بخشنامه های پروازهای خارجی آسمان

0
1487
بخشنامه های هواپیمایی آسمان
بخشنامه های هواپیمایی آسمان

بخشنامه های پروازهای خارجی آسمان

در این مطلب می‌توانید تمامی بخشنامه های پروازهای خارجی آسمان را از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ به بعد دنبال نمایید.

دانلود بخشنامه‌های خارجی ایرلاین آسمان – نیمه اول سال ۱۳۹۹

بخشنامه پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان –  سال ۱۴۰۱

مقررات تردد در مرزهای هوایی ایران و عراق در خصوص ویروس کرونا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۱/۰۱/۲۹

طبق مصوبه کمیته تخصصی ستاد کرونا از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ تردد مسافرین ورودی و خروجی بین دو کشور ایران و عراق با گواهی دو نوبت واکسیناسیون که حداقل دو هفته از تاریخ نوبت دوم آن گذشته باشد و یا ارائه تست PCR منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت مجاز است.

بخشنامه پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان –  سال ۱۴۰۰

مقررات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی با شرایط جدید مرتبط با COVID-9

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص لیست بروز شده کشورها با شرایط جدید، جهت جلوگیری از شیوع و انتقال نوع جهش یافته ویروس کرونا به کشور، الزامات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی بین‌المللی به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  • مسافران بالای ۱۲ سال ورودی از مبداء کشورهای آلبانی، ارمنستان، بلاروس، بوسنی و هرزگویین، برونئی دارالسلام، بروندی، کاستاریکا، کوبا، دومنیکن، مصر، السالوادور، استونی، اتیوپی، گابن، گرجستان، گرانادا، گواتمالا، گویان، هاییتی، هندوراس، عراق، رژیم اشغالگر قدس، جاماییکا، کنیا، کره شمالی، کوزوو، لاتیوا، لیبی، مالزی، مکزیک، مولداوی، مغولستان، مونته نگرو، میانمار، مقدونیه شمالی، نیکاراگوئه، پاپوا و گینه نو، فیلیپین،رومانی، روسیه، صربستان، سیشیل، اسلوونی، سودان، سورینام، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، ترکیه، ترینیاد و توباگو، اکراین، انگلستان، آمریکا، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام و یمن می‌بایست شرایط زیر را داشته باشند:

ارائه تست PCR منفی کرونا با اعتبار کمتر از ۹۶ ساعت از صدور نتیجه

گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا که حداقل ۲ هفته از تاریخ انجام آن سپری شده باشد

انجام مراقبت‌های سندرومیک در بدو ورود که چنانچه نیاز به انجام تست مجدد PCR باشد، تمامی هزینه‌های آن بر عهده مسافران ورودی می‌باشد.

  • در سایر کشورها منع سفر در حال حاضر وجود ندارد و رعایت کلیه شرایط زیر برای مسافران ورودی بالای ۱۲ سال الزامی می‌باشد:

ارائه تست PCR منفی کرونا با مهلت کمتر از ۹۶ ساعت از صدور نتیجه آزمایش

گواهی واکسیناسیون

انجام مراقبت‌های سندرومیک بیماری‌های واگیر و در صورت نیاز انجام تست مجدد PCR کرونا که تمامی هزینه‌های آن بر عهده مسافران ورودی می‌باشد

  • برای مسافران ترانزیت هوایی وجود تست PCR منفی با مهلت ۹۶ ساعت از مبدا کفایت می‌کند.

شایان ذکر است جهت مسافران ایرانی برای خروج از کشور ارائه تست PCR منفی با مهلت ۹۶ ساعت الزامی است.

بخشنامه پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان – نیمه دوم سال ۱۳۹۹

مقررات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی به ایران (الزام ارائه آزمایش منفی PCR)

تاریخ بخشنامه: ۹۹/۱۲/۲۴

پیرو بخشنامه تاریخ ۹۹/۰۹/۰۱، بدین وسیله مقررات تکمیلی پذیرش مسافران ورودی به ایران در زمان پاندمی کرونا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱. ارائه نتیجه آزمایش عدم ابتلا به کوید-۱۹ به روش (RT-PCR) برای کلیه مسافران ورودی بالای ۸ سال (اتباع ایرانی، خارجی، دیپلمات، مسافرین ترانزیت و …) الزامی است.

۲. مهلت اعتبار تست از زمان انجام تنها ۹۶ ساعت بوده و پاسخ آزمایش می‌بایست از سوی مراکز تشخیصی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی و یا مورد تایید کنسولگری ایران باشد.

۳. قانون معافیت از تست کرونا برای مسافرین ایرانی که کمتر از ۱۴ روز از ایران خارج شده‌اند، ملغی می‌باشد.

۴. کلیه مسافران ورودی ملزم به تکمیل فرم خوداظهاری عدم ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه مبدا می‌باشند. (لینک دانلود: ebooking.iaa.ir)

۵. رعایت کلیه مفاد دستورالعمل مراقبت مسافران مشکوک به بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی هوایی و دریایی، الزامی است. (جهت دانلود دستورالعمل به وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه نمایید.)

ثبت اطلاعات ۷۲ ساعت قبل از پرواز

تاریخ بخشنامه:  ۹۹/۱۲/۲۳

بازگشت به اعلام وزارت بهداشت کشور ترکیه، به آگاهی می‌رساند که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند می‌بایست ۷۲ ساعت پیش از سفر به سایت http://register.gov.tr مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری بهداشت اقدام و پس از دریافت کد آن را چاپ نمایند.

خاطر نشان می‌گردد ارائه فرم چاپ شده پیش از سوار شدن به هواپیما الزامی است.

مقتضی است مراتب به نحو شایسته به مسافران عازم کشور ترکیه اطلاع رسانی گردد.

مقررات استرداد و تعویض بلیط در مسیرهای بین المللی آسمان

تاریخ بخشنامه: ۹۹/۱۱/۱۵

بدین وسیله شرایط و مقررات استرداد و تعویض بلیط در مسیرهای بین المللی هواپیمایی آسمان قابل اجرا از تاریخ ۹۹/۱۱/۱۵ جهت بهره برداری اعلام می‌گردد.

مقتضی است صدور بلیط های خارجی با رعایت شرایط و قوانین حاکم بر آن انجام گیرد.

کلاس خدمات شناسه نگهداری جا (RBD) ابطال، استرداد و تعویض (بر اساس نرخ پایه)
از زمان صدور بلیط تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز از ۷۲ ساعت قبل از پرواز و به بعد
Cancellation Fee No-Show Penalty
درجه یک F/A ۱۰% ۱۵%
تجاری D/I/Z/W ۱۰% ۱۵%
اقتصادی Y/V/S/L/X/R/T/N/K ۱۰% ۱۵%
Q/U/M/H/B/E ۱۵% ۲۰%

مقررات پذیرش مسافران عازم به کشور ترکیه الزام ارائه آزمایش منفی PCR

تاریخ بخشنامه: ۹۹/۱۰/۰۷

به آگاهی می رساند با توجه به مقررات جدید کشور ترکیه، از تاریخ ۹۹/۱۰/۰۸ همراه داشتن جواب آزمایش عدم ابتلا به کووید-۱۹، به روش (RT-PCR) از سوی مراکز تشخیص درمانی مورد تایید وزارت بهداشت در فاصله زمانی حداکثر ۷۲ ساعت پیش از پرواز، برای کلیه مسافران بالای ۶ سال، ضروری است.

خاطر نشان می سازد درج تاریخ میلادی و مهر آزمایشگاه بر روی جواب آزمایش الزامی است.

شایان ذکر است بخشنامه های مورخ ۹۹/۰۷/۳۰ و مورخ ۹۹/۰۹/۰۱ کماکان معتبر می باشند.

مقتضی است مراتب به نحو شایسته به مسافران عازم کشور ترکیه اطلاع رسانی گردد.

ارائه فرم اظهارنامه گمرکی به مسافران ورودی به کشور

تاریخ بخشنامه:  ۹۹/۱۰/۰۱

بازگشت به نامه به تاریخ ۹۹/۰۹/۱۶ سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ارائه فرم اظهارنامه گمرکی به مسافران ورودی به کشور، بدینوسیله به آگاهی می رساند؛ گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و کنترل و نظارت بر کالای همراه مسافران ورودی به کشور، فرم اظهارنامه مسافری در فرودگاههای بین المللی در اختیار مسافران ورودی قرار خواهد داد تا آن را تکمیل و تحویل ماموران گمرک مستقر در فرودگاه نمایند.

مقتضی است مراتب به نحو شایسته به هنگام صدور بلیط به مسافران ورودی اطلاع رسانی گردد.

مقررات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی به ایران ( الزام ارائه آزمایش منفی PCR)

تاریخ بخشنامه:  ۹۹/۰۹/۰۱

پیرو نامه به تاریخ ۹۹/۰۵/۲۷، سازمان هواپیمایی کشوری، مستند به نامه های مورخ ۹۹/۰۴/۲۵ و ۹۹/۰۵/۲۲، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر الزامات راه اندازی مجدد پروازهای خارجی با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کووید – ۱۹، الزامات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی بین المللی به شرح زیر اعلام می شود:

دریافت و به همراه داشتن گواهی سلامت و پاسخ آزمایش عدم ابتلا به کووید – ۱۹ به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری ایران برای مسافران ورودی به کشور الزامی است؛ این گواهی باید ضمن اخذ تست مولکولی کووید – ۱۹، به روش (RT-PCR) از سوی مراکز تشخیصی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا و در فاصله زمانی حداکثر ۹۶ ساعت پیش از ورود به کشور صادر شده باشد.

در صورت به همراه نداشتن گواهی سلامت کووید – ۱۹ در فرودگاه مقصد، به مسافرین غیر ایرانی، اجازه ورود به به کشور داده نشده و به مبدا پرواز بازگردانده خواهند شد، و مسافران ایرانی به مدت ۱۴ روز به قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت هدایت می شوند، در طول این مدت هزینه های آزمایش و اقامت برعهده مسافر خواهد بود.

همه مسافران متقاضی ورود به کشور باید فرم خوداظهاری را پس از اخذ از شرکت هواپیمایی، قبل یا هنگام پرواز، تکمیل و به نماینده شرکت، تحویل دهند.

غربالگری هنگام ورود برای همه مسافران ایرانی و خارجی (حتی در صورت دارا بودن گواهی سلامت) انجام خواهد شد و در صورت مشاهده فرد دارای علائم مشکوک به کووید – ۱۹، بنا به تشخیص تیم بهداشتی مستقر در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی و جهت ارزیابی های بالینی بیشتر و نمونه گیری به مراکز درمانی و تشخیصی از پیش تعیین شده ارجاع شده و ضمن انجام آزمایش PCR، بیمار باید تا زمان اخذ پاسخ منفی تست آزمایشگاهی و رفع علائم آن در قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان (برای مسافران غیر ایرانی) یا پس از اخذ تعهد نامه کتبی در قرنطینه خانگی (برای مسافران ایرانی) اقامت داشته باشند.

اگر هنگام ورود به ایران مدت اعتبار گواهی سلامت (۹۶ ساعت) به دلیل طول مدت سفر یا دلایل دیگر سپری شده باشد، نیازی به آزمایش دوباره نبوده و پس از غربالگری هنگام ورود و ارزیابی های بالینی، در صورت علامت دار بودن، از فرد آزمایش دوباره انجام شده و تا زمان تعیین تکلیف نتیجه آزمایش، در محل تعیین شده، قرنطینه خواهد شد. در صورتی که پاسخ آزمایش مثبت باشد، حداکثر تا ۱۴ روز باید در قرنطینه تعیین شده اسکان داشته باشد. کلیه هزینه های اقامت و آزمایش مجدد بر عهده مسافر خواهد بود.

دریافت گواهی و تست آزمایشگاهی برای دیپلمات ها، هیات های سیاسی ماموران دولتی داخلی و خارجی و کارکنان آژانس های بین المللی در کشور مبدا الزامی نبوده و در صورت انجام معاینه بالینی هنگام ورود و علامت دار بودن، آزمایش انجام شده و ضمن اخذ شماره تماس و تعهد نامه کتبی تا زمان دریافت پاسخ آزمایش و در صورت مثبت بودن پاسخ آزمایش تا ۱۴ روز می بایست در محل اقامت تعیین شده و یا کنسولگری، قرنطینه شده و معاف از پرداخت هزینه آزمایش هستند.

برای ایرانیان متقاضی بازگشت به کشور که مدت اقامت آنها در خارج از کشور هنگام ورود بیش از دو هفته باشد، دریافت گواهی سلامت به زبان انگلیسی و یا مورد تایید کنسولگری، منضم به تست مولکولی کووید – ۱۹ الزامی است. در صورتی که به هر دلیلی دریافت گواهی امکانپذیر نبود، خطوط هواپیمایی استثنائا و به طور مشروط می توانند این مسافران را پذیرش نموده و هنگام ورود بدون توجه به علائم بالینی باید آزمایش کووید – ۱۹ انجام شده و ضمن اخذ تعهد نامه کتبی تا زمان تعیین تکلیف پاسخ آزمایش در قرنطینه خانگی باشند. بدیهی است در صورت مثبت بودن پاسخ آزمایش یا بروز علائم پس از بازگشت، طول مدت قرنطینه خانگی باید تا ۱۴ روز افزایش یابد. هزینه انجام آزمایش و قرنطینه احتمالی بر عهده مسافر می باشد.

آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت جهت تست کووید۱۹ برای مسافرین خروجی

تاریخ بخشنامه:  ۹۹/۰۷/۳۰

پیرو بخشنامه مورخ ۹۹/۰۷/۱۷، با عنایت به اینکه فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مسافران خروجی از کشور (۷۲ ساعت قبل از پرواز)، به طور مرتب به روزرسانی شده و تغییر می یابد،مقتضی است برای مشاهده و اطلاع از فهرست کامل آزمایشگاه‌ها به وب سایت وزارت بهداشت به نشانی www.behdasht.gov.ir، بخش “فهرست جدید آزمایشگاههای غیردولتی تشخیص کووید ۱۹” مراجعه نمایید.

آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت جهت تست کووید ۱۹ برای مسافرین خروجی

تاریخ بخشنامه:  ۹۹/۰۷/۱۷

پیرو بخشنامه مورخ ۹۹/۰۶/۳۱، بدین وسیله فهرست آزمایشگاه‌های موردتایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مسافران خروجی از کشور (۷۲ ساعت قبل از پرواز)، به روز رسانی و به شرح زیر اعلام می گردد:

۱. آزمایشگاه ونک (تهران)

۲. آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

۳. آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)

۴. آزمایشگاه بیمارستان رسالت (تهران)

۵. آزمایشگاه بیمارستان دی (تهران)

۶. آزمایشگاه آرمین (تهران)

۷. آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران (جهت دیپلمات ها و مامورین دولتی)

۸. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد (کرج)

۹. آزمایشگاه نیکان (مشهد)

۱۰. آزمایشگاه دکتراکبرزاده (مشهد)

۱۱. آزمایشگاه راز (شیراز)

۱۲. آزمایشگاه نوبل (اصفهان)

۱۳. آزمایشگاه بیمارستان خصوصی پارس (رشت)

۱۴. آزمایشگاه فرزان (همدان)

برقراری مجدد پرواز فرودگاه امام خمینی – استانبول و بالعکس

تاریخ بخشنامه: ۹۹/۰۷/۱۶

به اطلاع می رساند پرواز ف.امام خمینی (ره) – استانبول و بالعکس، در تاریخ های ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۹۹/۰۷/۲۴) و ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۹۹/۰۸/۰۴ ) برقرار گردیده و از تاریخ صدور این اطلاعیه (۹۹/۰۷/۱۶)، امکان رزرو و خرید بلیط بر روی سامانه فروش هواپیمایی آسمان فراهم می باشد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید