بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر

0
8294
بخشنامه های خارجی ایران ایر
بخشنامه های خارجی ایران ایر

بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر | آخرین به روز رسانی ۱۴۰۰/۳/۴

در این مطلب می‌توانید تمامی بخشنامه های هواپیمایی ایران ایر را از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ به بعد دنبال نمایید.

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر- نیمه دوم سال ۱۳۹۸

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر- نیمه اول سال ۱۳۹۹

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر- نیمه دوم سال ۱۳۹۹

بخشنامه های خارجی ایران ایر- نیمه اول سال ۱۴۰۱

مقررات سفر به کشور آذربایجان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۱/۰۱/۲۷

مقررات جدید سفر به کشور آذربایجان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین رویه ۱۲۹۸ می‌گردد.

کلیه مسافران بالای ۱۸ سال می‌توانند با به همراه داشتن کارت واکسیناسیون کرونا که از آخرین نوبت آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد، به کشور آذربایجان سفر نمایند. کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و دارای QR کد باشد.

مقررات سفر به کشور عراق در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال می‌توانند با ارائه گواهی واکسیناسیون دو نوبت کرونا، یا با ارائه جواب منفی آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت به پرواز، به کشور عراق سفر نمایند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ قابل دریافت می‌باشد. کارت واکسیناسیون می‌بایست به زبان انگلیسی و دارای QR کد باشد. این رویه جایگزین رویه ۱۳۰۴ م ب می‌گردد.

بخشنامه های خارجی ایران ایر- نیمه دوم سال ۱۴۰۰

مقررات سفر به کشور هندوستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۱۱/۲۸

مقررات جدید سفر به کشور هندوستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور هندوستان سفر نمایند. این روایه جایگزین بخشنامه ۱۲۷۴ م ب می‌گردد.

  • پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان
  • کارت  OCI (Overseas Citisen of India)، کارت PIO (Persons of Indian Origin)
  • هر نوع ویزای صادره. ویزای Medical صادره بعد از ۲۱OCT20، ویزای توریستی و E-Tourist Visa صادره بعد از ۰۶OCT21، جهت انجام پرواز معتبر می‌باشد.

کلیه مسافران بالای ۵ سال در پروازهای ورودی به هندوستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ قابل در یافت است. مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون/فایزر/ آسترازنکا/ سینوفارم ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR معاف خواهند بود. کارت واکسیناسیون می‌بایست به زبان انگلیسی باشد.

درج شماره تماس مسافر در هندوستان و محل اقامت مسافر در هندوستان به هنگام تشکیل رزرو الزامی می‌باشد. مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://www.newdelhiairport.in/ به صورت آنلاین ثبتنام نمایند و کپی از تاییدیه‌ی مربوطه را به همراه داشته باشند. از برخی مسافران در بمبئی با هزینه شخصی تست PCR گرفته خواهد شد.

مقررات سفر به کشور امارات در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

مقررات جدید سفر به کشور امارات متحده عربی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران با ملیت/اقامت امارات و مسافران دارای ویزای توریستی با شرایط ذیل می‌توانند از کشور ایران به کشور امارات سفر کنند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۸۳ م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به امارات می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR که به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ قابل دریافت می‌باشد. از پذیرش مسافران دارای گواهی جواب منفی تست کرونا بدون QR کد، جلوگیری خواهد شد.
  • نصب برنامه COVID-19DXBSmart App بر روی گوشی همراه مسافران قبل از انجام سفر الزامی است.
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافران با ویزای توریستی الزامی می‌باشد.
  • از کلیه مسافران در بدو ورود به کشور امارات تست PCR گرفته می‌شود.

مقررات سفر به کشور لبنان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

مقررات جدید سفر به کشور لبنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به لبنان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدود ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir/  قابل دریافت می‌باشد. از پذیرش مسافران دارای گواهی جواب منفی تست کرونا بدون QR کد، جلوگیری می‌گردد.
  • مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید-۱۹ که از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد، و مسافرانی که کمتر از ۷ روز خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند، از انجام تست PCR در محدوده ۴۸ ساعت به پرواز معاف خواهند بود. ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی با QR کد به هنگام پرواز الزامیست.
  • مسافران باید قبل از پرواز خود را در سایت https://pass.moph.gov.lb/ ثبت نام نمایند.
  • از کلیه مسافران بالای ۱۲ سال عازم به کشور لبنان در بدو ورود، تست PCR در فرودگاه انجام می‌گردد و مسافران تا جواب تست در قرنطینه خانگی خواهند بود. هزینه تست در سیستم نرخ‌گیری بروزرسانی شده است. از تاریخ ۱۰JAN2022 مسافران باید اقدام به پرداخت هزینه تست قبل از پرواز در سایت https://pass.moph.gov.lb/ نمایند. هزینه تست مبلغ ۳۰USD است.

مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

مقررات جدید سفر به کشور قطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران با ملیت/اقامت قطر و مسافران دارای ویزا می‌توانند با شرایط ذیل از کشور ایران به کشور قطر سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۶۶ م ب می‎‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به قطر می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدود ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir/ می‌باشد.
  • جهت مسافران دارای ملیت و اقامت قطر که دارای کارت واکسیناسیون نمی‌باشند، انجام تست PCR قبل از پرواز و ۷ روز قرنطینه خانگی الزامی می‌باشد. همچنین مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR قبل از پرواز و قرنطینه خانگی معاف خواهند بود. تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است.
  • مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://www.ehteraz.gov.qa/  بصورت online ثبت‌نام نموده و کپی از تاییده نهایی را به همراه داشته باشند. این مقررات شامل مسافران دارای ملیت و اقامت قطر نمی‌گردد.
  • تکمیل فرم تعهدنامه در لینک ذیل جهت مسافرانی که دارای کارت واکسیناسیون نمی‌باشند، الزامی است. جهت اطلاعات بیشتر و مقررات بروز کشور قطر می‌توانید از لینک ذیل استفاده نمایید.

https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx

مسافران دارای ویزا می‌توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه، بیمه مسافرتی، بلیت رفت و برگشت حداکثر ۳ ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم یا اسپوتنیک الزامی است. انجام تست PCR و تاییدیه از سایت https://www.ehteraz.gov.qa/ نیز برای این مسافران قبل از انجام سفر الزامی می‌باشد.

مقررات سفر به کشور ترکیه در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

مقررات جدید سفر به کشور ترکیه رعایت و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین رویه ۱۲۵۸/ م ب می‌گردد.

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه می‌بایست در محدود ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/  قابل دریافت می‌باشد. مسافران دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و دارای QR که از آخرین نوبت واکسن فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک ۱۴ روز گذشته باشد از ارائه آزمایش PCR معاف خواهند بود. همچنین مسافران بالای ۶ سال قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://register.health.gov.tr/ بله صورت آنلاین ثبت‌نام نموده و کپی از تاییده نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند.

مسافران با تابعیت افغانستانی دارای اقامت ترکیه یا اجازه اقامت کاری، می‌توانند با رعایت شرایط فوق از کشور ایران به کشور ترکیه سفر نمایند.

شرایط صدور ویزا در بدو ورود به کشور قطر

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

پیرو مقررات اعلامی کشور قطر، مسافران با به همراه داشتن موارد ذیل، می‌توانند از تسهیلات صدور ویزا در بدو ورود به کشور قطر استفاده نمایند. هزینه ویزا توریستی QAR100 و مدت اعتبار آن ۳۰ روز می‌باشد.

  • به همراه داشتن QAR5000 معادل USD1500
  • بلیت رفت و برگشت، تاریخ پرواز برگشت می‌بایست با تاریخ رزرو هتل مطابق داشته باشد.
  • رزرو هتل، مدت اقامت براساس درخواست مسافر و حداکثر ۳۰ روز
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • بیمه مسافرتی پزشکی
  • کارت واکسیناسیون فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون، سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد.
  • تست آنتی بادی مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم
  • جواب منفی تست PCR در محدوده ۷۲ ساعت به پرواز از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت برای مسافران بالای ۱۲ سال به زبان انگلیسی
  • ثبت نام الکترونیکی در سایت ehteraz.gov.qa و دریافت تاییدیه قبل از انجام پرواز

مقررات سفر به کشور کویت در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

مقررات سفر به کشور کویت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید ۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران با ملیت/اقامت کویت و مسافران دارای ویزا می‌توانند با رعایت شرایط ذیل از کشور ایران به کشور کویت سفر نمایند.

  • مسافران بالای ۱۸ سال می‌بایست دارای کارت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون باشند و از آخرین نوبت آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد. همچنین مسافران تا ۱۶ سال که والدین آن‌ها با شرایط فوق واکسینه شده باشند نیز می‌توانند به همراه والدین خود بدون کارت واکسن سفر نمایند. مسافران ۱۶ تا ۱۸ سال پس از ورود و انجام غربالگری، در صورت تشخیص پزشک، به هزینه مسافر قرنطینه هتلی خواهند شد. مسافران دارای کارت واکسن سینوفارم یا سینوواک یا اسپایکوژن با شرط دریافت یک نوبت واکسن فایرز یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون نیز می‌توانند به کشور کویت سفر نمایند.
  • کلیه مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به کویت می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir/ می‌باشد.
  • مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://kuwaitmosafer.gov.kw/home.html بصورت آنلاین ثبت‌نام نمایند. پس از ورود به کویت، مسافران می‌بایست ۷ روز خود را قرنطینه خانگی نمایند.
  • نصب برنامه Shlonik بر روی گوشی همراه مسافران و ثبت اطلاعات درخواستی در بدو ورود به کویت الزامی است.
  • مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادر در کویت می‌بایست به هنگام ورود کارت واکسیناسیون خود را در برنامه Immune app یا برنامه Kuwait mobile ID app ارائه نمایند. همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره در خارج از کشور کویت، می‌بایست کارت خود را در لینک زیر بارگذاری نمایند. کارت واکسیناسیون می‌بایست دارای QR code   باشد و در هنگام ورود ارائه گردد.
https://vaxcert.moh.gov.kw/SPCMS/PH/CVD_19_Vaccine_External_Registration.aspx

افزایش بار مجاز همراه مسافر در پروازهای بین المللی هما با شروع مسافرت از تهران

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۰۱

به منظور جلب رضایت مسافران “هما” بار مجاز همراه مسافران جهت صدور بلیت و شروع مسافرت در بازه زمانی ۲۳OCT21-31DES21 در کلیه کلاس‌های پروازی در مسیرهای بین‌المللی “هما” با شروع مسافرت از تهران به شعب خارج به میزان ۵ کیلوگرم افزایش یافته است. لازم به ذکر است شرایط اعلام شده در سیستم نرخ‌گیری به روزرسانی شده است.

لازم به ذکر است بلیت‌ها ی صادره قبل از تاریخ ۲۳OCT21، بلیت‌های تخفیف‌دار (AD,ID) و چارتر شامل این افزایش نمی‌گردند.

مقررات سفر به کشور پاکستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

مقررات جدید سفر به کشور پاکستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای گذرنامه پاکستانی و POC (Pakistan Origin Card) با شرایط ذیل می‌توانند به کشور پاکستان سفر نمایند. مسافران با ملیت ایرانی صرفا با نامه تاییدیه از سفارت می‌توانند از کشور ایران به کشور پاکستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۵۷/ م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به پاکستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ می‌باشد.
  • تکمیل اطلاعات درخواستی در برنامه PASS TRACK و یا لینک https://passtrack.nitb.gov.pk/ قبل از انجام پرواز الزامی بوده و مسافران می‌بایست کپی از اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند.
  • از کلیه مسافران بالای ۶ سال در بدو ورود به پاکستان تست Rapid Antigen گرفته می‌شود. در صورت مثبت شدن جواب تست، مسافران به مدت ۱۰ روز با هزینه خود قرنطینه می‌گردند.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

مقررات جدید سفر به کشور قطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران با ملیت/اقلیت قطر و مسافران دارای ویزا می‌توانند با شرایط ذیل از کشور ایران به قطر سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۵۲ م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به قطر می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir/ می‌باشد.
  • مسافران عازم به کشور قطر می‌بایست خود را ۷ روز قرنطینه خانگی نمایند.
  • مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون یا فایزر یا مردنا یا آسترازنکا یا سینوفارم ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR و قرنطینه خانگی معاف خواهند بود.
  • مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://www.ehteraz.gov.qa/ بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی را به همراه داشته باشند.
  • تکمیل فرم تعهدنامه در لینک ذیل الزامی است. همچنین جهت اطلاعات بیشتر و مقررات بروز شرایط انجام سفر برای سفر به کشور قطر نیز می‌توانید از لینک زیر استفاده نمایید.
https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx
  • مسافران دارای ویزا می‌توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه، بیمه مسافرتی پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر سه ماهه و کارت واکسن جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا سینوفارم که از آخرین نوبت آن ۱۴ روز گذشته باشد، به کشور قطر سفر نمایند. انجام تست PCR و تاییده از سایت https://www.ehteraz.gov.qa/ نیز برای این مسافران قبل از انجام سفر الزامی می‌باشد. کلیه مسافران دارای ویزا به غیر از ویزای Type B می‌بایست ۷ روز قرنطینه هتلی گردند.

مقررات سفر به کشور انگلستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

مقررات جدید سفر به کشور انگلستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور انگلستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۵۰ م ب می‌گردد.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ انگلستان/ آمریکا/ کانادا
  • انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان. مسافران دارای اقامت دائم که بیش از ۲ سال خارج از انگلستان اقامت داشته‌اند و مجوز آنان ابطال گردیده، اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت.
  • ویزای معتبر انگلستان. مسافران با ویزای توریستی می‌بایست بلیت رفت و برگشت داشته باشند.

کلیه مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به انگلستان می‌بایست در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ قابل دریافت می‌باشد. مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت ۱۰ روز خود را در محل سکونت قرنطینه خانگی نمایند. همچنین کلیه مسافران قبل از سفر به کشور انگلستان می‌بایست نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری اعلام شده در لینک ذیل اقدام نموده و پس از دریافت QR کد، کپی آن را به همراه داشته باشد. مسافران دارای کارت واکسن صادره در ایران می‌بایست تست روز دوم و هشتم را خریداری نمایند.

https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk

مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره در کشورهای اعلام شده در لینک ذیل که از آخرین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافران ۱۱ تا ۱۸ سال مقیم کشورهای اعلام شده در لینک ذیل از انجام تست PCR قبل از انجام پرواز، رزرو تست روز هشتم و قرنطینه خانگی در کشور انگلستان معاف خواهند بود. ارائه گواهی معتبر واکسیناسیون دارای QR کد به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.

https://www.gov.uk/guidance/countries-with-approved-covid-19-vaccination-programmes-and-proof-of-vaccination

به روزرسانی مقررات سفر به کشور ترکیه در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۱۴

مقررات جدید سفر به کشور ترکیه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترس ویروس کرونا(بیماری کووید -۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۲۵/ م ب می‌گردد.

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران کنند. و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در سایت وزارت بهداشت قابل دریافت است. همچنین مسافران بالای ۶ سال قبل از پرواز باید خود را در لینک سایت وزارت بهداشت به صورت آنلاین ثبت نام کنند و کپی از تاییده نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافران با تابعیت افغانستانی جهت انجام سفر به کشور ترکیه امکان پذیر نخواهد بود.

مقررات سفر به کشور پاکستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

مقررات جدید سفر به کشور پاکستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران بالای ۱۸ سال که از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافران زیر ۱۸ سال بدون کارت واکسیناسیون با رعایت شرایط ذیل می‌توانند به کشور پاکستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۴۹/ م‌ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به پاکستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ می‌باشد.
  • تکمیل اطلاعات درخواستی در برنامه PASS TRACK و یا لینک https://passtrack.nitb.gov.pk/ قبل از انجام پرواز الزامی بوده و مسافران می‌بایست کپی از اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند.
  • از کلیه مسافران بالای ۶ سال در بدو ورود به پاکستان تست Rapid Antigen گرفته می‌شود. در صورت مثبت شدن جواب تست، مسافران به مدت ۱۰ روز با هزینه خود قرنطینه می‌گردند.
  • ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی الزامی است.

بخشنامه های خارجی ایران ایر- نیمه اول سال ۱۴۰۰

به روز رسانی مقررات سفر به کشور لبنان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

مقررات جدید سفر به کشور لبنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۴۸ م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به لبنان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir/ می‌باشد. از پذیرش مسافران دارای گواهی جواب منفی تست کرونا بدون QR کد، جلوگیری می‌گردد.
  • مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید-۱۹ که از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR در محدوده ۹۶ ساعت به پرواز معاف خواهند بود. ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامیست.
  • تکمیل فرم الکترونیکی Airport tracking Registration در سایت https://covid.pcm.gov.lb/ الزامی می‌باشد.
  • از کلیه مسافران عازم به کشور لبنان در بدو ورود، تست PCR در فرودگاه انجام می‌گردد. هزینه تست در نرخ بلیت محاسبه شده و در سیستم نرخ‌گیری بروز رسانی شده است.
  • مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت ۴ روز خود را قرنطینه خانگی نمایند.

مقررات سفر به کشور هندوستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه:  ۱۴۰۰/۰۶/۱۶

مقررات جدید سفر به کشور هندوستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیمای کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک زیل می‌توانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به هندوستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۰۸ م ب می‌گردد.

  • پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان
  • کار (Overseas citizen of India) OCI، کارت (Persons of Indian Origin) PIO
  • هر نوع ویزای صادره به غیر از ویزای Medical صادره قبل از ۲۱OCT20، ویزای توریستی و E-Tourist Visa، جهت انجام پرواز معتبر می‌باشد.

کلیه مسافران بالای ۲ سال در پروازهای ورودی به هندوستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تائید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir  می‌باشد

مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم‌های پذیرش مسافران را تکمیل نموده و خود را در لینک www.newdelhiairport.in به صورت آنلاین ثبت‌نام نمایند و کپی از تاییده‌های مربوطه را به همراه داشته باشند. از کلیه مسافران در بدو ورود تست PCR به هزینه مسافر گرفته می‌شود. هزینه تست برای هر مسافر ۶۰۰ روپیه می‌باشد. همچنان مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه خانگی نمایند.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور آلمان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

مقررات جدید سفر به کشور آلمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور آلمان سفر کنند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۴۵ م ب می‌گردد.

پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/ نروژ/سوئیس/انگلستان

ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار

ویزای تایپ D حوزه شنگن مشروط به اینکه مسافران بلیت تایید شده بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده ویزا به همراه داشته باشند.

ویزای تایپ C آلمان، مشروط به اینکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون جانسن/فایزر/مدرنا/آسترازنکا باشد و از آخرین نوبت واکسن ۱۴ روز گذشته باشد.

ویزای تایپ C حوزه شنگن، مشروط به اینکه مسافر قبلا یکبار به کشور صادر کننده ویزا مسافرت کرده باشد، دارای کارت واکسیناسیون جانسن، فایزر، مدرنا، آسترازنکا بوده و از آخرین نوبت واکسن ۱۴ روز گذشته باشد و بلیت تایید شده بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده ویزا به همراه داشته باشد.

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به آلمان باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در سایت وزارت بهداشت دریافت کنند. پس از ورود به آلمان، مسافران باید تا ۱۰ روز خود را در محل سکونت قرنطینه کنند. همچنین مسافران قبل از پرواز باید خود در این لینک به صورت آنلاین ثبت نام کنند و کپی از تاییده نهایی و QR کد بدست آمده را به همراه داشته باشند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسن / فایزر/مدرنا/آسترازنکا ۱۴روز گذشته باشد، از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود معاف خواهند بود. کارت واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد. استفاده از ماسک FFP2 یا N95/KN95 در طول پرواز و فرودگاه‌ها الزامی است.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور فرانسه در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

مقررات جدید سفر به کشور فرانسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور فرانسه سفر کنند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۴۶ م ب می‌گردد.

پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/ نروژ/سوئیس/انگلستان

برگه Laissez-passer

ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار

ویزای تایپ D حوزه شنگن مشروط به اینکه مسافران بلیت تایید شده بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده ویزا به همراه داشته باشند.

ویزای تایپ C فرانسه، پاسپورت کانادا و آمریکا، مشروط به اینکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون ۲۸ روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر/مدرنا/آسترازنکا ۷ روز گذشته باشد. ویزای تایپ C فرانسه با عبارت درج شده FAM DE FRACAIS بدون داشتن کارت واکسیناسیون جهت ورود به فرانسه بلامانع است.

ویزای تایپ C حوزه شنگن، مشروط به اینکه مسافر قبلا یکبار به کشور صادر کننده ویزا سفر کرده باشد، دارای کارت واکسیناسیونی که از نوبت واکسن جانسن ۲۸ روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر/مدرنا/آسترازنکا ۷ روز گذشته باشد و بلیت تایید شده به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده ویزا به همراه داشته باشد.

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به فرانسه باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در سایت وزارت بهداشت دریافت کنند. پس از ورود به فرانسه، مسافران باید تا ۱۰ روز خود را قرنطینه خانگی کنند. همچنین مسافران قبل از پرواز باید فرم تعهد را تکمیل کنند و به همراه داشته باشند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسن ۲۸ روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر/مدرنا/آسترازنکا ۷ روز گذشته باشد از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود معاف خواهند بود. کارت واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد.

شرایط ورود مسافران به کشور آلمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۳

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به آلمان باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز آزمایش PCR انجام دهند. مسافران باید در این لینک به صورت آنلاین ثبت نام کنند و کپی تایید نهایی و بارکد را به همراه داشته باشند.

لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در این لینک قابل دریافت است.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون، فایزر، مدرنا یا آسترازنکا آنها ۱۴ روز گذشته باشد از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود به کشور آلمان معاف خواهند بود. مشروط بر اینکه تزریق و صدور کارت در اتحادیه اروپا انجام شده باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۱

مقررات جدید سفر به کشور قطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید -۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران با ملیت/ اقامت قطر و مسافران دارای ویزا می‌توانند با شرایط ذیل از کشور ایران به کشور قطر سفر کنند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۳۲م ب می‌گردد.

  1. کلیه مسافران بالای ۲ سال در پروازهای ورودی به قطر باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در سایت وزرات بهداشت قابل دریافت است.
  2. مسافران عزام به کشور قطر باید از طریق سایت قطر ایرویز نسبت به انجام رزرو هتل جهت ۱۰ روز قرنطینه اقدام کنند.

مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون، فایرز، مدرنا یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد، از قرنطینه هتلی در بدو ورود به کشور قطر معاف خواهند بود. جهت اطلاعات و جزئیات بیشتر از معافیت هتلی به سایت سفر در دوران کرونا به قطر مراجعه کنند.

  1. مسافران قبل از پرواز فرم خود اظهاری را به صورت آنلاین پر کنند و کپی از تاییده نهایی را به همراه داشته باشند.
  2. مسافران دارای ویزا می‌توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه، بیمه مسافرتی پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر ۳ ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون، فایرز، مدرنا، آسترازنکا یا سینوفارم که از آخرین نوبت آن ۱۴ روز گذشته باشد، به کشور قطر سفر کنند. انجام تست PCR تاییده فرم خود اظهاری نیز برای این مسافران قبل از انجام سفر الزامی است.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور انگلستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

مقررات جدید سفر به کشور انگلستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید -۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات به کشور انگلستان سفر کنند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۲۳ م ب می‌گردد.

  1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ انگستان/ آمریکا
  2. انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان. مسافران دارای اقامت دائم که بیش از ۲ سال خارج از انگلستان اقامت داشته‌اند و مجوز آنان ابطال گردیده، اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت.
  3. ویزای معتبر انگلستان. مسافران با ویزای توریستی می‌بایست بلیت رفت و برگشت داشته باشند.

کلیه مسافران بالای ۵ سال که اقامت کشور انگلستان را ندارند و مسافران بالای ۱۱ سال که پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان و یا کارت اقامت انگلستان را دارند، در پروازهای ورودی به انگلستان می‌بایست در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در سایت وزارت بهداشت قابل دریافت است. مسافران پس از ورود به این کشور باید به مدت ۱۰ روز خود را در محل سکونت قرنطینه خانگی کنند. همچنین کلیه مسافران قبل از سفر به کشور انگلستان باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اعلام شده در لینک ذیل اقدام نموده و پس از دریافت QR کد، کپی آن را به همراه داشته باشند. به هنگام تکمیل فرم، در بخش اظهار انجام واکسن، کارت‌های واکسیناسیون صادره در اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا جهت سفر به کشور انگلستان معتبر است.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادر در اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا که از آخرین نوبت واکسن آنها ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست روز هشتم و قرنطینه در کشور انگلستان معاف خواهند بود. ارائه گواهی معتبر واکسیناسیون دارای QR کد به هنگام پرواز الزامی بوده و توسط همکاران خدمات فرودگاهی اعتبارسنجی خواهد شد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور پاکستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه:۱۴۰۰/۰۶/۰۱

مقررات جدید سفر به کشور پاکستان و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای گذرنامه پاکستانی و POC (Pakistan Origin Card) با شرایط ذیل می‌توانند  به کشور پاکستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۴۰ م ب می گردد.

  1. کلیه مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به پاکستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی از این قسمت دریافت کنید. پس از ورود به پاکستان، مسافران می‌بایست به مدت ۱۴ روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی کنند.
  2. تکمیل اطلاعات و بارگذاری جواب منفی تست PCR بر روی برنامه PASS TRACK یا سایت PASS TRACK الزامی بوده و مسافران باید کپی از اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز باید فرم اظهارنامه پیوست شده را تکمیل کنند و در بدو ورود به مسئولان مربوطه در کراچی ارائه نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور لبنان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۵/۲۴

احتراما مقررات جدید سفر به کشور لبنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۱۹ م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به لبنان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در قسمت آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی‌ها قرار دارد. در ضمن از پذیرش مسافران دارای گواهی جواب منفی تست کرونا بدون QR کد، جلوگیری می‌گردد.
  • تکمیل فرم الکترونیکی Airport Tracking Registration الزامی است.
  • از کلیه مسافران عازم به کشور لبنان در بدو ورود، تست PCR در فرودگاه گرفته می‌شود. هزینه تست در نرخ بلیت محاسبه شده و در سیستم نرخ‌گیری بروز رسانی شده است.
  • مسافران پس از ورود به این کشور باید به مدت ۴ روز خود را قرنطینه خانگی کنند.

مقررات جدید پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۵/۲۴

پیرو دستورالعمل جدید وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به اطلاع می‌رساند از تاریخ ۲۶ مرداد (۱۷ آگوست ۲۰۲۱) انجام تست PCR در محدوده ۹۶ ساعت به پرواز و ارائه جواب منفی به زبان انگلیسی در کلیه پروازهای ورودی به ایران جهت مسافران بالای ۸ سال الزامی است.

مقررات فوق شامل افراد دارای کارت واکسن نیز می‌گردد. از پذیرش مسافران بدون جواب منفی تست PCR جلوگیری می‌گردد. رعایت بخشنامه ۱۲۲۶/م ب مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ نیز جهت انجام سفر به ایران الزامی است. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۴۱ م ب می‌گردد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور آلمان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۵/۱۸

مقررات جدید سفر به کشور آلمان و رعایت پروتکل بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیبل می توانند با رعایت این مقررات به کشور آلمان سفر نمایندو این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۳۵ م ب می‌گردد.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس
  • اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیت تایید شده هواپیما یا قطار بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.
  • ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار
  • ویزای تایپ D حوزه شنگن مشروط به اینکه مسافران بلیت تایید شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به همراه داشته باشند.
  • ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از ۱۷MARCH به بعد باشد.
  • مسافران بصورت ترانزیت بین‌المللی هوایی

کلیه مسافران بالای دوازده سال در پروازهای ورودی به آلمان می‌بایست در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش ‌PCR در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در بخش آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی ها قابل دریافت است. همچنین مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک http://www.einreiseanmeldung.de  به صورت آنلاین ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی و بارکد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون، فایرز، مدرنا یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد، از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود به کشور آلمان معاف خواهند بود مشروط بر اینکه تزریق واکسن و صدور کارت در اتحادیه اروپا انجام شده باشد. استفاده از ماسک N95/ KN95  یا FFP2 در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور اتریش در شرایط کنونی

تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ – ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱

مقررات جدید سفر به کشور اتریش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید -۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات به کشور اتریش سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۱۸۵ م ب می‌گردد.

  1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان/ آمریکا و کانادا
  2. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان، بلیط تایید شده هواپیما یا قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.
  3. ویزای تایپ D اتریش دارای اعتبار
  4. ویزای تایپ D حوزه شنگن مشروط به اینکه مسافران بلیط تاییده شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا را به همراه داشته باشند.
  5. مسافران بصورت ترانزیت بین‌المللی هوایی

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه UMNR در پروازهای ورودی به اتریش می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تاییده شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir  می‌باشد. همچنین مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://entry.ptc.gv.at  به صورت آنلاین ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی و بارکد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. پس از ورود به اتریش، مسافران می‌بایست به مدت ۱۰ روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی نمایند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون ۲۱ روز یا از دومین نوبت واکسن فایرز، مدرنا، آسترازنکا یا سینوفارم ۱۴ روز گذشته باشد و همچنیی مسافران بین ۱۲ تا ۱۸ سالی که والدین آنها با شرایط فوق واکسینه شده باشند، از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود به کشور اتریش معاف خواهند بود. مشروط بر اینکه زمان انجام واکسن بیش از ۲۷۰ روز نگذشته باشد. همچنین ورود هرگونه باردستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک FFP2 در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

کاهش بار مجاز همراه مسافر در پروازهای بین المللی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

احتراما به اطلاع می‌رساند پیرو بخشنامه به شماره ۱۰۰-۱۴۳۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۸، بار مجاز همراه مسافران از تاریخ ۳۰JUN21 تا اطلاع ثانوی در مسیرهای بین‌المللی از تهران به میزان ۳۰ کیلوگرم در کابین اکونومی و ۴۰ کیلوگرم در کابین بیزنس و در مسیرهای بین‌المللی به تهران به میزان ۴۰ کیلوگرم و در کابین اکونومی و ۵۰ کیلوگرم در کابین بیزنس تعیین می‌گردد.

الحاقیه مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

احتراما، پیرو اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری، مسافران ورودی به ایران از مبادی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا (EU) که دارای کارت واکسیناسیون کووید-۱۹ بوده و از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۵ روز گذشته باشد، جهت انجام سفر به ایران از انجام تست PCR معاف خواهند بود. ارائه کارت واکسیناسیون و رعایت مابقی بندهای بخشنامه ۱۲۲۶/م ب مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ الزامی می‌باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور پاکستان در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

احتراما مقررات جدید سفر به پاکستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کوید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد. مسافران دارای گذرنامه پاکستانی و POC  (Pakistan Origin Card)با شرایط ذیل می‌توانند به کشور پاکستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۱۹۲ م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به کشور پاکستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشد. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir می‌باشد. پس از ورود به پاکستان، مسافران می‌بایست به مدت ۱۴ روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی نمایند.
  • تکمیل اطلاعات و بارگزاری جواب منفی تست PCR بر روی برنامه PASS TRACK و یا لینک ذیل الزامی بوده و مسافران می‌بایست کپی از اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند.
https://passtrack.nitb.gov.pk/
  • شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم اظهارنامه را تکمیل نموده و در بدو ورود به مسئولان مربوطه در کراچی ارائه نمایند. ورود هرگونه بار دستی بصورتی ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی می‌باشد.

اصلاحیه رویه صدور بلیت کودک بدون همراه

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۳/۲، احتراما به اطلاع می‌رساند، محاسبه نرخ و صدور بلیط کودک بدون همراه که بازه سنی آنها ۵ تا ۱۲ سال بوده و فاقد هرگونه بیماری (جسمی و روحی) باشند، در پروازهای داخلی و بین‌المللی هما به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۱۴/م ب می‌گردد.

۱. در هنگام تشکیل رزرو در مرحله FLIGHT SEARCH و در قسمت OTHERSیک مسافر را در UNACCMINOR انتخاب نمایید.

۲. نرخ بلیت برای مسافران UMNR در مسیرهای داخلی و بین‌المللی، برابر نرخ بزرگسال در کلاس پروازی موجود محاسبه خواهد شد. شایان ذکر است محاسبه نرخ UMNR بر اساس نرخ بلیت یک طرفه یا رفت‌وبرگشت خواهد بود.

۳. در مرحله PASSANGER DETAIL پس از وارد نمودن اطلاعات مسافر، در قسمت SPECIAL PASSAMGER INFO، سن مسافر با به صورت سن مسافر UM (مثال UM08) وارد نمایید.

۴. پس از تشکیل رزرو و گرفتن REFRENCE، واحد نگهداری جا اقدام به تایید درخواست دفتر مربوطه خواهد نمود و پس از تایید واحد نگهداری جا صدور بلیت امکان پذیر خواهد بود.

۵. قبل از صدور بلیت، نام و نام خانوادگی، نسبت فامیلی با مسافر و شماره تلفن همراه و ثابت و کد ملی/ شماره پاسپورت، شخص مشایعت کننده در مبدا و شخص تحویل گیرنده در مقصد را در قسمت NOTE به صورت ذیل درج نمایید. بدیهی است کودک از شخص ثبت شده تحویل گرفته شده و به شخص ثبت شده تحویل داده خواهد شد و در صورت مغایرت، همکاران خدمات ویژه، مسافر را از شخص دیگری در مبدا تحویل نگرفته و یا به شخص دیگری در مقصد تحویل نخواهند داد.

۱٫passangers to be accompanied by Mr. Mojtaba Esskandari pax father, ID no 000000000000

Tel: +989123456789 +982146624662

  1. Passenger to be meet by Ms. Fatemeh Karami Pax Aunt, ID no 000000000000

Tel: +989129876543 +987144664466

۶. پس از صدور بلیت، تکمیل و امضا با اثر امگشت فرم سه نسخه ای UMNR توسط ولی (پدر یا جد پدری کودک) یا در صورت قید حیات نبودن ولی، قیم کودک با ارائه مدارک مثبته و یا وکیل ولی/ قیم مسافر با ارئه وکالتنامه رسمی در دفتر صادر کننده بلیت الزامی می‌باشد. پس از تکمیل فرم و بررسی مدارک مثبته توسط دفتر صادر کننده بلیت، فرم ممهور به مهر دفتر گردد. تصویر مدارک مثبته می‌بایست در سوابق دفتر صادر کننده بلیت نگهداری شود. نسخه اصلی هنگام پذیرش تحویل خدمات ویژه می‌گردد. نسخه اول به بلیت مسافر الصاق دو نسخه دوم در دفتر صادرکننده بلیت نگهداری می‌گردد. اطلاعات ثبت شده در فرم مربوطه و بلیت مسافر می‌بایست یکسان باشد. در صورت همراه نداشتن فرم تکمیل شده به هنگام پرواز از انجام پرواز مسافر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

۷. در صورت استفاده از مسیر به صورت رفت‌وبرگشت، به دلیل احتمال عدم حضور ولی یا قیم در مقصد، تکمیل فرم مربوطه جهت برگشت کودک نیز در دفتر صادرکننده بلیت در مبدا الزامی بوده و فرم تکمیل شده می‌بایستی ممهور به مهر دفتر صادرکننده بلیت گردد. در صورت مشخص نبودن تاریخ برگشت کودک و عدم تکمیل فرم جهت مسیر برگشت کودک، با مراجعه ولی با قیم مسافر به دفتر صادرکننده بلیت در مبدا و انجام مراحل فوق، اصل فرم می‌بایست برای محل مسافران کودک ارسال گردد.

۸. صدور بلیت UMNR به صورت Standby در فرودگاه مجاز نمی‌باشد.

۹. هزینه‌های استرداد و No-show بر اساس شرایط نرخی بلیت خواهد بود.

۱۰. تغییر بلیت صادر شده مسافر از حالت Child به UMNR امکان پذیر نبوده و در صورت درخواست مسافر قبل و یا پس از شروع مسافرت، بلیت اولیه (Child) با هزینه‌های مربوطه استرداد و بلیت جدید (UMNR) با شرایط فوق صادر خواهد شد.

 به روزرسانی مقررات سفر به کشور ایتالیا در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۳/۲، احتراما پیرو اطلاع واصله از نمایندگی فروش هما در ایتالیا در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ایتالیا و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند به کشور ایتالیا سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۳۱ م ب می‌گردد.

۱. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس

۲. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس، بلیت تایید شده هواپیما در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.

۳. ویزای تایپ D ایتالیا دارای اعتبار

۴. ویزای تایپ C دارای اعتبار به غیر از ویزای صرفا توریستی

۵. مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی هوایی

کلیه مسافران بالای ۲ سال در پروازهای ورودی به ایتالیا می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولوکولی مسافران برون مرزی در لینک http://www.health.gov.ir/ می‌باشد. افرادی که اعتبار کارت اقامت آنان در بازه زمانی ۰۱AUG20-31JUL21 به پایان رسیده و یا به پایان خواهد رسید، جهت انجام مسافرت تا تاریخ ۳۱JUL21 معتبر می‌باشد. به همراه داشتن کارت منقضی شده جهت انجام سفر الزامی می‌باشد.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک http://www.app.uplf.eu/ به صورت آنلاین ثبت نام نموده و کپی از تایید نهایی را به همراه داشته باشند. پس از ورود به ایتالیا، مسافران می‌بایست به مدت ۱۰ روز در محل سکونت خود را قرنطینه خانگی نمایند. همچنین ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل مابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می‌باشد.

افزایش بار مجاز همراه مسافر در پروازهای بین‌المللی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۰، احتراما به اطلاع می‌رساند به منظور جلب رضایت مسافران هما بار مجاز مسافران در کلیه کلاس‌های پروازی هما در مسیرهای بین‌المللی از / به تهران به میزان ۵ کیلوگرم از تاریه ۸ می ۲۰۲۱ تا اطلاع ثانوی افزایش یافته است. لازم به ذکر است شرایط فوق در سیستم نرخ گیری به روزرسانی شده است.

به روزرسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی (الزام انجام تست PCR)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۲/۵، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در قطر در خصوص شراط کنونی سفر به کشور قطر و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مسافران دارای ملیت قطری، اقامت دائم و اجازه موقت با شرایط ذیل می‌توانند به کشور قطر سفر نمایند. این رویه جایگزین رویه ۱۲۰۶ می‌گردد.

۱. کلیه مسافران در پروازهای ورودی به قطر (stopover, Transit) می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک health.behdasht.gov.ir می‌باشد.

۲. کفیل مسافران دارای اجازه اقامت می‌بایست از طریق سایت hukoomi.gov.qa نسبته به دریافت اجازه ورود انا اقدام نمایند. (تکمیل فرم الکترونیکی Exceptional Entry Permit to Qatar Service)

۳. کلیه مسافران عازم به کشور قطر می بایست از طریق سایت https://www.discoverqatar.qa/welcome-home/ نسبت به انجام رزرو هتل مستثنی می‌باشند، در سایت اعلام شده است. در صورتی که مسافران از قرنطینه ی هتلی مستثنی باشند، می‌بایست به کفیل خود جهت دریافت اجازه ورود، اعلام نمایند. مسافرانی که دارای گواهینامه واکسیناسیون از قطر می‌باشند و از دریافت دوز دوم واکسن آنها ۱۴ روز گذشته باشد از قرنطینه هتلی معاف می‌باشند.

۴. نصب برنامه EHTERAZ بر روی گوشی همراه مسافران و تکمیل اطلاعات درخواستی

۵. تکمیل فرم اطلاعات پزشکی پیوست توسط مسافر

مسافران جهت انجام می‌بایست برگه‌های فوق را (اجازع ورود توسط کفیل، رزرو هتل، اطلاعات پزشکی) به هنگام سفر به همراه داشته و به هنگام دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی ارائه نمایند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می‌باشد.

رعایت فاصله گذاری نام و نام خانوادگی مطابق با گذرنامه جهت مسافران عازم به کشور آلمان

طبق آخرین بخشنامه‌های هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۹، احتراما‌‌ بدینوسیله به اطلاع می‌رساند پیرو گزارش‌های دریافتی از ریاست محترم “هما” در آلمان، جهت انجام رزرو برای مسافران عازم به کشور آلمان، در صورت فاصله در نام مسافر یا فاصله در نام خانوادگی و پسوند آن، رعایت فاصله گذاری نام و نام خانوادگی مطابق با گذرنامه الزامی می‌باشد. همچنین در خصوص مسافران ایرانی که دارای دو گذرنامه (ایرانی/خارجی) می‌باشند، بلیت مسافران بر اساس مشخصات فردی آنان مطابق با گذرنامه خارجی و بر اساس مقررات فوق صادر گردد. درج دقیق تاریخ تولد، شماره گذرنامه (حرف و اعداد) و شماره تماس مسافر در مبدا و مقصد نیز جهت تکمیل رزرو مسافران الزامی می‌باشد.

رعایت نرخ‌های مصوب “هما” در پروازهای داخلی و بین‌المللی

طبق آخرین بخشنامه‌های هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۹، احتراما نظر به مشاهده ارائه تخفیف از جانب برخی دفاتر/ شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی از کمیسیون در نظر گرفته شده، به مسافران (B2C) و یا دیگر دفاتر/ شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی (B2B)، به استحضار می‌رساند ارائه هرگونه تخفیف از نرخ های مصوب اعلامی “هما” ممنوع می‌باشد. در صورت عدم رعایت این رویه از ادامه همکاری با دفتر/ شرکت خدمات مسافرت هوایی معذور بوده و نسبت به قطع همکاری با ایشان اقدام خواهد شد.

رعایت نرخ‌های مصوب “هما” در پروازهای داخلی و بین‌المللی

طبق آخرین بخشنامه‌های هواپیمایی ایران ایر مورخ احتراما نظر به مشاهده ارائه تخفیف از جانب برخی دفاتر/ شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی از کمیسیون در نظر گرفته شده، به مسافران (B2C) و یا دیگر دفاتر/ شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی (B2B)، به استحضار می‌رساند ارائه هرگونه تخفیف از نرخ های مصوب اعلامی “هما” ممنوع می‌باشد. در صورت عدم رعایت این رویه از ادامه همکاری با دفتر/ شرکت خدمات مسافرت هوایی معذور بوده و نسبت به قطع همکاری با ایشان اقدام خواهد شد.

رویه استرداد بلیت‌های E-Ticket  و Ticketless

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۱، احتراما به اطلاع دفاتر فروش هما و دفاترخدمات مسافرت هوایی می‌رساند،‌ اقدامات لازم جهت استرداد بلیت‌های صادره E-Ticket  و Ticketless که به سیستم جدید هما HomaRes  منتقل نشده اند،‌ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

  • آژانس‌های مسافرتی تهران و شهرستان و نمایندگی‌های خارج از کشور درخواست استرداد خود را مستقیما طی فرم به آدرس Rev.homaRes@iranair.com ارسال نمایند.

دفاتر شهرستان و خارج از کشور که دارای رئیس امور مالی می‌باشند، درخواست‌های استرداد را از طریق روسای محترم مالی و در صورت وجود نداشتن نمایندگی مالی، روسای دفاتر فروش و یا روسای شعب به آدرس Rev.homaRes@iranair.com ارسال نمایند.

  • جهت استرداد تمامی بلیت‌های واچری که قبلا در دفاتر هما صادر گردیده‌اند، می‌بایست آژانس مربوطه برگه واچر را بطور صحیح تکمیل و به دفتر صادر کننده بلیت ارجاع و سپس دفتر مربوطه پس از بررسی تمامی اطلاعات و اطمینان از صحت موارد تکمیل شده نسبت به ارسال فرم به اداره درآمد اقدام نمایند.
  • دفاتر تهران درخواست استرداد خود را طی واچر به آدرس ایمیل Rev.throffices@iranair.com ارسال نمایند.

انجام موارد زیر قبل از ارسال استرداد الزامی است.

۱_ وضعیت کوپن پروازی مسافر از طریق سامانه Travelportal.iranair.com بررسی گردد.

۲_ مبلغ استردادی بلیت با استفاده از سامانه فوق محاسبه و فرم پیوست تکمیل گردد. واحد درآمد پس از بررسی فایل ارسالی نسبت به استرداد اقدام خواهد نمود.

۳_ جهت استعلام No-show یا UN شدن پرواز مربوطه درخواست خود را به آدرس Hisrtory@iranair.com ارسال نمایند.

فرم استردادی پس از تکمیل توسط دفتر متقاضی مهر شده و سپس جهت انجام استرداد به آدرس های اعلام شده ارسال گردد. ارسال تصویر واچر ممهور و فایل exel مربوطه الزامیست. فایل exel جهت استرداد به صورت ریالی و فایل pdf جهت استرداد به صورت ارزی می‌باشد. شایان ذکر است بر روی فرم‌های فاقد مهر و یا اطلاعات اشتباه اقدامی صورت نمی‌گیرد. واحد HelpDesk با شماره تلفن ۴۶۶۲۵۶۶۶ پاسخگوی سوالات شما در زمینه Ticketing  سیستم HomaRes می‌باشد.

برقراری مجدد پروازها و تعویض بلیتهای ابطالی در مسیر لندن

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۱، احتراما به اطلاع می‌رساند پیرو برقراری مجدد پروازهای هما در مسیر لندن، تعویض بلیت‌های مربوط به پروازهای ابطالی در گذشته صرفا در دفاتر فروش اعلام شده در ذیل امکان‌پذیر می‌باشد.

۱) دفتر فروش مرکزی هما، استاد نجات اللهی (ویلا) ۸۸۸۰۵۱۴۹_۰۲۱

۲) دفتر فروش هتل هما ۸۸۶۵۸۷۲۷_۰۲۱

۳) دفتر فروش تلفنی هما ۴۶۶۲۱۸۸۸_۰۲۱

۴) دفتر فروش مرکزی هما در انگلستان

مسافران محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تعویض بلیت‌های خود جهت شروع مسافرت در بازه زمانی ۰۶MAY21-15JUN21 با دفاتر مذکور تماس حاصل نمایند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید