بهترین جاهای دیدنی دبی | شهر آسمان‌خراش‌ها

0
2249
جاهای دیدنی دبی

جاذبه های گردشگری دبی را می‌شناسید؟ حتما بعد از دیدن این سوال خیلی زود به یاد آسمانخراش‌های دبی افتاده‌اید. اما به جز برج های سر از آسمان برآورده، دبی جاهای دیدنی دیگری نیز دارد که شاید خیلی از گردشگران از وجود آنها خبر هم نداشته باشند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی با مکان های دیدنی دبی آشنا شوید.

دبی کجاست؟

قبل از آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی خوب است تا کمی بیشتر با این شهر زیبا و توریستی آشنا شوید. دبی پایتخت کشور امارات متحده عربی و در جنوب غربی آسیا قرار گرفته است. از لحاظ منطقه جغرافیایی، این شهر از شمال و شمال غربی به خلیج فارس، از غرب به قطر و عربستان سعودی، از جنوب و جنوب‌ غربی به عربستان سعودی، از شرق به دریای عمان و کشور عمان منتهی می‌شود.

جاذبه های گردشگری دبی | دبی کجا بریم؟

در دبی با وجود طبیعت بیابانی شما هیچگاه خسته نمی‌شوید و اگر بپرسید چرا؟ یک جواب خوب برای این سوالتان داریم؛ بر اساس سلیقه‌های مختلف همیشه چیزی برای سرگرم کردن شما در این شهر وجود دارد. دبی ترکیبی از مدرنیته و سنت را در خود جای داده است. این شهر مردمی با فرهنگ های متفاوت دارد و هیچ وقت در آن احساس غربت نخواهید کرد. اما جاهای دیدنی دبی کجاست؟

دبی شهری پر زرق‌وبرق و جذاب به لحاظ تفریحات، امکانات مراکز خرید لوکس و … در دنیاست. در دبی، شهر آسمان‌خراش‌های بلند، شما در کمترین زمان و در فاصله‌ای کم از لحاظ موقعیتی، می‌توانید بسیاری از جاذبه های مهم و گردشگری آن را تماشا کنید.اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید مطلب راهنمای سفر به دبی را مسالعه کنیدو در ویدئو زیر به معرفی بهترین جاهای دیدنی دبی پرداخته‌ایم:

 

۱- برج خلیفه | بلندترین ساختمان دنیا

دبی را با برج خلیفه می‌شناسند؛ برجی که از مهمترین نمادهای این شهر است. طول برج ۸۲۹ متر بوده و بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شود. این برج بلند و بسیار مجلل از مشهورترین و معروف ترین جاذبه‌ها در شهر دبی است و سکوی بازدید آن در طبقه ۱۲۴ واقع شده. بی شک، تماشای این شهر کویری، از این زاویه و ارتفاع برای شما یک منظره و افق شهری زیبا به ارمغان می‌آورد.

در توصیف شهر دبی از بالای این برج می توان چنین گفت؛ دیدن آسمان خراش‌های مدرن، در بین شنزارهای رنگارنگ با هارمونی رنگ های طبیعی در بین اقیانوس بی کران بسیار زیباست. فواره‌های بلند آن و پرتو نورافکن چراغ‌هایش در هنگام غروب همه باهم تابلویی قشنگ را به نمایش می‌گذارد و در ذهن حک می کند. اطراف این برج باغ‌ها و باغچه‌های بسیار چشم‌نوازی نیز قرار دارد.

جاذبه های دیدنی دبی

۲- برج العرب | هتلی روی یک جزیره مصنوعی!

برج العرب در دبی هتلی به ارتفاع ۳۲۱ متر است که یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود؛ هتلی که از منحصر به فردترین هتل های دنیا محسوب می شود. بنای این ساختمان در دریا و روی یک جزیره مصنوعی در فاصله ۲۸۰ متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد. برای رسیدن به شهر از این هتل فقط یک راه منحنی شکل وجود دارد. هتل برج العرب از سایر هتل‌های دنیا گران‌تر است؛ اتاق های کلاسیک دارد و از ۲۰۲ سوئیت دوبلکس تشکیل شده؛ کوچکترین سوئیت آن ۱۶۹ متر مربع و بزرگترین آن ۷۸۰ متر مربع وسعت دارد!

دبی

۳- محله بستکیه | محله ای به جا مانده از ایرانی ها

بستیکه نام محله‌ای بسیار قدیمی و تاریخی در دبی است که به آن منطقه «الفهیدی» هم گفته می‌شود؛ محله‌ای که در امارات متحده عربی از بسیاری بناهای موجود قدیمی‌تر است. بنای این محله را ایرانیان مهاجر از شهرستان “بستک” در استان هرمزگان ساخته‌اند و آن را نامگذاری کرده‌اند.

بنا به گفته مورخان اکثر بستکیان از تاجران ثروتمند ایرانی بوده‌اند؛ تاجرانی که در کار مروارید و منسوجات فعالیت داشته‌اند. در این محله خانه‌هایی با معماری کهن و قدیمی، کوچه‌های باریک و بادگیرهای مرتفع وجود دارد؛ این محله نشان‌دهنده زندگی مردم پیشین دبی است و سبک معماری آن همانند شهرهای کویری ایران و بافت خانه‌های آن است که همگی بادگیر دارند.

ساکنان، این بادگیرها را برای خنک کردن منازل خود استفاده می‌کرده‌اند. برخی از بهترین رستوران های دبی که غذاهای محلی نیز طبخ می‌کنند در این محله هستند که طعم خوشی در ذهن شما به یادگار خواهند گذاشت.

بهترین جاهای دیدنی دبی

۴- دیره | منطقه ای ارزان برای رزرو هتل در دبی

منطقه دیره یکی از بهترین مناطق رزرو هتل در دبی است. خیابان‌های تودرتو و باریک آن، نمادی از تنوع ملیت‌ها و نژادهایی هستند که در آن زندگی کرده‌اند. در این منطقه، قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی بسیاری وجود دارد. برای گردشگران با ذوق و باحوصله، این منطقه بیشتر به خاطر بازارهای بی مثال و مشهورش، شناخته شده؛ بازارها و مغازه‌هایی که در هر زمان از روز، پررفت و آمد و شلوغ هستند.

خوب است بدانید بازار طلای دیره، به عنوان بزرگترین بازار طلای دنیا شناخته می‌شود و بازار ادویه‌ آن هر ادویه‌‌ای را که بخواهید برای فروش دارد. برای داشتن سفر ارزان به دبی می‌توانید هتل خود را در این منطقه رزرو کنید. 

بهترین جاهای دیدنی دبی

۵- دبی مال | بزرگترین مرکز خرید دنیا

اگر به دنبال بهترین مرکز خرید شهر هستید دبی مال را در برنامه‌های گردشی خود قرار دهید. این مرکز تجاری بزرگ در ورودی برج خلیفه و آکواریوم دبی است. این مرکز برای افرادی که خرید کردن همراه تفریح را دوست دارند مناسب است و مغازه ها، رستوران‌ها و فود کورت‌های فراوانی دارد. همیشه در دبی مال یک اتفاق جذاب تفریحی و فرهنگی برپا می‌شود، بطور مثال اجرای موسیقی زنده یا نمایش مد و از مشهورترین آنها می توان به جشنواره‌های این مرکز و فستیوال‌های دبی اشاره کرد.

بهترین جاهای دیدنی دبی

۶- ساحل جمیرا | از تفریحات پرطرفدار دبی

اگر می‌خواهید لیست تفریحات ساحلی دبی را تهیه کرده و از میان آنها انتخاب کنید، ساحل جمیرا را در این فهرست قرار دهید. در سراسر این ساحل، هتل‌های بسیاری وجود دارد که محلی مناسب برای گردشگران به شمار می‌رود. این ساحل دارای امکانات فوق‌‌العاده‌ای از جمله تخت‌های مخصوص برای گرفتن آفتاب، رستوران ها، جت اسکی، امکانات ورزش‌های آبی و صدها تفریح جذاب و مناسب دیگر است. می‌توانید هنگام قدم زدن در ساحل از بنای مجلس «غرفه أم الشیف» نیز دیدن کنید.

ساحل جمیرا دبی

۷- مسجد جمیرا | از جاهای دیدنی رایگان دبی

این مسجد از معروف ترین مساجد شهر دبی است و شامل یک گنبد زیبا با ارتفاع ۱۶ متر، دو مناره به طول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار مجلل و بی نظیر است؛ مسجدی که نمونه ای از معماری نوین و مدرن محسوب می‌شود. مسجد جمیرا یکی از بهترین و ارزشمند ترین نمونه‌های معماری اسلامی است که با الهام از مسجد الازهرا شهر قاهره ساخته شده است.

نماد این مسجد بر روی اسکناس های ۵۰۰ درهمی دبی چاپ شده و بازدید از آن یکی از جاهای دیدنی رایگان دبی محسوب می‌شود. سازه‌ های مسجد سنگی و بر اساس اصول معماری فاطمیان ساخته شد. بر روی این مناره‌ها حکاکی بسیار ظریف وجود دارد. جلوه این مسجد در غروب آفتاب بسیار زیبا و با نورپردازی منحصر به فردی طراحی شده است.

New Project لیست تفریحات رایگان دبی

۸- جزایر پالم دبی | با بیش از ۱۲ هزار نخل واقعی!

در شهر دبی در امارات متحده عربی، جزایر نخلی وجود دارد که مصنوعی هستند. ایده این جزایر توسط «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» به منظور افزایش میزان جهانگردی و جذب گردشگر در دبی راه‌اندازی و به این شکل برنامه ریزی شد که هر جزیره به شکل یک درخت نخل و یک هلال ماه در بالای آن باشد. برنامه های ساختاری دیگری نیز به جزایر پالم اضافه شد؛ که می توان به تعداد زیادی مراکز مسکونی، تفریحی در آن اشاره کرد. این جزایر رابط ساحل امارات متحده عربی در خلیج فارس هستند.

3 11

۹- پارک ساحلی جمیرا | از محبوب ترین سواحل دبی

این پارک ساحلی در ساحل طولانی و بسیار تمیز دبی ساخته شده و شهرت زیادی پیدا کرده است. به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی درختان نخل بی‌شمار در کنار ساحل و در امتداد آن قرار دارند. این درختان سایه سار و پناه زیبایی برای شناگران و سایر مسافرین در این پارک هستند.

2 12

۱۰- سیتی سنتر دبی | از مراکز خرید معروف دبی 

مرکز خرید معروف سیتی سنتر، با زیربنایی درحدود ۳۷۰ هزار متر مربع با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و مغازه، دارای ۱۳ رستوران و کافی شاپ است این مرکز ۱۱ سالن سینمایی ساین استار و هایپر مارکت نیز دارد. سیتی سنتر از مهمترین، بزرگترین و جزو اصلی‌ترین مراکز خرید دبی و بخصوص خاورمیانه است.

1 7

۱۱- مرکز خرید امارات در دبی | تجربه خرید با تفریح در پیست اسکی

یکی از مشهورترین مراکز خرید دنیا مرکز خرید امارات است که شگفت‌انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات دنیا در آن به چشم می‌خورد؛ مرکز خریدی که تنها مختص به خرید نیست. پیست اسکی سرپوشیده‌ دبی این مجموعه با محدوده‌ اختصاص یافته به پنگوئن‌ها تنها بخشی از جاذبه های این مرکز خرید است. پیستی که به قدری بزرگ است که دارای یک تله‌سیژ اختصاصی است و با برف مصنوعی پوشیده شده و دمای این پیست همواره در منفی ۴ درجه سانتی‌ گراد است.

اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم باید آن را یک مرکز تفریحی خانوادگی و مجموعه‌ سینمایی کامل‌ بنامیم. در این مرکز هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان وسایل تفریحی طراحی شده است. می توانید در رستوران های این مرکز خرید، طعم آشپزی کل دنیا را تجربه کنید. 

۱۲- دهکده جهانی | از جاذبه های توریستی دبی امارات

یی از جاذبه های گردشگری در دبی که بیشتر گردشگران به عشق آن به دبی سفر می‌کنند، دهکده جهانی دبی است. اگر دوست دارید تا در یکی از شلوغ ترین و پرتوریست ترین زمان‌ها به دبی سفر کنید، از اکتبر تا آوریل هر سال، Global Village Dubai منتظر شما است.

دهکده جهانی در واقع یک پارک بزرگ فرهنگی با ۲۶ غرفه از ۸۰ فرهنگ است که با کنسرت ها، سوغاتی فروشی‌ها، مراکز خرید و کارناوال های مختلف به یک جذابیت توریستی برای گردشگران تبدیل شده است، جایی که می‌توانید با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا شده و یادگاری های کوچکی از غرفه مخصوص هر کشور، تهیه کنید.

۱۳- آکواریوم دبی | بزرگترین آکواریوم خاورمیانه و آفریقا

یکی از مهمترین جاهای دیدنی دبی که در سفر به این شهر باید از آن دیدن کنید، آکواریوم دبی است. آکواریوم لاست چمبرز در هتل آتلانتیس واقع شده و بزرگترین آکواریوم خاورمیانه و آفریقا به شمار می‌رود. در این آکواریوم که ۲۰ نمایشگاه متفاوت دارد، می‌توانید انواع کوسه‌ها، ماهی‌ها و جانوران دریایی را تماشا کنید.

آکواریم یکی از محبوب ترین دیدنیهای دبی محسوب می‌شود. اتاق گمشده که با مارپیچ ها و تونل های تو در تو به ماجراجویی در تمدن گمشده آتلانتیس می‌پردازد، یکی از جذاب ترین بخش های این آکواریوم است. اگر به دبی سفر کردید، بازدید از آکواریوم دبی را از دست ندهید.

1 8

۱۴- باغ گل معجزه دبی | باغی با ۱۵۰ میلیون گل!

در بین برج های سر به فلک کشیده و جاذبه های مدرن شهر دبی، شاید کمتر راجع به باغ معجزه دبی دیده و شنیده باشید. اما اگر به دنیای رنگی گل ها علاقه دارید، باغ گل معجزه دبی را در سفر به این شهر از دست ندهید. باغ گلی که با ۱۵۰ میلیون گل، بزرگترین باغ گل دنیا است و با مجسمه های غول پیکر پوشیده از گل که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

باغ گل دبی در مساحت ۷۲،۰۰۰ متر مربع ساخته شده و فصلی است، بنابراین تابستان ها خبری از این باغ گل نیست و هر بار که از این باغ دیدن کنید، چیزهای جدیدی خواهید دید. زیرا هر سال تابستان این باغ تعطیل و بازسازی می‌شود، طبیعتا تا سال آینده و بازگشایی دوباره باغ، سوپرایزهای جدیدی در انتظار بازدید کننده ها است. 

۱۵- پارک آبی وایلد وادی | از بهترین پارک های آبی دبی

از بهترین پارک های آبی دبی، پارک آبی وایلد وادی یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان و البته بزرگسالان است. پارک نمای بسیار زیبایی به برج العرب داشته و برای گذراندن یک روز جذاب و تفریحی گزینه خوبی است. اگر به پارک آبی وایلد وادی دبی رفتید، حتما موج سواری که کاملا شبیه موج های دریا شبیه سازی شده را تجربه کنید.

۱۶- موزه آینده دبی | سفر به آینده بشر

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در دبی موزه آینده است که حتما یک یا چند از ساختمان بسیار زیبا و عجیب آن دیده‌اید. موزه دبی پروژه ای است برای نمایش تصویری از آینده بشر به کمک فناوری و تکنولوژی. هرچند زندگی در دبی به تنهایی تصویری از آینده است، اما این موزه که معماری ویژه و جالبی دارد، حتما توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

یکی از جاذبه های دبی برای کودکان این موزه بوده و بازدید از آن برای کودکان، سالمندان و معلولین، رایگان است. شاید برای شما جالب باشد بدانید که این بنا، اولین موزه ای است که موفق به دریافت گواهی پلاتینیوم شده است. گواهی که بالاترین رتبه بناهای سبز جهان و دوست دار محیط زیست است.

3 13

۱۷- پیست اسکی دبی | تجربه اسکی در یکی از گرمترین مناطق جهان!

یکی از مهمترین جاذبه های ورزشی دبی، پیست اسکی است. پیستی که در مرکز خرید بزرگ امارات تاسیس شده و سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان و اولین پیست داخل سالن در خاورمیانه است. این پیست با ۶ هزار تن برف پوشیده شده و جذابیت های زیادی دارد. اگر دوست دارید تا یک ورزش زمستانی را در بیابان های داغ و گرم تجربه کنید، پیست اسکی مصنوعی دبی امکان این تجربه را به شما می‌دهد.

۱۸- سیاره سبز | از بزرگترین جنگل های مصنوعی جهان

گرین پلنت یا سیاره سبز یکی از جاذبه های گردشگری بسیار جالب توجه در دبی است. این جاذبه نیز یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری مصنوعی و دست ساز در دبی به شمار می‌رود که به جنگل بارانی دبی نیز شهرت دارد. شاید دیدن چنین جاذبه ای در شهر و کشوری که در آن خبری از باران و آب نیست، به خودی خود برای شما جالب باشد.

سیاره سبز دبی یکی از بزرگترین جنگل های مصنوعی جهان با ۶۰۰۰۰ فوت مربع مساحت محسوب می شود که بیش از ۳۰۰۰ گونه منحصر به فرد از گیاهان و جانوران را در آن زندگی می کنند. این سیاره با همکاری جمع بزرگی از متخصصان گیاه شناسی و جانور شناسی ساخته شده است.

۱۹- ماه مصنوعی دبی | تجربه قدم گذاشتن روی ماه!

کارآفرین کانادایی، مایکل هندرسون، در نظر دارد یک ماکت ۲۷۴ متری از ماه در بالای یک ساختمان ۳۰ متری در دبی بسازد. خود این خبر به قدر جذاب است که گردشگران را مشتاق دیدن این ماه مصنوعی کند. به علاوه، انتظار می‌رود که این پروژه، پنج میلیون دلاری، به یکی از جاهای دیدنی دبی تبدیل شود. این پروژه جاه‌طلبانه چند دهه است که مطرح شده است و به زودی قرار است با قابلیت شگفت‌انگیزش، مرزهای معماری را جابجا کند.

ماه دبی

۲۰-اسکای دایو دبی | سقوط آزاد با چشم انداز جزیره نخل و کویر

یکی از جاذبه های دبی، تفریحات مهیج آن است. اسکای دایو دبی یکی از آن تفریحات مهیج و جذاب است که هر کسی شجاعت امتحان کردنش را ندارد. پرش از هواپیما و فرود با چتر، تماشای زیبایی دبی از فراز آسمان و  تجربه هیجان پرواز از آن دسته تفریحاتی است که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

برای امتحان کردن اسکای دایو، نیازی نیست حرفه‌ای باشید، متخصصان شرکت اسکای دایو که از بزرگترین مدارس آموزش چتربازی در دنیا است، در مدت ۳۰ دقیقه به شما آموزش می‌دهند و شما را راهنمایی می‌کنند. برای فرود با چتر دو نقطه یا دو دراپ‌زون وجود دارد. یکی از آنها، در منطقه صحرایی دبی و دیگری از بالای پالم است. هزینه اسکای دایو برای دراپ زون صحرا ۱۷۰۰ درهم و برای دراپ زون پالم دو هزار درهم است.

اسکای دایو

۲۱- اپرای دبی | شرکت در یک ضیافت هنری

ساختمان اپرای دبی شبیه به نوعی کشتی ساخته شده که جهازات نام دارد. این سالن اپرا که از مجلل‌ترین مراکز هنری در آسیا محسوب می‌شود، از دیگر جاهای دیدنی دبی است. جاذبه های دبی محدود به مراکز خرید و  پارک‌ها و باغ‌های شگفت انگیز نیست؛ شما در دبی می‌توانید در  یک سالن مجلل، از نمایش اپرا، کنسرت، اجرای باله، نمایش مد و فشن یا تئاتر لذت ببرید. بلیط نمایش را نیز می‌توانید به صورت آنلاین رزرو کنید.

اپرای دبی

البته به یاد داشته باشید که نسخه پرینت شده بلیط را به همراه ببرید. گفتنی است که امکانات رفاهی مانند رستوران در اپرای دبی وجود دارد؛ در پشت مجموعه اپرای دبی و درست رو به برج خلیفه، یک رستوران قرار دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

۲۲-مجمع‌ الجزایر جهان | پروژه بلندپروازانه دبی

یکی دیگر از پروژه‌های بلندپروازانه دبی، ساخت مجمع الجزایر جهان است. این جزایر دست‌ساز، در ۴ کیلومتری ساحل دبی بنا شده‌اند. همان‌طور که از نام این جزیره‌ها پیدا است، این جزیره‌های کوچک به شکل نقشه جهان در کنار هم قرار گرفته‌اند. اطراف جزیره‌ها موج شکن قرار دارد و فواصل بین هر جزیره را می‌توان با هلیکوپتر یا قایق طی کرد. قیمت این جزیره‌ها از ۱۵ تا ۴۵ میلیون دلار است و تنها در قسمت‌هایی از آنها ساخت و ساز انجام شده است.

۲۳- مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت | از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی جهان

پارک موضوعی Dubai Parks & Resorts با بیش از ۲۵ میلیون متر مربع مساحت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی جهان است. در این پارک می‌توانید وارد لگولند شوید، از بالیوود پارک و غذاهای هندی خوش طعم آن بهره ببرید یا برای ورود به هالیوود، وارد پارک موشن گیت شوید. این پارک موضوعی هم برای کودکان جذاب است و هم بزرگسالان را سرگرم می‌کند. می‌توانید در این پارک بازی کنید، عکس بگیرید و از غذاها و میان‌وعده‌های خوشمزه امتحان کنید.

دبی پارک ریزورت

۲۴-بازار طلای دبی | بزرگترین بازار طلای جهان 

بزرگترین بازار طلای جهان در دبی قرار دارد و از جاهای دیدنی دیره دبی محسوب می‌شود. روزانه گردشگران بسیاری از بازار طلای دبی دیدن می‌کنند. البته لزوما همه این افراد از این بازار خرید نمی‌کنند اما  همچنان دیدن این بازار برای آنها جذاب است. تنوع محصولات از طلای خلیجی تا طلای ایتالیایی باعث شده که طیف بزرگی از مخاطبان برای خرید طلا به این بازار بروند. یکی از نکات جالب درباره بازار طلای دبی این است که در زمان فستیوال خرید دبی، می‌توانید طلا را با تخفیف خریداری کنید.

۲۵- دهکده‌ میراث | سفر به زندگی اعراب در گذشته

بر خلاف دیگر جاهای دیدنی دبی که نشان از آینده، تکنولوژی و لوکس بودن دارند، دهکده میراث، ترسیم گذشته دبی است. در این مجموعه فرهنگی که به شکل روستاهای قدیمی عربی ساخته شده است، می‌توانید زندگی و نحوه کسب درآمد اعراب بادیه‌نشین را از نزدیک ببینید. همچنین، می‌توانید با نحوه صید ماهی و مروارید و ساخت قایق و کشتی‌های سنتی آشنا شوید. در بعضی از ایام سال نیز می‌توانید شاهد اجرای موسیقی و پایکوبی در این مجموعه باشید.

دهکده میراث دبی

۲۶- سرزمین ماجراجویی آی ام جی | تجربه هیجان در دبی

شهربازی IMG Worlds of Adventure با ۱۴۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده دنیا است. کارتون نتورک، دنیای دایناسورها، دره گمشده و مارول از تم‌های این پارک جذاب و مهیج هستند. در این پارک می‌توانید سوار ترن هوایی شوید، از دیگر تفریحات شهربازی استفاده کنید، سراغ ابرقهرمان‌های مارول بروید یا با دایناسورهای متحرک عکس یادگاری بگیرید. علاوه بر این‌ها، رستوران، فروشگاه و سینما از دیگر قسمت‌های سرزمین ماجراجویی آی ام جی هستند.

۲۷- ساحل کایت | کایت سواری در دبی 

یکی از بهترین سواحل دبی ساحل کایت یا ساحل قنتوت است. در این ساحل دنج و زیبا می‌توانید از منظره دریا و آسمان پوشیده از بادبادک‌های رنگارنگ لذت ببرید یا سراغ دیگر تفریحات آن مانند موج سواری، والیبال و فوتبال ساحلی بروید. توجه داشته باشید که بخش عمومی این ساحل ۷ کیلومتر است و امتداد آن، بخش خصوصی است که اجازه ورود ندارید.

ساحل کایت

۲۸-پارک آبی آکواوِنچرآتلانتیس دبی | سرسره هایی در میان کوسه ها!

پارک آبی آکواونچر از دیگر دیدنی های دبی است که نباید از دست بدهید. اگر به تفریحات مهیج پارک آبی علاقه دارید، پارک آبی آکواونچر آتلانتیس، بهترین گزینه برای شما است. در این پارک آبی، انواع سرسره‌های هیجان انگیز وجود دارد؛ سرسره‌هایی که بعضی از آنها تا زیر آب ادامه دارند و با بدنه شفاف شما را به تماشای کوسه‌ها می‌برند. علاوه بر این، یک آکواریوم تماشایی در پارک وجود دارد که می‌توانید در آن غواصی کنید و دنیای زیر آب را از نزدیک ببینید.

دنیای کودکان و کلوب کودکان با تفریحات مخصوص رده سنی کودک نیز در این مجموعه وجود دارد. بنابراین می‌توانید خانوادگی به آکواونچر بروید و از آن لذت ببرید. برای تجدید قوا و صرف غذا یا میان وعده، چندین رستوران با انواع غذاهای بین المللی در این پارک آبی وجود دارند که می‌توانید به آنها سر بزنید.

اسکای ونچر

۲۹- فواره دبی | از تفریحات رایگان دبی

برج خلیفه که بلندترین برج دنیا است، حالا به نماد دبی تبدیل شده و به واسطه فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌هایی که در آن وجود دارد پذیرای گردشگران بسیاری است تا به تماشای عظمت آن بروند. اما در میان جاذبه‌ های اطراف برج خلیفه، تماشای آب نمای موزیکال دبی بسیار جالی توجه است. آب نمای دبی از جاهای دیدنی دبی محسوب می شود که تماشای آن هزینه ای ندارد. بنابراین، هنگام شروع به کار این آب نما، صدها نفر برای بازدید دور آن جمع می‌شوند. تماشای رقص آب و نور با یک موسیقی گوش نواز تجربه‌ لذت بخشی برای شما خواهد بود.

آب نما

۳۰-قاب دبی | نماد شهر و بزرگترین قاب عکس جهان

قاب دبی که به دبی‌فریم هم معروف است، از دیگر جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. این قاب در واقع بزرگترین قاب عکس جهان محسوب می‌شود که ساختمانی با معماری منحصر به فرد دارد. به قاب دبی، پل میان دبی قدیم و جدید نیز می‌گویند زیرا از طبقه بالای ساختمان می‌توانید محله‌های قدیمی دبی را ببینید. برای بازدید از این ساختمان باید از قبل بلیط تهیه کنید. در داخل ساختمان چند گالری، فروشگاه سوغات و کافه وجود دارند که می‌توانید به آنها سر بزنید. 

قاب

۳۱- خیابان السرکال | خیابانی برای علاقمندان به موسیقی

این خیابان به عنوان مرکز هنری و یکی از جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود. خیابان السرکال با چندین گالری، موزه، غرفه و نمایشگاه با هدف تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری ایجاد شده است. اگر به هنر و موسیقی علاقه دارید، حتما از این خیابان دیدن کنید.

۳۲-گاردن گلو دبی | از تفریحات دبی در شب

گلو، به معنی درخشان است و این پارک نورانی که از جاهای دیدنی دبی محسوب می شود، در شب بسیار تماشایی می‌شود. گاردن گلو باغی با الهام از جاذبه‌های مختلف در دنیا ساخته و تمام اجزای آن نورانی و روشن است. برای ساخت این باغ، از لامپ‌هایی که انرژی را در خود ذخیره می‌کنند استفاده شده و پارچه‌هایی که برای ساختن اجزای پارک استفاده شده، بازیافتی هستند. در این باغ، ماکت حیوانات، گیاهان و… و غیره وجود دارد. هدف این باغ، هنر در روز و تابش در شب است و تمام اجزای این پارک بعد از غروب خورشید روشن می‌شوند.

 گاردن گلو

دبی، شهری شبیه به آینده

جاذبه های دیدنی دبی تنها محدود به این چند مورد که به آن اشاره کردیم، نیست. با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل های دبی خودتان را به سفری متفاوت دعوت کنید. خیابان ها، ساختمان ها، محله ها، کافه و رستوران ها، غذاها، همه چیز در دبی، جاذبه دیدنی است و به جرئت می‌توان گفت که شاید شبیه به آنها را در جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

اگر به دبی سفر کردید، حتما این لیست از بهترین جاذبه های گردشگری دبی را در اولویت های خود قرار دهید. فواره دبی، اسکی دبی، موزه اتحاد از دیگر جاهای دیدنی دبی هستند. اگر با تور به دبی سفر کرده باشید، حتما بازدید از این جاذبه ها در برنامه شما خواهد بود. امیدواریم که سفر خوبی به این شهر جذاب تجربه کنید. آیا به دبی سفر کرده اید؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی دبی

دبی به چه چیزهایی معروف است؟

دبی به شهر آسمان خراش‌ها شهرت دارد. بلندترین برج جهان در دبی امارات ساخته شده است.

بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

امارات آب و هوایی گرم و خشک دارد و هوا در فصل تابستان به شدت گرم می‌شود. بهترین زمان سفر به این شهر، ماه‌های خنک سال است.

قیمت تفریحات دبی چقدر است؟

دبی نسبتا شهر گرانی محسوب می‌شود و می‌توانید لوکس ترین سفر عمرتان را در این شهر تجربه کنید. اما در عین حال، تفریحات رایگان دبی و یا امکانات گردشگری با قیمت مناسب نیز در این شهر یافت می‌شود.

اختلاف ساعت ایران با دبی چقدر است؟

ساعت در دبی ۳۰ دقیقه جلوتر از تهران است. 

پول دبی چیست؟

پول رایج دبی درهم است که با علائم اختصاری «DH»،«AED» یا «DHs»شناخته می‌شود.

آیا دبی ویزا می‌ خواهد؟

بله، برای سفر به دبی به اخذ ویزا نیاز دارید. ارزانترین ویزای دبی را در فلای‌تودی خریداری کنید.

از تهران تا دبی چند ساعت است؟

فاصله تهران تا دبی با هواپیما ۲ ساعت است. 

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید