۱۰ حقیقت درباره ایرلاین امارات

0
7838
درباره هواپیمایی امارات
حقایقی درباره هواپیمایی امارات

۱۰ حقیقت درباره ایرلاین امارات

ایرلاین امارات یکی از محبوب ترین ایرلاین های امارات متحده عربی است. این ایرلاین در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و اولین پرواز خود را در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ انجام داد. هواپیمایی امارات با تعداد زیادی پرسنل که در این شرکت هوایی مشغول به کار هستند، و با ناوگانی عظیم به مقاصد مختلفی پرواز دارد. در این مقاله تعدادی از مهمترین و جالب ترین حقایق درباره ایرلاین امارات را برای شما گرد آورده ایم. با فلای تودی همراه باشید.

۱٫ اولین پرواز ایرلاین امارات، در سال ۱۹۸۵ و از دبی به مقصد کراچی بود

اولین پرواز هواپیمایی امارات
اولین پرواز هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد، یعنی کمی بیشتر از ۳۰ سال پیش. اولین پرواز این هواپیمایی در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ و توسط هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ انجام شد، که توسط خانواده سلطنتی کراچی در پاکستان ترتیب داده شده بود. پرواز EK600 نقطه عطفی تاریخی و در حقیقت تولد ایرلاینی بود که قرار بود ۳۰ سال بعد بیش از ۳۶۰۰ پرواز در هفته به ۱۴۰ شهر در ۸۰ کشور جهان داشته باشد.

خرید بلیط هواپیمای امارات

۲٫ خدمه ایرلاین امارات از بیش از ۱۵۰ کشور مختلف هستند

خدمه ایرلاین امارات
خدمه ایرلاین امارات

به طور میانگین خدمه پرواز امارات، حداقل از ۱۲ ملیت مختلف هستند که در مجموع می توانند به ۹ تا ۱۸ زبان مختلف صحبت کنند. امارات کشوری با ملیت های گوناگون است و به سختی می توان کسی که واقعا اهل امارات باشد را در این کشور پیدا کرد.

بیشتر ۲۰٫۰۰۰ خدمه ای که در استخدام این شرکت هواپیمایی هستند اهل بریتانیا هستند، و جای تعجب نیست که به طور متوسط ۲۰ پرواز میان دبی و بریتانیا انجام می شود. بعد از بریتانیا، بیشتر خدمه هواپیمایی امارات از کشورهای استرالیا، مصر، هند و فیلیپین هستند..

رزرو بلیط هواپیمای امارات

۳٫ کابین های فرست کلاس خارق العاده ی ایرلاین امارات

کابین های فرست کلاس ایرلاین امارات
کابین های فرست کلاس ایرلاین امارات

مینی بار، تخت خواب، سینمای اختصاصی، غذاهای لذیذ و دوش حمام. تعجب نکنید! در مورد هتلی لوکس صحبت نمی کنیم. این ها تمام امکاناتی است که در فرست کلاس هواپیمایی امارات به مسافرین ارائه می شود. علاوه بر تمام این امکانات، می توانید درِ کابین خود را ببندید و از فضای خصوصی که به شما اختصاص داده می شود لذت ببرید.

۴٫ با هواپیماهای ایرلاین امارات در آسمان دوش بگیرید

هواپیماهای امارات
امکانات دوش در هواپیماهای امارات

قبل از اینکه از سفر بعدی خود با هواپیمایی امارات هیجان زده شوید، می توانید با صرف چند هزار دلار بیشتر و تهیه بلیط فرست کلاس ایرلاین امارات، به امکانات دوش هواپیما دسترسی داشته باشید.

البته حتی اگر چند هزار دلار بیشتر هم پرداخت کنید، باز هم تضمینی نیست که بتوانید از خدمات دوش این هواپیمایی استفاده کنید. چون فقط هواپیماهای سوپر جامبو امارات و ایرباس A380، این امکان را برای مسافرین خود فراهم می کنند. بیشتر هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی امارات شامل کلاس پروازی فرست کلاس هستند اما متاسفانه بدون خدمات دوش هستند.

۵٫ ایرلاین امارات دارنده بزرگترین ناوگان پهن پیکر در جهان

ناوگان پهن پیکر ایرلاین امارات
ناوگان پهن پیکر ایرلاین امارات

هواپیمایی امارات یکی از چندین ایرلاین در جهان است که تنها ناوگان پهن پیکر را دارد. در حقیقت هواپیمایی امارات فقط دو نوع هواپیما دارد، یکی ایرباس A380 و دیگری بوئینگ ۷۷۷٫ هواپیمایی امارات بزرگترین اجرا کننده پرواز توسط این دو ناوگان هوایی است.

هواپیمایی امارات در مجموع ۲۳۴ هواپیما دارد. نکته جالب در مورد این هواپیماهای مانند هم این است که صندلی هایشان نیز یکسان است. همچنین هواپیمایی امارات تنها هواپیمایی در جهان است که هر صندلی صفحه نمایش شخصی و مخصوص به خود را دارد.

۶٫ طولانی ترین پرواز ایرلاین امارات ۱۷ ساعت و ۲۵ دقیقه به طول انجامید

طولانی ترین پرواز ایرلاین امارات
طولانی ترین پرواز ایرلاین امارات

طی ۱۷ ساعت می توانید به راحتی از لندن به سمت نیویورک پرواز کنید، در منهتن قهوه استارباکس بخورید و به بریتانیا برگردید یا متناوبا با طولانی ترین پرواز A380 در جهان، از آوکلند نیوزلند به دبی بروید.

نخستین پرواز EK449 در ۲ مارس ۲۰۱۶ انجام شد و در آن زمان طولانی ترین پرواز در جهان شناخته می شد. تا اینکه قطر ایرویز در سال ۲۰۱۷ طولانی ترین پرواز از دوحه به مقصد آوکلند را با موفقیت انجام داد.

۷٫ فرودگاه دبی سومین فرودگاه شلوغ جهان

فرودگاه دبی
فرودگاه دبی

فرودگاه بین المللی دبی پس از فرودگاه های آتلانتا جکسون ویل و فرودگاه پکن، شلوغ ترین فرودگاه در جهان شناخته می شود. در حالی که شلوغی این دو فرودگاه نامبرده بیشتر به خاطر پروازهای داخلی شان است، ترافیک فرودگاه دبی بیشتر به دلیل پروازهای بین المللی است که در آن انجام می شود.

در سال ۲۰۱۶ فرودگاه دبی، شاهد حضور ۸۳٫۶ میلیون مسافر بود که این میزان مسافر نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده بود. از این ۸۳ میلیون نفر مسافر، ۵۶ میلیون نفر بلیط هواپیمایی امارات را رزرو کرده بودند. لازم به ذکر است که پروازهای ایرلاین فلای دبی هم از این فرودگاه انجام می شود.

۸٫ ایرلاین امارات حامی فوتبال جهانی

استادیوم امارات
استادیوم امارات

هواپیمایی امارات نه تنها ایرلاینی موفق محسوب می شود، بلکه با حمایت از رویدادهای ورزشی و باشگاه های سراسر جهان، مخصوصا تیم های فوتبال، ایرلاینی شناخته شده در سطح جهانی است. هواپیمایی امارات یکی از حامیان اصلی باشگاه رئال مادرید، آ. ث. میلان، پاری سن ژرمن و آرسنال لندن است.

استادیوم امارات، یکی از مدرن ترین استادیوم های جهان در بسیاری از بازی ها میزبان بازی های باشگاه آرسنال است. هواپیمایی امارات همچنین یکی از حامیان اصلی بازی های فوتبال جام جهانی در سال ۲۰۱۴ بود. وقتی ماریو گوتسه گل برتری آلمان در برابر آرژانتین را به ثمر رساند، لوگوی هواپیمایی امارات، روی بُرد تبلیغاتی، در برابر چشمان ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان، به نمایش درآمد.

۹٫ کسب چهار بار عنوان ایرلاین برتر سال از سوی اسکای ترکس

ایرلاین امارات ایرلاین برتر سال
ایرلاین امارات ایرلاین برتر سال

هواپیمایی امارات به شدت محبوب است و برند آن به تنهایی در سال ۲۰۱۶، ۷ میلیارد دلار ارزش داشت. اما این ایرلاین همچنین چهار بار عنوان ایرلاین برتر سال را در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵، از سوی اسکای ترکس( Skytrax) از آن خود کرده است. این بزرگترین افتخاری است که شرکت های هوایی می توانند در صنعت خود دریافت کنند.

۱۰٫ ایرلاین امارات عضو هیچ اتحادیه ای نیست

ایرلاین امارات
ایرلاین امارات

هواپیمایی امارات تنها ایرلاین شناخته شده در جهان است که عضو هیچ اتحادیه ای نیست. سه اتحادیه اصلی ایرلاین ها، یعنی اتحادیه استار الیانس که ایرلاین هایی مانند لوفت هانزا و هواپیمایی تایلند، عضو آن هستند؛ اتحادیه وان ورلد که هواپیمایی بریتیش یا قطر ایرویز عضو آن هستند؛ و همچنین اتحادیه اسکای تیم که ایرلاین هایی مانند ایرفلوت و چاینا ساترن اعضای آن هستند؛ همیشه سعی داشته اند تا این غول خاورمیانه را عضوی از اتحادیه خود کنند، اما تا به حال، هیچ یک موفق به انجام این کار نشده اند.

سر تیم کلارک، مدیر عامل ایرلاین امارات، هیچ وقت علاقه ای به پیوستن به اتحادیه ها نشان نداده است و ترجیح می دهد که مستقل عمل کند. با این حال هواپیمایی امارات، قرارداد نماد مشترک را با ایرلان هایی نظیر کانتاس، هواپیمایی آفریقای جنوبی و هواپیمایی سریلانکان به امضا رسانده است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید