بازگشایی مرزهای امارات

0
5278
بازگشایی مرزهای امارات
بازگشایی مرزهای امارات

دبی از ۷ ژوئیه پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود

به گزارش رسمی کمیته ملی مدیریت بحران امارات در روز یکشنبه، فرودگاه‌های دبی از ۷ ژوئیه (۱۷ تیر) پذیرای گردشگران خارجی خواهند بود. مسافران باید پیش از ورود به امارات نتایج منفی تست کرونا خود را ارائه دهند یا تحت آزمایشات فرودگاه قرار بگیرند.

خرید بلیط هواپیما دبی

کمیته ملی مدیریت بحران امارات اضافه کرد: از دیروز (۲۲ ژوئن) به اماراتی‌هایی که در کشورهای دیگر مانده‌اند اجازه داده شد که به کشور خود بازگردند. همچنین از امروز (۲۳ ژوئن) شهروندان اماراتی و افرادی که مقیم این کشور هستند می‌توانند به کشورهای دیگر سفر کنند.

این تصمیمات در پی قوانین و پروتکل‌های بهداشتی که از طرف کمیته ملی مدیریت بحران دبی وضع شده‌اند، اتخاذ شده است و گردشگران و شهروندان اماراتی می‌توانند با رعایت این پروتکل‌ها در فرودگاه‌های دبی تردد داشته باشند.

این کمیته اعلام کرد: هزاران نفر از مردمی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از آن قرار گرفتند، می‌توانند برنامه سفرهای خود را از سر بگیرند.

دستورالعمل‌های مورد نیاز گردشگران بین المللی برای ورود به دبی

گردشگران خارجی که قصد سفر به دبی را داشته باشند باید اطمینان حاصل کنند که تمامی ملزومات سفر به امارات را دارا هستند.

گردشگران باید اپلیکیشن Covid-19 DXB را دانلود کرده و با ثبت جزئیات مشخصات خود در این اپلیکیشن، مقامات اماراتی را نسبت به وضعیت سلامت خود با خبر سازند.

مسافران پیش از ورود به امارات، علاوه بر تکمیل فرم “اظهارنامه سلامت”، باید اطمینان داشته باشند که بیمه نامه سلامتشان نیز معتبر است.

تکمیل فرم اظهارنامه سلامت

تکمیل اظهارنامه قرنطینه

ایرلاین‌هایی که به مقصد امارات پرواز می‌کنند این اختیار را خواهند داشت تا از سوار کردن مسافرانی که هر یک از نشانه‌های کرونا را دارند خودداری کنند.

قبل از پرواز به دبی، آزمایش PCR لازم نیست. مسافران باید در فرودگاه های دبی این آزمایش را انجام دهند و تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش PCR در خانه بمانند.

اگر نتیجه تست کرونا هر یک از مسافران مثبت بود، باید جزئیات وضعیت خود را در اپلیکیشن مذکور ثبت کنند و به مدت ۱۴ روز در قرنطینه به سر ببرند.

درجه حرارت بدن تمامی مسافران ورودی به محض ورود به فرودگاه دبی گرفته خواهد شد.

همچنین رعایت تمام اقدامات احتیاطی اعمال شده در دبی، مانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی دو متری و شستن مرتب دست ها، الزامی است.

اگر هر یک از مسافران مشکوک به علائم کووید-۱۹ باشند، فرودگاه‌های دبی این حق را دارند تا اطمینان حاصل کنند که گردشگران عاری از ویروس کرونا هستند.

همچنین مسافران قبل از تهیه بلیط جهت دریافت تاییدیه از اداره کل مهاجرت دبی باید اقدام نمایند.

تکمیل فرم دریافت تاییدیه از اداره مهاجرت دبی

لازم به ذکر است دریافت تاییدیه ICA برای بازگشت آن دسته از افراد مقیم کشور امارات که اقامت آنها مربوط به سایر امارت‌ها (به جز دبی) است، همچنان اجباری است و این اطلاعیه فقط مخصوص افراد مقیم دبی می‌باشد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید