صربستان که در شبه جزیره بالکان واقع شده برای قرن‌ها بین مرزهای فرهنگی شرق و غرب قرار داشت که در همه زوایای زندگی مردم این کشور تاثیر گذاشته است. غذای کشور صربستان، ترکیبی از غذاهای ناحیه بالکان و اروپای شرقی است و با طعم و تنوع منحصر به فردی که دارد، تجربه بی‌نظیری برای هر گردشگر به شمار می‌رود. غذاهای منطقه بالکان طعم و مزه خاصی دارند و در اغلب آن‌ها گوشت و پنیر، پایه اساسی ترکیبات غذایی آن‌ها است. غذاهای صربستان بسیار لذیذ و سازگار با طبع ایرانی است. برای سفری ماجراجویانه با طعم و مزه‌های فوق‌العاده، صربستان مقصد بسیار خوبی است. با فلای تودی با معرفی بهترین غذاهای صربستان همراه باشید.

چواپی

یکی از اصیل‌ترین غذاهای بالکان، چواپی بوده که با وجود دستورالعمل‌های مختلف بسیار خوشمزه است. این غذا با استفاده از گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود که غذایی شبیه به کباب لقمه است. گوشت را گریل کرده به همراه کایماک (پنیر خامه‌ای) و پیاز خرد کرده و نان مخصوصی به نام لپینجا سرو می‌شود.

چواپی از بهترین غذاهای صربستان
چواپی از بهترین غذاهای صربستان

کایماک

کایماک یکی دیگر از خوردنی‌های سنتی صربستان که همیشه می‌توان در رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها آن را یافت. این غذا، از شیر غیرپاستوریزه و غیرهموژنیزه تهیه می‌شود و طعمی بین پنیر خامه‌ای و خامه دارد. بافت آن بسیار لطیف بوده و طعم دلچسبی دارد. کایماک معمولا در کنار غذا سرو می‌شود یا می‌توان آن را به تنهایی با نان نیز میل کرد.

کایماک از بهترین غذاهای صربستان
کایماک از بهترین غذاهای صربستان

موساکای صربستانی

موساکای صربستانی شبیه موساکای یونانی است با این تفاوت که به جای بادمجان از سیب زمینی در تهیه‌ آن استفاده می‌شود. ابتدا سیب زمینی را اسلایس و خرد کرده و قبل از پختن روی آن را لایه لایه با گوشت چرخ‌ کرده و سس مخصوص می‌پوشانند. موساکا به دلیل مواد ساده تشکیل دهنده‌اش بسیار لذیذ است.

موساکا از بهترین غذاهای صربستان
موساکا از بهترین غذاهای صربستان

کوباسیسا (سوسیس صربی)

در صربستان سوسیس‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها دارای ترکیبات مشترک هستند و با توجه به هر شهر ممکن است دارای تفاوت‌هایی در نحوه درست کردن آن‌ها باشد.
کوباسیسا از گوشت‌های مختلفی تهیه می‌شود. بعضی از آن‌ها را باید ابتدا سرخ کرد، اما بعضی دیگر را می‌توان مثل پیش غذا بدون پختن یا سرخ کردن خورد.

سوسیس صربی از بهترین غذاهای صربستان
سوسیس صربی از بهترین غذاهای صربستان

شنیسل صربستانی

برای تهیه این غذا در ابتدا ورقه‌های گوشت را با مقداری کایماک (پنیر خامه‌ای) پر و رول کرده و در آرد نان یا آرد سوخاری غلتانده و در روغن سرخ می‌کنند و در کنارش سبزیجات معطر و سیب‌زمینی سرخ‌شده سرو می‌شود.

شنیسل صربی از بهترین غذاهای صربستان
شنیسل صربی از بهترین غذاهای صربستان

همبرگر صربستانی

یکی از معروف‌ترین غذاهای صربستان در میان افراد محلی و توریست‌ها، همبرگر صربستان است که گوشت کبابی و ادویه‌دار را لای نان سومن یا لپینجا می‌گذارند. این همبرگر با چاشنی آیوار، پیاز و کایماک سرو می‌شود.

همبرگر صربی از بهترین غذاهای صربستان
همبرگر صربی از بهترین غذاهای صربستان

بیشتر بخوانید:

غذاهای روسی ؛ ظرف خوشمزه‌ای که حتما باید امتحان کنید

راهنمای سفر به بلگراد

بدون ویزا به صربستان سفر کنید

معرفی فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید