بازگشایی مرزهای ترکیه و ایران

0
5258
مرزهای ترکیه و ایران
مرزهای ترکیه و ایران

بر اساس آخرین اخبار رسمی از اول آگست ۲۰۲۰ برابر با ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ مرزهای ترکیه و ایران باز می‌شود و سفرهای هوایی میان آن‌ها از سر گرفته می‌شود. این تصمیم روز گذشته از جانب وزیر کشور ایران و ترکیه اعلام شد.

خرید بلیط هواپیما تهران استانبول

پس از شیوع کرونا مرزهای میان ایران و ترکیه بسته شده بود و دو کشور فقط اجازه برخی مراودات تجاری از طریق مرزهای زمینی را داشتند.

مولوت چاووش اوئلو وزیر کشور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با جواد ظریف وزیر کشور ایران داشت، اظهار کرد: ” کار برای بازگشایی مرزهایی هوایی و زمینی میان ایران و ترکیه ادامه دارد و ما در تلاش هستیم تا به طور کامل مرزهای میان این دو کشور باز شود.

بازگشایی مرزهای ترکیه و ایران برای هر دو کشور به خصوص در بخش گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل اگر وقفه‌ای در این برنامه به وجود نیاید، پروازهای ایران ترکیه از اول آگست از سر گرفته خواهد شد.”

چاووش اوئلو افزود: ” ما به روابط دوجانبه خود بر اساس منافع مشترک و اعتماد متقابل ادامه خواهیم داد.”

ظریف نیز با اشاره به اینکه مرزهای تجاری میان دو کشور پیش از این باز شده بود، امیدوار است تا تمامی مرزهای زمینی و هوایی میان ایران و ترکیه نیز باز شود و با از سرگیری مجدد پروازها مسافران بتوانند به راحتی میان دو کشور جابجا شوند.

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران استانبول با هر یک از ایرلاین‌های ترکیش، پگاسوس، ماهان ایر، فلای دبی، هواپیمایی امارات و هواپیمایی قطر می‌توانید همین حالا از طریق سایت فلای تودی اقدام نمایید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید