معماری باشکوه بناها، مراکز خرید لوکس، غذاهای خوشمزه، کافه‌ها و رستوران‌هایی که روزی پاتوق مشهورترین چهره‌های ادبیات فرانسه و جهان بوده‌اند، پاریس را به یکی از رویایی‌ترین شهرها برای سفر تبدیل کرده است. پاریس، دری به سوی دنیای شگفتی‌ها به روی شما باز می‌کند و به همین دلیل است سفر به پاریس، آرزوی قلبی خیلی‌هاست. اگر شما هم رویای سفر به پاریس را دارید و یا قرار است در آینده نزدیک به این شهر رویایی و نورانی سفرکنید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. راهنمای سفر به پاریس در مجله گردشگری فلای تودی، اطلاعات کامل سفر به این شهر رمانتیک را در اختیارتان قرار می‌دهد.

معرفی شهر پاریس | شهر سفرهای رومانتیک

شاید این جمله برای معرفی پاریس، شما را با آنچه که باید در انتظارش باشید بیشتر آماده کند. پاریس در سال ۲۰۱۹ به عنوان دومین شهر جذاب جهان شناخته شده و پایتخت و پرجمعیت ترین شهر فرانسه محسوب می‌شود. پاریس از قرن‌ها پیش یکی از مراکز مهم هنر، علم، سیاست و تجارت در اروپا به شمار می‌رفت. شهر پاریس روی رودخانه سن قرار گرفته و به شهر نور معروف است. سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا با لذت ‌بردن از تفریحات و سرگرمی‌های فراوان آن، لحظات خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای خود خلق کنند.

اگر شما هم می‌خواهید به پاریس سفر کنید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن در تور پاریس فلای‌تودی شرکت کنید و با کمترین هزینه شهر نور فرانسه را ببینید.

دانستنی ها و اطلاعات ضروری سفر به پاریس

پیش از سفر به پاریس پیشنهاد می‌کنیم این اطلاعات ضروری را مطالعه کنید:

  • واحد پول فرانسه: یورو
  • زبان رسمی: فرانسوی
  • فاصله زمانی با تهران: دو ساعت و نیم عقب‌تر
  • کد تماس در شهر پاریس: ۳۳+
  • شماره تماس های اضطراری: ۱۱۲

ویزای توریستی فرانسه

برای سفر به پاریس، حتما باید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید. اما اگر تور پاریس بگیرید، اخذ ویزا نیز از جمله خدماتی هستند که به شما ارائه می‌شود. همچنین، از آنجایی که کشور فرانسه در فهرست کشورهای عضو حوزه شنگن قرار دارد، افرادی که پاسپورت یکی از ۲۶ کشور حوزه شنگن را داشته باشند، بدون ویزا می‌توانند به پاریس سفر کنند.

دانستی های ضروری در سفر به پاریس

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به پاریس

برای آنکه سفری از هر لحاظ راحت و آسوده را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از سفر به پاریس اپلیکیشن‌های زیر را روی گوشی همراه خود نصب کنید:

– اوبر: این برنامه به شما کمک می‌کند که در هر موقعیتی و برای رفتن به هر مکانی، در یک چشم به هم زدن تاکسی بگیرید. سفارش غذا و کرایه دوچرخه برقی و اسکوتر موتوری از دیگر خدمات این برنامه هستند.

– گوگل ترنسلیت: اگر چه از سایت گوگل ترنسلیت هم می‌توانید استفاده کنید، اما این اپلیکیشن به‌صورت آفلاین هم می‌تواند کلمات و عبارت مورد نیاز شما را ترجمه کند.

TheFork: با استفاده از این برنامه می‌توانید راهنمای رستوران‌ها را مشاهده کنید و حتی در رستوران مورد نظرتان میز رزرو کنید.

اپلیکیشن های کاربردی سفر به پاریس

آب و هوای پاریس

یکی از موارد مهم در راهنمای سفر به پاریس فرانسه آب و هوای این شهر است. وضعیت آب و هوای پاریس معتدل است و میانگین دما در سردترین روز سال به ۵- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در تابستان هم میانگین دما بین ۲۵-۱۵ درجه سانتی‌گراد است. تابستان گران‌ترین و البته شلوغ‌ترین زمان برای سفر به پاریس است، اما بهار پاریس هم زیبایی و حال و هوای خاص خود را دارد. زیبایی بهار در کنار آب‌وهوای دلچسب و فستیوال ‌های بهاری پاریس، هر گردشگری را برای سفر به این شهر وسوسه می‌کند.

بهترین زمان سفر به پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس

به‌طور کلی بهترین زمان سفر به پاریس از آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) تا ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) و اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) تا اوایل نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) است. در این ماه‌ها علاوه بر اینکه آب‌ و هوای شهر بسیار مطبوع و دلپذیر می‌شود، از شلوغی گردشگران هم فاصله می‌گیرید و به ‌راحتی می‌توانید از جاهای دیدنی پاریس بدون صف‌های طولانی بازدید کنید. همچنین، بهترین زمان سفر به پاریس با توجه به اهداف گوناگون شما از سفر ممکن است متفاوت باشد:

  • بهترین زمان برای تجربه سفری ارزان به پاریس: دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) تا فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)
  • بهترین زمان برای کمپ‌زدن درپاریس: آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) تا اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) و جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) تا آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)
  • بهترین زمان سفر به پاریس برای ماه عسل: می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر)، سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۹ مهر) و اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)
  • بهترین زمان سفر به پاریس برای خرید: جشنواره زمستانی پاریس از اوایل ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) شروع می‌شود و تا اواسط فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) ادامه دارد. همچنین، تخفیف‌های تابستانی پاریس از اواخر ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) آغاز شده و تا جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) ادامه دارد.

در ویدیو زیر به معرفی راهنمای سفر به شهر پاریس می پردازیم:

جاهای دیدنی پاریس | شهر همیشه محبوب گردشگران

زیبایی‌ها و تفریحات پاریس تمام‌نشدنی هستند. حتی اگر روزها و هفته‌ها در این شهر بگردید، همچنان ممکن است بعضی از این زیبایی‌ها ندیده باقی بمانند. حتی یک پیاده روی ساده در خیابان های پاریس هم می تواند جذاب و دیدنی باشد. جاهای دیدنی پاریس که در ادامه معرفی شده‌اند، تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های بی‌پایان این شهر هستند:

برج ایفل | Eiffel Tower

کمتر کسی را می‌توان یافت که با شنیدن نام پاریس یاد برج ایفل نیفتد. ایفل نماد شهر پاریس و نگین انگشتر این شهر است. ساکنین شهر پاریس در اولین روزهایی که این سازه ساخته شد و به بهره‌برداری رسید، از آن چندان استقبال نکردند. اما امروزه نه تنها پاریسی‌ها که تمام جهان یک دل نه صد دل شیفته آن هستند. سازه ایفل از زیبایی و ظرافتی کم‌نظیر برخوردار است و منظره شهر پاریس و رود سن از فراز آن، یکی از زیباترین منظره‌هایی است که در عمرتان مشاهده خواهید کرد همچنین این سازه یکی از جاهای دیدنی پاریس در شب نیز یه شمار می‌آید.

برای گشت و گذار در اطراف برج ایفل مقاله تفریحات اطراف برج ایفل پاریس را بخوانید.

  • ساعت بازدید از برج ایفل: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۱ شب
برج ایفل، از معروف ترین جاذبه های پاریس

کلیسا ساکره کوره | Sacré-Cœur, Paris

اگر چه برای بازدید از کلیسای ساکره کوره یا قلب مقدس باید از چیزی حدود ۳۰۰ پله بالا بروید، اما عظمت، زیبایی و شکوهی که در نهایت مقابل دیدگانتان پدیدار خواهد شد، ارزش آن را دارد. کلیسای ساکره کوره نمایی تمام سنگ سفید دارد و داخل آن با نقاشی‌های هنرمندانه و بسیار زیبا تزئین شده است. فضای بیرونی آن هم درست به‌اندازه داخل بنا چشم‌نواز و زیباست و یکی از جاهای دیدنی پاریس برای عکاسی محسوب می‌شود. علاوه بر این، شهر پاریس از فراز پله‌های این کلیسا دیدنی‌تر می‌شود.

  • ساعت کاری کلیسا ساکره کوره: از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۰:۳۰ شب

دیزنی لند | Disney land

دیزنی لند یکی از به‌یادماندنی‌ترین، بهترین و معروف ترین تفریحات پاریس محسوب می‌شود. این همان جایی است که خاطرات دوران کودکی‌مان رنگ واقعیت به خود می‌گیرند. بسیاری از ما با کارتون‌های دیزنی لند خاطره داریم و بسیاری از شخصیت‌های آن تا مدت‌ها قهرمان‌های دنیای کودکانه ما بوده‌اند.

مجموعه دیزنی لند پاریس پارکی به شکل یک قلعه ساخته که بی‌نهایت به قلعه کارتون زیبای خفته شباهت دارد. علاوه بر این، در مجموعه دیزنی لند پاریس چند رستوران، کافه و هتل ساخته شده و تا ساعت‌ها می‌تواند کودکان و بزرگسالان را سرگرم کند. تازه اگر خیلی خوش‌شانس باشید، ممکن است در روز بازدید از این مجموعه رژه قهرمانان و شخصیت ‌های محبوب والت دیزنی را هم از نزدیک ببینید.

برای آشنایی بیشتر با دیزنی لند، مقاله قسمت های مختلف دیزنی لند را بخوانید.

  • ساعت کاری دیزنی لند: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب
دیزنی لند پاریس

کاخ ورسای | Palace of Versailles

کاخ ورسای یکی از مجلل‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ های پاریس به شمار می‌رود که با الهام از معماری ایتالیایی و فرهنگ روم باستان ساخته شده است. سه تن از پادشاهان فرانسه پیش از انقلاب کبیر در این کاخ زندگی کرده‌اند. کاخ مرمر، تالار آیینه، اقامتگاه ماری آنتوانت و سالن اپرای سنتی از جمله زیباترین بخش ‌های کاخ ورسای هستند و جزو جالب ترین جاهای دیدنی پاریس به حساب می آیند.

  • ساعت کاری کاخ ورسای: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر

خیابان شانزه لیزه | Champs-Élysées

همان‌طور که گفتیم، خیابان ‌های پاریس هم بسیار دیدنی هستند و پیاده‌روی در این خیابان‌ها کم از بازدید بناهای تاریخی آن ندارد. شانزه لیزه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پاریس است و بیشتر برندهای بین‌ المللی معروف، فروشگاهی در این خیابان دارند. حتی اگر خرید در پاریس را در این خیابان تجربه نکنید، نباید قدم زدن در حال و هوای متفاوت آن را از دست بدهید! طاق پیروزی که از دیگر بناهای باشکوه پاریس به شمار می‌رود که در انتهای این خیابان قرار دارد. پس از بازدید از این خیابان، می‌توانید از طاق پیروزی هم بازدید کنید یا وسط خیابان شانزه لیزه با نمای طاق پیروزی عکس یادگاری بگیرید.

خیابان شانزه لیزه پاریس

کلیسای نوتردام | Notre Dame de Paris

کلیسای نوتردام، از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین کلیساهای شهر پاریس و یکی از مشهورترین بناهای این شهر است. این کلیسا به سبک معماری گوتیک ساخته شده و زیبایی‌های آن تمامی ندارد. ساخت این کلیسا که پر از نقوش هنرمندانه و زیبا و مجسمه‌های چوبی و سنگی است، نزدیک به ۲ قرن طول کشید! متاسفانه به دلیل آتش‌سوزی که در بهار سال ۲۰۲۰ رخ داد، بخش زیادی از این بنای آسیب دید و در حال حاضر به دلیل مرمت آن، امکان بازدید از داخل کلیسا وجود ندارد. اما اگر به پاریس سفر کردید، می‌توانید در محوطه زیبای این کلیسا گشت بزنید و کلی عکس یادگاری بگیرید.

  • ساعت بازدید از کلیسای نوتردام: از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر

موزه لوور | louvre museum

پس از برج ایفل، موزه لوور پاریس از جمله بناهایی است که بلافاصله پس از شنیدن نام کشور فرانسه و این شهر یاد آن می‌افتیم. اگر بخواهید از تمامی بخش‌ های مختلف موزه اوور پاریس بازدید کنید، به چیزی حدود یک هفته زمان لازم دارید! این موزه که یکی از بزرگ ‌ترین موزه‌های جهان است، از ۸ بخش مختلف تشکیل شده و سالن‌های هنر اسلامی، ایرانی، تابلوهای نقاشی و مصر باستان از جمله محبوب‌ترین بخش‌های این موزه هستند. اگر حتی سه روز برای سفر به پاریس زمان دارید، بازدید از موزه لوور به عنوان یکی از جاهای دیدنی پاریس را از دست ندهید.

  • ساعت کاری موزه لوور: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر
موزه لوور پاریس

کاخ اپرا گارنیه | Palais Garnier

کاخ اپرا گارنیه مجموعه‌ای از زیباترین و هنرمندانه‌ترین نقوش را در خود جای داده است. اپرا گارنیه، معروف‌ ترین سالن اپرا در جهان و از مهم ترین جاذبه های پاریس به شمار می‌رود که بر اساس اصول معماری سبک نئوباروک ساخته شده است. در گذشته، این بنا محلی برای اجرای نمایش‌های مختلف، موسیقی‌های سلطنتی و باله بود، جایی که ثروتمندان معروف‌ترین تفریحات پاریس را در آن تجربه می کردند.

  • ساعت بازدید از کاخ اپرا گارنیه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر

طاق پیروزی | Arc de Triomphe

طاق پیروزی پاریس یادگار دوران پادشاهی ناپلئون است و به دستور او برای پاسداشت سربازان جنگی ساخته شد. این بنا به سبک نئوکلاسیک و با الهام از طاق تیتوس فروم روم ساخته شده است. ناپلئون بناپارت به افتخار پیروزی‌اش بر امپراتوری اتریش دستور ساخت طاق پیروزی را صادر کرد. موزه‌ای کوچک در این بنا ساخته شده که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

طاق پیروزی پاریس

برای آنکه با فهرستی جامع و کامل از جاذبه های پاریس آشنا شوید، مقاله «جاهای دیدنی پاریس که حتما باید ببینید» را در مجله گردشگری فلای‌تودی بخوانید.

راه‌های دسترسی به پاریس از فرودگاه

شهر پاریس دارای دو فرودگاه به‌نام‌های شارل دوگل و اورلی است. با توجه به حجم بالای مسافرینی که سالانه پس از خرید بلیط هواپیما پاریس از طریق شارل دوگل و اورلی وارد این شهر می‌شوند، این دو فرودگاه امکانات حمل و نقل عمومی بسیار خوبی دارند و راه های دسترسی از فرودگاه پاریس به مرکز شهر بسیار متنوع هستند. بسیاری از پروازهای پاریس از ایران به مقصد فرودگاه شارل دوگل است، در این بخش، مسیرهای دسترسی از فرودگاه شارل دوگل به شهر پاریس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راه های دسترسی به پاریس از فرودگاه

قطار فرودگاه پاریس

در صورتی که قصد دارید سفری ارزان و اقتصادی به شهر پاریس داشته باشید، از قطار، اتوبوس‌ های فرودگاه و اتوبوس‌های درون‌شهری استفاده کنید. برای آنکه با قطار از فرودگاه به پاریس بروید، باید با قطارهای سریع‌السیر خودتان را به یکی از ایستگاه‌های گار دو نورد (Gare du Nord)، شاتله دزال (Châtelet-Les Halles)، لوکزامبورگ (Luxembourg)، سنت میشل (Saint-Michel) و… برسانید تا از آنجا به شبکه مترو پاریس دسترسی پیدا کنید. حتما از قبل مسیرهای دسترسی به هتل خود در پاریس را بررسی کنید تا بدون سردرگمی و به راحتی بتوانید از طریق مترو و قطار سریع‌السیر به محل اقامت خود برسید.

اتوبوس فرودگاه پاریس

اتوبوس‌های فرودگاه پاریس از طریق ۳ خط، مسافران را به مقصد می‌رسانند. با توجه به مقصدتان و محلی که هتل شما در آن قرار دارد، می‌توانید از یکی از ۳ خط زیر استفاده کنید:

  • خط ۲: اتوبوس‌های این خط، مسافران را از ترمینال‌های ۱ و۲ فرودگاه به میدان شارل دوگل، طاق پیروزی و ایستگاه مترو پورت مایو می‌رساند. این اتوبوس‌ها هر ۱۵ دقیقه یکبار حرکت کرده و از صبح زود تا ۱۱ شب آماده جابجایی مسافران هستند.
  • خط ۳: این اتوبوس‌ها مخصوص جابه‌جایی مسافران از فرودگاه شارل دوگل به فرودگاه اورلی هستند.  
  • خط ۴: اتوبوس‌های این خط شما را به ایستگاه لیون (Gare de Lyon) و مونت بارناس (Gare Montparnasse) می‌رسانند و از صبح تا ۱۰ شب فعال هستند. ساعت حرکت اتوبوس‌های این خط هر ۳۰ دقیقه یکبار است. 

تاکسی فرودگاه پاریس

اگر اولین بار است که به شهر پاریس سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از تاکسی برای رفتن به شهر پاریس کمک بگیرید. اگر چه هزینه تاکسی در مقایسه با اتوبوس و قطار بیشتر است، اما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای حمل و نقل از فرودگاه شارل دوگل به پاریس هستند. شهر پاریس در ۲۵ کیلومتری فرودگاه شارل دوگل قرار دارد و با تاکسی در عرض ۴۵ دقیقه می‌توانید خودتان را به پاریس برسانید.

راهنمای کامل سفر به پاریس

اتوبوس درون شهری پاریس

اتوبوس‌های رواسی (Roissybus) بهترین گزینه جابجایی درون شهری در پاریس هستند؛ چراکه به طور مستقیم مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر پاریس می‌برند. غیر از رواسی، اتوبوس‌های دیگری هم وجود دارند (۳۵۰، ۳۵۱، N140 و N143) که در ایستگاه‌های دیگر توقف می‌کنند. با توجه به مقصدتان، باید ببینید که کدام یک از این اتوبوس‌های پاریس گزینه مناسب‌تری هستند. همه این اتوبوس‌ها مقابل ترمینال‌های ۱، ۲ و ۳ فرودگاه توقف دارند، غیر از اتوبوس N140 که فقط در ترمینال ۳ توقف می‌کند.

shangri la eiffel duplex terra بهترین هتل های پاریس

هتل‌ های پاریس

اگر چه جاهای دیدنی پاریس پایان‌ناپذیر هستند، اما لذت بردن از این زیبایی‌ها تنها زمانی میسر است که در هتلی راحت با امکانات رفاهی خوب اقامت داشته باشید. خوشبختانه هتل‌های زیادی در این شهر ساخته شده‌اند و برای هر فردی با هر میزان بودجه و سلیقه‌ای گزینه‌ای برای رزرو هتل در پاریس وجود دارد. در ادامه راهنمای سفر به پاریس به معرفی چند مورد از بهترین هتل‌ های پاریس پرداخته‌ایم.

بهترین هتل های پاریس

بهترین هتل ‌های ۵ ستاره پاریس

اگر به دنبال سفری مجلل و لوکس به شهر پاریس هستید، هتل‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، گزینه‌های بسیار مناسبی برای رزرو هتل در پاریس هستند:

هتل پنینسولا پاریس

هتل پنینسولا پاریس یکی از تاریخی‌ترین هتل‌ های پاریس است. این هتل سنتی ساخته شده اما امکانات مدرن و به‌روزی دارد. علاوه بر امکانات رفاهی عالی، این هتل در فاصله بسیار کمی از خیابان شانزه لیزه و طاق پیروزی قرار گرفته و نزدیکی آن به یکی از ایستگاه‌ های مترو پاریس، دسترسی شما به سایر نقاط شهر را بسیار راحت می‌کند. این هتل رستوران‌های متعددی هم دارد که صرف غذاهای فرانسوی با منظره برج ایفل را بسیار لذت‌بخش و جذاب می‌کند. هزینه رزرو اتاق در این هتل برای یک اتاق دو نفره شبی ۱۸۶۰ یورو است که با توجه زمان سفر متغیر خواهد بود.

هتل پلازا آنتی

هتل پلازا آتنی یکی از زیباترین و رویایی‌ترین هتل‌ های پاریس است. نمای زیبای این هتل در کنار امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد، از نظر موقعیت مکانی دسترسی بسیار خوبی هم به مکان‌های مهم شهر دارد. فقط با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به شانزه لیزه، برج ایفل و موزه لوور پاریس برسانید. همچنین، اگر هتل پلازا آتنی را برای اقامت در شهر پاریس انتخاب کنید، فروشگاه‌های برندهای معروفی همچون دیور، شنل و لویی ویتون در چند قدمی شما قرار خواهد داشت. حداقل هزینه رزرو اتاق در هتل پلازا آنتی پاریس شبی ۱۸۱۰ یورو است.

پلازا آتنی، یکی از بهترین ها هتل های پاریس

هتل لا بریستول

اگر می‌خواهید در هتلی اقامت کنید که روزی افراد مشهوری همچون مرلین مونرو و چارلی چاپلین در آن اقامت داشتند، هتل لابریستول را از دست ندهید. این هتل مجلل و ۵ ستاره پاریس نزدیک به یک قرن پیش ساخته شده و با توجه به امکانات رفاهی بی‌شماری که در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد، بدون اغراق می‌توان آن را یک هتل فوق ۵ ستاره دانست. هزینه رزرو اتاق در این هتل ۵ ستاره از شبی ۱۸۶۰ یورو آغاز می‌شود و این عدد با توجه به نوع اتاق و زمان سفر به پاریس تغییر خواهد کرد.

بهترین هتل‌های ۴ ستاره پاریس

هتل‌های ۴ ستاره زیادی در شهر پاریس ساخته شده و تنوع این هتل‌ها به ‌اندازه‌ای زیاد است که انتخاب از بین آن‌ها بسیار دشوار می‌شود. در ادامه راهنمکای سفر به پاریس فرانسه، بعضی از بهترین هتل‌های ۴ ستاره پاریس معرفی شده‌اند:

هتل مرکور اپرا گارنیر

از امکانات و زیبایی‌های این هتل که بگذریم، مرکور اپرا گارنیر دسترسی بسیار خوبی به مراکز مهم شهر دارد. این هتل تا اپرا گارنیه که یکی از مکان های دیدنی پاریس است، تنها ۵۰۰ متر فاصله دارد. علاوه بر این، ایستگاه مترو سنت لازار در ۱۰۰ متری این هتل قرار گرفته و دسترسی شما به بسیاری از مکان‌های مهم شهر پاریس را آسان می‌کند. باشگاه بدنسازی، سالن ماساژ، آلاچیق و فضای سبز، از مهم‌ترین امکانات این هتل ۴ ستاره پاریس هستند. هزینه رزرو اتاق در هتل مرکور اپرا پارنیر از ۲۳۹ یورو آغاز می‌شود.

مرکور اپرا گارنیر، هتل 4 ستاره در پاریس

هتل مادمازل

هتل مادمازل از دیگر هتل‌های ۴ ستاره پاریس است که با امکانات رفاهی عالی خود، گزینه‌‎ای ایده‌آل برای اقامتی راحت و رزرو هتل در پاریس به شمار می‌رود. از آنجایی که این هتل بین دو ایستگاه مترو قرار دارد، به‌راحتی می‌‎توانید با مترو در سطح شهر تردد کنید. صبحانه سلف سرویس، اینترنت رایگان، لوازم آرایشی رایگان و … ، از جمله امکانات اتاق‌ های هتل مادمازل پاریس هستند. هزینه رزرو این هتل از شبی ۱۷۶ یورو شروع می‌شود.

هتل نووتل

هتل نووتل پاریس یکی از مجموعه هتل ‌های زنجیره‌ای نووتل است که با امکانات رفاهی بی‌شمار خود، اقامتی راحت و دلنشین را برای شما رقم می‌زند. این هتل در چند قدمی برج ایفل قرار گرفته است و با توجه به نزدیکی آن به یکی از ایستگاه‌های خط ۱۰ متروی پاریس، موقعیت بسیار خوبی دارد. حداقل هزینه رزرو اتاق در این هتل پاریس برای یک اتاق ۲ نفره کلاسیک ۲۶۵ یورو است.

راهنمای کامل سفر به پاریس

بهترین هتل‌های ۳ ستاره پاریس

در صورتی که هتل‌های سطح متوسط و قیمت مناسب را برای رزرو هتل پاریس ترجیح می‌دهید، هتل‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، گزینه‌های مناسبی هستند:

هتل موندیال

هتل موندیال یکی از بهترین هتل ‌های ۳ ستاره پاریس است که در یکی از خیابان‌های دنج و آرام منطقه ۹ پاریس قرار دارد. امکانات این هتل ۳ ستاره شامل وای‌فای رایگان، صبحانه سلف سرویس، صندوق امانات، پارکینگ اختصاصی و…. می‌شود و در نزدیکی ایستگاه مترو گراند بلوار قرار گرفته است. هزینه رزرو اتاق در این هتل پاریس از شبی ۲۳۸ یورو آغاز می‌شود و مقدار آن با توجه به فصل سفر و اتاقی که برای سکونت انتخاب می‌کنید، متغییر خواهد بود.

هتل مونتپارناس کامپانیلا پاریس

از امکانات رفاهی عالی این هتل پاریس که بگذریم، از نظر موقعیت مکانی هم کامپانیلا گزینه بسیار مناسبی برای اقامت در شهر پاریس است. از این هتل تا برج ایفل تنها ۱۵ دقیقه پیاده فاصله دارید و قرارگیری آن در نزدیکی ایستگاه مترو پرنتی و ایستگاه قطار مونتپارناس، دسترسی را به سایر نقاط شهر آسان می‌کند. اینترنت رایگان، صبحانه بوفه، تلویزیون ماهواره‌دار، چای‌ساز و قهوه‌ساز، از جمله امکانات رفاهی هتل مونتپارناس کامپانیلا هستند. حداقل هزینه رزرو اتاق در این هتل پاریس ۹۳ یورو است.

کامپانیلا، هتلی 3 ستاره در پاریس

هتل دو لمون پاریس

هتل دو لمون پاریس یکی دیگر از هتل های معروف پاریس است که پذیرش ۲۴ ساعته دارد. از این هتل تا فروشگاه‌های محبوبی مثل گالری لافایت تنها ۱۲ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارید. صبحانه در این هتل پاریس به صورت سلف سرویس سرو می‌شود و اینترنت در تمامی اتاق‌ها به رایگان در دسترس مسافران قرار دارد. هزینه رزور اتاق در هتل دولمون پاریس ۱۷۳ یورو است.

بهترین هاستل‌ های پاریس

اگر به تنهایی به پاریس سفر کرده‌اید و یا بودجه زیادی برای مسافرت به یکی از زیباترین شهرهای اروپا در اختیار ندارید، اقامت در هاستل‌ نسبت به رزرو هتل در پاریس هزینه‌های سفرتان را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.در ادامه این راهنمای سفر به پاریس با برخی از هاستل ‌های ارزان پاریس آشنا شوید.

بهترین هاستل های پاریس

هاستل سنت کریستوفر گر دو نور پاریس

این هاستل، یکی از بهترین مسافرخانه‌ های شهر پاریس است و امکانات رفاهی خوبی هم دارد. علاوه بر امکانات رفاهی، این هتل از نظر موقعیت مکانی هم توانسته جایزه بهترین هاستل پاریس را به خود اختصاص دهد. نزدیکی به محله مون مارتر و ۳ ایستگاه قطار، در کنار کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای که در حوالی این هاستل قرار گرفته‌اند، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر ارزان به پاریس تبدیل می‌کند. هزینه اقامت در این هاستل از ۳۲ یورو به ‌ازای اقامت در یک اتاق ۱۰ تخته شروع می‌شود.

هاستل لس پیاولس

لس پیاولس توسط ۳ جوان که عاشق سفر بودند و با هدف رفع نیازهای مسافران کوله‌گرد ساخته شده است. این هاستل یک روف گاردن دارد که می‌توانید ساعتی را دور از هیاهوی دنیا در آن به سر ببرید و از جاذبه‌ های دیدنی پاریس لذت ببرید. همه تخت‌های این هتل پرده دارند تا مسافران بتوانند حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

علاوه بر این، چراغ مطالعه و کمد قفل‌دار هم برای محافظت از اشیای گرانبهای شما در نظر گرفته شده است. هزینه اقامت در این هاستل پاریس از ۳۲ یورو برای یک اتاق ۸ تخته آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید در کنار کاهش هزینه سفر به پاریس، با افراد مختلف از همه دنیا آشنا شوید، این هاستل پاریس انتخاب خوبی است.

هاستل های ارزان پاریس

هاستل فیاپ ژان مونه پاریس

با توجه به اینکه این هاستل اتاق‌های ۱، ۲ و ۴ تخته دارد، حتی برای اقامت خانوادگی هم گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این هاستل مخصوص اقامت بزرگسالان ۳۰-۱۸ سال طراحی شده و حداکثر مدت اقامت در آن ۶ شب است. از جمله امکانات ویژه این هاستل می‌توان به صبحانه رایگان، حوله، ماشین لباسشویی، خدمات فکس، میز بیلیارد، اتاق چمدان، خدمات خشک‌شویی و … اشاره کرد.  هزینه اقامت در این هاستل برای اتاق یک تخته خصوصی از ۷۰ یورو شروع می‌شود. برای آشنایی با دیگر هتل ‌های پاریس، مطلب معرفی بهترین هتل های پاریس را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.  

معروف ‌ترین مراکز خرید پاریس | بهشت عاشقان مد

خرید در پاریس یکی از اصلی ترین بخش های سفر به پایتخت فرانسه است. اصلا بدون پاساژگردی و خرید یادگاری، لذت هیچ سفری تکمیل نمی‌شود. بخشی از هزینه سفر به پاریس مخصوص خرید خواهد بود و در این بخش، چند مورد از بهترین مراکز خرید در پاریس از فروشگاه‌های لوکس گرفته تا اوت لت‌های ارزان را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراکز خرید لوکس پاریس

در پاریس مراکز خرید لوکس و گران زیادی پیدا خواهید کرد. آنچه در ادامه معرفی شده، تنها گوشه‌ای از مراکز خرید لوکس و مجلل پاریس است.

222

کاروسل دولوور پاریس

کاروسل دولوور یکی از بهترین مراکز خرید پاریس است. کاروسل دولوور فقط یک مرکز خرید نیست، بلکه یک فضای هنری هم به شمار می‌رود. علاوه بر برندهای معروف جهانی، این مرکز خرید که نوعی شهر زیرزمینی لوکس و مجلل است، مکانی برای برگزاری همایش‌های هنری هم محسوب می‌شود. جالب است بدانید که یکی از راهروی این مرکز خرید، به موزه لوور منتهی می‌شود. کاروسل دولوور هم یکی از جاهای دیدنی پاریس است و هم یکی از مراکز خرید این شهر! درتس همان طور که در ابتدای این راهنمای سفر به پاریس اشاره کردیم، این شهر همیشه شما را غافلگیر می‌کند. جاذبه های پاریس تمامی ندارد.

گالری لافایت پاریس

توصیه می‌کنیم بازدید از این مرکز خرید پاریس با معماری خیره‌کننده‌ را حتی اگر قصد خرید هم ندارید، از دست ندهید. اگر هم قصد خرید در پاریس دارید، در این فروشگاه نزدیک به ۳۵۰۰ برند مشهور بین‌المللی حضور دارند و می‌توانید بهترین لباس، لوازم آرایش و جواهرات را از آن خریداری کنید. این مرکز خرید ۷۰۰ هزار متر مربعی دارای ۲۵ رستوران است و انتخابی عالی برای تفریح یک روزه در پاریس محسوب می‌شود.

مراکز خرید پاریس

بوگرنل پاریس

بوگرنل هم در فهرست مراکز خرید لوکس و مجلل پاریس قرار دارد. با وجود برندهای معتبر و مشهوری که در این مرکز خرید حضور دارند، با قاطعیت می‌توان آن را بهشت عاشقان مد معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز خرید پاریس، معماری منحصربه‌فرد آن از نظر احترام به طبیعت است. ساختمان‌های شیشه‌ای این مرکز خرید باعث می‌شوند که نور خورشید به‌خوبی فضا را روشن کند و در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

مراکز خرید فروشگاه شانزه لیزه

فروشگاه‌ های خیابان شانزه لیزه پاریس، بیشتر فروشگاه‌هایی لوکس با اجناس گرانبها و مارک هستند. حتی اگر قصد خرید از این فروشگاه‌ها را ندارید، توصیه می‌کنیم حتما ساعاتی را به قدم زدن در شانزه لیزه زیبا اختصاص دهید. جالب است بدانید که برند بنز هم فروشگاهی مجللی در خیابان شانزه لیزه دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

مراکز خرید در پاریس

مراکز خرید ارزان پاریس

دوست دارید کالاهای لوکس را با قیمت مناسب خریداری کنید؟ پاریس برای شما هم گزینه‌هایی دارد. اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در پایتخت فرانسه هستید، می‌توانید سراغ اوت لت های پاریس بروید. در ادامه این مراکز خرید ارزان در پاریس را هم در فهرست خود قرار دهید.

ایتالی دو پاریس

با هر بودجه‌ای که به پاریس سفر می‌کنید، هم می‌توانید در ایتالی دو خرید کنید و هم غذا بخورید. ایتالی دو مرکز خریدی با نزدیک به ۱۳۰ رستوران و مغازه است که هم می‌توانید در آن از برندهای معروف لوازم آرایشی، مولتی مدیا، لباس و جواهرات بخرید و هم در رستوران‌های آن از خود پذیرایی کنید.

کتخ تامپ پاریس

این مرکز خرید، از جمله پاساژهای معروف شهر پاریس به شمار می‌رود که سالانه نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این مرکز خرید پاریس دارای بیش از ۲۵۰ فروشگاه است که اجناسی با کیفیت عالی و قیمت مناسب را به خریداران عرضه می‌کنند.

خرید ارزان در پاریس

اوتلت های پاریس

پایتخت فرانسه، حتی برای کسانی که خرید ارزان در پاریس را ترجیح می‌دهند، گزینه‌هایی دارد. اوتلت ‌های پاریس، مراکز خرید ارزان یا حراجی هستند که برای مسافرین و دانشجوها مکانی ایده‌آل برای خرید به شمار می‌روند. در ادامه، بعضی از اوتلت های پاریس را به شما معرفی خواهیم کرد:

اوتلت وان ناسیون

اوتلت وان ناسیون، فقط یک مرکز خرید نیست؛ بلکه یک مرکز تفریحی و سرگرمی تمام عیار محسوب می‌شود. در این اوتلت، نزدیک به ۴۰۰ برند مشهور شعبه دارند. برندهای معروفی که گاهی محصولات خود را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصدی به فروش می‌رسانند. بعد از گشت‌وگذار در این مرکز خرید پاریس، می‌توانید در رستوان‌ ایتالیایی آن غذا بخورید یا با قهوه‌های خوش‌طعم استارباکس، خستگی خود را برطرف کنید. 

لا واله

دهکده لا واله یکی از اوتلت های مشهور پاریس محسوب می‌شود که در نزدیکی دیزنی لند قرار دارد. پس از بازدید از دیزنی لند و گشت و گذار در آن، می‌توانید به لاواله بروید و کالاهای باکیفیت و قیمت مناسبی را از در آن خریداری کنید. لا واله نزدیک به ۱۲۰ فروشگاه کالای چرم برای علاقمندان به محصولات چرمی هم دارد.

paris attractions 22

حمل و نقل در پاریس

خوشبختانه شهر پاریس سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و گسترده‌ای دارد که تردد در سطح شهر را برای مسافران آسان می‌کند. یکی از نکات مهم سفر به پاریس آشنایی با سیستم حمل و نقل شهری پایتخت فرانسه است. در این بخش، به معرفی وسایل حمل و نقل عمومی پاریس می‌پردازیم.

مترو پاریس

مترو پاریس یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خطوط مترو در سطح اروپا است. اولین ایستگاه مترو پاریس در سال ۱۹۰۰ و آخرین ایستگاه آن در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد و یکی از مدرن‌ترین خطوط مترو در سراسر جهان محسوب می‌شود. مترو شهر پاریس از ساعت ۵:۳۰ شروع به حرکت می‌کند و آخرین قطار آن ساعت یک نیمه شب وارد ایستگاه می‌شود.

اتوبوس‌ های شهری پاریس

اتوبوس‌های درون‌شهری پاریس، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای تردد در سطح شهر هستند. این اتوبوس‌های حتی گاهی سریع‌تر از مترو و قطارهای سریع‌السیر شما را به مقصدتان می‌رسانند. ساعت کار اتوبوس‌ های پاریس معمولا ۷ صبح تا ۸:۳۰ شب است. بعضی از این اتوبوس‌ها در روزهای یکشنبه یا تعطیلات رسمی تردد ندارند.

حمل و نقل عمومی در پاریس

تاکسی ‌های پاریس

پاریس بیش از ۲۰ هزار تاکسی دارد که به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت به مسافران هستند. تاکسی گرفتن در پاریس معمولا سخت نیست، مگر اینکه بعد از نیمه شب به تاکسی احتیاج پیدا کنید. اگر چه تاکسی راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای تردد در این شهر است، اما تا حدودی هزینه سفر به پاریس را افزایش می‌دهد. نرخ تاکسی در پاریس یکسان و به ازای هر کیلومتر محاسبه می‌شود:

– دوشنبه تا شنبه (۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر): ۰٫۹۶ یورو

– دوشنبه تا شنبه (۵ بعد از ظهر تا ۱۰ صبح): ۱٫۱۷ یورو

– روز یکشنبه (۷ صبح تا ۱۲ شب): ۱٫۲۱ یورو

– یکشنبه شب و تعطیلات رسمی: ۱٫۴۷ یورو

– هزینه اضافی برای مسافر چهارم: ۳ یورو

– هزینه اضافی برای هر چمدان (از چمدان دوم به بعد): یک یورو

قطارهای سریع‌ السیر پاریس

قطارهای سریع‌السیر پاریس همان‌طور که از نام آنها پیداست، با سرعت بیشتری نسبت به مترو یا اتوبوس حرکت کرده و گزینه‌ای عالی برای مسافت‌های طولانی هستند. به‌طور کلی مترو زمان جابه‌جایی در شهر را به یک سوم کاهش می‌دهد. قطارهای سریع‌السیر، مرکز شهر پاریس را به فرودگاه شارل دوگل، دیزنی لند و ورسای متصل می‌کند.

راهنمای سفر به پاریس

معرفی غذاهای پاریس | کجا غذا بخوریم؟

رستوران گردی در پاریس را می‌توان در میان بهترین تفریحات این شهر قرار داد. تجربه سفر به پاریس بدون امتحان کردن غذاهای فرانسوی در بهترین رستوران های پاریس هرگز تکمیل نمی‌شود. پاریسی‌ها ارزش بسیار زیادی برای غذا قائل هستند و بدون اغراق، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را در این شهر پیدا خواهید کرد. در ادامه این راهنمای سفر به پاریس ، بعضی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای پاریسی را به شما معرفی کرده‌ایم:

کروسان با یک فنجان قهوه

پاریس به باران‌های ناگهانی آن مشهور است و در چنین مواقعی هیچ چیز به‌اندازه خوردن یک فنجان قهوه غلیظ در کنار شیرینی کروسان لذت‌بخش نیست. کروسان پاریسی از جمله خوردنی‌هایی است که در زمان سفر به پاریس حتما باید آن را امتحان کنید. این شیرینی لذیذ که یکی از خوشمزه‌ترین نمادهای شهر فرانسه محسوب می‌شود، نانی ترد و چند لایه است که معمولا داخل آن با شکلات پر می‌شود.

غذای معروف پاریس

فوندو سویارد با طعم پنیر

اگر عاشق پنیر هستید، حتما این خوراک لذیذ فرانسوی را امتحان کنید. این غذا که یکی از غذاهای معروف پاریس به شمار می‌آید، از ترکیب پنیرهای بوفور، امنتال و کومته و آب‌کردن آن‌ها تهیه شده و از آن به‌عنوان چاشنی برای خوردن سیب‌زمینی و نان استفاده می‌شود. در واقع اگر بخواهید این غذای لذیذ را امتحان کنید، باید تکه‌های سیب‌زمینی و نان را داخل آن بزنید و آن‌ها را میل کنید.

راتاتویی با انواع سبزیجات

این نام برای شما آشنا نیست؟ رتتویی یا راتاتویی غذای معروف پاریس است که اغلب ما با شنیدن آن یاد انیمیشن موش سرآشپز می‌افتیم. این غذای خوشمزه که ظاهر بسیار جذابی دارد، خوراکی کاملا گیاهی است که با استفاده از صیفی‌جاتی مثل کدو، بادمجان، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و نوعی سس مخصوص پخته می‌شود.

معروف ترین غذای پاریس

پنیرهای فرانسوی

متنوع‌ترین و خوشمزه‌ترین پنیرها را در شهر پاریس پیدا خواهید کرد. تنوع پنیرهای فرانسوی به‌اندازه‌ای زیاد است که حتی برای سخت‌پسندترین ذائقه‌ها نیز گزینه‌ای وجود دارد. فرانسوی‌ها از پنیر در همه وعده‌ها، کنار غذا و داخل غذا استفاده می‌کنند و وعده صبحانه تنها زمانی است که پنیر در سفره فرانسوی‌ها هیچ جایگاهی ندارد!

ماکارون خوراکی رنگارنگ

ماکارون نوعی شیرینی دو تکه است که از آرد بادام تهیه می‌شود. ماکارون در رنگ‌های متنوعی پخته می‌شود و ظاهر بسیار جذابی هم دارد. اگر گذرتان به پاریس افتاد، توصیه می‌کنیم حتما خودتان را به چشیدن طعم ماکارون دعوت کنید. حتی می‌توانید ماکارون را به‌عنوان سوغاتی پاریسی در نظر بگیرید.

راهنمای کامل سفر به پاریس

صدف با چاشنی ویژه

صدف از جمله غذاهای لذیذ و پرطرفدار فرانسوی‌هاست که جایگاه ویژه‌ای در جشن‌ها و مهمانی‌های مهم این کشور دارد. این غذا هم به‌صورت گرم و هم به‌صورت خام سرو می‌شود و بهترین چاشنی برای آن سرکه، آبلیمو یا سس مخصوص است. اگر در خیابان‌ های شهر پاریس قدم بزنید، احتمالا مغازه‌های زیادی را خواهید دید که صدف می‌فروشند.

کرپ فرانسوی

کرپ نوعی نان نازک فرانسوی با آرد، شیر و تخم مرغ و معمولا به عنوان صبحانه و میان‌وعده است. این نان در دو نوع شور و شیرین درست می‌شود که کرپ شور به‌عنوان پیش‌غذا و کرپ شیرین برای وعده صبحانه استفاده می‌شود. کرپ را به طور معمول با چاشنی‌هایی مثل کره بادام‌زمینی، شکلات، کره‌عسل و پوره میوه‌ها سرو می‌کنند. برای اینکه بدانید خوشمزه‌ترین غذاهای پاریس را در کدام یک از رستوران ‌های پاریس پیدا خواهید کرد، مقاله با بهترین رستوران های پاریس آشنا شوید را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

غذاهای محلی پاریس

فستیوال‌ های پاریس

هر ساله در پاریس فستیوال‌های بسیار جذابی برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند لذت سفر به پاریس را صدچندان کند. بعضی از بهترین فستیوال‌ های پاریس عبارتند از:

جشنواره روز موسیقی پاریس

این فستیوال پاریس ، بهانه‌ای برای گردهمایی موسیقیدانان، برگزاری کنسرت زنده و رقص و پایکوبی است. اگر دوست دارید یک فستیوال شاد و هیجان‌انگیز را در پاریس تجربه کنید، حتما در تاریخ ۲۱ ژوئن خودتان را به پایتخت فرانسه برسانید.

فستیوال های پاریس

فستیوال ساحلی پاریس

نظرتان درباره استراحت در سواحل مصنوعی در در کنار رود سن چیست؟ از جولای تا آگوست هر سال (تیر تا مرداد)، سواحل مصنوعی به داخل شهر می‌آیند تا لحظاتی رویایی و خاطره‌انگیز را برای پاریسی‌ها و مهمانان شهر پاریس فراهم کنند.

توردو فرانس | Tour de France

احتمالا نام توردو فرانس را که از مهمترین رقابت های دوچرخه سواری جهان به شمار می‌رود، شنیده‌اید. این رویداد ورزشی (دوچرخه‌سواری) مهم هر ساله و از سال ۱۹۰۳ (به غیر از سال‌های جنگ جهانی) در ماه جولای (تیر ماه) برگزار شده است. مسیر این مسابقه از کوه آلپ می‌گذرد و در خیابان شانزه لیزه پاریس به پایان می‌رسد.

معروف ترین فستیوال پاریس

سوغاتی ‌های پاریس

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، خرید سوغاتی و یادگاری است. سوغاتی ‌های پاریس به‌اندازه‌ای جذاب هستند که احتمالا هنگام خرید سردرگم بمانید که کدام را انتخاب کنید! اولین چیزی که به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم، ماکارون‌های خوشمزه و رنگارنگ فرانسوی هستند. فرانسه به شکلات‌ و پنیرهایش نیز هم معروف است، بنابراین از کنار آنها نیز به سادگی عبور نکنید.

اما اگر ترجیح می‌دهید هدیه ماندگارتری بخرید، عطرهای فرانسوی و لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین گزینه‌ها میان سوغاتی های پاریس هستند. لباس مارینی یر (یک پیراهن آستین بلند نخی با خطوط افقی آبی و سفید) و کلاه بره از دیگر چیزهایی هستند که تا حدی نماد شهر فرانسه محسوب می‌شوند و گزینه‌ای عالی برای سوغاتی هستند.

سوغاتی های پاریس

بایدها و نبایدهای سفر ارزان به پاریس

هزینه سفر به پاریس چندان ارزان نیست، البته زیبایی‌های این شهر کاملا این هزینه را توجیه می‌کند. به هر حال، راهکارهایی وجود دارد که از نکات مهم سفر به پاریس هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید سفری ارزان و اقتصادی را به پاریس تجربه کنید. در ادامه چند راهکار موثر برای کاهش هزینه ‌های سفر به پاریس ارائه می‌دهیم:

  • کارت مترو بخرید. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، خطوط مترو پاریس بسیار پیشرفته هستند و تردد با مترو به‌جای تاکسی، تا حد بسیار زیادی به صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان کمک می‌کند.
  • به‌جای اقامت در هتل، هاستل را برای سکونت در شهر پاریس انتخاب کنید. اگر چه بعضی هاستل ‌های پاریس برای مسافرت‌های دانشجویی و تک‌نفره مناسب هستند، اما همچنان گزینه‌هایی برای اقامت خانوادگی وجود دارد.
  • کارت موزه بخرید! با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید با هزینه کمتر از موزه‌های پاریس دیدن کنید.
  • بازدید رایگان از موزه‌ های پاریس را از دست ندهید. ورودی همه موزه‌ها در نخستین یکشنبه هر ماه رایگان است.
  • پارک های پاریس و فضای سرسبز این شهر را می‌توانید در هر منطقه‌ای پیدا کنید. حتما یک روز را به پیک‌نیک رفتن اختصاص دهید.
  • بسیاری از اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌ها از امکانات پخت و پز برخوردار هستند. صرف غذا در رستوران ‌های پاریس بسیار هزینه‌بر است، اما اگر مواد غذایی بخرید و خودتان غذا بپزید، تا حد چشمگیری در هزینه‌های سفر به پاریس صرفه‌جویی خواهید شد.
  • اگر به دنبال سفر ارزان به پاریس هستید، حتما یک قمقمه و بطری همراه داشته باشید تا در صورت تشنگی، مجبور به آب خریدن نشوید. از این طریق به حفاظت از محیط زیست هم کمک کرده‌اید.
سفر ارزان به پاریس

پاریس، سفری که باید رفت!

در این راهنمای کامل سفر به پاریس سعی کردیم، تمام اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این شهر زیبای اروپایی را در اختیارتان قرار دهیم. اما به طور کلی یکی از نکات مهم سفر به پاریس یا هر نقطه دیگری از دنیا، سلیقه، سبک سفر و انتخاب شما است. رزرو هتل در پاریس یا اقامت در هاستل؟ غذا خودرن در رستوران های لوکس یا امتحان کردن غذاهای خیابانی پاریس؟ هزینه سفر به پاریس و حتی لذت بردن از این شهر، همه وهمه به پاسخ این سوال باز می گردد: چگونه به پاریس سفر کنیم! پاسخ شما به این سوال چیست؟

آیا سفر به پاریس را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از جاذبه های پاریس از بقیه زیباتر و دیدنی‌تر است؟

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول درباره سفر به پاریس

چگونه به پاریس سفر کنیم؟

آسان ترین روش سفر به پاریس خرید بلیط هواپیما پاریس است. برای سفر ارزان به پاریس بهتر است فصل زمستان و پاییز را انتخاب کنید.

از ایران تا پاریس چند ساعت راه است؟

پرواز تهران پاریس حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.

آیا در پاریس رستوران حلال وجود دارد؟

به دلیل جمعیت مسلمانان این کشور و همینطور تعداد گردشگران مسلمان، در این شهر رستوران های حلال را با کمی پرس و جو خواهید یافت.

چرا به پاریس شهر عشق می گویند؟

مردم دنیا به پاریس لقب شهر عشق را داده‌اند، زیرا فضای رمانتیکی دارد. در واقع، شهر عشق فقط یک نام مستعار یا تصادفی نیست که به پاریس داده شده، بلکه توصیف کاملی از حالات مسافران پاریس است. هر کسی که از پایتخت فرانسه بازدید می کند، به پاریس لقب شهر عشق را می‌دهد.

۳ حقیقت جالب درباره پاریس چیست؟

اولین عکسای از چهره انسان در پاریس اتفاق افتاده، پاریس در ابتدا یک شهر رومی به نام لوتیا بوده و مردم فرانسه اولین کسانی بودند که از لباس استتار شده ارتش استفاده کردند!

 

1 نظر

  1. برج ایفل و پنجره‌های بزرگ رستوران ژول ورن، خاطره سفر به پاریس تا ابد در ذهنتان ماندگار خواهد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید