بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایرتور

0
3088
بخشنامه های هواپیمایی ایران ایرتور
بخشنامه های هواپیمایی ایران ایرتور

بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایرتور | آخرین به روز رسانی ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

در این مطلب می‌توانید تمامی بخشنامه های خارجی ایران ایرتور را از تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ به بعد دنبال نمایید.

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایرتور – نیمه اول سال ۱۳۹۹

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایرتور – نیمه دوم سال ۱۳۹۹

بخشنامه های هواپیمایی ایران ایرتور – نیمه دوم سال ۱۴۰۰

شرایط سفر در مسیر کشور ترکیه در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

عطف به دستورالعمل صادر از کشور ترکیه، شرایط برای مسافرینی که قصد سفر به کشور ترکیه دارند به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  • مسافرین با ملیت ایرانی به مقاصد کشور ترکیه از مبدا ایران از تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ در صورت واکسینه شدن و گذشت ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن‌های مورد قبول سازمان بهداشت جهانی اعم از فایزر، مدرنا، آسترازنکا، اسپاتنیک، سینوفارم، سینوواک (و یا گذشت ۱۴ روز از تک دوز واکسن جانسن) بدون نیاز به انجام تست PCR اجازه ورود خواهند داشت.
  • همراه داشتن کارت واکسن انگلیسی دیجیتال یا فیزیکی به همراه QR الزامی می‌باشد.
  • مسافرینی که واکسینه نشده‌اند و یا کارت واکسن معتبر همراه نداشته باشند، کمافی‌السابق نیازمند انجام تست PCR در بازه زمانی ۷۲ ساعت قبل از پرواز می‌باشند کلیه اطلاعات مندرج روی تست باید به زبان انگلیسی بوده و نمونه‌گیری تست توسط آزمایشگاه‌های مور تایید وزارت بهداشت برای پروازهای بین‌المللی باشد.
  • پر کردن فرم آنلاین ورود به کشور ترکیه، در وب سایت وزارت بهداشت کشور ترکیه به آدرس https://register.health.gov.tr و به همراه داشتن کپی و یا عکس فرم پر شده بر روی کشور موبایل، الزامی می‌باشد.
  • لازم به ذکر اینکه برای مسافرین در مسیرهای ورودی به ایران، ارائه گواهی عدم ابتلاء به کووید-۱۹ (PCR) (انجام تست حداکثر ۹۶ ساعت قبل پرواز) به زبان انگلیسی برای سنین ۱۲ سال به بالا الزامی است.

مقررات سفر به ایران در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

عطف به دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط برای مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی به ایران، به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  • در دست داشتن جواب منفی تست PCR انگلیسی به صورت پرینت شده در محدوده زمانی ۹۶ ساعت قبل از پرواز جهت تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ایران ضروری می‌باشد.
  • کلیه مسافران با تابعیت غیرایرانی می‌بایست علاوه بر تست PCR، دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی بوده و از آخرین نوبت تزریق آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد.
  • تکمیل فرم خوداظهاری توسط مسافران قبل از پرواز الزامی است.

ضرورت ثبت دقیق اطلاعات پاسپورت جهت ورود به کشور امارات

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

با توجه به لزوم استعلام اجازه ورود مسافرین به کشور امارات و همچنین تطبیق مندرجات پاسپورت با بلیت در زمان پذیرش در فرودگاه، رعایت نکات ذیل در صدور بلیت الزامی است:

  • در هنگام صدور بلیت، مشخصات مسافرین بر اساس اطلاعات پاسپورتی که دارای اجازه ورود به کشور امارات می‌باشد، ثبت گردد.
  • در هنگام صدور بلیت، اطلاعات وارد شده (نام، نام‌خانوادگی، کدملی، شماره پاسپورت، تاریخ انقضاء پاسپورت، تاریخ تولد، ملیت، محل تولد و…) به صورت صحیح درج گردد.

هنگام پذیرش مسافر در فرودگاه، مسئولیت عدم رعایت موارد فوق، به عهده مسافر و شخص صادرکننده بلیت بود و در صورت مغایرت و اشتباه در ثبت اطلاعات، مشمول پرداخت جریمه به مبلغ ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال خواهند گردید.

بخشنامه های هواپیمایی ایران ایرتور – نیمه اول سال ۱۴۰۰

شرایط مسافرین ترانزیت در دبی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

با هدف سهولت انجام امور و جلوگیری از سردرگمی‌های احتمالی در فرودگاه دبی برای مسافرینی که قصد ادامه مسیر داشته و فرودگاه مربوطه را به عنوان ترانزیت انتخاب کرده‌اند، به اطلاع می‌رساند:

  • مسئولیت حمل بار مسافران در مسیر تهران-دبی فقط تا فرودگاه دبی به عهده‌ی هواپیمایی ایران ایرتور می‌باشد. بدیهی است پرداخت هزینه‌های انتقال بار به سایر خطوط و انجام هماهنگی‌های لازم جهت ادامه‌ی مسیر به عهده مسافران محترم خواهد بود.
  • با توجه به شرایط کنونی (پاندمی کرونا) رعایت قوانین و مقررات هواپیمایی ایران ایرتور در خصوص انجام تست PCR برای تمامی مسافران لازم‌الاجرا است. بدیهی است مسافران ترانزیت که قصد ادامه مسیر به سایر کشورها با سایر خطوط را دارند علاوه بر مقررات این کشور، موظف به رعایت دستورالعمل‌های صادره از سایر خطوط هوایی که ادامه مسیر را آنان به عهده دارند نیز هستند.
  • رعایت فاصله زمانی مابین پروازها با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز جهت ترانزیت، به قوانین و مقررات اجرایی در ترمینال‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مورد استفاده بستگی دارد. لذا مسئولیت رعایت فاصله زمانی مجاز بین پروازهای اولیه و ثانویه در مسیرهای ترانزیت به عهده‌ی شخص مسافر و دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی صادرکننده بلیت می‌باشد.

شرایط پذیرش مسافران ورودی ‌و خروجی در پروازهای مسیر دبی در شرایط کنونی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای مسیر امارات متحده عربی (دبی) شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در شرایط کنونی تا اطلاع ثانوی به شرح ذیل ارسال می‌گردد:

مسافرینی که با ویزای توریستی عازم امارات متحده عربی می باشند میبایست بلیت رفت و برگشت تهیه نمایند. بدیهی است در صورت نداشتن بلیت برگشت از پذیرش در فرودگاه مبدا ممانعت گردیده و هزینه‌های نوشو بلیت بر عهده مسافر خواهد بود. این دستورالعمل برای مسافرین ملیت اماراتی و اشخاصی که دارای اقامت می‌باشند، مستثنی می‌باشد.

کلیه مسافرین عازم امارات متحده عربی میبایست جواب تست PCR منفی با اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز تهیه و به صورت پرینت کاغذی با مهر و امضا به همراه داشته باشند. (جواب تست میبایست به زبان انگلیسی بوده و هرگونه ارائه جواب تست به صورت پیامک، تصویر در گوشی و … قابل قبول نمی‌باشد.) مسافرین زیر ۱۲ سال جهت ورود به کشور امارات کلزم به ارائه تست PCR نیستند.

گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا به صورت آزمایش PCR (دارای QR code) مورد قبول می‌باشد و ارائه تست‌های خانگی Rapid Test و آنتی‌بادی مورد قبول نیست.

مسافرین با اهلیت امارات تحده عربی هنگام خروج از ایران، ملزم به ارائه تست کرونا نبوده و صرفا در فرودگاه‌های امارات تست PCR انجام خواهد شد.

از کلیه مسافرین بعد از ورود به فرودگاه های امارت تست مجدد PCR گرفته خواهد شد و مسافرین ملزم به رعایت قرنطینه تا اخذ جواب تست می‌باشند که در صورت مثبت بودن نتیجه تست طبق مقررات بهداشت امارات متحده عربی قرنطینه خواهند شد و کلیه هزینه بر عهده مسافر خواهد بود.

مسافرینی که حتی قصد اقامت در امارات متحده عربی را نداشته و از فرودگاه‌های امارات به سایر کشورهای ترانزیت خواهند شد نیز ملزم به ارئه تست PCR با اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز می‌باشند.

مسافرانی که طی ۱۴ روز قبل از سفر به امارات به کشورهای هند، نیجریه و آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند، اجازه استفاده از پرواز به مقصد امارات را نخواهند داشت. برای اشخاص با اهلیت امارات و یا دارندگان گلدن ویزا از این امر مستثنی می‌باشند.

پر کردن فرم خود اظهاری مسافر قبل از ورود به امارات اجباری می‌باشد. لینک دانلود : (b2n.ir/d39401)

کلیه مسافرینی که متقاضی ورود به ایران هستند، ارائه گواهی عدم ابتلا به کووید ۱۹ (PCR) با حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز به زبان انگلیسی و در صورت ارائه به زبان غیر از انگلیسی، ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط بخش کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا، الزامی است.

مسافرینی که بیش از ۹۶ ساعت از آخرین تست PCR در خارج از ایران اقامت داشته باشند میبایست جهت ورود به کشور ایران تست مجدد PCR تهیه نمایند. مسافرین زیر ۸ سال در جهت ورود به کشور ایران ملزم به ارائه تست PCR نیستند.

برای کلیه مسافرین ورودی به کشور ایران تکمیل فرم‌های خود اظهاری و تعهدنامه مسافر الزامی می‌باشد.

لینک دانلود:  ( b2n.ir/4v3281 )

ارائه تست PCR از کلیه آزمایشگاه‌ها و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران مورد قبول می باشد.

کلیه پروازهای ورودی و خروجی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در فرودگاه دبی، در ترمینال ۲ انجام خواهد شد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید