تغییر شرایط ورود به کشور ارمنستان

0
3445
تغییر شرایط ورود به کشور ارمنستان
تغییر شرایط ورود به کشور ارمنستان

شرایط ورود به کشور ارمنستان تغییر کرد

 سفارت جمهوری ارمنستان در ایران، با انتشار بیانه‌ای رسمی از تغییر شرایط ورود به کشور ارمنستان خبر داد.

همان‌طور که می‌دانید، پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند و سفرها به صورت کاملا محدود و به همراه چهارچوبی خاص صورت می‌گرفت، در پی این محدودیت‌ها، تمامی پروازهای خارجی لغو شده و محدودیت‌های فراوانی برای سفر ایجاد شد. اما حال که بیش از یک سال از شروع این بیماری گذشته است، محدودیت‌های سفر در حال برطرف شدن هستند و کشورهای مختلف اقدام به گشودن مرزهایشان کرده‌اند. کشور ارمنستان نیز که تا اواسط دی ماه ۱۳۹۹ در قرنطینه کامل به سر می‌برد و هیچگونه ورود و خروجی به این کشور میسر نبود، بعد از این تاریخ تصمیم به لغو محدودیت‌هایش گرفت.

 خرید بلیط هواپیما تهران ایروان

به گزارش حسن خشخو مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی در پی آخرین تصمیمات دولت ارمنستان در خصوص ترددهای مرزی آن کشور، از بازگشایی مجدد مرزهای ارمنستان به روی ایرانیان خبر داد. سفارت جمهوری ارمنستان در ایران، ضمن ابراز تعارفات خود نسبت به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام به بازگشایی مرز این کشور بر روی ایرانیان در تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۱ برابر با ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ نمود.

در حال حاضر، سفر به ارمنستان به دو صورت هوایی و زمینی امکان پذیر است. در نتیجه مسافران قادر خواهند بود به وسیله‌ی هواپیما، اتوبوس، قطار و یا خودرو شخصی خود را به ارمنستان برسانند.

در خصوص تغییر شرایط ورود به کشور ارمنستان، مطابق با تغییرات اعمال شده مورخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰، دولت جمهوری ارمنستان که از تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۱ بکار گرفته شده است؛ در زمان ورود به جمهوری ارمنستان می‌بایست یکی از موارد ۱ یا ۲ ارائه گردد:

  • گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا (COVID-19) به قدمت ۷۲ ساعت.
  • گواهی دو دوز کامل تزریق شده واکسن بیماری کرونا (COVID-19) که در زمان ورود به جمهوری ارمنستان از تزریق دوز دوم حداقل ۱۴ روز گذشته باشد.
  • تست منفی یا گواهی واکسیناسیون برای کودکان تا یک سال(از صفر تا ۱۱ماه و ۲۹ روز) نیاز نیست.
  • گواهی افرادی که از فدراسیون روسیه به جمهوری ارمنستان وارد می‌شوند از طریق نرم‌افزار تلفن همراه “سفر بدون داشتن بیماری کووید ۱۹” ارایه می‌گردد.
  • مرز جمهوری ارمنستان برای ورود غیر شهروندان جمهوری ارمنستان چه از طریق هوایی و چه از طریق زمینی همچنان باز می‌باشد.
  • با توجه به وجود بیماری کرونا (COVID-19) شرایط قرنطینه در جمهوری ارمنستان تا تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۲۱ اعمال می‌گردد.

کشور ارمنستان یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران در مرز شمالی می‌باشد و سالانه گردشگران زیادی این کشور را به عنوان مقصد سفر خود برمی‌گزینند. از آنجایی که ایران و ارمنستان در طول تاریخ روابط دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند، لذا گردشگران ایرانی برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزا ندارند؛ از این رو ایرانیان بخش قابل توجهی از گردشگران این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید