بدل شهر پاریس در چین

0
7772

دو عکس زیر که از برج ایفل گرفته شده‌اند با اینکه خیلی شبیه هم به نظر می‌آیند اما یکسان نیستند، این تفاوت را به راحتی می‌توان از محیط‌های اطراف آنها تشخیص داد. هر دو عکس زیر از برج ایفل گرفته شده است ولی یکی از این برج‌ها، برج اصلی ایفل در شهر پاریس است و دیگری کپی این برج است که در تیاندوچنگ و در کشور چین قرار دارد. کپی کردن مکان‌های دیدنی و معروف در تمام نقاط دنیا انجام می‌شود اما این هنر چینی‌ها با بقیه فرق دارد. «تیاندوچنگ» یک منطقه مسکونی لوکس و مجلل است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. همه چیز در این منطقه مسکونی از ساختمان‌ها و فواره‌‌ها تا مناظر و چشم اندازها و حتی خود برج ایفل؛ کاملا به سبک و معماری شهر پاریس ساخته شده‌اند. برج ایفل شهر تیاندوچنگ صد متر طول و یک سوم اندازه برج ایفل اصلی در شهر پاریس ساخته شده است.

برج ایفل پاریس

تمام عکس‌ها از مجموعه‌ای به نام “سندرم پاریس” توسط فرانسیس پروست؛ عکاس پاریسی گرفته شده است. این عکاس پاریسی در سفر خود به شهر تیاندوچنگ از تمام جاذبه‌های آن عکس گرفت تا بتواند آنها را با جاذبه‌های اصلی در شهر پاریس مقایسه کند. او عکس‌هایی از بلوار فرانسوی با ساختمان‌ها و آپارتمان‌هایی قدیمی، مجسمه‌های عمومی پاریس و چراغ‌های خیابانی را در کنار هم قرار داد تا دیگران بتوانند تفاوت‌ها و شباهت‌های جاذبه‌های اصلی و کپی شده را از یکدیگر تشخیص بدهند.

قیمت بلیط هواپیما پاریس

لیست هتل های پاریس

بدل شهر پاریس در چین - 1

فرانسیس پروست می‌گوید: “علیرغم اینکه چینی‌ها معماری اروپایی را دوست دارند ولی به جاذبه‌های شهر تیاندوچنگ که به آن «شهر آسمان» نیز گفته می‌شود علاقه‌ای نشان ندادند. جاذبه‌های شهر پاریس هر روز گردشگران و توریست‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند در صورتیکه کپی همان جاذبه‌ها در شهر آسمان شلوغ نبوده و تنها بازدیدکننده‌های آنها مردمان محلی هستند که با پای پیاده یا با اسکوتر از کنار آنها عبور می‌کنند.” مردمان این شهر از بین تمام جاذبه‌های کپی شده از پاریس فقط به برج ایفل اهمیت می‌دهند. برج ایفل برای مردم شهر تیاندوچنگ، پاریس را تداعی می‌کند. آنها هر شب به کنار این برج می‌روند و در مراسم و جشن‌هایی که اطراف آن برگزار می‌شود شرکت می‌کنند مخصوصا شب‌های جمعه و شنبه که برج ایفل در هر ساعت پنج دقیقه چراغانی می‌شود همانند برج ایفل اصلی در شهر پاریس.

قیمت بلیط هواپیما پکن

لیست هتل های پکن

بدل شهر پاریس در چین - 2

چهار سال پیش پروژه ساخت کپی شهر پاریس با شکست مواجه شد چون مردم حاضر به خرید خانه های این منطقه نبودند اما در سال ۲۰۱۷، علاقه مردم به خرید خانه‌های این منطقه افزایش پیدا کرد و جمعیت آن به سی‌هزار نفر رسید.

قیمت بلیط هواپیما شانگهای

لیست هتل های شانگهای

تمام عکس‌هایی که در سمت چپ قرار دارند پاریس کپی شده و عکس‌های سمت راست پاریس اصلی است.

بدل شهر پاریس در چین - 3

بیشتر بخوانید:

جنگل شناور جزیره هوم بوش در سیدنی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید