آلیتالیا هم با آسمان ایران خداحافظی می کند

0
2598
آلیتالیا
آلیتالیا

قطع روابط همکاری آلیتالیا با ایران در پی تحریم ها

ادامه تحریم ها در ایران بازار هواپیمایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در پی تحریم ها و به دنبال خروج بسیاری از شرکت های هواپیمایی از ایران، ایرلاین آلیتالیا نیز قصد خروج از آسمان ایران را دارد.

چندی پیش ایرلاین یونانی اجین به تنها پرواز خود بر فراز آسمان ایران پایان داد. تمامی پروازهای این شرکت هواپیمایی از ۱۱ اکتبر سال جاری از فرودگاه آتن به فرودگاه امام خمینی تهران پایان یافت. تا قبل از لغو پروازهای اجین به تهران، این شرکت هواپیمایی سه بار در هفته با ایرباس A320 به سمت پایتخت تهران پرواز داشت.

ایرلاین اجین
ایرلاین اجین

با لغو پروازهای اجین، این شرکت هواپیمایی نیز به جمع ایرلاین هایی مانند ایرایشیا، ایر آستانه، ایر فرانس، بریتیش ایرویز، اتحاد ایرویز، KLM و هواپیمایی تایلند پیوست، که پیشتر، به دنبال تحریم ها، پروازهای خود را به ایران لغو کرده بودند.

البته بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی ال ام دلیل لغو پروازهای خود را کاهش میزان مسافران و عدم صرفه اقتصادی خواندند.

اتحادیه هواپیمایی استار الیانس اظهار کرد: تحریم های اخیر امریکا در ایران، بانک های این کشور و تبادل ارز با آن را محدود کرده است. ایالات متحده از تمام شرکت های امریکایی یا خارجی که در ایران مشغول فعالیت هستند، خواسته است تا روابط خود را با ایران کاهش و در نهایت پایان دهند.

استار الیانس
استار الیانس

مسافرانی که قبلا برای سفر خود از این ایرلاین ها بلیط رزرو کرده اند می توانند بلیط های خود را کنسل کنند، و شرکت های هواپیمایی تمام هزینه بلیط را به آن ها باز خواهند گرداند.

شرکت های ایرباس و بوئینگ مجبور شدند به خاطر تحریم ها، میلیاردها دلار سفارشات هوایی خود را با ایران لغو کنند.

ایرلاین های لوفت هانزا، کویت ایرویز، قطر ایرویز، هواپیمایی امارات و ترکیش در حال حاضر به ایران پرواز دارند و هنوز مشخص نیست که آن ها هم آسمان ایران را ترک می کنند یا در ایران می مانند.

تحریم ها اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از شرکت ها را برای ادامه فعالیت های تجاریشان در ایران با محدودیت مواجه کرده است.

اخیرا آلیتالیا نیز اعلام کرد از سی و یکم دسامبر ۲۰۱۸ یعنی دهم دی ماه ۱۳۹۷ آخرین پرواز خود را به ایران و فرودگاه امام خمینی تهران خواهد داشت. این در حالی است که پس از توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵، آلیتالیا اعلام کرده بود از ۲۷ مارس ۲۰۱۶ پرواز های خود را از چهار روز در هفته به پروازهای هر روزه به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران افزایش خواهد داد.

آلیتالیا
آلیتالیا

آلیتالیا اعلام کرد پول تمامی مسافرانی را که برای بهار به مقصد تهران بلیط تهیه کرده بودند را به آن ها باز خواهد گرداند.

توقف پروازهای آلیتالیا با ایرلاین های پیشین تفاوت خاصی دارد. این شرکت های اروپایی دلیل توقف پروازهای خود به ایران را عدم سوددهی و صرفه اقتصادی اعلام کرده بودند، در حالی که رئیس بخش تجاری آلیتالیا دلیل این قطع همکاری را اعمال تحریم های مجدد امریکا اعلام کرده است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید