بخشنامه های هواپیمایی ترکیش

0
32812
بخشنامه های هواپیمایی ترکیش
بخشنامه های هواپیمایی ترکیش

بخشنامه های هواپیمایی ترکیش

در این مطلب می‌توانید تمامی بخشنامه های هواپیمایی ترکیش را از تاریخ ۹۹/۱/۵ به بعد دنبال نمایید.

Link 1لیست آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی ترکیش برای سفری ایمن

دانلود بخشنامه های ترکیش ایرلاینز – نیمه اول سال ۱۳۹۹

بخشنامه های هواپیمایی ترکیش – نیمه اول سال ۱۴۰۱

بروزرسانی قوانین کانادا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۱/۰۱/۱۷

از تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۲ مسافران واکسینه شده ۵ ساله و بالاتر از انجام تست PCR قبل از ورود معاف خواهند بود. در غیر این صورت، همه مسافران (۵ ساله و بالاتر) باید بین ۱۰ تا ۱۸۰ روز قبل از پرواز به کانادا، تست Antigen/PCR منفی یا تست PCR مثبت (فقط نتیجه آزمایش مثبت مولکولی پذیرفته می‌شود) ارائه دهند. آزمایش و واکسن های پذیرفته شده همانند قبل خواهند بود.

همه مسافران همچنان ملزم به ارائه اطلاعات ضروری خود در برنامه ArriveCAN (برنامه تلفن همراه یا وب سایت رایگان) قبل از ورود به کانادا خواهند بود.

برای اطلاعات جامع تر می توانید به ca.canada.www مراجعه نمایید

بخشنامه های هواپیمایی ترکیش – نیمه دوم سال ۱۴۰۰

۵ پرواز در هفته از شیراز به استانبول شیراز از تاریخ ۲۲ آذر

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

پرواز شیراز – استانبول – شیراز

شنبه / یکشنبه / دوشنبه / چهارشنبه / پنجشنبه

DestinationArrival TimeDeparture TimeOriginDOWFlight no
SYZ۰۱:۳۰۲۱:۱۰IST.۲۳.۵۶۷TK884
IST۰۶:۱۰۰۲:۳۰SYZ۱.۳۴.۶۷TK885

اضافه بار ۳۵ کیلوگرم در مسیر اروپا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

بنابر آخرین اطلاعیه هواپیمایی ترکیش مسافران از مبدا تهران به مقصد اروپا در کلاس پروازی اکونومی می‌توانند تا ۳۵ کیلوگرم بار به همراه خود داشته باشند.

بخشنامه های هواپیمایی ترکیش – نیمه اول سال ۱۴۰۰

محدودیت‌های سفر به کانادا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۶

مسافرانی که دو دوز واکسیناسیون خود را دریافت کرده‌اند و شرایط مناسب را داشته باشند می‌توانند به کانادا سفر کنند. برای بررسی و آگاهی بیشتر درباره ورود مسافران به کانادا می‌توان از طریق این لینک پیگیری کرد.

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

مسافرانی که واکسیناسیون خود را کامل انجام داده‌اند از قرنطینه اجباری هتل معاف می‌گردند و همچنین اندازه‌گیری اجباری دما بدن مسافران قبل از پرواز به کانادا دیگر پایان یافت.

شرایط پرواز به کاناده / ورود و تست

همه‌گیری ویروس Covid-19 شرایط سفر به کانادا را محدود کرده است و از این رو رعایت قوانین و مقررات ضروری می‌باشد.

صرف نظر از تابعیت و وضعیت واکسیناسیون فرد، انجام آزمایش‌های مولکولی قبل از ورود الزاویست و همچنین مسافران در این کشور باید از نرم‌افزار ArriveCAN استفاده کنند.

شرایط لازم برای سوار شدن پرواز به مقصد کانادا

همه الزامات موجود پیش از سوار شدن به هواپیما در راستای سلامتی مسافران همچون سوالات مربوط به بررسی سلامت و استفاده از ماسک در پروازها به مقصد کانادا همچنان برقرار است.

همچنین تمامی مسافران هواپیما باید در سفر از ماسک استفاده کنند ، به جز موارد زیر:

  • کودکان زیر ۲ سال
  • افرادی که قادر به برداشتن ماسک خود بدون کمک نیستند
  • افرادی که با ارائه گواهی پزشکی نشان می‌دهند به دلایل پزشکی قادر به استفاده از ماسک نیستند

شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی به/ از پرواز شما

اپراتورهای خدمات حمل و نقل عمومی ممکن است از مسافران بخواهند که از ماسک استفاده کنند.

قبل از سفر می‌توانید با بررسی به‌روزرسانی اقدامات حمل و نقل برای مسافران  از شرایط آن باخبر شوید.

پرواز به استان یا ایالت دیگر

قبل از سفر لازم است از طریق این لینک بررسی نمایید که آیا محدودیت‌هایی در مقصد نهایی شما اعمال می‌شود یا خیر.

اگر کانادا مقصد نهایی شما نباشد

اگر فقط برای رسیدن به کشوری دیگر از کشور کانادا عبور می‌کنید لینک حمل و نقل هوایی به کشور دیگر را چک کنید.

خروج از کانادا

برای جلوگیری از شیوع ویروس Covid-19 دولت کانادا توصیه می‌کند تا اطلاع ثانویه از سفرهای غیر ضروری خارج از کانادا و همچنین سفر با کشتی کروز به خارج از کانادا خودداری فرمایید.

سفر به خارج از کانادا

مسافران همراه با علائم

در صورت داشتن علائم Covid-19، اجازه سوار شدن به هیچ پرواز عمومی را نخواهید داشت تا زمانی که ۱۴ روز از علائم شما گذشته باشد و یا با ارائه گواهی پزشک ثابت کنید که علائم شما مربوط به Covid-19 نیست.

اطلاعات ضروری برای ورود به انگلستان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

انگلستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید -۱۹ اقدامات زیر را انجام می‌دهد:

۱٫ همه مسافران (از جمله اتباع و ساکنان انگلستان) که از کشورهای دیگر وارد انگلستان می‌شوند باید گواهی آزمایش منفی کووید -۱۹ که طی ۳ روز قبل از ورود به انگلستان انجام شده باشد را ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تست مورد نیاز برای سفر به انگلستان مراجعه کنید.

۲٫همه مسافران قبل از ورود به انگلستان باید فرم شناسایی مکان را تکمیل کنند.

۳٫تمامی مسافران در بدو ورود باید ۱۰ روز قرنطینه شوند مگر اینکه شامل قانون معافیت قرار بگیرند. مسافرانی که ۱۰ روز قبل از سفر به انگلستان در یکی از کشورهای قرمز باشند، باید قبل از ورود به انگستان اتاق در هتل قرنطینه رزرو کرده باشند. برای رزرو هتل قرنطینه در انگلستان کلیک کنید.

لطفاً بلافاصله قبل از سفر، لیست کشورهای معاف و معافیت‌های مربوط به سفر انگستان مطالعه کنید.

۴٫ تمامی مسافران پس از ورود به انگلستان در روزهای دوم و هشتم قرنطینه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

کشورهای قرمز باید “بسته تست” اجباری را خریداری کنند و فیلد مرجع رزرو را در PLF با فرمت قابل قبول اعداد مرجع آزمون تکمیل کرده باشند. به عنوان مثال کد مراکز آزمایشی معتبر فقط باید در قالب‌های زیر وارد شوند: پنج حرف به دنبال یک سری حروف یا اعداد (به عنوان مثال: [AAAAA00ABC ….] ، اینها مراکز ارائه دهنده خصوصی جدید هستند، یا هفت عدد فقط به عنوان مثال: [۷۶۵۴۳۲۱] ، اینها مراجع رزرو CTM موجود هستند.

عدم رعایت اقدامات فوق جرم محسوب می شود و ممکن است جریمه شوید. لطفاً برای اطلاع از توصیه‌های بهداشت عمومی و شرایط لازم برای ورود به انگلستان اینجا را کلیک کنید.

لطفاً برای اطلاع بیشتر از معافیت‌های ورود به انگلستان اینجا کلیک کنید.

هواپیمایی ترکیش از ارائه خدمات هوایی با نرخ ویژه دانشجویان خبر داد.

ترکیش ایرلاین اعلام کرد که این نرخ ویژه برای سفر از تهران به تمامی مقاصد اعمال خواهد شد. دانشجویان در این طرح باید ۳۴ سال داشته باشند و ارائه کارت دانشجویی بین‌المللی معتبر (ISIC) یا کارت دانشجویی صادره از مراکز آموزش عالی معتبر الزامی است. همچنین دانشجویان باید کپی این مدارک را در زمان صدور بلیط هواپیما به قسمت پذیرش ایرلاین ارائه دهند.

دانشجویان می‌توانند برای خرید و رزرو بلیط از هم اکنون تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ از این طرح استفاده کنند. پروازهای ترکیش ایرلاین برای دانشجویان با نرخ ویژه تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ برقرار خواهد بود. در نظر داشته باشید که تمامی کلاس‌های پروازی اکونومی به‌‌غیر از U ،W و P در این طرح مشارکت داده شده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت هواپیمایی ترکیش مراجعه کنید.

قوانین و مدارک ضروری برای سفر به کشور آلمان در دوران کرونا

بنا بر اطلاعیه هواپیمایی ترکیه در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۴، مسافران برای ورود به کشور آلمان باید قوانین و شرایط مربوط به دوران کرونا را رعایت کنند. همچنین مسافران گواهی منفی آزمایش PCR را به همراه داشته باشند. در نظر داشته باشند که این گواهی باید از طریق آزمایشگاه های تأیید شده توسط سازمان بهداشت در ایران گرفته شده باشد.

مسافرانی که می خواهند وارد آلمان شوند یا از آن عبور کنند علاوه بر ددر دست داشتن بلیط هواپیما و پاسپورت باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند.

  • آزمایش منفی تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به کشور آلمان انجام شده باشد.
  • نتیجه آزمون باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی باشد.
  • از طریق این لینک فرم ورود به کشور المان پر شده باشد و فرمولار آدی را دریافت کنند و به کانتر پذیرش هواپیمایی ترکیش ارائه دهند.

همچنین مسافران می‌توانند به مدت ۱۰ یا ۱۴ روز در قرنطینه قرار گیرند. برای دریافت جزییات بیشتر می‌توانند به سایت وزرات دولت آلمان مراجعه کنند.

شرایط صدور بلیط تحت شرایط متاثر از کرونا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ – ۱۸ جولای ۲۰۲۱

مسافران گرامی لطفا به آخرین به روزرسانی قوانین شرکت هواپیمایی ترکیش تحت تاثیر COVID-19 برای مسافران ایرانی توجه فرمایید:

پروازهای کنسل شدهصرف نظر از زمان صدور بلیطمسافران در صورت کنسل شدن پرواز و وجود نداشتن پروازی دیگر، تنها یک بار می‌توانند تا در ۷-/۳۰+ و در صورت وجود پرواز،‌ رزرو مجدد و یا تغییر مسیر ناخواسته به شرط پایان سفر تا تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۲، انجام دهند.
پروازهای لغو نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۲۱ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱اگر رزرو قبل از زمان پرواز لغو شده باشد، تغییر مسیر و رزرو مجدد تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ امکان پذیر است (اتمام سفر). در این صورت جریمه تغییر پرواز گرفته نمی‌شود ولی مسافر ملزم به پرداخت ما به‌ التفاوت جدید است. همچنین امکان open کردن بلیط نیز وجود دارد.

 

• بلیط های که برای مقصد چین خریداری شده‌اند،‌ از این قائده مستثنی هستند.

پروازهایی با تغییرات در زمانبندیصرف نظر از تاریخ صدور بلیطپروازهایی که بیشتر از ۱۵ دقیقه تغییر ساعت دارند‌،‌ می‌توانند از امکان تغییر ۷-/۳۰+ بدون پرداخت هزینه استفاده کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش involuntary SC مراجعه نمایید.
تست مثبت کرونابلیط‌های صادر شده بین ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱رزرو مجدد و تغییر مسیر بدون دریافت دریافت هیچگونه هزینه ای در صورتی که مقصد جدید در همان منطقه IATA  و در همان کابین و کلاس پروازی جدید با شرایط تاریخ سفر تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ برای پرواز ایرلاین‌های ترکیش و آنادولوجت باشد، امکان پذیر است.

 

همچنین مسافرانی که تست کرونا آنها مثبت است، می‌توانند تا در صورت تمایل به کنسلی یا استرداد با کسر جریمه و طبق قوانین بلیط،‌ اقدام به کنسلی نمایند.

Interline, SPA, Codeshareپروازهایی که ایرلاین ترکیش به صورت قراردادی با هواپیمایی‌های دیگر برگذار می‌کند،‌ در صورتی که در همان کلاس و در تاریخ جدید،‌ بلیط اولیه وجود داشته باشد،‌ بدون هزینه است. در غیر اینصورت،‌ مسافر ملزم به پرداخت مابه التفاوت کلاس پروازی است. پایان سفر باید تا تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ باشد.
مسافران پذیرفته نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱مسافرانی که با ارائه مدرک معتبر که نشان دهنده عدم اجازه ورود مسافر به کشور مقصد هستند، طبق این برنامه پروازی می‌توانند تا از شرایط تغییر تاریخ غیر داوطلبانه استفاده کنند.

 

توجه!‌ مسافرانی با ملیت ترکیه‌ای از این قانون مستثنی هستند.

مسافران اگر در ترانزیت استانبول موفق به ادامه سفر نمی‌شوند، ‌می‌توانند به دفاتر رسمی هواپیمایی ترکیش در فرودگاه‌های استانبول IST/SAW/ANK مراجعه نمایند.
  • مسافرانی که قادر به ارائه مدارک کافی و معتبر مبنی بر عدم اجازه ادامه سفر به کشور مقصد هستند، می‌توانند از شرایط تغییر در تاریخ غیر داوطلبانه استفاده کنند.
  • بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشور ایران، مالیات I6 از ابتدای ماه ژوئن ۲۰۲۱ برای تمامی بلیط های غیر قابل استرداد و بلیط هایی که به صورت غیرداوطلبانه و ناخواسته کنسل می‌شوند، ‌از این مورد مستثنی هستند.
  • کلیه بلیط ها از تاریخ صدور اولیه بلیط خود تا ۲ سال بعد، ‌برای اقدام به کنسلی اعتبار دارند. بدیهی است که در غیر اینصورت،‌ غیر قابل استرداد خواهند بود.
  • مسافرانی که پس از تایید حمل حیوان خود در کابین توسط ایرلاین قبل از پرواز و در فرودگاه،‌ صندلی پنجره به آنها اختصاص داده خواهد شد و مجاز به انتخاب صندلی نیستند.

تخفیف ویژه شرکت هواپیمایی ترکیش برای مسافران سالمند در مسیر تهران به آمریکا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ – ۱۳ جولای ۲۰۲۱

شرکت هواپیمایی ترکیش برای افراد سالمندی که قصد سفر از تهران به مقصد قاره آمریکا را دارند، نرخ تخفیف ویژه در نظر گرفته است.

بر این اساس، بلیط هواپیما ترکیش در این مسیر به افراد سالمند، با ۱۵% تخفیف در نرخ پایه عرضه خواهد شد.

لطفا توجه فرمایید که این اطلاعیه تنها در مورد مسافرانی صدق خواهد کرد که قصد سفر از مبدا فرودگاه امام خمینی به مقصد آمریکا یا کانادا را دارند و بالای ۶۰ سال سن دارند.

افزایش پروازهای ترکیش از ایران به آمریکا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ – ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱

شرکت هواپیمایی ترکیش برای رفاه حال مسافران ایرانی که قصد سفر به آمریکا را دارند، پروازهای خود در برخی مسیرها را طبق جدول زیر افزایش داده است:

مقصدتعداد پرواز در هفتهمدت زمان پرواز
تهران- استانبول- شیکاگوافزایش پروازها از ۱۰به ۱۲ پرواز هفتگی از ۲۳ جولای۱۶ ساعت و ۵ دقیقه
تهران- استانبول- نیویورکافزایش پروازها از ۱۴ به ۱۹ پرواز هفتگی از ۲۱ جولای۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه
تهران- استانبول- بوستون۷۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه
تهران- استانبول- واشنگتن دی.سی۷۱۸ ساعت و ۵ دقیقه
تهران- استانبول- سانفرانسیسکو۱۰۱۸ ساعت و ۲۰ دقیقه
تهران- استانبول- میامی۱۰۱۸ ساعت و ۲۵ دقیقه
تهران- استانبول- لسن آنجلس۱۱۱۸ ساعت و ۴۰ دقیقه
تهران- استانبول- آتلانتا۵۱۸ ساعت و ۵۵ دقیقه
تهران- استانبول- هیوستون۷۱۹ ساعت و ۱۰ دقیقه
تهران- استانبول- نیوآرک۷۲۱ ساعت و ۲۵ دقیقه

اطلاعیه بروزرسانی قوانین ترکیش ایرلاینز درباره شرایط صدور بلیط تحت شرایط متاثر از کرونا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ – ۶ جولای ۲۰۲۱

مسافران گرامی لطفا به آخرین به روزرسانی قوانین شرکت هواپیمایی ترکیش تحت تاثیر COVID-19 برای مسافران ایرانی توجه فرمایید:

پروازهای کنسل شدهصرف نظر از زمان صدور بلیطدر صورت کنسل شدن پرواز، مسافران تا یک بار به صورت رایگان مجاز به تعویض تاریخ بلیط هستند. همچنین سفر باید تا تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۲ به اتمام رسد.
پروازهای لغو نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۲۱ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱اگر رزرو قبل از زمان پرواز لغو شده باشد، تغییر مسیر و رزرو مجدد تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ امکان پذیر است (اتمام سفر).

 

همچنین مابه‌التفاوت هزینه بلیط مجددا اعمال خواهد شد. وضعیت پرواز باز و مجاز است.

تمدید اعتبار و مجازات در صورت عدم نمایش رزرو، قابل اجرا نیست.

بلیط‌های رزرو شده در مسیرهای اصلی کشور چین از این قانون مستثنی هستند.

پروازهایی با تغییرات در زمانبندیصرف نظر از زمان بلیط صادر شدهمسافران می‌توانند تاریخ پرواز را با شرایط ۷- و ۳۰+ روز با توجه به شرایط و قوانین ایرلاین تنها برای یک بار تغییر دهد. در صورتی که شرایط تغییر مهیا نباشد، مسافر می‌تواند تغییرات را به صورت داوطلبانه انتخاب نماید. توجه داشته باشید که در صورتی که این تغییرات برای ۱۵ دقیقه و یا کمتر باشد، مسافران واجد شرایط برای استفاده از این قانون نخواهند بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش involuntary SC مراجعه نمایید.
تست مثبت کروناInterline, SPA, Codeshareبرای بلیط TK (235) از جمله پروازهای Interline, SPA, Codeshare تغییر مسیر و رزرو مجدد بدون هیچگونه هزینه‌ای انجام می‌شود. برای رزرو همین کلاس تا تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ زمان دارید. اگر کلاس مشابه در همان کابین موجود نیست، باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

 

جریمه‌های رزرو مجدد و تغییر مسیر مجددا دریافت می‌گردد.

مسافران پذیرفته نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۱۱ june 2020 تا ۰۲۰ تا ۱ oct 2021مسافرانی که بلیطشان برای بازه ۱۱ jun 2020 و ۳۱ oct 2021 بوده و از فرودگاه مبدا به هر دلیلی اجازه پرواز نیافته‌اند، باید تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ باید برای سفر تاریخ جدید سفر را اعلام کنند.

 

مسافرانی که بلیط‌هایشان از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ به بعد باشد و به دلیل عدم پذیرش تست pcr یا عدم اعتبار آزمایششان اجازه سفر نیابند، نمی‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

 مسافران اگر در ترانزیت به مشکلات اینچنین برخورد کردند، می‌توانند به دفاتر ترکیش در فرودگاه‌های استانبول مراجعه کنند.
  • مسافرانی که بر طبق جدول بالا قادر به ارائه مدارک کافی هستند، می‌توانند در بلیط خود تغییراتی ایجاد کنند.
  • بر اساس قانون هواپیمایی ایران، مالیات I6 از ابتدای ماه ژوئن ۲۰۲۱ به بعد برای بلیط های یک بار صادر شده، مجددا دریافت نمی‌گردد. البته برای کسانی که با توجه به بخشنامه قبلی ترکیش به هر دلیلی به صورت داوطلبانه می‌خواهند تغییرات ایجاد کنند، این قانون صدق نخواهد کرد. همچنین اگر پرواز از سمت ایرلاین کنسل شود، مسافران تنها یک بار می‌توانند به صورت رایگان بلیط را برای تاریخ اتمام سفر تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ تغییر ذهند. (آخرین فرصت سفر بسیار مهم است).
  • برای تمامی ریفاندها باید به تاریخ اولیه خرید مراجعه شود. تمامی تغییرات تنها در بازه ۲ ساله از زمان صدور بلیط قابل اجرا هستند و در غیر از این تاریخ قابل اجرا نیست.

اطلاعیه ترکیش برای نرخ‌های ویژه کلاس اکونومی از تهران با نرخ ویژه

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ – ۶ جولای ۲۰۲۱

نرخ پروازهای کلاس اکونومی هواپیمایی ترکیش از مبدا تهران به مقاصد مختلف با توقف در استانبول عبارتند از:

SOFYULIAHIADSFOYYZLAX
ATLEWRJFKCDGLHRVIEMAD
ARNBUDWAWAMSMXPFRAMUC
BOSYVRBRUZRHORDBERFCO
TIAOTPMANKHIATHCMNBEG
MAICPHBCNPRGOZHOSLVKO

زمان فروش بلیط از :

۲۷ جولای ۲۰۲۱ (OW/RT)

شروع سفر از:

۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (OW/RT)

مدت سفر: حداقل اقامت ۲ روز و حداکثر اقامت ۳ ماه

نحوه محاسبه و وصول تعرفه نظارت بر ایمنی مسافر TK10 I6

تاریخ بخشنامه:  ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

عطف به بخشنامه شماره ۱۴۸۷۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ سازمان هواپیمایی کشوری موارد ذیل طبق بخشنامه سازمان به استحضار می‌رسد:

  • بلیت‌های صادره مسافرانی که می‌بایست به صورت غیرداوطلبانه از منظر مسافر، ابطال و یا مجددا صادر شود (Involuntary Rerouting/Refund) چنانچه مسافر از انجام پرواز انصراف دهد، بلیت ابطال و مبلغ تعرفه I6 آن می‌بایست عینا به مسافر مسترد گردد، در غیر اینصورت چنانچه بلیت برای انجام پرواز در زمان دیگری تغییر یابد و جهت اجرای آن، نیاز به صدور بلیت جدید باشد در اینصورت پس از درج علت ابطال در بلیت اصلی، وجه تعرفه I6 به بلیت جدید منتقل گردد. بدین منظور بلیت پروازهایی که به علت تغییر در مسیر، نرخ، شرکت هواپیمایی، نوع هواپیما، کلاس پروازی، پرواز، اعتبار، بدی هوا، نقص و موارد فنی، دستور صادره توسط مقام صالحه و سایر مواردی که از ذکر آن‌ها در این بخشنامه بعلت رعایت اختصار خودداری شده است اما به استناد منابع منتشره توسط یاتا IATA، از مصادیق ابطال غیر داوطلبانه بلیت مسافر است و بصورت اجتناب ناپذیر باطل می‌گردد مشمول محاسبه در صورتحساب تعرفه I6 نمی‌گردند.
  • بلیت‌های صادره برای نوزادان (کمتر از ۲ سال با کد INF) و خدمه پروازی غیرموظف Deadhead Crew  (خلبان یا مهمانداری که به عنوان مسافر در هواپیما حضور دارد و در حال انجام وظیفه نمی‌باشد) مشمول وصول تعرفه نظارت بر ایمنی نمی‌گردند.
  • به منظور امکان ارزیابی و صحت‌سنجی آمار ماهیانه ارسالی، کلیه بلیت‌هایی که پس از ابطال، مشمول استرداد وجه تعرفه I6 به مسافر می‌شوند می‌بایست در قسمت Endorsement & Restrictions box علت ابطال بلیت و عدم استفاده آن را به طریقی درج نمایند. به عنوان مثال : “I6 waived due to weather conditions”

اطلاعیه هواپیمایی ترکیش درباره افزایش پروازهای هواپیمایی ترکیش از مشهد به استانبول

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ – ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش، تعداد پروازهای مشهد استانبول این شرکت هواپیمایی به ۵ پرواز در هفته افزایش پیدا کرد..

تاریخ پروازمقصدفرودزمان پروازتاریخ پایانتاریخ آغازمقصدشماره پرواز
۲۳٫۵۶۷مشهد۰۱:۵۵۲۰:۳۰۳۰ اکتبر ۲۰۲۱۹ ژوئن ۲۰۲۱استانبولTK 888
۱٫۳۴/۶۷استانبول۰۵:۵۵۰۲:۵۵۳۱ اکتبر ۲۰۲۱۱۰ ژوئن ۲۰۲۱مشهدTK 889

به روز رسانی مقررات جدید ترکیش در خصوص صدور بلیط تحت شرایط کرونا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ – ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱

به روزرسانی‌ها و قوانین ترکیش ایرلاین در دوران کرونا در ایران به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پروازهای کنسل شدهصرف نظر از زمان صدور بلیطدر صورت کنسل شدن پرواز، مسافران تنها با شرایط ۷- و ۳۰+ روز می‌توانند تاریخ بلیط را جابجا نمایند. همچنین سفر باید تا تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۲ به اتمام رسد.
پروازهای لغو نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۲۱ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱اگر رزرو قبل از زمان پرواز لغو شده باشد، تغییر مسیر

 

و رزرو مجدد تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ امکان پذیر است (اتمام سفر).

همچنین مابه‌التفاوت هزینه بلیط مجددا اعمال خواهد شد. وضعیت پرواز باز و مجاز است.

تمدید اعتبار و مجازات در صورت عدم نمایش رزرو، قابل اجرا نیست.

بلیط‌های رزرو شده در مسیرهای اصلی چین از این قانون مستثنی هستند.

پروازهایی با تغییرات در زمانبندیصرف نظر از زمان بلیط صادر شدهتغییر برای ۷-/۳۰+ روز می‌تواند بر روی بلیط اعمال شود. این تغییر فقط یک بار قابل اجراست.
تست مثبت کرونابلیط‌های صادر شده در/ قبل از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱رزرو مجدد و تغییر مسیر در صورتی که مسیر جدید در همان منطقه IATA باشد و کلاس پروازی تغییر نکند و تاریخ سفر جدید تا ۳۱ ژوئن ۲۰۲۱ باشد، بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای موارد مختلف در همان کابین برای پروازهای TK و AJ انجام می‌شود.

 

مسافرانی که تست آنها مثبت است، همچون مسافران عادی شامل قانون جریمه خواهند شد.

بازپرداخت: بازپرداخت بدون اعمال قوانین بلیط انجام می‌شود.

Interline, SPA, Codeshareبرای بلیط TK (235) از جمله پروازهای Interline, SPA, Codeshare تغییر مسیر و رزرو مجدد برای تاریخ سفر جدید تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ بدون هیچگونه هزینه‌ای انجام می‌شود. اگر کلاس مشابه در همان کابین موجود نیست، باید هزینه آن پرداخت شود.

 

جریمه‌های رزرو مجدد و تغییر مسیر مجددا دریافت می‌گردد.

مسافران پذیرفته نشدهبلیط‌های صادر شده در/ قبل از ۳۰
ژوئن ۲۰۲۱
قبل از عزیمت: برای مسافرانی که بلیط آنها برای پروازهای برنامه‌ریزی شده توسط TK / AJ بین ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ و ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱در نظر گرفته شده است اما به خاطر وضعیت بسته شدن کشور و یا مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا، مثبت تغییر مسیر و رزرو مجدد سیستمی۳۱ جولای ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

 

استثنا: مسافران ترکیه‌ای که بلیط‌های آن بعد از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰صادر شده است، در صورت عدم پذیرش به دلیل عدم آزمایش PCR، شامل این قانون نخواهند شد.

برای مسافرانی که در Transit Point پذیرفته نمی‌شوند، تغییرات باید در دفاتر فروش THY واقع در فرودگاه‌های IST / SAW / ANK انجام شود.
  • برای مسافرانی که می‌توانند مدارک کافی ارائه دهند، تغییرات غیر داوطلبانه برای آنها اعمال خواهد شد.
  • مالیات I6 غیر قابل استرداد است و تنها مسافرانی که شامل قانون مدارک غیر داوطلبانه اند و بلیط آنها بعد از ۱ ژوئن ۲۰۲۱ صادر شده، در اینباره استثنا هستند.
  • این بلیط ها برای مدت ۲ سال بعد از صدور قابل استرداد و پیگیری هستند و بعد از این زمان، غیر قابل استرداد می‌شوند.

هر هفته ۴۵ پرواز از تهران به ترکیه

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۳/۱۸ – ۸ ژوئن ۲۰۲۱

شرکت هواپیمایی ترکیش در تابستان ۲۰۲۱، هر هفته ۴۵ پرواز از تهران به ترکیه (IST/ SAW/ ESB/ ADB) به ترتیب برنامه زیر برگزار می‌کند:

DestSTASTDOrigPatternFLNoAL
IKA۰۰:۵۵۲۰:۳۰IST۱۲۳۴۵۶۷TK0874TK
IST۰۵:۲۵۰۳:۲۰IKA۱۲۳۴۵۶۷TK0875TK
IKA۲۳:۵۰۱۹:۲۵IST۱۲۳۴۵۶۷TK0880TK
IST۰۶:۵۵۰۵:۰۰IKA۱۲۳۴۵۶۷TK0881TK
IKA۰۶:۰۰۰۱:۳۰IST۱۲۳۴۵۶۷TK0878TK
IST۱۰:۲۵۰۸:۳۵IKA۱۲۳۴۵۶۷TK0879TK
IKA۰۴:۲۰۲۳:۵۰IST۱۲۳۴۵۶۷TK0872TK
IST۱۱:۲۰۰۹:۳۰IKA۱۲۳۴۵۶۷TK0873TK
IKA۰۱:۲۰۲۱:۰۵SAW۱٫۳٫۵٫۷TK7688AJ
IKA۰۰:۴۰۲۰:۲۵SAW.۲٫۴٫۶TK7690AJ
SAW۵:۵۵۰۴:۱۰IKA۱۲۳۴۵۶۷TK7689AJ
IKA۴:۱۰۲۳:۴۰ADB.۲۳۴۵۶۷TK7726AJ
ADB۰۷:۰۵۰۵:۰۵IKA۱٫۳۴۵۶۷TK7727AJ
IKA۴:۵۵۰۰:۵۵ESB۱٫۳۴٫۶TK7880AJ
ESB۰۷:۵۵۰۷:۰۵IKA۱٫۳۴٫۶٫TK7881AJ

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ترکیش ایرلاین، ‌مراجعه فرمایید.

نرخ‌های ویژه از تهران در کلاسهای اکونومی به مقاصد مختلف

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۳/۱۲

نرخ رزرو پروازهای ترکیش از مبدا تهران (via ist) به:

LAX/YYZ/SFO/IAD/SOF/MAD/VIE/LHR/CDG/JFK/EWR/ATL/YUL/FRA/MXP/AMS/IAH/HAM/BUD/ARN/FCO/BER/ORD/ZRH/BRU/YVR/BOS/BCN/CPH/MIA/MUC/WAW/MAN/NCE/OTP

از ۱۴۹ دلار آمریکا در کلاس‌های  U, W, P (RT)از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ برای سفرهایی که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ انجام می‌شوند، آغاز خواهد شد.

نرخ‌های ویژه از تهران در کلاس‌های اکونومی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۳/۱

نرخ‌های ویژه پروازهای کلاس اکونومی از تهران (با توقف در استانبول) به مقاصد زیر،

LAX/YYZ/IAD/SFO/MAD/VIE/FRA/IAH/MXP/BCN/ORD/CPH/BOS/MIA/PRG/JFK/ODS/LHR/AMS/BER/ARN/BRU/DAC/CDG/MUC/BUD/HEL/OSL/ZRH/BEG

از ۱۶۹ دلار آمریکا شروع خواهد شد.

 نرخ‌های ویژه از تهران در کلاس اکونومی تا تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۱

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۰، پروازهای تهران به مقصد، YVR/EWR/LAX/IAD/SFO/IAH/BOS/MIA/JFK/ORD/LHR/MAD/VIE/CDG/AMS/FRA/MXP/BCN/BER/CPH/FCO/ARN/BUD/ZRH/MUC/OSL/PRG/HEL/MAN/OTP/BEG/DAC/VKO

با توقف در استانبول و در کلاس اکونومی هواپیمایی ترکیش، شامل نرخ ویژه شروع قیمت از ۱۳۹ دلار آمریکا خواهند شد. تاریخ خرید این بلیط ها از ۱۷ می ۲۰۲۱ است و باید پایان سفر تا ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ باشد.

قابل ذکر است که حداقل مدت اقامت ۲ روز و حداکثر، ۳ ماه است.

به روز رسانی مقررات جدید ترکیش در خصوص صدور بلیط تحت شرایط کرونا

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۱، آخرین به روزرسانی‌ها و قوانین ترکیش ایرلاین در دوران کرونا در ایران به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پروازهای کنسل شدهصرف نظر از زمان صدور بلیطیک بار تغییر مسیر و رزرو مجدد سیستمی تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲انجام می‌شود (پایان سفر).
پروازهای لغو نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۲۱ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱اگر رزرو قبل از زمان پرواز لغو شده باشد، تغییر مسیر

 

و رزرو مجدد تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ امکان پذیر است (اتمام سفر).

همچنین مابه‌التفاوت هزینه بلیط مجددا اعمال خواهد شد. وضعیت پرواز باز و مجاز است.

تمدید اعتبار و مجازات در صورت عدم نمایش رزرو، قابل اجرا نیست

بلیط‌های رزرو شده در مسیرهای اصلی چین از این قانون مستثنی هستند.

پروازهایی با تغییرات در زمانبندیصرف نظر از زمان بلیط صادر شدهتغییر برای ۷-/۳۰+ روز می‌تواند بر روی بلیط اعمال شود. این تغییر فقط

 

یک بار قابل اجراست.

تست مثبت کرونابلیط‌های صادر شده از/ بعد ۳۱ مارس ۲۰۲۱رزرو مجدد و تغییر مسیر در صورتی که مسیر جدید در همان منطقه IATA باشد و کلاس پروازی تغییر نکند و تاریخ سفر جدید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ باشد، بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای موارد مختلف در همان کابین برای پروازهای TK و AJ انجام می‌شود.

 

بازپرداخت: بازپرداخت بدون اعمال قوانین بلیط انجام می‌شود.

Interline, SPA, Codeshareبرای بلیط TK (235) از جمله پروازهای Interline, SPA, Codeshare تغییر مسیر و رزرو مجدد برای تاریخ سفر جدید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ بدون هیچگونه هزینه‌ای انجام می‌شود. اگر کلاس مشابه در همان کابین موجود نیست، باید هزینه آن پرداخت شود.

 

جریمه‌های رزرو مجدد و تغییر مسیر مجددا دریافت می‌گردد.

مسافران پذیرفته نشدهبلیط‌های صادر شده از/ قبل ۳۱ مارس ۲۰۲۱قبل از عزیمت: برای مسافرانی که بلیط آنها برای پروازهای برنامه‌ریزی شده توسط TK / AJ بین ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ و ۳۱ مه ۲۰۲۱در نظر گرفته شده است اما به خاطر وضعیت بسته شدن کشور و یا مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا، مثبت تغییر مسیر و رزرو مجدد سیستمی۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

 

استثنا: مسافران ترکیه‌ای که بلیط‌های آن بعد از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰صادر شده است، در صورت عدم پذیرش به دلیل عدم آزمایش PCR ، شامل این قانون نخواهند شد.

برای مسافرانی که در Transit Point پذیرفته نمی‌شوند، تغییرات باید در دفاتر فروش THY واقع در فرودگاه‌های IST / SAW / ANK انجام شود.

نرخ‌های ویژه از تهران در کلاس اکونومی تا تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۱

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۰،هزینه پروازهای کلاس اکونومی ترکیش از تهران (طریق IST) به مقصد:

Yvr / ewr / lax / yyz / iad / sfo / iah / bos / mia / jfk / ord / lht / mad / vie / cdg / ams / fra / mxp / bcn / ber / cph / fco / arn / bud / zrh / bru / muc / waw / osl / beg / prg / hel / man / otp / dub / beg / ath / opo / acc / tun / dac / dy u / vko

از ۱۶۹ دلار آمریکا شروع خواهند شد.

رزرو کلاس‌های: u، w، p (rt/ow)

فروش : باز – ۳ می ۲۰۲۱ / فروش: باز – ۱۷ می ۲۰۲۱ (به مقصد ونکوور)

سفر کامل: باز- ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ / سفر کامل: باز – ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ ( به مقصد نیوآرک)

حداقل اقامت: ۲ روز حداکثر اقامت: ۳ ماه

می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با سیستم‌ رزرو ترکیش ارتباط برقرار نموده و یا از طریق دیگر کانال‌های ارتباطی ترکیش ایرلاینز، اخبار تکمیلی را دریافت نمایید.

گسترش شبکه پروازی ونکوور، کانادا

طبق آخرین بخشنامه‌ هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۹، از تاریخ ۲ می، خط پرواز ونکوور کانادا به مسیرهای پروازی این ایرلاین اضافه می‌شود.

همچنین، از تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱، خط پروازی نیوآرک در ایالت نیوجرسی ایالات متحده آمریکا نیز به خطوط پرواز این شرکت هواپیمایی اضافه می‌گردد.

اطلاعیه هواپیمایی ترکیش درباره به روزرسانی شرایط صدور بلیط متاثر از کووید ۱۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۷، شرایط صدور بلیط در زمینه بلیط‌های فروخته شده این شرکت هواپیمایی به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پروازهای کنسل شدهصرف نظر از تاریخ صدور بلیطیک بار تغییر مسیر و رزرو مجدد توسط سیستم تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (اتمام سفر) امکان‌پذیر است.
پروازهای لغو نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۲۱ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱اگر رزرو قبل از تاریخ سررسید پرواز لغو شده باشد، برای تغییر مسیر و رزرو مجدد که تغییر آن تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲  (جابجایی سفر) انجام می‌شود، مابه‌التفاوت کرایه بدون اعمال جریمه‌های صدور مجدد دریافت می‌گردد. ایرلاین ترکیش در حال حاضر قابلیت اپن تیکت را نیز برای مسافران خود در نظر گرفته است.  توجه نمایید که تمدید اعتبار و معافیت از جریمه در صورت عدم اعلام رزرو اعمال نخواهد شد.

 

بلیط‌های رزرو شده در پروازهای چین، از این قانون مستثنی هستند.

برنامه زمانبندی تغییراتصرف نظر از تاریخ صدور بلیطایجاد تغییرات تا ۳۰ روز و ۷ روز قبل از پرواز، مانعی ندارد. توجه نمایید که تغییرات  تنها فقط یک بار پس از تغییر برنامه داخلی انجام می‌شوند. کمتر از ۱۵ دقیقه برای تغییر غیرارادی خوانا نیست.  برای اطلاعات بیشتر، قوانین Sc را مطالعه نمایید.
نتیجه مثبت تست  pcrبلیط صادر شده قبل از ۳۰ آوریل ۲۰۲۱رزرو مجدد و مسیریابی فقط برای کلاس‌های مختلف رزرو بدون هیچ گونه هزینه‌ای تنها در صورتی که مقصد جدید درهمان IATA و تنها در همان کابین و با تا تاریخ سفر جدید که تا ۳۱ مه ۲۰۲۱ را شامل می‌شود، تنها برای پروازهای TK و AJ امکان‌پذیر است.

 

بازپرداخت: بازپرداخت هزینه، بدون اعمال قوانین بلیط انجام می‌شود.

Interline, spa, codeshareبرای بلیط‌هایی که به صورت اشتراکی با ایرلاینی غیر از ترکیش برگزار می‌شوند، تغییر مسیر و رزرو مجدد بلیط در مورد پروازهای  interline با (codeshare or spa)، در صورت وجود همان کلاس پروازی تا تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۱، بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای امکان‌پذیر است.

 

اگر رزرو بلیط در کلاس و یا کابین مشابه در دسترس نباشد، تنها مابه‌التفاوت هزینه پرواز و دیگر خدمات بدون در نظر گرفتن جریمه‌هایی اعم از رزرو مجدد و یا تغییر مسیر، دریافت می‌شود.

مسافرانی که پذیرفته نشده‌اندبلیط‌هایی تا قبل از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ صادر شده‌اندقبل از سفر: برای مسافرانی که بلیط  ترکیش/ آنادولوجت آنها بین ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ خریداری شده اما از طرف کشور مقصد پذیرفته نشده‌اند، امکان تغییر تا ۳۱ ماه می ۲۰۲۱ وجود دارد.

 

استثنا: مسافرانی که بلیط آنها پس از تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده و به خاطر عدم انجام تست PCR موفق به سفر نشده‌اند، نمی‌توانند از قانون تغییرات غیر ارادی و یا بازپرداخت وجه؛ بهره‌مند شوند.

 قبل از سفر: برای مسافرانی که بلیط آنها بین ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ خریداری شده اما از طرف کشور مقصد پذیرفته نشده‌اند، امکان تغییر تا ۳۱ ماه می ۲۰۲۱ وجود دارد.

 

استثنا: مسافرانی که بلیط آنها پس از تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده و به خاطر عدم انجام تست PCR موفق به سفر نشده‌اند، نمی‌توانند از قانون تغییرات غیرارادی و یا بازپرداخت وجه؛ بهره‌مند شوند.

 

نرخ‌های ویژه از تهران در کلاس اکونومی تا تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۱

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۱/۳۰،هزینه پروازهای کلاس اکونومی ترکیش از تهران (طریق IST) به مقصد:

Yvr / ewr / lax / yyz / iad / sfo / iah / bos / mia / jfk / ord / lht / mad / vie / cdg / ams / fra / mxp / bcn / ber / cph / fco / arn / bud / zrh / bru / muc / waw / osl / beg / prg / hel / man / otp / dub / beg / ath / opo / acc / tun / dac / dy u / vko

از ۱۶۹ دلار آمریکا شروع خواهند شد.

رزرو کلاس‌های: u، w، p (rt/ow)

فروش : باز – ۳ می ۲۰۲۱ / فروش: باز – ۱۷ می ۲۰۲۱ (به مقصد ونکوور)

سفر کامل: باز- ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ / سفر کامل: باز – ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ ( به مقصد نیوآرک)

حداقل اقامت: ۲ روز حداکثر اقامت: ۳ ماه

می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با سیستم‌ رزرو ترکیش ارتباط برقرار نموده و یا از طریق دیگر کانال‌های ارتباطی ترکیش ایرلاینز، اخبار تکمیلی را دریافت نمایید.

گسترش شبکه پروازی ونکوور، کانادا

طبق آخرین بخشنامه‌ هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۹، از تاریخ ۲ می، خط پرواز ونکوور کانادا به مسیرهای پروازی این ایرلاین اضافه می‌شود.

همچنین، از تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱، خط پروازی نیوآرک در ایالت نیوجرسی ایالات متحده آمریکا نیز به خطوط پرواز این شرکت هواپیمایی اضافه می‌گردد.

اطلاعیه هواپیمایی ترکیش درباره به روزرسانی شرایط صدور بلیط متاثر از کووید ۱۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۷، شرایط صدور بلیط در زمینه بلیط‌های فروخته شده این شرکت هواپیمایی به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پروازهای کنسل شدهصرف نظر از تاریخ صدور بلیطیک بار تغییر مسیر و رزرو مجدد توسط سیستم تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (اتمام سفر) امکان‌پذیر است.
پروازهای لغو نشدهبلیط‌های صادر شده بین ۲۱ مارس ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱اگر رزرو قبل از تاریخ سررسید پرواز لغو شده باشد، برای تغییر مسیر و رزرو مجدد که تغییر آن تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲  (جابجایی سفر) انجام می‌شود، مابه‌التفاوت کرایه بدون اعمال جریمه‌های صدور مجدد دریافت می‌گردد. ایرلاین ترکیش در حال حاضر قابلیت اپن تیکت را نیز برای مسافران خود در نظر گرفته است.  توجه نمایید که تمدید اعتبار و معافیت از جریمه در صورت عدم اعلام رزرو اعمال نخواهد شد.

 

بلیط‌های رزرو شده در پروازهای چین، از این قانون مستثنی هستند.

برنامه زمانبندی تغییراتصرف نظر از تاریخ صدور بلیطایجاد تغییرات تا ۳۰ روز و ۷ روز قبل از پرواز، مانعی ندارد. توجه نمایید که تغییرات  تنها فقط یک بار پس از تغییر برنامه داخلی انجام می‌شوند. کمتر از ۱۵ دقیقه برای تغییر غیرارادی خوانا نیست.  برای اطلاعات بیشتر، قوانین Sc را مطالعه نمایید.
نتیجه مثبت تست  pcrبلیط صادر شده قبل از ۳۰ آوریل ۲۰۲۱رزرو مجدد و مسیریابی فقط برای کلاس‌های مختلف رزرو بدون هیچ گونه هزینه‌ای تنها در صورتی که مقصد جدید درهمان IATA و تنها در همان کابین و با تا تاریخ سفر جدید که تا ۳۱ مه ۲۰۲۱ را شامل می‌شود، تنها برای پروازهای TK و AJ امکان‌پذیر است.

 

بازپرداخت: بازپرداخت هزینه، بدون اعمال قوانین بلیط انجام می‌شود.

Interline, spa, codeshareبرای بلیط‌هایی که به صورت اشتراکی با ایرلاینی غیر از ترکیش برگزار می‌شوند، تغییر مسیر و رزرو مجدد بلیط در مورد پروازهای  interline با (codeshare or spa)، در صورت وجود همان کلاس پروازی تا تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۱، بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای امکان‌پذیر است.

 

اگر رزرو بلیط در کلاس و یا کابین مشابه در دسترس نباشد، تنها مابه‌التفاوت هزینه پرواز و دیگر خدمات بدون در نظر گرفتن جریمه‌هایی اعم از رزرو مجدد و یا تغییر مسیر، دریافت می‌شود.

مسافرانی که پذیرفته نشده‌اندبلیط‌هایی تا قبل از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ صادر شده‌اندقبل از سفر: برای مسافرانی که بلیط  ترکیش/ آنادولوجت آنها بین ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ خریداری شده اما از طرف کشور مقصد پذیرفته نشده‌اند، امکان تغییر تا ۳۱ ماه می ۲۰۲۱ وجود دارد.

 

استثنا: مسافرانی که بلیط آنها پس از تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده و به خاطر عدم انجام تست PCR موفق به سفر نشده‌اند، نمی‌توانند از قانون تغییرات غیر ارادی و یا بازپرداخت وجه؛ بهره‌مند شوند.

 قبل از سفر: برای مسافرانی که بلیط آنها بین ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ خریداری شده اما از طرف کشور مقصد پذیرفته نشده‌اند، امکان تغییر تا ۳۱ ماه می ۲۰۲۱ وجود دارد.

 

استثنا: مسافرانی که بلیط آنها پس از تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده و به خاطر عدم انجام تست PCR موفق به سفر نشده‌اند، نمی‌توانند از قانون تغییرات غیرارادی و یا بازپرداخت وجه؛ بهره‌مند شوند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید