باغ گیاه‌شناسی باتومی

0
5084
باغ گیاه‌شناسی باتومی
باغ گیاه‌شناسی باتومی

معرفی باغ گیاه‌شناسی باتومی

باغ گیاه‌شناسی باتومی( Batumi Botanical Garden) در فاصله ۱۰ کیلومتری از این شهر در سمت شمال قرار دارد و باغی بسیار بزرگ و دیدنی است. وسعت باغ گیاه شناسی ۱۰۸ هکتار و بیش از ۴۳ هزار گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده و همه گیاهان دارای برچسب‌هایی هستند که شناسنامه و معرف آن گیاه است.

این باغ توسط گیاه‌شناس روسی آندره نیکولایویچ کراسنوف در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در سال ۱۹۲۵ میلادی هم تحت نظارت اتحاد شوروی گسترش پیدا کرد و از سال ۲۰۰۶ تا به حال توسط آکادمی علمی گرجستان اداره می‌شود و گردشگران به راحتی می‌توانند از این مکان بازدید نمایند.

باغ گیاه‌شناسی باتومی
باغ گیاه‌شناسی باتومی

این باغ به سه پارک تقسیم شده: پارک بالایی، پارک پایینی و پارک ساحلی. نکته جالب اینجاست که باغ گیاه‌شناسی باتومی تنها باغ گیاه‌شناسی است که دارای کلکسیون است. این کلکسیون شامل گونه‌هایی از میوه‌های کمیاب و در حال انقراض گرجستان است که پرورش آنها بسیار ارزشمند است.

بخش‌های مختلف باغ گیاه‌شناسی عبارتند از:

باغ کودکان، باغ گیاهان دارویی، باغ سنگ‌ها، باغ خانوادگی، باغ ارکیده و آبزیان، غرفه کویر، غرفه گرمسیری، موزه بونسای، باغ لیلی، تپه نرگس، خانه گل استکانی، باغ شکسپیر، گردشگاه گیلاس، مرز شرقی، باغ شکوفه‌ها، تصاویر تاریخی، مجموعه تحقیقاتی باغ و …

باغ گیاه‌شناسی باتومی
باغ گیاه‌شناسی باتومی

بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع سفر به تفلیس – قسمت اول

راهنمای جامع سفر به شهر تفلیس – قسمت دوم

بهترین زمان سفر به باتومی

راهنمای سفر به تفلیس

بهترین زمان سفر به تفلیس

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید