خیلی از ما، از همین روزها به فکر برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی هستیم؛ دوست داریم اطلاعاتی در مورد شهرهای ایران و جهان به دست بیاوریم تا راحت‌تر از همیشه تصمیم بگیریم عید کجا بریم؟ معمولا تصمیم گرفتن برای تعطیلاتی مثل عید نوروز که در سال تنها یک بار تکرار می‌شود کار آسانی نیست؛ هم باید هزینه‌های سفر را مدیریت کنیم و هم با پیدا کردن شهری مناسب به فکر لذت بردن از سفر باشیم. سفر در نوروز یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که همه ما خاطرات خوشی از آن، از دوره کودکی داریم. اما انتخاب مقصد برای سفر نوروزی کار ساده ای نیست. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با بهترین مقاصد نوروزی ۱۴۰۳ آشنا شوید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

بایدها و نبایدهای سفر در نوروز ۱۴۰۳

وقتی صحبت از سفر نوروزی در میان باشد، تقریبا بحث هزینه اولین موضوعی است که مطرح می‌شود؛ وقتی بخواهید سفری کم هزینه داشته باشید، نمی‌توان به شهرهای خارجی حتی در کشورهای همسایه مثل ترکیه فکر کرد. اگر صادق باشیم، سفر خارجی به کشورهای همسایه به خصوص در ایام نوروز، هزینه های بالایی دارد و دلیل آن بالا بودن تقاضا برای سفر است.

سفرهای نوروزی

همچنین بعضی از کشورهای همسایه مثل تاجیکستان، ترکمنستان؛ آذربایجان، گرجستان و چند کشور دیگر نیز نوروز را جشن می‌گیرند. همین موضوع به جاذبه های این کشورها اضافه می کند و هزینه های سفر را بالا می‌برد. اما اگر برای سفر نوروزی ۱۴۰۳ قصد هزینه های بالا ندارید، به جای آن می‌توانیم به مقاصد کمتر شناخته شده داخلی فکر کنیم؛ هزینه سفر به این شهرها کم است و تجربه یک سفر ناب را به مسافران می‌دهد.

شهرهای جنوب ایران، عیدها میزبان مهمانان بسیاری است؛ شهرهای خوزستان، بوشهر و بندرعباس هر کدام جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارند و قرار گرفتن آنها در کنار سواحل خلیج فارس نیز آنها را در نوروز جذاب‌تر از همیشه می‌کند. از نخستین روزهای پاییز تا اوایل بهار، گردشگران بسیاری راهی نیمه جنوبی کشور می‌شوند و این بازدید‌ها در عید به اوج خود می‌رسد.

بسیاری از آثار تاریخی نیز تنها در عید نوروز و برای بازدید گردشگران باز می‌شوند. سایر مقاصد معروف جنوب مانند کیش و قشم نیز همیشه در نوروز هم رونق دارند و مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشانند.

بهترین مقاصد سفر در نورز که باید بشناسید!

نوروز ۱۴۰۳ مسافرت کجا بریم؟ برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند کمی بیشتر هزینه کنند و به کشورهای همسایه یا توریستی سفر کنند. برای سفر خارجی در نوروز گردشگران شهرهایی همچون استانبول و آنتالیا در ترکیه مطمئنا بسیار لذت بخش خواهد بود، زیرا در نوروز ایرانی‌های زیادی در این شهرها خواهند بود. از طرف دیگر شهرهایی همچون تفلیس و باکو نیز پس از پشت سر گذاشتن زمستان سرد، اکنون آب‌وهوایی مطلوب دارد و برای سفر نوروزی کاملا مناسب است.

بهترین مقاصد سفر در نورز

دسته سوم گردشگران کسانی هستند که بدون نگرانی از بابت هزینه تنها در جستجوی سفری لذت‌بخش برای خود هستند؛ اروپا، آمریکا، آفریقا و یا هرجایی روی کره زمین که برایشان جذاب و ناشناخته باشد. شاید پیدا کردن تور مسافرتی برای این گردشگران کار سختی باشد اما به راحتی می توانند با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل به طور جداگانه، هرجایی که می‌خواهند سفر کنند؛ با این کار هزینه‌های سفر نیز تقریبا نصف می‌شود.

در این مطلب می‌توانید اطلاعاتی در مورد مقاصد گردشگری پرتردد جهانی به دست آورید و برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کرد. با توجه به موارد ذکر شده باید بگوییم آنچه که بیش از همه در سفرهای نوروزی تعیین‌کننده می‌شود، بودجه سفر شماست، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اول میزان بودجه خود را مشخص کنید و بعد به گزینه‌های پیش رو فکر کنید.

پیشنهادهایی برای سفر خارجی در نوروز

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین شهرها و کشورهای خارجی برای سفر عید نوروز هستید و می‌خواهید با فرهنگ کشورهای دیگر بیشتر آشنا شوید و آمدن بهار و جشن نوروز را در یک موقعیت جغرافیایی متفاوت تجربه کنید، یکی از مقاصد خارجی نوروزی را انتخاب کنید. پس در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که عید مسافرت خارجی کجا بریم؟

عید سفر خارجی کجا بریم؟

در ادامه چند مورد از بهترین مقاصد سفر نوروزی را ببینید. اگر قصد دارید امسال نوروزتان را با یک سفر خارجی جذاب سپری کنید، می‌توانید یکی از پیشنهادهای زیر را انتخاب کنید.

استانبول و وان | شهرهای توریستی ترکیه

استانبول به عنوان یکی از پربازدید ترین شهرهای جهان، مقصدی عالی برای سپری کردن سفر نوروزی است. این شهر در ایام نوروز میزبان ایرانی های زیادی است و فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول نیز بعضا تخفیف های خوبی ارائه می‌دهند. البته توجه داشته باشید که هزینه سفر به این شهر در نوروز کمی بالا است که با تور استانبول ارزان می‌توانید مقرون به صرفه‌تر سفر کنید. البته استانبول بهترین مقصد برای خرید لباس عید نیز محسوب می‌شود.

اگر دوست ندارید تا خیلی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳هزینه کنید، اما همچنان دلتان یک سفر خارجی می‌خواهد، شهر وان را در برنامه خود قرار دهید. سفر به وان ارزانتر و اقتصادی‌تر است و علاوه بر آن می‌توانید به صورت زمینی هم به آن سفر کنید. وان در ایام نوروز شور و حال ویژه ای دارد و مراکز خرید، تخفیف های خوبی ارائه می‌دهند.

عید سفر خارجی کجا بریم؟

جالب است بدانید که جشنواره های نوروزی جذابی در این ایام در شهرهای وان و استانبول برگزار می‌شود که برای شما جذاب خواهد بود. البته وقتی صحبت از سفرهای نوروزی در میان باشد، ترکیه، بسیار جاذبه است. سفر به آنتالیا، کوش آداسی، آدنا و دیگر شهرهای این کشور اروپایی-آسیایی نیز در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

ایروان | پایتخت ارمنستان

گزینه دیگر برای سفر خارجی در نوروز، سفر به ایروان است. ایروان پایتخت جذاب ارمنستان که در همسایگی ایران قرار دارد. اگر دوست دارید نوروز ۱۴۰۳ را متفاوت و با یک سفر خارجی لذت بخش تر از همیشه سپری کنید، به ایروان بروید. این شهر در ایام نوروز میزبان ایرانیان زیادی است و به همین دلیل هم جشنواره های نوروزی زیادی در آن برگزار می‌شود. در سفر به این شهر بازدید از جاذبه های معروف ایروان را از دست ندهید.

سفر به ارمنستان در عید

دبی | شهر لوکس امارات

مسافرت عید کجا بریم بهتر از دبی باشد؟ اگر هزینه های سفر مسئله قابل توجهی برای شما نیست و می‌توانید به قدر نیاز هزینه کنید، برای سفر در نوروز دبی را انتخاب کنید. سفر به دبی به عنوان لوکس ترین شهر خاورمیانه و حتی شاید جهان در نوروز یکی از بهترین سفرهای عمرتان خواهد بود.

خرید تور دبی

دبی با ساختمان های لوکس و مجلل و جاذبه های عجیب، به شهر اولین ها و برترین ها تبدیل شده و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. جاذبه های گردشگری و متفاوت دبی اوقات خوشی در نوروز برای شما رقم خواهد زد.

تفلیس | پایتخت متفاوت گرجستان

یکی دیگر از کشورهایی که نوروز در آن جشن گرفته می‌شود، گرجستان است. بنابراین اگر تمایل دارید تا سفر نوروزی خود را در یک کشور خارجی اما با حال و هوای سال نو سپری کنید، گرجستان نیز پیشنهاد خوبی محسوب می شود.

خرید تور گرجستان

تفلیس پایتخت و مهمترین شهر گرجستان است که می تواند میزبان شما در سفر نوروزی ۱۴۰۳ باشد. جاهای دیدنی تفلیس در فصل بهار بسیار تماشایی می‌شود. همچنین باتومی محبوبترین شهر ساحلی گرجستان یکی از مقاصد پرطرفدار در میان ایرانیان برای سفر به شمار می‌رود.

نوروز ۱۴۰۳ در پوکت

پوکت نیز یکی از جذاب ترین مقاصد خارجی به خصوص برای ایرانی‌ها است. عید کجا بریم طبیعت گردی؟ مسلما پاسخ پوکت است! اگر دلتان یک سفر طبیعت گردی در کشور تایلند می‌خواهد، جاذبه های پوکت را در یک سفر نوروزی جذاب از دست ندهید. دیگر شهرهای تایلند مثل بانکوک و پاتایا نیز گزینه های خوبی برای سفرهای نوروزی هستند.

تور تایلند

با خرید تور تایلند به دو یا سه مقصد محبوب این کشور شامل بانکوک، پاتایا و پوکت می‌توانید با قیمتی مقرون به صرفه‌تر سفری متفاوت را تجربه کنید.

مسقط | مقصدی جذاب برای تعطیلات نوروز

اگر به دنبال مقاصد لوکس برای سفرهای نوروزی باشید، محال است که یکی از گزینه های شما، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نباشد. عمان یکی از این کشورهای عربی و البته مسلمان است که به خوبی توانسته نیازها و البته جاذبه های گردشگری مناسب برای توریست ها را فراهم کند.

عید کجا بریم 13

به همین دلیل مسقط (پایتخت عمان) به یکی از توریستی ترین شهرهای خاورمیانه تبدیل شده. در پاسخ به سوال عید کجا بریم؟ مسقط را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در سفر به این شهر، دیدن جاهای دیدنی مسقط را از دست ندهید.

باکو | پایتخت زیبای آذربایجان

وقتی صحبت از سفر خارجی در میان باشد، باکو یکی از بهترین مقاصد و گزینه هایی است که پیش رو دارید. نه تنها نزدیکی پایتخت آذربایجان به ایران، باعث محبوبیت آن شده، بلکه جاهای دیدنی باکو به اندازه‌ای جذاب هستند که گردشگران به این شهر جذب کنند.

عید کجا بریم 6

آذربایجان از سمت جنوب با ایران مرز مشترک دارد، به همین دلیل سفر زمینی به آن امکان پذیر است. باکو یکی از بهترین شهرهای توریستی این کشور است، جشنواره های متفاوت، مراکز خرید، آب و هوا و البته چشیدن غذاهای لذیذ که طعم متفاوتی دارند، دلایل کافی برای سفر به این شهر را به شما می‌دهند.

سفر به بالی | سفر به جزیره خدایان در نوروز ۱۴۰۳

بالی جزیره ای کوچک اما زیبا در اندونزی که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. اگر نگاهی به سواحل زیبا، آب های آبی و درخشان و درختان سبز آن بیندازید، متوجه دلیل محبوبیت سفر به بالی خواهید شد.

عید کجا بریم 1

جاهای دیدنی بالی در کنار طبیعت منحصر به فرد و هتل های زیبای آن، این جزیره را به مقصدی محبوب در میان گردشگران جهان تبدیل کرده است. بالی جایی است که اقیانوس هند و اقیانوس آرام یکدیگر را ملاقات می‌کنند. همین موضوع تفاوت های زیادی برای این جزیره نسبت به دیگر جزایر اندونزی به ارمغان آورده است. اگر دوست دارید تا عید۱۴۰۳ را در یک مقصد فوق العاده سپری کنید، بالی گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود.

سریلانکا و سفر خارجی در نوروز ۱۴۰۳

شاید شما هم جزو افرادی هستید که شهرهای ساحلی، تفریحات دریایی و تماشای غروب آفتاب زمانی که در آب‌های اقیانوس فرو می‌رود را به شهرهای مدرن و دور از دریا ترجیح دهید. در این صورت سریلانکا مقصد خوبی برای سفرهای شما خواهد بود. شما می‌توانید با خرید تور سریلانکا از مقاصد محبوب کلمبو، بنتوتا و کندی بازدید کنید.

عید کجا بریم 8

سریلانکا جزیره ای در جنوب هندوستان و با آب و هوایی خاص که زیستگاه اصلی حیوانات و جانوارن زیادی است. پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر راهنمای سفر به سریلانکا را در مجله گردشگری فلای‌تودی بخوانید و خودتان را برای یک سفر هیجان انگیز آماده کنید.

سنگاپور مقصدی جذاب برای نوروز

سنگاپور کشوری با معتبرترین پاسپورت جهان است که کوچکترین کشور جنوب غربی آسیا نیز محسوب می‌شود. هرآنچه قبل از سنگاپور دیده‌اید، را کنار بگذارید و با ذهنی باز، برای یک سفر هیجان‌انگیز به سنگاپور و دیدن طبیعت زیبا، سواحل جذاب و متفاوت، غذاهای لذیذ، مراکز خرید بزرگ آماده کنید. سنگاپور یکی از کشورهای دنیا با اقتصادی قوی است که افراد زیادی را مجذوب خود می‌کند. بازدید از جاهای دیدنی سنگاپور را در سفر نوروزی ۱۴۰۳ را از دست ندهید.

عید کجا بریم 12

بهترین پیشنهادهای سفر داخلی در نوروز

در پاسخ به این سوال که عید کجا بریم باید گفت با وجود کشوری پهناور مثل ایران، سفر خارجی را همیشه در اولویت های بعدی خود قرار دهید. حتم داریم که بسیاری از شما بیشتر از ۷۰ درصد جاذبه های گردشگری ایران را ندیده و به آن ها سفر نکرده‌اید. در ادامه با چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری داخلی برای سفر نوروزی ۱۴۰۳ آشنا شوید.

اصفهان | تجربه نصف جهان در یک شهر!

اگر نمی‌توانید کل جهان را ببینید، نصف جهان را ببینید! لقبی که به درستی به اصفهان القا شده است. در گذشته به این شهر، نصف جهان می گفتند و دلیل آن بزرگی و جاذبه های گردشگری متفاوت اصفهان بود. عید اصفهان کجا بریم؟ جای جای اصفهان تماشایی است؛ از زیبایی‌های طبیعی گرفته تا شاهکارهای معماری فوق العاده، از فرهنگ و مهمان نوازی تا طعم خوش غذاهای محلی، شما را غرق در خوشی خواهد کرد. اگر قبل از این به اصفهان سفر نکرده‌اید، این شهر را برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ انتخاب کنید.

عید کجا بریم 15

شیراز | شهر شکوه تاریخ و معماری

اگر می‌خواهید بدانید برای عید کجا بریم مسافرت، شیراز پاسخ جذابی خواهد بود. بدون شک در هر لیستی از بهترین شهرهای ایران، شیراز را خواهید دید. اگرچه ایران جاذبه‌ها و مناطق گردشگری بکر زیادی دارد. اما اگر شیراز و جاذبه های آن را ندیده باشید، چیزهای زیادی از دست خواهید داد! شکوه معماری ایران در دوره های تاریخی مختلف، شهر شیراز پنهان شده است. فکرش را بکنید یکی از مهمترین اعیاد باستانی ایران را در سفر به شیراز و در کنار تخت جمشید و پایتخت هخامنشیان جشن بگیرید! برای سفر به این شهر پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هتل های سنتی شیراز بروید.

عید کجا بریم 10

مشهد | زیارت و سیاحت

مشهد در ایام نوروز حال و هوای متفاوتی دارد. تعداد زیادی از مسافران، برای گذراندن تعطیلات نوروزی، مشهد را انتخاب می کنند. البته به غیر از زیارت حرم مطهر امام رضا، جاذبه های مشهد بسیار متنوع هستند که می‌تواند یک سفر زیارتی و سیاحتی متفاوت برای شما باشد. بنابراین، در پاسخ به این سوال که عید کجا بریم؟ مشهد نیز گزینه محبوبی است.

عید کجا بریم 14

یزد | شهر خشتی ثبت شده در یونسکو

یکی دیگر از پیشنهادهای جذاب برای سفر در نوروز، سفر به یزد است. نوروز را در یزد به شیوه باستانی جشن بگیرید و از آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید. جاهای دیدنی یزد، اولین شهر خشتی جهان، به قدری زیبا و متنوع هستند که شاید یک سفر کافی نباشد!

عید کجا بریم 16

یزد شهری گرمسیر و کویری است و از ماه های فروردین به بعد، هوا رو به گرم شدن می‌رود. به همین دلیل نوروز بهترین زمان سفر به این شهر محسوب می شود. هتل های سنتی یزد از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار هستند، از هتل داد یزد تا هتل صفائیه یزد و بسیاری گزینه‌های دیگر را می‌توان در این شهر توریستی رزرو کرد.

کیش | جزیره ای لوکس و مهیج

سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۳ درست مانند هر سال رونق بسیار زیادی خواهد داشت. کیش همیشه در لیست بهترین جاذبه های ایران برای سفر قرار دارد. جزیره زیبای مرجانی که به عنوان مروارید خلیج فارس شناخته می شود، یکی از بهترین مراکز تفریحی کشور است که امکان تجربه تفریحات لوکس را به مسافران می دهد.

عید کجا بریم 17

با توجه به آب و هوای این جزیره در جنوب کشور، بهترین زمان سفر فصول خنک سال است، بنابراین نوروز نیز بهترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود. کافی است برای بازدید از جاهای دیدنی کیش و یک سفر نوروزی مهیج خودتان را آماده کنید.

تهران عید کجا بریم؟

تهران، پایتخت ایران، شهری پر جنب و جوش و پر از جاذبه‌های گردشگری است که در ایام عید نوروز حال و هوای خاص و دل‌انگیزی به خود می‌گیرد. اگر قصد دارید در عید نوروز به تهران سفر کنید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کجا بروید و چه تفریحاتی را امتحان کنید؟ تفریحات تهران متعدد و جذاب هستند؛ از کاخ‌های باشکوه و موزه‌های دیدنی گرفته تا پارک‌ها و بوستان‌های سرسبز و مراکز خرید متنوع، تهران برای هر سلیقه‌ای گزینه‌ای برای ارائه دارد.

عید کجا بریم 18

علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در عید نوروز در تهران برگزار می‌شود. کنسرت‌ها، تئاترها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها می‌توانند عید شما را در تهران خاطره‌انگیزتر کنند. یک فهرست کامل از جاهای دیدنی تهران تهیه کرده و خودتان را به پایتخت گردی در ایام عید دعوت کنید.

نوروزی متفاوت در سال ۱۴۰۳ تجربه کنید!

البته بهترین مقاصد سفر نوروزی تنها محدود به همین چند مورد نمی شود. شهرهایی مثل چابهار، دزفول، کرمان و غیره نیز مقاصد جذابی برای سفر در نوروز محسوب می شوند. همه چیز به شما بستگی دارد. این که چقدر قصد هزینه کردن داشته باشید و یا دیدن چه جاذبه هایی را ترجیح دهید، در انتخاب مقصد سفر نوروزی تاثیرگذار است. با انتخاب یکی از این مقاصدی که در این مطلب پیشنهاد دادیم، یک تعطیلات متفاوت برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

اگر شما هم پیشنهاد جذابی دارید که عید کجا بریم، با دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفرهای نوروز ۱۴۰۳

عید کجا بریم؟

برای سفر های نوروزی ۱۴۰۳ پیشنهادهای زیادی وجود دارد. بستگی دارد که به دنبال مقصد سفر داخلی باشید یا خارجی. در این مطلب چند پیشنهاد جذاب برای سفرهای نوروزی وجود دارد.

عید کجا برویم که خلوت‌ تر باشد؟

روستاهای خاص در شمال کشور معمولا بکرتر و خلوت تر از جاهای دیگر هستند، برای مثال به روستای اولسبلانگاه سفر کنید. همچنین خرمشهر، آبادان، ایلام، شهرهای خراسان شمالی برخی از مقاصد خلوت در عید هستند.

کدام کشورها در عید، حال و هوای نوروزی دارند؟

غیر از ایران کشورهایی مثل ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، هند و حتی مصر هم نوروز را جشن می‌گیرند. بنابراین کشورهای همسایه و فارسی زبان بیشتر از هرجای دیگر حال و هوای نوروزی دارند.

برای خرید عید کجا بریم؟

برای خرید شهرهایی مانند استانبول و وان در نوروز تخفیف‌های خوبی دارند.

سفر خارجی عید کجا بریم ارزون باشه؟

سفرهای داخلی یا سفر به شهرهای خارجی مانند وان و ایروان که گزینه‌های ارزانی هستند.

3 نظرات

  1. دیگه نمیشه یه زندگی ساده برا خونواده فراهم کرد چه برسه رفتن به سفرهای نوروزی،برای از این محل به اون محل رفتن باید کلی پول تاکسی و اسنپ بدی،فاتحه مع صلوات.

  2. سنگاپور کشوری با معتبرترین پاسپورت جهان است که کوچکترین کشور جنوب غربی آسیا نیز محسوب می‌شود؟
    منو بگو که تا به حال فکر میکردم سنگاپور توی شرق آسیاست.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید