در سفر به آنتالیا چه کارهایی می توان انجام داد

0
5431
سفر به آنتالیا

کارهایی که در سفر به آنتالیا می توان انجام داد

ممکن است کمی گزافه گویی به نظر برسد، اما شکی نیست که آنتالیا چشم اندازهای بی نظیری دارد. مارینا با صخره های بزرگ و دیوارهای باستانی شهر احاطه شده است. ساحل همراه با کوه های توروس در پس آنتالیا و شهر قدیمی و جذاب کاله ایچی در آن، این شهر را به رویای هر عکاسی تبدیل می کند. در سفر به آنتالیا نیز مانند هر مقصد گردشگری دیگری اگر با اطلاعات قبلی سفر کنید، از سفر خود لذت بیشتری خواهید برد. پس با فلای تودی همراه باشید تا با آنتالیا؛ مروارید مدیترانه بیشتر آشنا شوید.

سفر به آنتالیا
سفر به آنتالیا

بهترین کارهایی که می توان در آنتالیا انجام داد

زیباترین بخش آنتالیا، بندر کاله ایچی است. و بهترین راه برای گذراندن یک روز در آنتالیا این است که از همین نقطه قایق کرایه کنید. به دین سواحل آنتالیا بروید، در خلیج های بکر آن شنا کنید، و از خوردن ماهی های تازه از آب گرفته شده و گریل شده آن لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما آنتالیا ارزان ترین قیمت
بندر کاله ایچی - سفر به آنتالیا
بندر کاله ایچی

اگر به فرهنگ کهن یونان و رم علاقه مند هستید، باید به بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا بروید. در این نمایشگاه تمامی مصنوعات باقی مانده از شهرهای باستانی منطقه به نمایش گذاشته شده است.

کشف بهترین همسایه آنتالیا

جالب ترین مکانی که در آنتالیا می توان یافت، شهر قدیمی کاله ایچی است. این شهر با دیوارهای باستانی سنگی احاطه شده است، که شامل یک برج ساعت و طاق رومی است که با نام دروازه هادریان شناخته می شوند.

رزرو بهترین هتل های آنتالیا
دروازه هادریان - سفر به آنتالیا
دروازه هادریان آنتالیا

اطمینان داشته باشید که در خیابان های سنگفرش و پیچیده این منطقه گم می شوید. اما اصلا نگران نباشید. اینجا قسمت جالب و سرگرمی داستان است. چون بومی های منطقه عادت دارند که گردشگران را راهنمایی کنند.

کاله ایچی تنها بخشی از آنتالیاست که می توانید شاهد معماری عثمانی باشید. چون لارا و کونیاآلتی پر از آپارتمان های مدرن بتونی هستند.

در سفر به آنتالیا چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

سواحل آنتالیا

آنتالیا به سه بخش شرقی، غربی و مرکزی تقسیم می‌شود. ساحل لارا در منطقه بلک که در قسمت شرقی آنتالیا قرار دارد، معروف‌ترین ساحل این بخش است. ساحل کنیالتی در بخش مرکزی و ساحل کمر در بخش غربی قرار دارند.

لارا با ساحلی ماسه‌ای، منطقه‌ای تفریحی است که هتل های متنوعی دارد و به بسیاری از مراکز خرید نزدیک است. بلک که بیشتر به یک شهرک شباهت دارد، یکی از لوکس ترین و سرسبزترین مناطق آنتالیاست و به خاطر زمین‌های گلفی که در آن قرار دارد، مشهور است. کمر به دلیل داشتن چشم اندازهای دریا، جنگل و کوهستان در کنار یکدیگر و سواحل سنگریزه‌ایش شهرت دارد و فاصله آن تا مرکز شهر به نسبت دورتر است.

خیابان جمهوریت

خیابان جمهوریت

این خیابان از خیابان‌های اصلی آنتالیا است و شباهت کمی به خیابان استقلال استانبول دارد. در دو سوی این خیابان کافه، رستوران و فروشگاه‌هایی هستند که به واسطه آن‌ها، این خیابان بسیار پر تردد است و قدم زدن در آن حال و هوای خاصی دارد.

منطقه تاریخی فاسلیس

فاسلیس

این منطقه در کمر آنتالیا قرار دارد و دارای بقایای تاریخی این شهر است که در دوران باستان ابتدا به دست ایرانیان و سپس توسط اسکندر مقدونی به تصرف درآمد. این منطقه شامل یک تئاتر، چند معبد و یک دروازه معروف به نام دروازه هادریان است که برای علاقمندان به تاریخ، جذابیت بالایی دارد.

غار کارانین

قدمت این غار مربوط به ۲۵ هزار سال پیش و دوران انسان‌های غارنشین است. این غار از اولین اقامتگاه‌های بشر به شمار می‌رفته است.

تفریحات هیجان انگیز آنتالیا

تور کشتی دزدان دریایی

قایق دزدان دریایی

این تور، یک تور ۴ ساعته بر روی کشتی‌هایی است که سبک کشتی‌های دزدان دریایی را دارند و پرسنل هم لباس دزدان دریایی را به تن دارند و شما می‌توانید در یکی از طبقات کشتی به تفریح مورد علاقه خود بپردازید. طبقه اول مخصوص کف پارتی، موزیک و رقص و شادی است. در طبقه دوم می‌توانید به استراحت بپردازید و آفتاب بگیرید. رستوران هم در طبقه سوم قرار دارد.

این کشتی‌ها در طول مسیر دو جا را برای شنا در آب‌های کم عمق در نظر می‌گیرند.

رفتینگ

Rafting antalya

قایق سواری در آب‌های خروشان همراه با شنا، پرش از روی صخره‌ها و گردش در جنگل مجموع کارهایی است که شما با خرید تورهای رفتینگ به انجام آن‌ها می‌پردازید. این تورها در رودخانه ماناوگات که در نزدیکی آنتالیا قرار دارد برگزار می‌شود و در قسمت‌هایی از این رودخانه که عمق بیشتری دارد و آب آرام است با همراهی و مراقبت راهنمای تور می‌توانید در آب شیرجه زده و شنا کنید.

سافاری

safari

تورهای سافاری برای کسانی که به هیجان زیاد علاقه دارند، بسیار مناسب است. با رزرو تورهای سافاری آنتالیا می‌توانید از رانندگی در مسیرهای کوهستانی و جنگلی لذت ببرید و برای استراحت به رستوران‌های محلی رفته و از غذاهای متنوع آن‌ها لذت ببرید.

کجای آنتالیا غذا بخوریم

غذا در سفر به آنتالیا
غذا در سفر به آنتالیا

اگر بخواهید اقتصادی غذا بخورید، می توانید بسیاری از رستوران های آنتالیا را پیدا کنید که منوی غذایی و قیمت های مشابه دارند. معمولا انتخاب شما از بین غذاهایی مثل کوفته، دنر کباب، مرغ و بره کبابی خواهد بود. مشابه این انتخاب ها را در کاله ایچی هم خواهید داشت، با این تفاوت که قیمت های آنجا کمی بالاتر است.

برای خوردن نهار می توانید به رستوران غذاهای خانگی( Ev Yemekleri) بروید و ۴ نوع غذا که به صورت بوفه سرو می شوند، انتخاب کنید. قیمت این غذا ۵ لیر است. غذاها معمولا شامل سوپ، سالاد، گوشت، مرغ یا سبزیجات، برنج و پاستا هستند.

رستوران 7 Mehmet - سفر به آنتالیا
رستوران ۷ Mehmet در سفر به آنتالیا

برای خوردن غذاهای محلی ترکیه، می توانید رستوران گون ایلیلر( Guneyliler) را امتحان کنید. در این رستوران قبل از اینکه چیزی سفارش بدهید، ابتدا با یک پیش غذا و نان تازه پخته شده شروع می کنند. غذاهای خوبی که می توانید در این رستوران سفارش بدهید، کیلمالی پیده( پیتزای ترکی با تکه های گوشت) است. بعد از آن علی نازیک( مخلوط گوشت بره با بادمجان پخته که روی آن سس ماست می ریزند) را سفارش بدهید.

برای خوردن گوشت های کبابی بهترین رستوران ۷ Mehmet است. این رستوران علاوه بر سرویس فوق العاده و محیطی زیبا، پیش غذاهای خوبی هم دارد. البته برای رفتن به این رستوران حتما لباس های پلوخوری خود را بپوشید.

برای خوردن ماهی رستوران های متعدد و خوبی وجود دارد. از جمله آن ها می توانید به خانه ماهی لارا، آلارا( که چشم اندازی فوق العاده دارد) بروید، و یا به بندر قدیمی بروید.

در سفر به آنتالیا کجا اقامت کنیم

هتل تووانا - سفر به آنتتالیا
هتل تووانا در سفر به آنتتالیا

اگر می خواهید که غرق فضای آنتالیا شوید، در کاله ایچی اقامت کنید.

انتخاب با خودتان است که در هتل های لوکس آنتالیا مثل هتل تووانا( Tuvana)، آلپ پاشا( Alp Pasa Boutique Hotel)، یا هتل اتانتیک( Otantik) با رستوران ها و استخرهای خوب اقامت کنید، یا هتل های ارزان آنتالیا را برای اقامت انتخاب کنید.

رزرو هتل تووانا آنتالیا
رزرو هتل آلپ پاشا آنتالیا
هتل آلپ پاشا - سفر به آنتالیا
هتل آلپ پاشا در سفر به آنتالیا

اگر می خواهید آفتاب بگیرید، در کونیا آلتی اقامت کنید. هتل مجلل سو( Hotel Su) محل مناسبی برای اقامت در این محل است. اما اگر می خواهید در هتل های ارزان تر و در عین حال با کیفیت اقامت داشته باشید، هتلی مثل اوزبه خان Ozbekhan برای اقامت شما مناسب است.

رزرو هتل سو آنتالیا
هتل سو - سفر به آنتالیا
هتل سو آنتالیا

اگر به دنبال ریزورتی در کنار ساحل، با سرویس کامل صبحانه، نهار، شام و نوشیدنی هستید، می توانید هتل پورتو بلو( Porto Bello Hotel) را امتحان کنید.

رزرو هتل پورتو بلو آنتالیا

برای خرید در آنتالیا به کجا برویم؟

خرید در سفر به آنتالیا
خرید در آنتالیا

حتما به بازارهای محلی که در نزدیکی محل اقامتتان هستند بروید. این بازارها در روزهای مختلفی از هفته در سراسر آنتالیا برگزار می شوند، بنابراین حتما از میزبان خود درباره مکان و روز بازارها سوال کنید.

در کاله ایچی می توانید سوغاتی، قالیچه و ادویه بخرید.

رویدادها و فستیوال های مهم آنتالیا

فستیوال پیانو آنتالیا
فستیوال بین المللی پیانو آنتالیا

فستیوال بین المللی پیانو آنتالیا

( از ماه نوامبر تا دسامبر) اجرای موسیقی جهانی دارد. در این فستیوال، ستارگان موسیقی از هر نوع سبک موسیقی شرکت می کنند.

فستیوال فیلم پرتقال طلایی

فستیوال فیلم پرتقال طلایی که در ماه اکتبر برگزار می شود، بزرگترین فستیوال فیلم کشور ترکیه است و در آن فیلم های مستقل بین المللی شرکت می کنند.

فستیوال جاز و بلوز اِفِس در ماه جولای برگزار می شود.

بهترین روش گشت و گذار اطراف آنتالیا

حمل و نقل عمومی آنتالیا
حمل و نقل عمومی آنتالیا

سیستم حمل و نقل عمومی آنتالیا، عمدتا سرویس اتوبوس و دلموش( مینی بوس) است. اما به عنوان گردشگر می توانید از تراموا استفاده کنید که وسیله نقلیه راحت تری است.

اگر در مرکز شهر اقامت دارید، می توانید برای رفتن به موزه و ساحل کونیاآلتی از تراموا استفاده کنید.

آیا در آنتالیا دسترسی به اینترنت وای فای آسان است؟

اینترنت وای فای - سفر به آنتالیا
اینترنت وای فای آنتالیا

تعدادی از رستوران های آنتالیا مجهز به وای فای هستند، اما هنوز وای فای در آنتالیا به صورت استاندارد و معمول وجود ندارد. اما کافی نت ها در همه جای شهر هستند و به راحتی می توانید به کافی نت بروید و از اینترنت استفاده کنید.

چه موقع از آنتالیا دیدن کنیم؟

سفر به آنتالیا
سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه اکتبر( مهر ماه) است. در این ماه از سال گرمای آزار دهنده تابستان سپری شده است و بیشتر گردشگران شهر را ترک کرده اند. دمای آب دریای مدیترانه هم برای شنا بسیار مناسب است. همچنین می توانید از سرگرمی هایی مثل سمفونی و اپرا، که در طول تابستان کمرنگ می شوند، در این فصل نهایت استفاده را ببرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید