جاهای دیدنی نیس؛ شهر رویایی فرانسه

0
4218
جاذبه های گردشگری نیس

نیس شهری رویایی و دریایی است که در جنوب فرانسه و شمال دریای مدیترانه جایی که به «کمان مدیترانه» مشهور است قرار دارد و می‌توان آن را جزو بزرگترین شهرها در طول منطقه “کوت دازور” و آلپ دانست. نیس به زبان فرانسه یعنی «زیبا» و قدمت آن به ۳۵۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. نیس لوکس‌ترین و معروف‌‌ترین شهر جنوب اروپا دارای مراکز دیدنی و گردشگری فراوانی از جمله خیابان‌های زیبا، گالری‌ها، موزه‌های هنری و بسیاری مکان دیدنی دیگر است. برای آشنایی بیشتر شما با این شهر شما را با مراکز دیدنی آن آشنا می‌کنیم.

خیابان الدتاون

خیابان الدتاون مخروطی شکل و جزو بخش قدیمی شهر است و در آن رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد. این خیابان پربیننده‌ترین مرکز گردشگری نیس بوده و دارای بازارهای گل و میوه فراوانی است که عطر و بوی تازه آنها را می‌توان در فضای این خیابان احساس کرد.

خیابان الدتاون

کلوپ جاز کمدی

اگر به دنبال یک شب نشینی عالی در شهر نیس هستید، کلوپ جاز کمدی مناسب‌ترین مکان است. شب‌ها در این کلوپ گروه‌های جاز و خوانندگان آنها به اجرای موزیک زنده می‌پردازند. فضای گرم و صمیمی کلوپ فرصت مناسبی برای آشنایی با میهمانان بسیار از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف برای شما فراهم می‌شود. خوانندگان در این کلوپ معمولا به زبان انگلیسی یا فرانسوی آواز می‌خوانند.

کلوپ جاز کمدی

تفرجگاه دیز آنگلس

یکی از بهترین نقاط نیس برای قدم زدن تفرجگاه خلیج دیز آنگلس با سواحل سنگ‌ ریزه‌‌ای و سفیدش است که برای یک پیاده‌روی آرام و لذت‌بخش می‌توانید به آنجا بروید و از تماشای مناظر زیبا و افراد اطراف آن لذت ببرید. علاوه بر نمای زیبای نیلگون ساحلی، این مسیر بی‌نظیر و دیدنی، مکان‌های مشخصی برای دویدن، اسکیت‌ سواری و دوچرخه ‌سواری برای گردشگران با ذوق دارد همچنین در اطراف آن مراکز بسیاری برای نوشیدن چای وجود دارد.

تفرجگاه دیز آنگلس

موزه ملی مارک شاگال

موزه ملی مارک شاگال، موزه‌ای است که در آن زندگی و آثار هنرمند معروف؛ مارک شاگال به نمایش گذاشته شده است. هفده تابلوی رنگی پیغام کتاب مقدس مارک شاگال و همچنین بعضی از پرده‌های منقوش وی که بسیار عمیق و در روح شما اثر گذار است در این موزه وجود دارد. همچنین می‌توانید در کافه باغ این موزه بخوبی استراحت نمایید.

موزه ملی مارک شاگال

پارک د والرز

پارک د والرز با مناظر زیبا، طراحی سنتی و کلاسیک گوتیک، یک کاخ فرانسوی (یک شاتو) مدهوش کننده است که در دانشکده فعلی علوم نیس سوفیا قرار دارد. این پارک دارای فواره‌ها، آبشارهای کوچک، مجسمه‌های پنهان، غارها و همینطور استخر مخصوص اردک است و این مکان همچنان مانند یک محیط طبیعی و دست نخورده باقی مانده است.

پارک د والرز

سونتیو دو لیتوغال

وقتی در مسیر سونتیو دو لیتوغال قدم می‌زنید، این ساحل آبی و بسیار زیبا شما را محو خود می‌گرداند. این مسیر ساحلی شگفت‌انگیز با رنگ‌های خود هارمونی جالبی از تصویر شهر پرجاذبه نیس ایجاد می‌کند که در هیچ جایی آن را ندیده‌اید. مسیر سونتیو دو لیتوغال چندان شناخه شده نیست و با صخره‌های ناهموار و سواحل سنگی، نقطه‌ای بی‌تشابه در دنیاست و به دور از شلوغی شهری یک منطقه آرام از خلیج ویلفرانچ است که گردشگران بسیاری را به خاطر این موضوع به این سواحل می‌کشاند.

سونتیو دو لیتوغال

کلیسای بزرگ روسی

یکی از زیباترین کلیساهای ارتودوکس در خارج از کشور روسیه و بنایی است که بازدیدکنندگان بسیاری در شهر توریستی نیس دارد. این کلیسا با داشتن گنبد و مناره‌های کوچک، برجک‌های هرمی شکل و کاشی‌های پلی‌کرومی آنچنان در معماری گوتیک به کلیساهای مشابه خود در روسیه شباهت دارد که هر گردشگری را بی‌تعمق به یاد آثار هنری می‌اندازد. محیط این کلیسا مملو از گنجینه‌هایی همچون طلا و جواهرآلاتی است که از کشور روسیه به این مکان آورده شده‌اند.

کلیسای بزرگ روسی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید