره کو لانتا سواحل زیبایی دارد که کاملا آرام اما در عین حال بسیار خیره کننده هستند. اگر می خواهید چند روز به جایی بروید تا به استراحت بپردازید، اینجا همانجا است.

از آن جایی که گردشگران هنوز به بسیاری از جزایر فی فی دست پیدا نکرده‌اند، قیمت های این جزیره هنوز بسیار پایین است. در کو لانتا تعداد زیادی مدرسه غواصی وجود دارد، که همگی گواهینامه دارند و آماده هستند تا شما را به دیدن زندگی زیبای دریایی و مرجان ها ببرند. به تازگی در این منطقه پلی ساخته شده که جزیره را به کو لانتا وصل می‌کند.

جزیره ای کو لانتا
کو لانتا در سفر به کرابی
map

شهر کرابی | با رنگ و بوی بومی

برخلاف بسیاری از مکان هایی که برای تعطیلات به آنجا می‌روند، شهر کرابی متفاوت است. هنوز بسیاری از گردشگران به شهر کرابی می روند اما حضور گردشگران و نیازهایی که دارند باعث نشده این شهر تغییر کند. همچنان این شهر، رنگ و بوی محلی و بومی خود را حفظ کرده است. رودخانه ای که از این شهر می گذرد همیشه پر از قایق های ماهیگیری است که آماده هستند تا میزهای رستوران این شهر را پر کنند.

نمای از شهر کرابی
شهر کرابی

سوزان هوی | شگفتی زمین شناسی

این منطقه، گورستان فسیل های نرم تنان صدف‌دار است که قدمت آن ها به ۲۵ و ۴۰ میلیون سال پیش می‌رسد. رسوبات سنگ آهک‌هایی که اطراف آب برجای مانده‌اند، دور این صدف ها را پوشانده‌اند و تشکیل فسیل داده‌اند. این منطقه یکی از سه گورستان فسیلی است که تا به حال در جهان کشف شده است. اگر به زمین شناسی علاقمند هستید، و برای سفر به کرابی رفته‌اید، اینجا همان جایی است که باید از آن بازدید کنید. همچنین در این منطقه معبدی چینی وجود دارد که می‌توانید در کنار جنگل های مانگرو از آن نیز دیدن کنید.

سوزان هوی گورستان فسیل نرم تنان
سوزان هوی در سفر به کرابی

تور چهار جزیره | قایق سواری با امکانات کامل

یکی از محبوب ترین تورهایی که گردشگران در کرابی به آن می‌روند، تور چهار جزیره است. با این تور می‌توانید به چهار جزیره مختلف بروید. این چهار جزیره معمولا جزیره های تاپ، فرانانگ، جوجه و پودا هستند. این تور در قایقی بزرگ برگزار می شود و در هر جزیره ای که توقف می‌کند به شما اجازه می‌دهد مدتی در آن جزیره شنا کنید، حمام آفتاب بگیرید و غذا بخورید. قایق ها ظرفیت ۴۰ نفر را دارند و یک راهنما که به زبان انگلیسی مسلط است گردشگران را همراهی می‌کند.

تور های محبوب برای سفر کرابی
تور چهار جزیره کرابی

بازار شبانه کرابی | خرید از بومی های کرابی

کرابی مانند بسیاری شهرهای بزرگ دیگر در تایلند بازار شبانه دارد. این بازار عصرها، هر جمعه تا یکشنبه باز است و نباید آن را از دست بدهید. بیش از ۷۰ غرفه غذا در این بازار وجود دارد، همچنین فروشندگان بومی که سوغاتی می‌فروشند. گاهی اوقات بچه های دبستانی برای مدرسه یا خیریه در این بازار نمایش اجرا می‌کنند. غرفه ای در این بازار وجود دارد که ارزش دارد به آن اشاره‌ای کنیم. این غرفه بستنی نارگیلی می فروشد. خیلی از غرفه های دیگر هم هستند که این بستنی را می فروشند، اما این غرفه به خاطر بستنی های خوش طعم و بی کم و کاستی که دارد، در سراسر این بازار معروف است.

مراکز خرید و بازار شبانه کرابی
بازار شبانه کرابی
map

ساحل آئو نانگ | جایی برای پایکوبی

ساحل آئو نانگ، زیباترین ساحل این منطقه نیست. پس اگر به دنبال ساحلی با شن های سفید هستید، این ساحل را به شما پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است که برای این منظور به ساحل رایلی بروید. اما اگر به دنبال جشن و محیطی شاد هستید، ساحل آئونانگ مکان بسیار مناسبی است.

در این ساحل رستوران‌های زیادی وجود دارد که در آنها انواع غذا و نوشیدنی را می‌توانید پیدا کنید. همچنین این ساحل مکان مناسبی برای رزرو تور است. چون بسیاری از برگزارکنندکان تورها در این ساحل مشغول فعالیت هستند که با یکدیگر به شدت رقابت دارند و به همین دلیل قیمت‌هایشان بسیار پایین تر از مکان های دیگر است.

ساحل آئو نانگ یکی از ساحل های جذاب کرابی
ساحل آئو نانگ کرابی

کوه پودا | یکی از محبوب ترین جزایر جهان

منظره کوه پودا، از دور شبیه یک کارت پستال بزرگ است. سواحل شنی سفید که پوشیده از درختان صنوبر و نخل هستند اطراف جزیره را پوشانده‌اند. اگر اهل عکس گرفتن هستید، مناظر اطراف کوه پودا، برای عکاسی بی‌نظیر هستند. با یک تور یک روزه می‌توانید از گروه جزایر چهار گانه کوه پودا، کوه کای، کوه تاپ و کوه مور دیدن کنید. کلمه کوه در زبان تایلندی به معنای جزیره است.

کوه پودا جذاب ترین منطقه برای عکاسی

خلیج فانگ نگا | لوکیشن فیلم جیمز باند

یکی دیگر از جاهای دیدنی کرابی که باید به تماشای آن بروید، خلیج تماشایی فانگ نگا است. از زمانی که یکی از مجموعه فیلم‌های جیمز باند با نام «مردی با تپانچه طلایی» در این این خلیج فیلمبرداری شد، نظر بسیاری از گردشگران به این نقطه جلب شد. اکنون، گردشگران بسیاری با قایق به تماشای این خلیج می‌روند. در این خلیج یک جزیره به نام جزیره جیمز باند وجود دارد.

جزایر هونگ | لذت غواصی در ساحل مرجانی

یکی از جاهای دیدنی کرابی جزایر هنگ هستند که در خلیج هونگ قرار دارند. این جزیره‌ها در نزدیکی کرابی واقع شده‌اند. سواحل مرجانی، شن‌های سفید و آب زلال ساحل باعث می‌شود که ماهی‌های رنگارنگ را بتوانید از نزدیک تماشا کنید. پیاده‌روی، غواصی و ماهیگیری از جمله تفریحاتی هستند که هنگام سر زدن به جزایر هونگ می‌توانید از آنها لذت ببرید.

جزایر هنگ یکی از جاهای دیدنی کرابی

فیل سواری | از تفریحات جذاب کرابی

بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی کرابی می‌توانید فیل سواری را نیز تجربه کنید. فیل سواری در کرابی به این صورت است که یک فیلبان، آن را هدایت می‌کند و یک نیمکت پشت سر او قرار دارد که دو نفر می‌توانند روی آن بنشینند. با فیل‌ها از میان رودهای کم عمق و از دل جنگل عبور خواهید کرد.

کرابی، سفر به سرزمین سواحل شگفت انگیز

در این مطلب با جاهای دیدنی کرابی که بهشت تایلند است، آشنا شدید. برای رزرو آنلاین بلیط و هتل در کرابی می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. همچنین، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی در تمامی روزهای هفته پاسخگوی شما خواهد بود. آیا تا به حال به کرابی سفر کرده‌اید؟ کدامیک از جاهای دیدنی کرابی را پیشنهاد می‌کنید؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کرابی

چگونه بلیط ارزان کرابی را رزرو کنیم؟

برای رزرو بلیط کرابی با ارزانترین قیمت، کافی است به بخش رزرو بلیط خارجی در سایت فلای تودی مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به کرابی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به کرابی بین ماه های آذر تا فروردین است. در این زمان آب و هوای کرابی شرجی نیست و نسیم های خنکی در آن می وزد. همچنین فصل خلوتی برای سفر محسوب می‌شود.

جزیره جیمز باند کجاست؟

این جزیره، در خلیج فانگ نگا قرار دارد. از زمان فیلمبرداری یکی از مجموعه فیلم‌های جیمز باند با نام «مردی با تپانچه طلایی» در این خلیج، یکی از جزیره‌ها به نام جزیره جیمز باند معروف شد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید